Peerless Active bookshelf - klaar!

Started by knubbe, October 20, 2014, 20:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe


Quote from: dre73 on December 13, 2014, 16:08:28
En solderen maar!

En zo geschiedde!

Ik had de print natuurlijk flink gesloopt met mn reuze reuze soldeerbout bij het lossolderen. Vandaar het terugzetten maar overgelaten aan een vakbekwame collega!
Kreeg nog wel even een pof en een vonk bij het inschakelen maar hij doet het nu prima :)

:pompom::pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

HaaVee

#76
Mooi zo! Deze speakers verdienen het niet stil te staan. Lekker van genieten. :clapping:

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

morca

Quote from: knubbe on December  5, 2014, 08:12:51
En de laatste stapjes;
- Laag Osmo Hardwax Oil mat
- licht opgeschuren (korrel 1200)
- tweede laag Osmo
- versterkers plaatsen

En dan zijn we klaar!  :pompom: :pompom: :pompom:
beetje laat ...maar mooi man netjes gedaan!!

knubbe

Thanks heren !

Quote from: Zodiac on December 17, 2014, 19:15:36
De hamvraag: hoe klinken ze?

Voor jou de hamvraag, voor mij totaal ondergeschikt :D
Ze staan nu netjes in de kast. Voor mij zit de lol in het bouwen.
Als ik een paar uur de tijd heb komen ze we de kast nog uit om ze even goed te beluisteren, zo nieuwsgierig ben ik dan nog wel  :tounge2: :tounge2:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Zodiac

Quote from: knubbe on December 19, 2014, 07:54:54
Thanks heren !

Voor jou de hamvraag, voor mij totaal ondergeschikt :D
Ze staan nu netjes in de kast. Voor mij zit de lol in het bouwen.
Als ik een paar uur de tijd heb komen ze we de kast nog uit om ze even goed te beluisteren, zo nieuwsgierig ben ik dan nog wel  :tounge2: :tounge2:

Dat meen je niet?!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

knubbe

Ermm eigenlijk wel?

Ik heb ook helemaal geen speakers nodig. Ik moet gewoon altijd met een projectje bezig zijn :)
Maar ik ben wel benieuwd hoe het speelt hoor, maar na een uurtje luisteren zullen ze toch de kast weer in gaan.

Ondertussen zit ik met mijn gedachte alweer bij het volgende project  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Zodiac

Quote from: knubbe on December 19, 2014, 09:19:20
Ermm eigenlijk wel?

Ik heb ook helemaal geen speakers nodig. Ik moet gewoon altijd met een projectje bezig zijn :)
Maar ik ben wel benieuwd hoe het speelt hoor, maar na een uurtje luisteren zullen ze toch de kast weer in gaan.

Ondertussen zit ik met mijn gedachte alweer bij het volgende project  :pompom:

Kan ik inkomen...
Verkoop je ook?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Xander32

Wat ontzettend fraai :worship:. Respect voor jouw vaardigheid.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

knubbe

Quote from: Zodiac on December 19, 2014, 10:44:31
Kan ik inkomen...
Verkoop je ook?

Vooralsnog niet. Dat is het probleem als je het zelf gemaakt hebt, dan doe ik er toch moeilijk afstand van. Voor het geld is het ook niet interessant.
Wellicht als het in de weg gaat staan dat ik daar anders over ga denken ;)

Ik heb ooit een actieve sub gebouwd en destijds de driver en amp verkocht omdat ik het niet meer gebruikte. De kast heb ik nog wel maar ik google toch regelmatig of de betreffende plate amp ergens te koop staat om hem weer in ere te herstellen :D (amp die erin zat wordt niet of nauwelijks verkocht helaas). In ere herstellen houdt ook hier niet in dat ik hem daadwerkelijk zal gaan gebruiken.

Quote from: Xander32 on December 19, 2014, 11:03:10
Wat ontzettend fraai :worship:. Respect voor jouw vaardigheid.


Merci !


Ben in onderhandeling over een subwoofer driver en ondertussen al een plannetje aan het smeden voor de bouw 8)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Zodiac

Zo is het. Elke man heeft recht op een hobby....
Succes met het smeden van de plannen voor volgende project
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dre73

Quote from: knubbe on December 19, 2014, 07:54:54
Thanks heren !

Voor jou de hamvraag, voor mij totaal ondergeschikt :D
Ze staan nu netjes in de kast. Voor mij zit de lol in het bouwen.
Als ik een paar uur de tijd heb komen ze we de kast nog uit om ze even goed te beluisteren, zo nieuwsgierig ben ik dan nog wel  :tounge2: :tounge2:

Je kan bouwen om het bouwen ook overdrijven! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Haha niks mis mee toch ;)

Dat ziet er grappig uit Zodiac! Voor een klein speakertje zal het prima werken. Collega heeft een 3D printer thuis dus wie weet ;)

Fijne dagen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Tom,

Wat een geweldig mooi eindresultaat zeg!

Zou je even rap uiteen kunnen zetten hoe je dat hoogglans front zo mooi strak hebt gekregen? Dat ziet er uit als zeer net spuitwerk, maar dan nog ben ik benieuwd naar die mooie, strakke look die de fronts hebben...

Alleen als je er zin in hebt uiteraard  ;D

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Wilco, dankje!

Voor het spuitwerk is het vooral een kwestie van geduld :)
Heb het eerst in de primer gezet tot ik het strak had, omdat de hoeken afgeschuind zijn duurde dit wel even. Dan strak schuren met korrel 400/600. Vervolgens met de hoogglans lak beginnen.
Ik schuur nauwelijks of niet tussen de lagen door maar schuur op het einde alles strak.
Dat lukt niet in 1x meestal dus dan toch weer even spuiten na het schuren.
Van korrel 600 via 1200 naar 2000 en dan nog even oppoetsen met polijstmiddel om de glans erop te krijgen.

Voordeel van deze speakers is het kleine oppervlak wat gelakt is :) Heb ook een keer een subwoofer van 50x50x50 gedaan wat minder lol is :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Rob Eric Blank


knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Vandaag voor het eerst even kunnen luisteren.
Ze klinken echt verassend goed! Helemaal voor het geld wat deze gekost hebben klinken ze behoorlijk volwassen.
Was echt verrast door het stereobeeld wat ze weergeven. Verder kan je on the fly met het crossover spelen dus dat kan naar eigen wens.
Het laag valt me ook zeker niet tegen, alleen bij heel laag zit er een rammeltje bij de XLR aansluiting. Gebruik nu een verloopje naar RCA dus misschien maar eens een XLR kabel pakken. Moet ik alleen even andere verloopjes bestellen.

Deze gaan in ieder geval een mooi plekje krijgen in mn nieuwe woning! Voor nu nog even terug de kast in ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Nu al beluisterd? :D

Leuk dat ze zo goed bevallen!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jossie

Knubbe, als ik die foto van de eindtrap zie lijkt het er sterk op dat er geen isolatie mica plaatje onder een van de eindtrappen zit. Dat zou de eerste ontploffing veroorzaakt kunnen hebben.

En de tweede eventueel ook. Kijk daar even naar voordat je ze weer aan zet als je het de moeite waard vindt. Ik kan me haast niet voorstellen dat het ontwerp een, niet geisoleerde eindtrap heeft.
Omni !

knubbe

Quote from: dre73 on February 14, 2015, 20:02:07
Nu al beluisterd? :D

Leuk dat ze zo goed bevallen!

Vlugger dan verwacht, haha ;)

Quote from: jossie on February 14, 2015, 21:03:51
Knubbe, als ik die foto van de eindtrap zie lijkt het er sterk op dat er geen isolatie mica plaatje onder een van de eindtrappen zit. Dat zou de eerste ontploffing veroorzaakt kunnen hebben.

En de tweede eventueel ook. Kijk daar even naar voordat je ze weer aan zet als je het de moeite waard vindt. Ik kan me haast niet voorstellen dat het ontwerp een, niet geisoleerde eindtrap heeft.

Ik zie volgens mij wat je bedoeld op de foto.
Durf niet te zeggen of deze eronder zaten of zitten! Heb gisteren in ieder geval zonder problemen gespeeld. Maar wellicht is het verstandig het even te controleren. Waar kan ik dergelijke plaatjes halen? Bedankt voor de tip overigens!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

jossie

#97
Als ik in het datasheet kijk zit aan de montage lip de negatieve spanning van de voeding.

Als het chassis niet geaard is aan de massa van de schakeling blijft hij werken maar staat er wel onbedoeld bv -30V op het chassis. Als je daar tegenaan tikt met een cinch plug of een luidsprekerdraad kan er van alles gebeuren (!)

Misschien zie ik het niet goed maar ik zou toch echt eerst even kijken voordat je 'm weer gebruikt.

Deze powerchip heeft een mica plaatje wat weinig voorkomt. Misschien heeft conrad ze omdat ze ook de chip verkopen. Anders heb ik wel een stukje silpad voor je waar je dan een gaatje in kan maken.
Omni !