Smartphone fotografie topic 📱📷

Started by LittleNinja, December 30, 2014, 00:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Dat vernagelt je beeldkwaliteit aardig. En of de verhoudingen in je foto pas je aardig aan. Of je moet aardig in je foto snijden.

In LR heb je een auto upright functie.

Wil je rechte lijnen moet je gewoon een tilt shift lens gebruiken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Dat wat betreft beeldkwaliteit ben ik niet mee eens, dat valt reuze mee.
Dat je wat mist aan de randen is meestal niet z'n probleem of het moet closeup opnames zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LittleNinja

Ik erger me niet altijd aan het perspectief wat ontstaat, mede omdat wij het ook zo zien. Als jij onderaan een gebouw staat en naar boven kijkt, is de top ook smaller dan de basis. Echter, hoe wijder de lens hoe erger het effect. Dit geldt ook voor de mate waarin je "omhoog" kijkt met de lens.

Als ik een correctie doe, probeer ik de andere verhoudingen ook in de gaten te houden. De correctie van Kingpin is naar mijn mening te ver omdat de kubuswoningen nu geen kubussen meer zijn: ze zijn enorm breed geworden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HereIsTom

Ja ik vroeg me nu ook al af, is het de lens of de manier waarop je de camera vast houdt.
Aan één kant lijkt het beter als de boel recht staat, maar inderdaad ook weer niet als dan de verhoudingen niet kloppen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kingpin

Quote from: LittleNinja on May  3, 2020, 09:01:09
De correctie van Kingpin is naar mijn mening te ver omdat de kubuswoningen nu geen kubussen meer zijn: ze zijn enorm breed geworden.
Ja klopt, zoals ik ook aangaf ging het om even snel te laten zien wat je kan doen, was nog geen 2 minuten werk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

Quote from: Kingpin on April 30, 2020, 23:10:41
Dat wat betreft beeldkwaliteit ben ik niet mee eens, dat valt reuze mee.
Dat je wat mist aan de randen is meestal niet z'n probleem of het moet closeup opnames zijn.

Ik maak mijn foto's nooit zo dat ik er later lukraak stukken uit kan snijden.
Bij mij is het (heel mild!) corrigeren vaak niet volgens mijn plan omdat ik weet wat er ontbreekt.

Daarnaast is corrigeren vaak de ene fout voor de andere fout vervangen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: Kingpin on May  3, 2020, 14:18:22
Ja klopt, zoals ik ook aangaf ging het om even snel te laten zien wat je kan doen, was nog geen 2 minuten werk.

Dat vermoeden had ik al.. blij dat je het bevestigd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Achiel

Weer veel gewandeld en op plaatsen geweest waar weinig mensen komen.









Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

musfed


De laatste tijd wat in de tuin aan het fotograferen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

LittleNinja

Heerlijk al dat groen.. Zie ik te weinig hier in de stad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kingpin

Even wat gespeeld met kleuren e.d. op de phone ... dreamy look.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

eddy135

Quote from: Kingpin on May 12, 2020, 09:34:45
Even wat gespeeld met kleuren e.d. op de phone ... dreamy look.


Gaaf! maar wat rook jij voor het slapen gaan...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Het heeft nog wel "iets" weg van crossprocessing van "vroeger".

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HereIsTom

Quote from: eddy135 on May 12, 2020, 16:08:45
Gaaf! maar wat rook jij voor het slapen gaan...?
Haha... ja geweldig die kleuren.



 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

musfed


Ben wat met tegenlicht aan het klooien in de tuin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

KillerbeeNL

#440
passieflora

Samsung A50 en een beetje bewogen door de wind

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kingpin

#441
Even wat probeersels ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

#442
Harlingen gisterochtend.
Opvallend mooie plaats. We willen graag opnieuw gaan kijken als we weer wat meer mogen en kunnen. Veel leuke gallerietjes gezien die onderzocht moeten gaan worden 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Zo dan... jij was knap verdwaald. Maar het ziet er veel belovend uit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

En vanochtend weet 0700 aan het werk ::)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

En dan niet het werken zoals de meesten.. (thuis)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Nee. Inderdaad. Al is het momenteel wel ERG veel lopen...
(20km/dag geen uitzondering)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot



Vanmiddag in de duinen. Beetje overbelicht maar dat mag de pret niet drukken. Een Dennen-geelschildboktor.

Groeten...

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on July  3, 2021, 22:24:26


Vanmiddag in de duinen. Beetje overbelicht maar dat mag de pret niet drukken. Een Dennen-geelschildboktor.

Groeten...


Ik zie de link als ik heb citeer, maar geen foto.. Wellicht door de https?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot

Geen idee waarom het fout gaat. Ik gebruik IMGBB en daar heb ik nog nooit klachten over gehad. Een primeurtje dus. :D
Hopelijk is hij zo iets toegankelijker.

Groeten...