Smartphone fotografie topic 📱📷

Started by LittleNinja, December 30, 2014, 00:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Ik kwam elders al eens een topic tegen waarin men mooie foto's deelt die gemaakt zijn met een smartphone. Het lijkt mij leuk om hier ook zo'n topic te hebben en met elkaar tips&tricks, apps en natuurlijk smartphone foto's & films te delen. (Wel a.u.b. er op letten of je het filmpje mag/kan delen!).

Gerelateerd topic:
Smartphone fotografie app's

Onderstaande link vond ik erg interessant. Ondanks dat het hier gaat om fotografie met een iPhone zal de inhoud in principe voor alle merken hetzelfde zijn.

http://iphonephotographyschool.com/iphoneography/

De 7 simpele tips voor smartphone fotografie:

  • Object: Kies een interessant object, dat is het eerste wat opvalt op het moment dat iemand de foto bekijkt. Zorg altijd voor een object! Liever een saai object dan geen object.
  • Silhouet: door tegen een lichtbron in te fotograferen krijg je mooie silhouetten. De mooiste resultaten krijg je buiten bij zons op- & ondergang. Verberg eventueel de lichtbron achter het object.
  • Schaduw: geef schaduwen een prominente rol in de foto. Ook schaduwen zijn groter bij zonsopgang- & ondergang.
  • Reflectie: maak gebruik van reflecterende oppervlakken zoals water of een glimmende auto. Probeer de foto te maken van dichtbij het reflecterende oppervlak. Je kunt ook gebruik maken door vervorming in het oppervlak (trilling in het water of welvingen van een carrosserie).
  • Kijkhoek: Fotografeer vanuit een andere hoek dan hoe mensen het normaal beleven. Zoals vlak boven de vloer of langs een wand/het.
  • Eenvoud: Kies voor eenvoud in de foto, dus zo min mogelijk afleiding van het object. Lege foto's zorgen ervoor dat mensen het interessant vinden. Te drukke foto's neemt men de tijd niet voor, zeker op social media.
  • Comineer: combineer de bovengenoemde tips om tot heel interessante foto's te komen.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Misschien ook een leuk idee om een topic aan te maken in het fotoboard voor foto's specifiek met je smartphone gemaakt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

john2910

Quote from: Christiaan S on December 30, 2014, 01:51:53
Misschien ook een leuk idee om een topic aan te maken in het fotoboard voor foto's specifiek met je smartphone gemaakt ;)

Lijkt me ook leuk ;)

LittleNinja

Daar bedoelde ik dit topic ook eigenlijk voor... Maar ik twijfelde om hem hier (Smartphones) of bij fotografie neer te zetten aangezien het niet wordt gezien als heel goede camera.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Former member 78

Gemaakt met mijn mobiel :)


Former member 78

Gebruik een K Zoom van Samsung

LittleNinja

Hi Arjan, bedankt voor de eerste bijdrage!

Sommige foto's trekt mijn iPad helemaal uit elkaar.

Het is goed om er altijd bij aan te geven welke telefoon je gebruikt hebt, eventueel met de settings, zoals HDR of slowshutter bijvoorbeeld.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Als we er een toon je foto topic van maken zet ik het even op een geschiktere plek op het forum ;)
Dan blijven de soorten topics een beetje bij elkaar. Als LN het er niet mee eens is zet die het zelf wel weer terug :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sailor Jan

#8
Even een paar foto's van mij.

Telefoon: Xiaomi Redmi 1S met standaard app zonder enige bewerking.


Rathaus in Hamburg


Kerstmarkt in Hamburg


Regenachtige ochtend Binnenhof Den Haag


Rotterdamse Haven


Rotspartijen in Bulgarije



Op zee met een front.


Het zijn wel redelijke snapshot gehalte foto's, soms heel snel genomen.
Wees lief voor jezelf

Erik

Sailor Jan bovenste foto parkhotel in DH?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

Jenkins

#11
Van de zomer op de Furkapass:



Richting Schwarzhorn:



Bij de Schwarzhorn, verder mocht ik niet...



Sony Xperia S (model LT26i)

LittleNinja

#12
@Christiaan

Hij staat hier prima Chris. Dank je.

Mijn bedoeling met het topic is om smartphone foto's te posten maar ook om tips te verzamelen die het fotograferen met een smartphone bevorderen, zoals uit de link in de openingspost bijvoorbeeld. Eventueel zal ik alle nuttige tips in de openingspost blijven plaatsen. (Die aanvulling mag iedere mod van mij doen overigens.)

@Sailor Jan

Vooral de foto van de Rotterdamse haven vind ik mooi uit komen. Die past netjes in de "7 simpele tips" uit die link.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gast2018

Ik ben niet zo'n fotograaf, maar deze heb ik eens gemaakt tijdens een wandeling in zuid-Duitsland.

LittleNinja

Ik heb even 7 simpele tips opgenomen in de openingspost die moeten kunnen helpen om eenvoudig een mooie/interessante foto te krijgen met je smartphone.

Veel plezier mensen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BJF

Gemaakt met een iPhone 5S, eind september 2014:

NAD M10 V2
Elac FS247

john2910

#16
Genomen met de oneplus one,helaas is de eerste wat bewogen.




mikekiwi

Bij deze een paar van mijn Instagram-account,  allen geschoten met een iPhone 4 in Cornwall


mikekiwi

En nog twee...

LittleNinja

Er komen een paar leuke platen voorbij mensen. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi


LittleNinja

Ik heb die foto weggehaald omdat ik hem niet zelf gemaakt heb (noch iemand uit mijn omgeving). Ik vind dat we alleen foto's van "dichtbij" moeten posten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Gemaakt met de Samsung Galaxy S3 Mini.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

De absurditeit in die plaat spreekt me zeker aan 8)
Mooi gezien zo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Gave foto VTEC! Rotterdam? Uniek moment dat daar maar 1 auto staat... En dan zo'n dikke nogal..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"