Marantz PM7005 DAC via USB

Started by Ivo_205, December 29, 2014, 13:33:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ivo_205

Dag iedereen,

Ik heb bij mijn zus een Marantz PM7005 aangesloten op KEF Ls50 en voorlopig gebruikt ze de headphone jack van haar HTC One om wat muziek af te spelen => klinkt niet zoals het zou moeten, veel te dun, was te verwachten. Ik heb mijn sony walkman op dezelfde manier aangesloten en dat klonk al een heel pak beter maar ik veronderstel dat ze die USB DAC van de Marantz het beste kan gebruiken (ze heeft geen zin om een cd-speler erbij te kopen).

Ik heb zelf geen ervaring daarmee dus een aantal vragen: kan ze daar gewoon een laptop op aansluiten? Zou ze eventueel haar HTC via een micro usb adapter kunnen aansluiten en geeft dit voldoende kwaliteit of kan ze gewoon beter toch een cd-speler kopen? Eventuele voorkeuren voor kabels/adapters?

Op dit moment helpt alle info ...

Lion of Judah

Ja, laptop kan je aansluiten op je USB aansluiten van de PM 7005. Dan eventueel JRiver installeren (kan je gratis proberen) op je laptop en bijv JRemote op je phone zodat je de boel op afstand kunt bedienen. Zo doe ik het ook. Gaat perfect. In de marktsectie staat nog een mooie kabel te koop (Vertere D-Fi).

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Ivo_205

Ok ik had al wat kabeltjes besteld op bol, gaan we eens uitproberen, kijken wat het verschil allemaal is. Dank.

Ivo_205

Ok zit met een klein probleem: op haar HTC One m8 krijg ik de melding dat de usb dac niet gevonden kan worden. Er loopt nu een USB-B/ USB-A kabel uit de marantz, dan een USB-A/micro USB OTG adapter naar de HTC. Moet ik hier ook een speciale usb-b/usb-A kabel OTG voor hebben of wat is het probleem?