Masterkale`s mansion jvc nx-9 cinemike, JL F113 v2 geinstalleerd

Started by Masterkale, December 28, 2014, 11:50:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Masterkale

Beste lezers,

Ik start maar even een Topic om de ontwikkelingen in mijn huisje bij de houden. Ik zal deze dagen even kijken hoe ik het topic zo compleet mogelijk kan maken.

2008

Mijn eerste set bestond uit een mordaunt short genie setje en een Sr6001 versterker. Een HDX1000 om de boel te streamen.
Qua kabels etc had ik alles via ebay ;)




2012

Ik wilde toch wat meer beleving en beter geluid tijdens muziek.
Opzoek gegaan naar wat speakers en uiteindelijk de Phonar P4 EDMA + center gekocht. Een half jaar later kocht ik de M4Edma`s (te koop overigens) erbij
Het geluid was stukken beter geworden echter ik miste gewoon nog wat body en ik hoorde wat scherpe randen.



Besloten om mijn Sr6001 weg te doen en de denon 4311 in huis te halen. Vooruitgang was er zeker wel maar toch kwam ik niet van de scherpe randen af.
Tevens de HDX1000 de deur uit gedaan en de popcorn A-300 gekocht (ellende ding) .

2013

Een audyssey pro kit gekocht om van de scherpe randen af te komen. En ja eindelijk was het me gelukt. Het probleem zit hem in de standaard audyssey wat voor mij het geluid er niet echt natuurlijker op maakt.

De Sub van de genie set kon echt niet meer. De SVS SB-13ultra gekocht, dit was echt een super upgrade, wat een druk en strakke weergave.

Om de soundstage te vergroten had ik besloten om wat front height toe te voegen. Ik heb de energy v-mini aangeschaft. Naar mijn idee echt 1 van het beste geluid voor het formaat wat ik kon vinden.

Ondertussen ging ik voor een vriendin voor wat leuke speakers kijken en zo beland bij intosurround. Hier was ik voor de gein ook maar gaan luisteren naar wat 100.33 speakers, had ik beter niet kunnen doen achteraf.
Het keramische geluid bleef maar door mijn hoofd spoken en besloten om de 100.33 even thuis te testen.
Ik heb gesloten gelijk een review te maken: Niet geheel op niveau van wat ik nu weet, maar je moet ergens beginnen.


Half 2013: Dat keramische geluid kon ik niet loslaten: Luistersessies gehad bij multifoon rotterdam en bij de isophon dealer in babberich. Later ook nog een bezoekje gebracht bij een zaak in friesland en de bekende audiowinkels om nog wat overige speakers te testen. Ik ging voor de isophon.. Waarom: De diamanten tweeter en diepte in weergave en de natuurlijke stemmen, daaraan kon geen enkele andere speaker tippen. Aangezien ik een filmkijker ben had ik besloten eerst de FRC`s aan te schaffen. 2x keramisch 1x diamant.



Eind 2013: Eerst een bezoekje gebracht bij cinemike. Hierna besloten om cinemike tuning te doen een paar maanden na aanschaf van mijn spullen
Aanschaf van een Sony Hw55ES beamer ivision 112 inch tensioned en AV8801 & MM8077



2014

Helaas niks past meer goed...en het ziet er niet uit!  tijd om wat te gaan modificeren in huis: Aangezien het een badkamer was in mijn huiskamer wilde ik iets aan de akoestiek doen en tevens het projectiescherm wegwerken en van mijn lelijke lampen af.
Ohja een nieuwe aanschaf de popcorn A410 (perfect ding overigens)

Begonnen met 4 eilanden maken.. als snel liep ik tegen een hoop problemen aan: Krom hout, akoestische doek niet breed genoeg en afwijking in de ledstrips.
Uiteindelijk gaan werken met losse frames die ik op ging spannen, en nieuwe 27 meter aan ledstrip besteld.









Hierna heeft het plafond project even stil gelegen en ben ik begonnen met de tuin. In Maart zijn de units naar cinemike getuned. Tevens in April de set aangevuld met de Isophon Cassiano diamant . De phonar M4`s zijn vervangen door de FRC`s. Ondertussen ook een XTZ room analyser pro gekocht.





De tuin :


Speakers in mijn voortuin:





Zo de tuin is klaar verder met het eindeloze plafond project:
Ondertussen een OPPO bdp-103 aangeschaft en cinemike laten tunen.










Zelf gemaakte speakerbeugels voor de speakers achter...





**************************************************************************************************************************************************************************************************

Introductie

De speakers van XTZ. Voor vele waarschijnlijk een onbekend merk. Er is ook slechts 1 importeur in Nederland te vinden. XTZ is zoiets als Teufel, deze merken moeten het hebben van zijn internet verkopen en hierdoor kunnen de prijzen laag worden gehouden.
Het voordeel bij XTZ is dat de speakers gewoon te beluisteren zijn in Eindhoven. Of je neemt de speakers gewoon mee naar huis om te beluisteren zoals ik heb gedaan.

Hoe ben ik beland bij de XTZ 100.33? Voor een vriendin van mij waren we aan het kijken voor een gehele nieuwe HT set. Zo las ik ergens via internet dat XTZ veel speakers beiden voor weinig. Kortom we hebben even een kijkje genomen en uiteindelijk gegaan voor een subwoofer van XTZ.  Uit nieuwsgierigheid wilde ik toch graag even kijken wat de top van XTZ nou te bieden had, dit voor een eventuele upgrade in de toekomst.

Thuis ben ik voorzien van een complete Phonar set aangestuurd door een Denon 4311 receiver. Deze set klinkt erg goed en de Phonar speakers worden uitgeroepen tot reference in zijn prijsklasse. Als referentie tijdens deze review gebruik ik de Phonars. Voor meer info check http://www.areadvd.de/hardware/2012/phonar_veritas_p6next.shtml Recent heb ik ook de Marten Getz 2 beluisterd deze speakers van 18000 euro zal ik ook meenemen en mijn ervaring hierin delen.

Wat krijg je precies?

Je krijg een doos op de stoep van 26,5 kg. Hierin zit de speaker, handleiding, poetsdoekje, handschoentjes, plateau voor de horizontale plaatsing en 2 XTZ symbolen.





De speaker zelf zit in een mooi wit zacht zakje. Bij het verwijderen van de zak valt gelijk de mooie zwarte pianolak op en de stoere look van de grills met de keramische drivers. Aan de achterkant bevinden zich 4 aansluitingen en 4 mogelijkheden tot verstellen van de tweeter. Ook leuk is de mogelijkheid tot het monteren en demonteren van (bijgeleverde) proppen in de baspoorten van de speakers. Hiermee kan je naar smaak je eigen basgeluid instellen in 3 standen.




De speakers bevatten drivers van het bekende merk Accuton, de tweeter is van Visaton. Ik heb de componenten opgezocht en je bent al 700 euro kwijt als je deze units los zou moeten kopen.

Test opstelling 1
De XTZ 100.33 als Center.


Ik ben zelf een persoon dat 80% naar films kijkt en misschien maar 20% naar muziek luistert. Daarom was ik heel nieuwsgierig wat de 100.33 mij nu gaat brengen als ik enkel mijn Phonar C4 inruil en daar de 100.33 voor in de plek zet.
Setup bij deze test:
Popcorn A300 (HDMI)
Denon 4311
Speaker kabels 4mm2 (ebay)
audyssey pro setup.

Ik heb het bijgeleverde plateau gebruikt en hierop de center horizontaal geplaatst. De speaker is geheel magnetisch afgeschermd dus hij mag direct naar de tv liggen. Omdat bij mij de speaker slechts enkele cm`s van de muur lag heb ik de proppen erin laten zitten. De tweeter afstelling stond op 0 Db.



Vervolgens ben ik met mijn audyssey pro 6 metingen gaan doen (meer duurde me te lang)



Hierna ben ik begonnen met het kijken van Transformers deel 1 , the game of thrrones, the hobbit en this is it van Michael Jackson. De verschillen die ik hoorde t.o.v. van mijn Phonars:
- Stemmen zijn beter verstaanbaar
- Het stemgeluid bevat een betere frequentie weergave. waardoor de echtheid van de stem heel erg toeneemt.
- De vibrato's in de stemmen worden opeens beter hoorbaar waardoor elke stem meer eigen karakter krijgt
- Meer detail in het omgevingsgeluid.

Nu komen natuurlijk de vragen. Is het niet vervelend dat de Phonars meespelen want de overgang is dan niet goed etc... Ik heb dit totaal niet als vervelend of irritant ervaren. Dit is overigens wel de beste centerspeaker die ik ooit gehoord heb.

Test opstelling 2:
De XTZ 100.33 als stereo speakers.


Aangesloten op dezelfde setup als bovenstaand. Bi-amped aangestuurd. 1 probleem is dat mijn originele kabels dus te kort waren. Ik heb hier met kroonsteentjes moeten werken en de kabels een meter moeten verlegen met wat 2.5mm2 wat ik nog had liggen. De speakers worden op stands geplaatst die los te verkrijgen zijn. Deze stands zijn rond de 16 kilo zwaar en zijn matzwart.



Tijdens het testen van de speakers heb ik dezelfde CD gebruikt waarop ik al heel wat audio sets gehoord heb. 800 serie van B&W, Focal grande utopia, Kef reference 205 serie, Marten Getz 2 etc..
De CD beschikt over de volgende tracks:

- Birdy - skinny love
- Basto& yves V - cloudbreaker
- Katie melua - Forgetting al my troubles
- Tiesto - Maximal Crazy
- Roger waters - The ballad of bill hubbard
- Saskia Bruin the - look of Love
- Within temptation - Towards the end
- Howard Shore - Concerning hobbits
- Steenly Dan - What a shame about me
- Deep purple - Child in time
- Micheal jackson -  Billy Jean
- Dave brubeck - Take Five
- Dire straights - Brothers in Arms
-  Various artist - The girl from ipenema

Elke track heeft zo zijn eigen karakteristieke eigenschappen waarop ik op let tijdens het afspelen.

Alvorens het testen heb ik weer een pro kalibratie gedaan met 6 metingen.
Ik heb de tracks beluisterd op de direct modus en de Audyssey modus. De direct was met woofer uit  en de Audyssey met woofer aan.






Tijdens het luisteren van de track van birdy merkte ik geluid op hoeveel detail de speaker door laat. Het kraken van d`r stoel en piano pedaal zijn duidelijk hoorbaar. Tevens test ik of de er aanwezigheid is van sibilance. Deze is gelukkig niet te bekennen in de visaton tweeter, zelfs bij een correctie van +4db is hij nog niet aanwezig. Wel is te zeggen dat +4db teveel van het goede is en de luistervermoeidheid wel iets toe zal nemen. Hoe integreert de piano met d`r stem? Het lijkt precies in elkaar te vallen. Zet ik audyssey uit dan merk ik dat d`r stem wat meer op de achtergrond valt en de ruimtelijkheid behoorlijk verdwijnt.

Cloudbreaker is een lekker ram plaatje. De proppen zijn in de stereo opstelling uit de speakers gehaald want dit vond ik het beste klinken. Bij deze plaat hoor je dan ook duidelijk dat de speakers een behoorlijke dreun neer kunnen zetten tot een 40Hz. De elektrische geluiden spetteren van de speakers af en het lijkt net een feestje bij mij thuis. Zonder Audyssey mis ik deze beleving, de bas wordt wat rommelig en onderscheid tussen de instrumenten raak ik kwijt.

Concerning hobbits heeft wat leuke sprankelingen in het nummer zitten die bij echt goede speakers op je af komen. Deze sprankeling was bijna hetzelfde als ik die gehoord heb op de Getz. De speaker zet een flinke soundstage neer en  het geheel klinkt gewoon goed. Net zo goed als de Getz? Nee ik mis wat Live feeling .. Hier kom bij test 3 op terug.

Steenly Dan. Deze prachtige opname is echt een super nummer om goede speakers van de beste te onderscheiden. Dit nummer bevat bijna alle elementen om een speaker goed te testen. Timing bass klank preciezie. Het nummer klinkt ook zeer goed. De speaker zet dit nummer erg goed neer. Ook al wordt het allemaal wel erg neutraal omdat Audyssey alles gelijk trekt.

Na de rest van de plaatjes te hebben geluisterd was mijn conclusie van ja klinkt erg goed, alleen mis ik het kippenvel gevoel. Iets ontbreekt er maar wat dat is? Audyssey corrigeer een hoop maar onvoldoende om de puntjes op de i te zetten

Test 3
XTZ 100.33 in Stereo met de Pathos Logos en Cardas golden cross kabels


Een collega van mijn die thuis de kef 205 ref serie heeft staan die was ook erg benieuwd naar de XTZ 100.33. Ik heb hem dus uitgenodigd en gevraagd of hij ook zijn stereo spulletjes wilde meenemen en we het eea kunnen vergelijken.  De Pathos versterker is een buizenvoorversterker met transistor eind trap. Hierdoor sla je eigenlijk 2 vliegen in klap. Dit merk staat bekend als zeer goede high end versterker. De versterker staat analoog aangestuurd vanaf mijn popcorn A300 (niet de beste DAC maar goed). De kabels die gebruikt zijn dat is de beste serie van Cardas. Ik denk niet dat er veel beter te krijgen is (4000 euro per set). 





Het testen begonnen met Child in Time. Het aanraken van de Hi-hats klinkt nu bijzonder echt en wat klinkt de stem opeens goed. Jeej dit is echt het geluid wat ik uit de speakers wilde halen.

Steenly daarna gelijk aangezet en ik was verbluft. Er zit een behoorlijk verschil tussen de Denon met Audyssey pro en de pathos met dure kabeltjes. De ruimtelijkheid voordeel van de Audyssey pakt de pathos net zo makkelijk over. Instrumenten lijken meer te leven en liggen niet meer op 1 vlak met de rest. Het live gevoel komt een heel stuk dichterbij.

Roger waters. Deze track heeft een zeer lage bass die bijna geen enkele speaker kan spelen. De XTZ redt dit ook niet. Dit is dan ook de enige track waarbij een subwoofer geen overbodige luxe zou zijn.

Dire straights. Bij de intro wordt ik geluid de muziek in getrokken. Stemmen prachtig bass perfecte detail in de elektrische gitaar.



Mijn collega gaf toe dat hij best wel de 100.33 zou willen ruilen voor zijn kef 205 ref. Niet voor niks want deze speakers klinken voor het geld echt subliem. 

Test 4
100.33 + pathos en Ebay kabels


De klanken lijken hetzelfde. Alleen er gebeurd wat met de timing. Het live gevoel raak je kwijt en het geheel lijkt een stuk saaier te worden. Kabels maken dus zeker wel verschil! Ik had graag de kabels willen testen op de denon 4311 maar omdat het allemaal zo een gefriemel is, had ik hier geen zin in.

Conclusie

Al met al is de XTZ 100.33 voor 1600 euro geen dure speaker. Ik denk dat dit wel een marktleider is wat betreft prijs kwaliteit. Is hij net zo goed als de Marten Getz 2? Nee dat niet. De Getz heeft een iets verfijndere hoog en een stikkeltje meer live gevoel.  Maar dat mag ook wel voor een speaker die 5x duurder is dan de 100.33.Wel is belangrijk dat je de speaker voorziet van een goede aansturing.
Ik ben zelf van plan om eerst de Center te kopen en pas later de overige speakers. Het blijft een flinke investering maar ik denk dat deze speakers wel mee kunnen komen met speakers die 2 x zo duur zijn. 

Ps. Ik heb wel alvast wat betere kabels besteld.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

MLCinema

Dan is  er volgens mij het nodige veranderd, afgaande op de foto's van je plafond in een ander topic😉.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Masterkale

Quote from: Kamidioblitz on December 28, 2014, 12:41:33
Dan is  er volgens mij het nodige veranderd, afgaande op de foto's van je plafond in een ander topic.

Klopt ik zal vanavond even verder gaan met posten. Er komen nog heel wat fotos etc aan ;)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

MLCinema

En waar blijft al dat moois?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Masterkale

#4
Quote from: Kamidioblitz on January  2, 2015, 12:47:35
En waar blijft al dat moois?

Haha ja drukke dagen gehad... Feestdagen, banenswitch en klussen in huis.
komt eraan


Oke main topic is redelijk up to date.
What to do list: Audio stroomgroep + kabels
Akoestiek verbeteringen
Muur schilderen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

cine(d)rama

Goed bezig zo .
Het ziet er goed uit en mooie apparatuur ook .

Dat zal vast beter klinken met die akoestische panelen , heb ik ook nog niet zo lang geleden gedaan maar dan ook aan de muren en vind het een hele verbetering .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

#7
Quote from: cine(d)rama on January  3, 2015, 11:24:56
Goed bezig zo .
Het ziet er goed uit en mooie apparatuur ook .

Dat zal vast beter klinken met die akoestische panelen , heb ik ook nog niet zo lang geleden gedaan maar dan ook aan de muren en vind het een hele verbetering .

Gr Andre

Dankje!

Ja ik de plafond panelen doen goed hun werk. De panelen voor op de muur daar ben ik bijna klaar mee. Daarna moet ik nog wat metal plate absorbers maken eigenlijk, ik heb een flink bas probleem bij de 32hz. Ik zal ook de XTZ metingen nog wel posten..

Quote from: vik on January  3, 2015, 11:26:23
Lekker bezig!  :worship:

We komen d`r wel ;)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

diceman

Mooie oplossing aan het plafond en dito steunen voor de rear XTZ.

riwi

Mooi. Topic met veel foto's :)
Erg bijzondere oplossing voor het plafond. Interessant.

Welke bank heb je als ik vragen mag? Ben aan het zoeken naar een bank waar je goed op kan liggen :)

Masterkale

Quote from: diceman on January  3, 2015, 19:47:21
Mooie oplossing aan het plafond en dito steunen voor de rear XTZ.

Dankje... De rears zijn Isophon FRC`s Keramisch. De center is diamant matchend bij de fronts.


Quote from: riwi on January  3, 2015, 20:23:27
Mooi. Topic met veel foto's :)
Erg bijzondere oplossing voor het plafond. Interessant.

Ik heb deze bank bij Zitten op design gekocht in Oss. Neem daar een kijkje zou ik zeggen, goede service en aardige mensen.

Welke bank heb je als ik vragen mag? Ben aan het zoeken naar een bank waar je goed op kan liggen :)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

jaco

Dat ziet er inderdaad goed uit. Zal wel heel anders gaan klinken nu met deze aanpassingen.
Kun je straks weer wat beter ervaren hoe goed je apparatuur is.

MLCinema

Ziet er heel fraai uit met die plafondverlaging. Hele nette set ook. Volgens mij woon je bijna om de hoek.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

eddy135

Prachtig dat plafond inderdaad.  :worship:

Alleen, waarom je apperatuur niet in de kast? Vind dit wel wat rommelig zo... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Masterkale

Quote from: eddy135 on January  6, 2015, 13:10:14
Prachtig dat plafond inderdaad.  :worship:

Alleen, waarom je apperatuur niet in de kast? Vind dit wel wat rommelig zo... :confused:

Ja helaas is de diepte van het dressoir maar 36cm. Bij de aankoop wist ik niet dat ik dit allemaal aan ging schaffen anders had ik wel wat anders gekocht. Ik maat laten maken is een optie.. Alleen heb ik momenteel even andere prioriteiten met mijn geld :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

eddy135

Quote from: Masterkale on January  7, 2015, 17:21:02
Ja helaas is de diepte van het dressoir maar 36cm. Bij de aankoop wist ik niet dat ik dit allemaal aan ging schaffen anders had ik wel wat anders gekocht. Ik maat laten maken is een optie.. Alleen heb ik momenteel even andere prioriteiten met mijn geld :-)
Duidelijk!
Ik zit met hetzelfde op dit moment, ga zelf een geschikte kast maken. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

gonzales

Fantastische set en ruimte. Echt super, maar de apparatuur mooi weggewerkt zou het helemaal afmaken voor mijn gevoel. Maar ach, het plezier is er niet minder om lijkt me

Masterkale

Update:Stroomgroep aangelegd, nieuwe stekkerdoos en kabels. Muren geschilderd en panelen gemaakt


Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

angelo83


Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Masterkale

Ik heb mijn setje weer wat uitgebreid. Er is een MM8077 bijgekomen en een AV8802. De Av8801CM staat dus te koop. De plannen liggen er om de  8802 ook te laten tunen. Ook heb ik 5 speakers ontworpen en laten maken om mijn isophon set aan te vullen met plafond speakers.
De auro3d licentie aangeschaft.... Dit klinkt wel erg leuk en beter dan de upmixing van dolby atmos. Ik heb nog geen auro3d content dus veel heb ik niet kunnen testen.
Even wat foto`s.. De speakers achter hangen niet optimaal maar beter dan dit gaat niet lukken ivm de muur uiteraard.




Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Former member 78


WillyP

Wat een ruimte! En wat een mooie spullen. Zo te zien heeft de firma Accuton niets te klagen. De directie zal erg blij met je zijn.

Vertel eens, wat trekt je vooral aan in de eenheden van Accuton?

Groet,

WillyP

Pallenmans

Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

papaleo

Kom ik toevallig dit draadje tegen... ;)
Maar man ooh man wat heb je dit mooi voor elkaar zeg...  :o  :clapping: Schitterende ruimte  met hele mooie oplossingen en dan ook nog met heel veel smaak ingericht  :worship: respect  :worship:  8) WAUW!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels