Marcels ht upgrade

Started by Sisirider68, April 16, 2023, 19:59:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sisirider68

Nadat zo'n 14 jaar geleden mijn droom in mijn garage mocht realiseren om er een thuisbioscoop van te maken en door de jaren heen stapsgewijs upgrades heb gedaan heb ik nu besloten om een budget uit te trekken voor een grote upgrade.
Ik wilde beter geluid en beeld en aangezien mijn tweezitsbank van de voorste rij door de jaren heen redelijk versleten is ook nieuwe theater seating.

20230414_204011.jpg
Als eerste heb ik een 3 tal 2 Kanaals klasse D versterkers aangeschaft die ik op mijn Marantz sr7012 had aangesloten voor center en surrounds (voor mijn fronts had ik al een buizenversterker). Dit gaf al een grote verbetering in het geluid maar ik wilde toch een receiver of versterker van de nieuwe generatie. Na lang wachten (op nieuwe generaties) en twijfelen tussen processor of receiver toch vanwege het budget gekozen voor de nieuwe cinema 40 van Marantz.
20230311_183411.jpg
Qua beeld had ik een Epson tw9300 die al een mooi plaatje neerzette maar wist dat het beter kon maar helaas wel serieus geld kost! Omdat ik graag 3d kijk en bij dlp altijd regenboog effect zie was er bij de nieuwe generatie projectoren maar een keuze mogelijk die voor mij enigszins betaalbaar was. Hier is de keuze gevallen op de Jvc np5 :clapping:
Aangezien ik die niet aan dezelfde beugel van de tw9300 durfde te hangen heb ik daarvoor een plank aan het plafond gemaakt.
20230318_145527.jpg
Maar jonge jonge wat een plaatje zet die np5 neer, het lijkt overigens wel of het beeld steeds beter wordt nadat hij meer uren gedraaid heeft! Waar ik ook van achterover sla is de kwaliteit van 3D, zo mooi is het in de publieke bioscoop niet ;D
Vanmiddag heb ik mijn oude tweezits bank ontdaan van de buttkicker en alvast uit mijn bioscoop verwijderd.
20230416_172738.jpg
Komende dinsdag wordt mijn nieuwe tweezitter geleverd van Valencia. Daarna ben ik op wat kleine dingen na wel even klaar (lees geld op  :blush: ). Als mijn nieuwe bank staat zal ik nog wel een fotootje plaatsen.



denoontje

Goed bezig een welkom to the jvc club! :pompom:

Gerjan1994


Sisirider68

Vandaag was het dan zo ver, om 8:30 (lekker vroeg zo had ik nog genoeg tijd) stond de vrachtwagen voor de deur met 2 pakketjes
20230418_090821.jpg
Best wel groot en zwaar maar met een steekwagentje en gelukkig per doos in 2 delen alles netjes in mijn bios gekregen.
Gelijk een modificatie toegepast door de led strips aan de onderkant te verwijderen en 2 nieuwe te monteren die naar beneden schijnen ipv naar voren. Tevens zijn de originele strips alleen blauw van kleur en niet te dimmen en alleen gelijktijdig met de verlichting in de cupholders uit te doen :unsure:
Nu kan ik de strips in iedere willekeurige kleur en felheid zetten via geautomatiseerde commando's zoals B.V. film kijken met als onderstaande resultaat:
20230418_131828.jpg

20230418_131911.jpg

20230418_132021.jpg

Ze zitten/liggen echt heerlijk en wat heel fijn is is dat je de hoofdsteun een flink eind kan kiepen zodat je hoofd een goede ondersteuning heeft. Tevens zit er een verstelbare rugondersteuning in wat ik na vandaag wel even kan gebruiken ;D
Nu lekker genieten en niet te vlug in slaap vallen :yawnee:

Nu moet ik alleen nog mijn buttkicker zien te monteren, wordt even zoeken hoe ik dat het beste kan doen, mijn vorige bank had ik op een plank bevestigd waarop ik de buttkicker had vastgemaakt! Misschien zijn er mensen met ideeën?

StarScreaM90

Dat zijn een paar mooie upgrades! Daar ben je voorlopig zoet mee. Ik hoor goede verhalen over de Valencia stoelen, ben benieuwd hoe ze jou gaan bevallen. Heb je ze rechtstreek van de 'Valencia' website gekocht? Zo ja, wat heeft het je ongeveer gekost om ze naar Nederland te krijgen (transport, import, btw, etc.)?
Video: LG OLED CX 65 Inch (OLED65CX6LA)
Audio: Anthem AVM 70 AV-processor - IOTAVX AVXP1 (2x)
Speakers: 3x Arendal 1723 S Monitor (LCR) - 2x Klipsch RP-502S (Side Surround) - 2x Klipsch RP-500M (Rear Surround) - 4x Klipsch RP-500SA (Atmos) - 2x Arendal 1723 1S Subwoofer
Bron: Panasonic DP-UB824 - Playstation 4 Pro

Sisirider68

Quote from: StarScreaM90 on April 18, 2023, 15:49:21Dat zijn een paar mooie upgrades! Daar ben je voorlopig zoet mee. Ik hoor goede verhalen over de Valencia stoelen, ben benieuwd hoe ze jou gaan bevallen. Heb je ze rechtstreek van de 'Valencia' website gekocht? Zo ja, wat heeft het je ongeveer gekost om ze naar Nederland te krijgen (transport, import, btw, etc.)?
Je kunt ze via de Europese site van Valencia bestellen ZONDER verzend en import enz. Ze zijn natuurlijk wel duurder dan in america :sneaky2:
Maar momenteel kun je ze met 10% korting bestellen, helaas nog wel veel geld maar je krijgt er ook wel wat voor.
Dit type was hier op voorraad en binnen 2 weken geleverd!

Sisirider68

Vandaag nog even geknutseld aan mijn nieuwe bank en de verlichting die origineel onder de bank zat in de opbergvakken van de armleuning gemaakt. Nu kan ik tenminste zien welke afstandsbediening ik pak ;D
IMG_0476.JPG
IMG_0477.JPG
Nu nog een keer de buttkicker fatsoenlijk monteren en afregelen  :popcorn:

jahtari

Sodeju wat een upgrades....!  :worship:

Welke speakers en subs heb je?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Remco

Kijk dat zijn nog eens 'sjiek de friemel' theater seats. Mooi hoor, dat wordt genieten! :popcorn:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Sisirider68

Quote from: jahtari on April 28, 2023, 09:14:21Sodeju wat een upgrades....!  :worship:

Welke speakers en subs heb je?
Ja het zijn fijne upgrades die heb kunnen uitvoeren, ik heb als front, center en surrounds Sonus Faber speakers en backsurrounds nog 2 teufels thx welke ik tzt ook nog door sf wil vervangen. Voor Atmos heb ik 4 x oranje audio inceilings. Verder heb ik 2 x monolith 12 in front en 2 x teufel thx back subwoofers!

Sisirider68

Nog even een update, via mp 2 (nieuwe) Sonus Faber wall speakers aan kunnen schaffen :smile:

IMG_0480.JPGIMG_0481.JPG

Het zijn (helaas) niet dezelfde die ik al heb maar zijn zitten qua klank en looks wel heel dicht in de buurt ervan

IMG_0484.JPG

Met de bijgeleverde beugels kon ik de nieuwe wall's iets hoger monteren en een klein beetje naar binnen draaien. Met als resultaat dat ik de bestaande gaten voor de bekabeling weer bedekt heb met onderstaande resultaat

IMG_0482.JPG

Nu nog "even" een nieuwe calibratie doen en alles maar eens goed beluisteren en hopelijk constateren dat ik ook wat betreft speakers klaar ben ;D


fluissie

Nice  :headbanging:  :popcorn:

Leuke ruimte trouwens  :thumbs-up:

Sisirider68

Quote from: fluissie on May 18, 2023, 11:21:20Nice  :headbanging:  :popcorn:

Leuke ruimte trouwens  :thumbs-up:
Thanx ben er ook erg blij mee en vaak te vinden op zoek naar de ultieme beleving (binnen de haalbare grenzen voor mij natuurlijk)😜

fluissie

Denk dat het voor velen al behoorlijk ultiem is hoor  :popcorn:

Tuurlijk t kan altijd grootser mooier en beter (althans beter met een pak zout nemen want dat is voor ieder oor anders)