TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

5061

Heb weleens gelezen dat Qobuz meer gericht is op klassieke muziek. Maar tot op heden bevalt mij Tidal uitstekend. Mag het iedereen aanbevelen. Zeker omdat je met Hifi-abonnement ook de beschikking hebt over MQA.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Bama

Heb de code nu binnen gehad, was weer eens te ongeduldig.

5061

 :clapping: :clapping: En nu van de muziek gaan genieten.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Kempenaartjes

#378
Overgang met de code liep vlekkeloos. Kregen even te zien dat de token niet geldig was en vlak daarna probleemloos verder. Ook de automatisch afschrijving van €19,99 is stopgezet. Over 720 dagen zal dat weer gebeuren ;). Een prima deal!

Voor de liefhebbers. Hifi.NL biedt een 2e ronde Powerbuy aan.

skyfox

Verliep bij mij precies hetzelfde. Ook eerst een foutmelding. Daarna vlammen en 2 jaar niet meer betalen. Ik ben er blij mee!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Had eerst ook een foutmelding. Lukte ook niet in twee keer. Contact gehad met hifi.nl en kreeg een email dat je én in NL geregistreerd moet staan én een HiFi premium abonnement moet hebben én een betaalmethode al moet hebben toegevoegd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

raindog

Quote from: Kempenaartjes on January 31, 2021, 12:05:23
Voor de liefhebbers. Hifi.NL biedt een 2e ronde Powerbuy aan.

Waar kan ik meer info vinden over die powerbuy? ik zie het op hun website niet staan. Ik gebruik TIDAL al een tijdje en dit lijkt me een mooie aanbieding.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

#382
volgens mij is de eerste rond afgelopen, nu is er een onderhandeling gaande voor een tweede ronde maar die is nog niet bevestigd, vrees dat je voor nu net naast de pot piest....  :(

https://hifi.nl/artikel/29492/HIFI-Powerbuy-uitverkocht-wegen-doorslaand-succes.html
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Broem

Meer gebruikers last van Tidal? Ben eruit gegooid en krijg foutmelding als ik opnieuw probeer in te loggen. Iemand?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Kwabbernoot

Hier geen problemen.

Broem

Oke. Mogelijk met de Powerbuy van hifi.nl te maken. Geen idee en ticket ingeschoten naar Tidal suppport.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Marcel87

Quote from: Broem on February 11, 2021, 11:12:16
Meer gebruikers last van Tidal? Ben eruit gegooid en krijg foutmelding als ik opnieuw probeer in te loggen. Iemand?

Ja, zelfde melding vanochtend, inmiddels kan ik wel weer inloggen.
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Toni71

Ik kon ook niet inloggen. Geen Hifi.nl account.

Nu weer wel.

Tabcam

Quote from: Broem on February 11, 2021, 11:12:16
Meer gebruikers last van Tidal? Ben eruit gegooid en krijg foutmelding als ik opnieuw probeer in te loggen. Iemand?
Ik wacht altijd een uurtje en dan pas melden, maar ik had het ook. Het werkt nu weer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jazzy

Mag ik even een sanity check vragen? Ben nieuw met Tidal en probeer uit te vinden of het voor mij op dit moment meerwaarde heeft tov. Spotify 320 kB. Tidal in mijn Yamaha receiver ondersteunt geen MQA, dus kan geen Masters afspelen. Op mijn iPhone kan ik dat wel maar kan ik niet vanuit de app casten naar de receiver op de manier die ik met Spotify gewend ben.

Dan blijft Bluetooth over. Is dit een logische optie om de beste kwaliteit naar mijn luidsprekers te krijgen of is BT nu de zwakste schakel?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Broem

Quote from: TabCam on February 11, 2021, 12:06:48
Ik wacht altijd een uurtje en dan pas melden, maar ik had het ook. Het werkt nu weer.

Zeer verstandig  ^^ Het werkt weer.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

brt

Quote from: jazzy on February 12, 2021, 14:41:11
Mag ik even een sanity check vragen? Ben nieuw met Tidal en probeer uit te vinden of het voor mij op dit moment meerwaarde heeft tov. Spotify 320 kB. Tidal in mijn Yamaha receiver ondersteunt geen MQA, dus kan geen Masters afspelen. Op mijn iPhone kan ik dat wel maar kan ik niet vanuit de app casten naar de receiver op de manier die ik met Spotify gewend ben.

Dan blijft Bluetooth over. Is dit een logische optie om de beste kwaliteit naar mijn luidsprekers te krijgen of is BT nu de zwakste schakel?

Ja, dan is bluetooth zeer waarschijnlijk de zwakste schakel, veelal kan dat niet HD streamen.
Ik vermoed dat je er niet op vooruitgaat Tidal te gaan casten via BT tov Spotify 320 gecast.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Quote from: jazzy on February 12, 2021, 14:41:11
Mag ik even een sanity check vragen? Ben nieuw met Tidal en probeer uit te vinden of het voor mij op dit moment meerwaarde heeft tov. Spotify 320 kB. Tidal in mijn Yamaha receiver ondersteunt geen MQA, dus kan geen Masters afspelen. Op mijn iPhone kan ik dat wel maar kan ik niet vanuit de app casten naar de receiver op de manier die ik met Spotify gewend ben.

Dan blijft Bluetooth over. Is dit een logische optie om de beste kwaliteit naar mijn luidsprekers te krijgen of is BT nu de zwakste schakel?
MQA is mijns inziens een gefabriceerd rechtengedrocht om beveiligd (voor Tidal) minder data over internet te sturen voor HiRes bestanden. Ik ben al blij met CD-kwaliteit (FLAC), dat hoor ik wel t.o.v. 'gewone' mp3. Heb nog geen uitgebreide 320 kbps vs CD-kwaliteit gedaan.

Zelf gebruik ik momenteel de BluSound Node 2i en de Raspberry Pi als transports én om naartoe te streamen. Bij mij ziet de Tidal app de Raspberry Pi (nog) niet als mogelijkheid, dat zou wel moeten kunnen maar omdat de BlueSound Node 2i wel wordt herkend heb ik er nog geen verder onderzoek naar gedaan.

Via Bluetooth kan wel lossless worden overgezonden maar dat wordt weinig gebruikt. Moet je telefoon én de receiver dat beide ondersteunen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Broem

Zag bij de laatste Tidal update dat de Last.FM scrobble connection verdwenen is. Op de thuisset nog wel scrobbelen via Roon maar geen mogelijkheid meer via de Tidal apps op smartphone en Ipad. Juiste conclusie dat die optie eraf is?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

jahtari

Ervaren jullie ook dat de "daily discovery" steeds beter wordt? Al vele goede nieuwe nummers zo ontdekt.  :pompom:

Verder is de optie "track radio" erg goed, heb die pas in de zomer ontdekt. Je krijgt dan een rits nummers in de stijl van / gelijkend op het betreffende nummer waar je dat bij uitkiest.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

papaleo

Ik kreeg zojuist een berichtje van Tidal...
Mijn Hifi HiFi-abonnement is kosteloos geüpgraded naar het HiFi Plus-abonnement.
Heeft iemand dit al uitgeprobeerd/beluisterd en heeft hij/zij de upgrade welke hogere bitrates en speciale formaten zoals Master Quality Audio onboard heeft als zijnde positief beoordeeld...maw zijn er verschillen waarneembaar?

Ik ben op het moment niet thuis dus kan het zelf niet uitproberen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ericbe

Quote from: papaleo on November 17, 2021, 19:20:38
Ik kreeg zojuist een berichtje van Tidal...
Mijn Hifi HiFi-abonnement is kosteloos geüpgraded naar het HiFi Plus-abonnement.
Heeft iemand dit al uitgeprobeerd/beluisterd en heeft hij/zij de upgrade welke hogere bitrates en speciale formaten zoals Master Quality Audio onboard heeft als zijnde positief beoordeeld...maw zijn er verschillen waarneembaar?

Ik ben op het moment niet thuis dus kan het zelf niet uitproberen...
Heb geen bericht gehad wel gechecked  is nu idd + abo
Ik heb al mqa.....
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

drees62

Hier ook de update naar Tidal plus, nu dus in masterkwaliteit. Benieuwd of ik daar ook wat aan heb op mijn Marantz ND8006.

Tabcam

Quote from: jahtari on October  3, 2021, 20:49:33
Ervaren jullie ook dat de "daily discovery" steeds beter wordt? Al vele goede nieuwe nummers zo ontdekt.  :pompom:

Verder is de optie "track radio" erg goed, heb die pas in de zomer ontdekt. Je krijgt dan een rits nummers in de stijl van / gelijkend op het betreffende nummer waar je dat bij uitkiest.
Vond het al een tijd best goed. Nadeel vind ik dat je het alleen in de Tidal app krijgt voor zover ik kan zien en dat ik daardoor het iets lastiger vind om een interessant nummer aan de goede suggesties playlist toe te voegen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HJ2

Hier zelfde verhaal  :inlove:
... Slingert de Hegel aan....
If you always do what you always did, you always get what you always got...