TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Gemiste kans want het is mooie muziek.

Ik blijf wel lekker bij Spotify..als ik behoefte heb aan cd kwaliteit dan prik ik de harde schijf wel aan de compu.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Isflicka

Gebruik sinds gisteren TIDAL op de AURALiC Aries. Heb nog geen drop-outs gehoord maar het klinkt wel anders dan eigen rips van dezelfde CD's. Het klinkt een beetje als een slechte rip en dat valt mij toch een beetje tegen. Zijn dit kinderziektes?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Zodiac

#52
Strijdige berichten: een vriend van me heeft nu een proefabonnement Tidal (met Linn???). 60 dagen.
Hij speelt met een Linn en is dol enthousiast......

Hoort geen verschil met zijn alac's

Duuuusss?!!?  :wacko:
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Ik hoor ook geen verschil tussen Spotify en mijn flacjes...maar ik ben gek.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Isflicka

Quote from: chansig on January  7, 2015, 14:00:57
Ik hoor ook geen verschil tussen Spotify en mijn flacjes...maar ik ben gek.

Gr Hans
Misschien niet gek maar wel erg makkelijk!  :pompom:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

chansig

Tsja....ik kan niet zeggen dat ik geen twijfel heb als ik de vele ervaringen over de verschillen zo lees. Spotify plat, futloos, weinig dynamiek etc. De Sonos zou ook al zo'n bagger apparaat zijn....ik hoor geen verschil met de Touch. Touch zonder goede voeding zou ook minder zijn dan met goede voeding ? Ook geen verschil gehoord.

Dan denk ik echt wel eens: Hans je spoort niet, je bent doof, je set is ruk. Ach die audio hobby ook. Ik stort me maar op koptelefoons.

Beetje off topic...dus door met waar het hier over hoort te gaan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

raindog

Hier vandaag ook met Tidal aan de slag gegaan en dat bevalt erg goed! De winst ten opzichte van Spotify is erg groot. Bediening via Kazoo is en blijft wel een minpunt wat mij betreft.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Zodiac


Quote from: chansig on January  7, 2015, 14:13:49
Tsja....ik kan niet zeggen dat ik geen twijfel heb als ik de vele ervaringen over de verschillen zo lees. Spotify plat, futloos, weinig dynamiek etc. De Sonos zou ook al zo'n bagger apparaat zijn....ik hoor geen verschil met de Touch. Touch zonder goede voeding zou ook minder zijn dan met goede voeding ? Ook geen verschil gehoord.

Dan denk ik echt wel eens: Hans je spoort niet, je bent doof, je set is ruk. Ach die audio hobby ook. Ik stort me maar op koptelefoons.

Beetje off topic...dus door met waar het hier over hoort te gaan.

Gr Hans

Spotify 'futloos' herken ik niet. Ook niet op mijn bovengemiddelde setje. Flac is wel defenitely rijker. Met een koptelefoon (zeker zo'n analytische T1) hoor je dat toch wel, mag ik aannemen? Sonos ruk herken ik ook niet, maar werd beter door een modificatie.

On topic: is Tidal nu gewoon beschikbaar en o ja: is er ook een offline modus zoals bij Spotify? Das wel handig vind ik.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Jeriko

Vandaag ben ik bij mijn audio dealer geweest om mijn rega draaitafel op te halen, daar speelde ze ook met een linn majik ds met tidal en ik zou daar heel goed mee kunnen leven hoor.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

twani

Kan ik middels VPN op mijn MAC een Tidal account aanmaken in Amerika?

For the time being zeg maar, zolang Tidal in Nederland nog niet voor het OSX platform is vrijgegeven.....

En zo ja hoe ga ik dan te werk?

Gr
Theo.

Toni71

#61
Ik heb het net even geprobeerd via mijn vpn door Londen.
Dit zal ook wel gaan door Amerika. (edit: dit werkt ook).

Daar kon ik een sound test mee doen op de website, en daarna aanmelden.

Een week gratis, daarna 19.99 per maand.

Ik heb mezelf alleen niet aangemeld, omdat ik Qobuz gebruik  tot Tidal in Nederland bereikbaar is.

Joris1971

Quote from: Toni71 on January  8, 2015, 12:24:42


Ik heb mezelf alleen niet aangemeld, omdat ik Qobuz gebruik  tot Tidal in Nederland bereikbaar is.

Is inmiddels beschikbaar in NL

Zodiac

Quote from: Joris1971 on January  8, 2015, 14:53:04
Is inmiddels beschikbaar in NL

Van de Tidal site:
Currently access in your country is limited to HiFi Partner voucher holders only. If you have a voucher, please sign-up here:

Ik heb een Sonos, daarop zou Tidal ook geintegreerd moeten zijn. Weet niet of dat zo is.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

beetle99

Die melding krijg ik ook op mijn Mac

Toni71

"Is inmiddels beschikbaar in NL"

Inderdaad, alleen met voucher.

En die heb ik niet. 

Ik wacht tot ik mezelf gewoon kan aanmelden. Met een htpc heb ik geen streamer nodig, en deze bezitten de vouchers.

bodiug

Wat je wel kunt doen is even registreren via een US proxy. Daarna kun je gewoon zonder proxy tidal gebruiken.  O0

Charlemagne

Tidal maakt bekend plannen te hebben om met highres te gaan streamen met de Meridian MQA codec. Hier is een interview van WhatHifi met een woordvoerder van Tidal, gemaakt op de CES:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Toni71

#68
"Wat je wel kunt doen is even registreren via een US proxy. Daarna kun je gewoon zonder proxy tidal gebruiken"

Maar even aangemeld, en inderdaad, het werkt.

Morgen maar eens lekker muziek luisteren.

Bedankt.

Toni71

Wel meer muziek in mijn genres dan Qobuz.

Ik hou o.a. van reggae, daar is met sommige artiesten al meer keus in.

Ach we gaan het ondervinden.

Zodiac

Quote from: Isflicka on January  7, 2015, 11:37:39
Gebruik sinds gisteren TIDAL op de AURALiC Aries. Heb nog geen drop-outs gehoord maar het klinkt wel anders dan eigen rips van dezelfde CD's. Het klinkt een beetje als een slechte rip en dat valt mij toch een beetje tegen. Zijn dit kinderziektes?

Even op terugkomen:
Gisteren bij een vriend van me (met een 60 dgn trial van Tidal op zijn Linn) wat vergelijkjes flac-Tidal gedaan. Inderdaad verschil! Tidal lijkt gecomprimeerd te zijn. Flac klonk duidelijk 'rijker' en 'voller'. Dat is eerder hier vastgesteld door div leden.
Zou t aan de trial versie liggen? Ik vind dat erg jammer, want het aanbod is wel 'rijk'! Net zo goed als Spotify. kosten x 2, is het dat dan waard?
Verschil Spotify-Tidal zou ook leuk zijn te testen. Dat lukte gisteren niet helaas. Ervaringen??

Ik zal heel on-audiofiel verklaren dat ik best happy ben met Spotiify en er niet met weerzin naar zit te luistern omdat het maar mp3-tjes zijn.


Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Broem

Ik geloof niet dat het aan trial versie ligt. Volgens mij heb je volledig toegang tot alles zoals normaal. Ik heb het inmiddels draaien en moet zeggen dat het een prachtige jukebox is die een vergelijkbare catalogus heeft als Spotify. Erg stabiel en makkelijk te bedienen met de Linn app. Ook hier hoor ik verschil met een goeie flac versie of cd. Met dat verschil kan ik echter wel leven maar ben nog niet overtuigd dat ik er dan ook 20 euro p.m. Voor ga neertellen. Pas als ik echt hoor dat er geen verschil meer is wellicht wel. Dat zou dan ook het einde zijn van het kopen van cd's of high res downloads. Of niet  :wacko: Tijd gaat het leren. Het is m.i. wel de toekomst.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Broem

Quote from: Maro on January 11, 2015, 18:31:54
Blind getest Broem?

Nee. Daar heb je overigens wel een punt hoor. Er zit uiteraard altijd een vorm van 'vooringenomenheid' in. Ik heb een artikel gelezen in een Duits audioblad en daar zijn ze razend enthousiast over Tidal (voor wat dat dan weer waard is) Ik ben er best van gecharmeerd en zal eens kijken of ik op een luisteravondje met mijn luistervrienden een blind test kan doen.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Maro

Quote from: Broem on January 11, 2015, 18:59:03
Nee. Daar heb je overigens wel een punt hoor. Er zit uiteraard altijd een vorm van 'vooringenomenheid' in. Ik heb een artikel gelezen in een Duits audioblad en daar zijn ze razend enthousiast over Tidal (voor wat dat dan weer waard is) Ik ben er best van gecharmeerd en zal eens kijken of ik op een luisteravondje met mijn luistervrienden een blind test kan doen.

Top ben benieuwd. Ik ga ook zeker over naar Tidal ipv Spotify al was het maar omdat Spotify niet geïntegreerd is in Sooloos.  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -