TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Quote from: garmtz on January  5, 2015, 21:11:10
Behoorlijk groot... Spotify mag dan qua aanbod groot zijn, 320kbps is niet fijn... En dat niet alleen, volgens mij gooien ze er nog zelf ook een extra compressie overheen. Overigens klinkt ook de TIDAL stream niet zo goed als een eigen rip, ook al is het 'ongecomprimeerd'.
Vind je dat van Qobuz ook? Even voor het vergelijk. Vreemd dat Tidal ook niet "perfect" klinkt! Vind ik. Gaat om veel geld/maand!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

garmtz

Quote from: Zodiac on January  5, 2015, 21:16:27
Vind je dat van Qobuz ook? Even voor het vergelijk. Vreemd dat Tidal ook niet "perfect" klinkt! Vind ik. Gaat om veel geld/maand!

Heb het met Qobuz nooit A/B getest... Nu gaat het op dit moment met mijn Linn en TIDAL wel een stuk makkelijker, dat A/B vergelijken... :)

Charlemagne

#27
Quote from: Zodiac on January  5, 2015, 21:06:43
Hoe is de collectie van Tidal! Bijvoorbeeld in vergelijk met Spotify?
Spotify vind ik persoonlijk onverslaanbaar qua aanbod.

Tidal heeft 25 miljoen titels. Dat komt overeen met ongeveer 2,5 miljoen cd's. Dat is ongeveer even groot als wat Spotify in de aanbieding heeft. Qobuz heeft 15 miljoen titels.

Quote from: garmtz on January  5, 2015, 21:47:55
Heb het met Qobuz nooit A/B getest... Nu gaat het op dit moment met mijn Linn en TIDAL wel een stuk makkelijker, dat A/B vergelijken... :)

Ik heb bij mij thuis herhaaldelijk A-B testen gedaan tussen Qobuz, gestreamd met de desktop app via de AIR-streamer van de Devialet (AIR-ethernet) en tussen eigen flac's die ik stream met JRiver, eveneens via AIR-ethernet. Ik hoor er geen verschil tussen. En mijn bezoekers evenmin. Ook niet die met jongere oren dan ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Charlemagne on January  5, 2015, 22:30:14
Ik heb bij mij thuis herhaaldelijk A-B testen gedaan tussen Qobuz, gestreamd met de desktop app via de AIR-streamer van de Devialet (AIR-ethernet) en tussen eigen flac's die ik stream met JRiver, eveneens via AIR-ethernet. Ik hoor er geen verschil tussen. En mijn bezoekers evenmin. Ook niet die met jongere oren dan ik.

Dat had ik al eerder begrepen van je ja...

YamahaRXV

Quote from: garmtz on January  5, 2015, 21:11:10
Behoorlijk groot... Spotify mag dan qua aanbod groot zijn, 320kbps is niet fijn... En dat niet alleen, volgens mij gooien ze er nog zelf ook een extra compressie overheen. Overigens klinkt ook de TIDAL stream niet zo goed als een eigen rip, ook al is het 'ongecomprimeerd'.

^^   Hehe, eindelijk iemand die wel goede oren heeft  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Quote from: YamahaRXV on January  5, 2015, 22:57:59
^^   Hehe, eindelijk iemand die wel goede oren heeft  ;)

Die conclusie had ik ook al gemaakt. Na het proef abo zeg ik op.
Raar dat zo'n stream niet goed over komt.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Zodiac

Conclusie: Tidal is niet beter dan qobuz qua geluid, wel uitgebreider qua aanbod. Eigen flac's zijn beter dan Tidal. Jammer. Ik dacht dat Tidal dé oplossing zou zijn en Spotify killer.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

advr

Had dat ook gehoopt....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: Zodiac on January  6, 2015, 08:07:13
Conclusie: Tidal is niet beter dan qobuz qua geluid, wel uitgebreider qua aanbod. Eigen flac's zijn beter dan Tidal. Jammer. Ik dacht dat Tidal dé oplossing zou zijn en Spotify killer.

Het IS wel een Spotify killer (niet zo moeilijk), maar niet zo goed als eigen rips... Je kunt je ook afvragen of dat erg is...

advr

Quote from: garmtz on January  6, 2015, 13:08:55
Het IS wel een Spotify killer (niet zo moeilijk), maar niet zo goed als eigen rips... Je kunt je ook afvragen of dat erg is...
In ieder geval wel voor mij Garmt [emoji41] .
Voor €20 in de maand mag je meer verwachten. Onderweg is vaak streamen in HiFi kwaliteit niet goed mogelijk. Ik ben op vakantie heb een betaalde WiFi verbinding van goede kwaliteit en vol bereik en heb gewoon problemen. Alleen op standje b Normaal doet ie het goed en helaas is dat verschil goed te horen. Gewoon MP3 met de nadelen.
Thuis klinkt het ook een bepaalde manier dof.
Ze zullen er snel iets aan moeten doen. Een Linn, waarmee ze met trots adverteren, laat het ook feilloos horen. [emoji41]

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Dat streamen in hifi kwaliteit op een gedeelde Wifi verbinding (die een connectie heeft naar het Internet op een dubieuze verbinding met dubieuze snelheid) op een vakantieadres een probleem is, lijkt mij niet zo vreemd... :)   Hier thuis heb ik letterlijk nog NUL dropouts gehad (90 mbps verbinding).

Zodiac

Quote from: advr on January  6, 2015, 13:19:39
In ieder geval wel voor mij Garmt [emoji41] .
Voor €20 in de maand mag je meer verwachten. Onderweg is vaak streamen in HiFi kwaliteit niet goed mogelijk. Ik ben op vakantie heb een betaalde WiFi verbinding van goede kwaliteit en vol bereik en heb gewoon problemen. Alleen op standje b Normaal doet ie het goed en helaas is dat verschil goed te horen. Gewoon MP3 met de nadelen.
Thuis klinkt het ook een bepaalde manier dof.
Ze zullen er snel iets aan moeten doen. Een Linn, waarmee ze met trots adverteren, laat het ook feilloos horen. [emoji41]

Ik vind dat je voor E20,- hetzelfde (geluids)niveau mag verlangen als Qobuz. Dat zou ook de doodsteek voor Qobuz zijn dan, toch? Qobuz vind ik qua collectie persoonlijk tegenvallen.
En is Spotify nou zo weerzinwekkend? Ik ben er voor dagelijkse omstandigheden gelukkig mee, maar zou er E20,- voor over hebben om Tidal te nemen, mits werkelijk beter... (op niveau Qobuz en eigen flac's ). Anders....laat maar....lekker Spotify!

BTW, jullie zijn allemaal Linn adepten begrijp ik? Is Tidal nou ook beschikbaar voor iedereen eigenlijk?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

garmtz

Ik heb de vergelijking met Qobuz nog niet gedaan, want ik wil graag appels met appels vergelijken. Maar de eerste indrukken van anderen is dat het zo goed is als eigen rips.

TIDAL heeft voor Linn (en Bluesound) gebruikers een 60 dagen trial. Meridian komt ook met TIDAL integratie.

advr

#38
Quote from: garmtz on January  6, 2015, 14:11:57
Dat streamen in hifi kwaliteit op een gedeelde Wifi verbinding (die een connectie heeft naar het Internet op een dubieuze verbinding met dubieuze snelheid) op een vakantieadres een probleem is, lijkt mij niet zo vreemd... :)   Hier thuis heb ik letterlijk nog NUL dropouts gehad (90 mbps verbinding).
Laat ik zeggen dat ik nu even een mindere verbinding heb met 78mbps..... vaak zelfs 112.
Ik zei al, ik zoek mijn verbindingen speciaal uit. Blijf een techneut :-) ik kom hier vaker zullen we maar zeggen. [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Snel zat...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

YamahaRXV

Quote from: advr on January  6, 2015, 19:05:38
Snel zat...

Fuerta Ventura, heerlijke plek om nu te zitten  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Quote from: YamahaRXV on January  6, 2015, 19:29:04
Fuerta Ventura, heerlijke plek om nu te zitten  :D
Zekers[emoji274]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

YamahaRXV

Quote from: advr on January  6, 2015, 19:36:14
Zekers[emoji274]

Aangenaam verblijf toegewenst daar in Corralejo, maar dat zal vast wel lukken  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Quote from: YamahaRXV on January  6, 2015, 19:48:24
Aangenaam verblijf toegewenst daar in Corralejo, maar dat zal vast wel lukken  :)
Lukt aardig[emoji274] [emoji274]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eric_audio

Ok, dit is een Tidal draadje, maar toch even vergelijken met Qobuz (is bijna onvermijdelijk).

Aangezien ik erg graag en veel naar klassieke muziek luister, dacht ik eerst aan Qobuz. Maar ik wil natuurlijk ook naar andere muziek kunnen luisteren. Dus even bij Qobuz gezocht naar andere muziek.

Dead can dance: nope
The the: nope
Roger Waters: nope

Ik ben maar niet verder gaan zoeken, maar het aanbod rock lijkt erg beperkt. Dan zou ik dus Qobuz EN Tidal moeten nemen (wordt een dure grap). Alleen, op Tidal lukt het me niet om het aanbod te bekijken voordat ik een abonnement neem. Of is dat wel mogelijk?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Zodiac

Quote from: eric_audio on January  7, 2015, 06:46:09
Ok, dit is een Tidal draadje, maar toch even vergelijken met Qobuz (is bijna onvermijdelijk).

Aangezien ik erg graag en veel naar klassieke muziek luister, dacht ik eerst aan Qobuz. Maar ik wil natuurlijk ook naar andere muziek kunnen luisteren. Dus even bij Qobuz gezocht naar andere muziek.

Dead can dance: nope
The the: nope
Roger Waters: nope

Ik ben maar niet verder gaan zoeken, maar het aanbod rock lijkt erg beperkt. Dan zou ik dus Qobuz EN Tidal moeten nemen (wordt een dure grap). Alleen, op Tidal lukt het me niet om het aanbod te bekijken voordat ik een abonnement neem. Of is dat wel mogelijk?

Kijk, dat is precies mijn punt. Ik vind het aanbod Qobuz echt heel matig (aangaande mijn smaak).
En als Tidal dan ook nog geen echt lekkere kwaliteit levert (wat Qobuz wel doet, begrijp ik), wat dan? En dubbel doen......no way! Dan koop ik liever 2 digitale HD albums / maand.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Charlemagne

Quote from: eric_audio on January  7, 2015, 06:46:09
Ok, dit is een Tidal draadje, maar toch even vergelijken met Qobuz (is bijna onvermijdelijk).

Aangezien ik erg graag en veel naar klassieke muziek luister, dacht ik eerst aan Qobuz. Maar ik wil natuurlijk ook naar andere muziek kunnen luisteren. Dus even bij Qobuz gezocht naar andere muziek.

Dead can dance: nope
The the: nope
Roger Waters: nope

Ik vrees dat je bij Qobuz hebt gezocht bij een 'Classical music only' abonnement of zo.

Als ik even snel kijk bij Qobuz:

Dead can dance: 13 albums
Roger Waters: 18 albums
The The: nope

Die laatste is wel een lastige search voor de database. Bij Spotify vind ik ook 'nope'.

Het valt dus wel mee bij Qobuz. Ik heb het meest luxe abonnement. Je kunt het overigens een maand gratis proberen. Dan kun je zien of het echt tegenvalt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

chansig

Als het gaat om The The...bij Spotify op album naam zoeken:

Soulmining
Infected
mind bomb
dusk

Dus zullen zo ook wel elders te vinden zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Charlemagne

#48
Quote from: chansig on January  7, 2015, 11:10:25
Als het gaat om The The...bij Spotify op album naam zoeken:

Soulmining
Infected
mind bomb
dusk

Dus zullen zo ook wel elders te vinden zijn.

Gr Hans

Goede tip! Als ik bij Qobuz zoek met 'Soul Mining' en daarna met 'meer van deze artiest' dan krijg ik dit:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

#49
Quote from: chansig on January  7, 2015, 11:10:25
Als het gaat om The The...bij Spotify op album naam zoeken:

Soulmining
Infected
mind bomb
dusk

Dus zullen zo ook wel elders te vinden zijn.

Gr Hans

Op Spotify te vinden ja. Maar niet op Qobuz dus.

Edit: wel te vinden dus. Maar het blijft vreemd dat je op album titel moet zoeken...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini