TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Bij deze het Tidal topic over opmerkingen, ervaringen, klachten, gebruiksgemak etc

Ik begin met een klacht  ;D
Ik was mijn wachtwoord vergeten en koos de optie om dit naar mijn emailadres te laten sturen... kreeg netjes de melding email send
Maar nee hoor geen mail in mijn mailbox ook niet in mijn spambox.

Groet Joris

bmateijsen

En hoe lang heb je gewacht?? 5 minuten?

Charlemagne

#2
Quote from: bmateijsen on December 22, 2014, 12:02:39
En hoe lang heb je gewacht?? 5 minuten?

De post heeft druk met de kerst :)

Los van het gedoe over het wachtwoord ben ik wel benieuwd naar gebruikers ervaringen met Tidal.

Vragen die ik heb:

- speelt het lossless?
- hoe betrouwbaar is de stream, zijn er haperingen?
- hoe verhoudt het  t.o.v. Qobuz? (Geluidskwaliteit, kwaliteit vd streaming, app, zoekfunctie)
- hoe klinkt het ten opzichte van eigen rips?
- muziekbibliotheek die Tidal biedt

Brand maar los, zou ik zeggen!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

cable-guy

En wat als je de instructies op dit scherm nog eens doorloopt en een nieuwe account aanmaakt? Werkt dat niet?

cable-guy

Overigens is the nieuwste Linn Kazoo met Tidal ondersteuning sinds gisterenavond ook beschikbaar. Nu wordt het wel erg interessant! Ik ben tevreden tot dusver.

newday

Quote from: Charlemagne on December 22, 2014, 12:05:22
De post heeft druk met de kerst :)

Los van het gedoe over het wachtwoord ben ik wel benieuwd naar gebruikers ervaringen met Tidal.

Vragen die ik heb:

- speelt het lossless?
- hoe betrouwbaar is de stream, zijn er haperingen?
- hoe verhoudt het  t.o.v. Qobuz? (Geluidskwaliteit, kwaliteit van de streaming, zoekfunctie)
- hoe klinkt het ten opzichte van eigen rips?
- muziekbibliotheek die Tidal biedt

Brand maar los, zou ik zeggen!

Speelt inderdaad lossless (in ieder geval wel op de Linn DS).

Even een quote van mezelf uit het Linn topic:
Quote
Aanmelden ging erg vlot, per direct een voucher, aanmelden en gelijk  :music:

Snelheid van zoeken van albums en beginnen met afspelen erg goed. Geen dropouts gehad nog, geluidskwaliteit is prima.

Een steekproef gedaan om mijn eigen CD(rip)'s te vinden, van veel (minder bekende) artiesten is of niets te vinden of niet het album wat ik zocht. Aan de andere kant kom je weer zo veel andere nieuwe dingen tegen dat dat niet zo erg is maar het in ieder geval nog niet zover dat je je eigen rips kan weggooien. Collectie kan dus nog wel wat beter.

Nu een paar dagen later intussen wel een paar dropouts gehad, is tot nu toe twee keer gebeurd en duurt dan een paar minuten dat het geluid af en toe wegvalt.



Charlemagne

Thanx newday! Dat van die dropouts bij Tidal lees ik wel vaker op diverse andere fora. Bij Qobuz heb ik daar hoogstzelden last van. Ik ben nu zo'n jaar abonnee en ik heb het slechts twee keer meegemaakt over de afgelopen twaalf maanden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

cable-guy

Dat van die dropouts kan ik niet bevestigen. Na drie dagen niet 1 keer meegemaakt. Wellicht een netwerk probleempje?
Overigens is de kans op dropouts technisch gezien natuurlijk kleiner met native support direct streaming naar de Linn dan streaming via de computer naar de Devialet (Quobuz). Of zie ik het verkeerd dat Quobuz naar Devialet nog via de computer loopt?

Joris1971

#8
Quote from: bmateijsen on December 22, 2014, 12:02:39
En hoe lang heb je gewacht?? 5 minuten?

Nee, afgelopen zaterdag verzoek gedaan en nu 3 dagen later nog niks binnen.

Maro

Is er al meer bekend wanneer het bij Meridian wordt geïntegreerd?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Charlemagne

Quote from: cable-guy on December 22, 2014, 12:46:29
Dat van die dropouts kan ik niet bevestigen. Na drie dagen niet 1 keer meegemaakt. Wellicht een netwerk probleempje?
Overigens is de kans op dropouts technisch gezien natuurlijk kleiner met native support direct streaming naar de Linn dan streaming via de computer naar de Devialet (Quobuz). Of zie ik het verkeerd dat Quobuz naar Devialet nog via de computer loopt?

Streaming met Qobuz naar de Devialet gebeurt bij mij inderdaad met een desktop app van mijn HTPC naar de amp, via de AIR ethernet verbinding. Overigens kan ik het ook beluisteren via mijn gemodde Sonos dat Qobuz heeft geïntegreerd, of op de Qobuz app van mijn iPad. Bij geen van de drie mogelijkheden heb ik issues met dropouts met Qobuz.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Joris1971

Laten we het svp bij Tidal houden en niet over Qobuz.

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on December 22, 2014, 13:06:17
Nee, afgelopen zaterdag verzoek gedaan en nu 3 dagen later nog niks binnen.

Dan zal er wel iets niet goed zijn gegaan.... Probeer het opnieuw.
heeft je MAC niet gewoon het password onthouden? (zie sleutelhanger)

Joris1971

#13
Quote from: bmateijsen on December 22, 2014, 14:04:50
Dan zal er wel iets niet goed zijn gegaan.... Probeer het opnieuw.
heeft je MAC niet gewoon het password onthouden? (zie sleutelhanger)

thanks


echter hij accepteert het wachtwoord niet meer... erg vreemd

cable-guy

Quote from: Joris1971 on December 22, 2014, 14:07:03
thanks


echter hij accepteert het wachtwoord niet meer... erg vreemd
Ik zie dat je bij Tidal probeert in te loggen. Dit is niet mogelijk! Je hebt hier geen abonnement! Je hebt een Linn proefabonnement voor Tidal. Dus kun je ook alleen inloggen via Kazoo... Zowel op pc/Mac als de iPad.
Kijk eens of je bij Kazoo dit scherm ziet? Zo ja kun je naar Tidal.

Joris1971

Quote from: cable-guy on December 22, 2014, 14:15:26
Ik zie dat je bij Tidal probeert in te loggen. Dit is niet mogelijk! Je hebt hier geen abonnement! Je hebt een Linn proefabonnement voor Tidal. Dus kun je ook alleen inloggen via Kazoo... Zowel op pc/Mac als de iPad.
Kijk eens of je bij Kazoo dit scherm ziet? Zo ja kun je naar Tidal.


thanks!!!

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on December 22, 2014, 14:26:29
thanks!!!

Het grappige is, dat dit duidelijk er stond toen je via linn hebt geregistreerd voor Tidal. ;)

newday

Quote from: cable-guy on December 22, 2014, 14:15:26
Ik zie dat je bij Tidal probeert in te loggen. Dit is niet mogelijk! Je hebt hier geen abonnement! Je hebt een Linn proefabonnement voor Tidal. Dus kun je ook alleen inloggen via Kazoo... Zowel op pc/Mac als de iPad.
Kijk eens of je bij Kazoo dit scherm ziet? Zo ja kun je naar Tidal.


Ik kan met mijn Linn proefabonnement wel gewoon inloggen bij Tidal, via mijn webbrowser op http://listen.tidalhifi.com


Joris1971

#18
Nou tidal werkt, niet via de linn voucher want die pakt ie helaas niet... Snap ook niet waarom.
Kun j ergens de geluiskwaliteit instellen? Want ik had een paar tracks die gewoon krakerig klonken.

Kan verder niet aan de interface van Kazoo wennen,jammer dat Tidal niet onder Kinsky werkt.

Is de Linn voucher gekoppeld aan mijn emailadres.. ik heb namelijk een ander emailadres gebruikt omdat het oorspronkelijk mialadres niet werkte.. hij pakt daar het wachtwoord niet meer van.
Als ik via tidalhifi.com/linn wil registeren voor mijn 60 days free try out, dan krijg ik geen login functie maar alleen een nieuwe registreer modus, maar als ik dan mijn emailadres intyp wat ik nu gebruik krijg ik de melding dat dit emailadres al geregistreerd is.. miz erg omslachtig.
Hoe kan ik met een bestaand account toch de Linn voucher laten werken?

grt Joris

cable-guy

Quote from: Joris1971 on December 22, 2014, 18:23:09
Nou tidal werkt, niet via de linn voucher want die pakt ie helaas niet... Snap ook niet waarom.
Kun j ergens de geluiskwaliteit instellen? Want ik had een paar tracks die gewoon krakerig klonken.

Kan verder niet aan de interface van Kazoo wennen,jammer dat Tidal niet onder Kinsky werkt.

Is de Linn voucher gekoppeld aan mijn emailadres.. ik heb namelijk een ander emailadres gebruikt omdat het oorspronkelijk mialadres niet werkte.. hij pakt daar het wachtwoord niet meer van.
Als ik via tidalhifi.com/linn wil registeren voor mijn 60 days free try out, dan krijg ik geen login functie maar alleen een nieuwe registreer modus, maar als ik dan mijn emailadres intyp wat ik nu gebruik krijg ik de melding dat dit emailadres al geregistreerd is.. miz erg omslachtig.
Hoe kan ik met een bestaand account toch de Linn voucher laten werken?

grt Joris
Dat ie via Kazoo werkt is toch de Linn voucher?

Joris1971

Quote from: cable-guy on December 22, 2014, 20:58:26
Dat ie via Kazoo werkt is toch de Linn voucher?
i

Nee een 7 dagen trial van Tidal zelf.

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Verder weinig last gehad en alles kunnen registreren voor 60 dagen.
Zoals eerder gemeld valt mij het geluid erg tegen. Het lijkt somberder en vlakker. Bijna een MP3-tje. :-[
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Zodiac

Hoe is de collectie van Tidal! Bijvoorbeeld in vergelijk met Spotify?
Spotify vind ik persoonlijk onverslaanbaar qua aanbod.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

garmtz

Quote from: Zodiac on January  5, 2015, 21:06:43
Hoe is de collectie van Tidal! Bijvoorbeeld in vergelijk met Spotify?
Spotify vind ik persoonlijk onverslaanbaar qua aanbod.

Behoorlijk groot... Spotify mag dan qua aanbod groot zijn, 320kbps is niet fijn... En dat niet alleen, volgens mij gooien ze er nog zelf ook een extra compressie overheen. Overigens klinkt ook de TIDAL stream niet zo goed als een eigen rip, ook al is het 'ongecomprimeerd'.