TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cable-guy

Quote from: Maro on January 11, 2015, 19:04:37
Top ben benieuwd. Ik ga ook zeker over naar Tidal ipv Spotify al was het maar omdat Spotify niet geïntegreerd is in Sooloos.  :tounge:
In het bovengenoemde interview wordt ook gezegd dat Tidal streamt met een Meridian codec.

Ik ervaar Tidal als een geweldige aanwinst op mijn toch al grote muziek collectie die ik op mijn NAS heb staan. De klank is duidelijk beter dan de Spotify mp3 kwaliteit en de catalogus kan beter maar is dankzij the WIMP ervaring toch de grootste die op de markt is. En ik ga er van uit dat de collectie dagelijks groeit en dat uiteindelijk vrijwel alle muziek digitaal zal zijn.
Ik begrijp niet hoe een muziek liefhebber kan klagen over twee tientjes per maand. Ik koop mijn leven (sinds een jaar of 14) al minimaal 2 geluidsdragers per week. Dus waar hebben we het over?

Is de geluidskwaliteit precies zo goed als alle muziek op mijn NAS? Beslist niet, maar de meeste dingen klinken zeker acceptabel goed. En voor mij is ook duidelijk dat het niet mijn collectie vervangt. Het komt ernaast en zorgt ervoor dat ik nog makkelijker nieuwe dingen leer kennen.

Belangrijker vind ik dat Linn de Kazoo app verbetert. Die ziet er niet uit en ondersteunt op dit moment ook geen Tidal playlists. Dat is een gemis. En ik hoop dat ook andere apps zoals Lumin de native streaming naar Linn gaan ondersteunen...


newday

#76
Wel complimenten hoe die gast van BubbleDS in korte tijd de Tidal integratie op zijn Android app i.c.m. Linn voor elkaar heeft [emoji122]

Kan Linn die ontwikkelaar niet inhuren om ook Kazoo even aan te pakken [emoji2]

Zodiac

Quote from: Maro on January 11, 2015, 18:31:54
Blind getest Broem?
Is echt niet nodig. Het verschil is duidelijk hoorbaar!
Uiteraard zijn wij kritische luisteraars en is het gewoon erg goed natuurlijk, maar verschil is er....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Maro

Quote from: Zodiac on January 11, 2015, 19:37:54
Is echt niet nodig. Het verschil is duidelijk hoorbaar!
Uiteraard zijn wij kritische luisteraars en is het gewoon erg goed natuurlijk, maar verschil is er....

Ok, nou hoop het eind deze maand zelf te kunnen testen. Vind persoonlijk Spotify 320 al gewoon bizar goed klinken maar het kan/moet altijd beter natuurlijk.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cable-guy

Quote from: newday on January 11, 2015, 19:35:28
Wel complimenten hoe die gast van BubbleDS in korte tijd de Tidal integratie op zijn Android app i.c.m. Linn voor elkaar heeft [emoji122]

Kan Linn die ontwikkelaar niet inhuren om ook Kazoo even aan te pakken [emoji2]
Met native support op de Linn?

newday


advr

Het werkt redelijk met Bubbleds en dus rechtstreeks via de DS-i. ;D

Echter, na een half uur luisteren ga ik me ergeren aan Tidal.  :-X
Ik mis er gewoon iets, het klinkt op de een of andere manier niet. Er zit op de een of andere manier geen levendigheid in.

Voorlopig laat ik het hierbij en ga ik na de 60 dagen er niet mee door. ???

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DofN

Ik zal Tidal eind deze week eens installeren en een vergelijk maken met Qobuz - over de geluidskwaliteit van Q ben ik goed te spreken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gast2018

Quote from: doorofnight on January 11, 2015, 20:40:16
Ik zal Tidal eind deze week eens installeren en een vergelijk maken met Qobuz - over de geluidskwaliteit van Q ben ik goed te spreken.

Ik heb ze naast elkaar gehad, had Qobuz opgezegd maar abbo was nog niet voorbij ivm opzegtermijn. Zoals eerder geschreven mist Tidal iets, levendigheid, detailliering. Qobuz heeft dat beter voor elkaar vind ik, en klinkt absoluut beter.

Tidal heeft wel een beter aanbod (groter en ook meer actueel) dan Qobuz.

Maro

Naar wat ik begrepen heb gaat Qobuz deze zomer nog over in Tidal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RobertVanWoerden

Quote from: Maro on January 12, 2015, 12:42:23
Naar wat ik begrepen heb gaat Qobuz deze zomer nog over in Tidal.
heb je een link hiervoor?

advr

Quote from: Maro on January 12, 2015, 12:42:23
Naar wat ik begrepen heb gaat Qobuz deze zomer nog over in Tidal.

Hopelijk dan het aanbod van Tidal en de techniek en kwaliteit van Qobuz ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Zodiac

Quote from: advr on January 12, 2015, 13:05:55
Hopelijk dan het aanbod van Tidal en de techniek en kwaliteit van Qobuz ;D ;D

Voor mij is, dit alles lezende, Spotify de grote winnaar als je kijkt naar prijs-kwaliteit. Tidal zakt wel heel genant door het ijs.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

gast2018

Quote from: Zodiac on January 12, 2015, 13:35:45
Voor mij is, dit alles lezende, Spotify de grote winnaar als je kijkt naar prijs-kwaliteit. Tidal zakt wel heel genant door het ijs.

dat ben ik dan weer totaal niet met je eens. Ik heb ook spotify in huis voor de huisgenoten die meukmuziek willen. Zoals je zelf schreef is het aanbod van tidal en spotify best voor een groot deel overlappend. Echter het kwaliteits verschil tussen qobuz en tidal en tussen tidal en spotify is een wereld van verschil. Waarbij tidal wat tegenvalt op dit moment. maar dat ligt nattuulijk aan onze (te hoge) verwachtingen enerzijds en het feit dat de kwaliteitsstreamingsdiensten nog relatief jong zijn. 

Spotify of tidal? Doe mij dan maar tidal. het is wat duurder masr dan heb je ook wat.

Rudi64

Quote from: advr on January 11, 2015, 20:28:33
Het werkt redelijk met Bubbleds en dus rechtstreeks via de DS-i. ;D

Echter, na een half uur luisteren ga ik me ergeren aan Tidal.  :-X
Ik mis er gewoon iets, het klinkt op de een of andere manier niet. Er zit op de een of andere manier geen levendigheid in.

Voorlopig laat ik het hierbij en ga ik na de 60 dagen er niet mee door. ???

Hier het zelfde gevoel..
Mis inderdaad beleving en het klinkt wat gecomprimeerder...
Ook de ruimtelijkheid die ik met de Nas heb,mis ik hier als ik de zelfde tracks speel.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Ze maken een valse start zo, jammer
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

Ik kan nooit opkopen tegen alle muziek die nu digitaal aangeboden wordt.

Alle drie heb ik ze nu geprobeerd. Spotify, Qobuz, en nu dan Tidal.

Ik vind Qobuz en Tidal beter klinken dan Spotify.

Tidal heeft volgens mij een grotere collectie.

Geen verzamelingen meer bijhouden op een nas, geen zoektochten meer naar een cd.
Meer tijd over om muziek te luisteren. :)

Als ik wat mis kan ik Tidal een bericht sturen via de website om de collectie aan te vullen met wat ik zoek. Of ze hier ook gevolg aan geven weet ik niet. De optie is er wel.

Die 20 euro vind ik het wel waard.

advr

Ben nog niet om  moet ik bekennen..... ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gast2018

Quote from: advr on January 12, 2015, 16:39:43
Ben nog niet om  moet ik bekennen..... ???


Dat hoeft ook niet. :D

Voor mij is het meer dat het leuk is voor erbij te hebben. Makkelijk toegang tot onbekende artiesten. Maar zeker niet in plaats van.  Blijft gewoon nasje met schijfjes.

Zodiac

Quote from: ergé on January 12, 2015, 14:29:43
dat ben ik dan weer totaal niet met je eens. Ik heb ook spotify in huis voor de huisgenoten die meukmuziek willen. Zoals je zelf schreef is het aanbod van tidal en spotify best voor een groot deel overlappend. Echter het kwaliteits verschil tussen qobuz en tidal en tussen tidal en spotify is een wereld van verschil. Waarbij tidal wat tegenvalt op dit moment. maar dat ligt nattuulijk aan onze (te hoge) verwachtingen enerzijds en het feit dat de kwaliteitsstreamingsdiensten nog relatief jong zijn. 

Spotify of tidal? Doe mij dan maar tidal. het is wat duurder masr dan heb je ook wat.

Ok, meukmuziek als in de kwaliteit bedoel je, of aanbod ( mijn zoontje is gek van kuikentje piep, staat op spotify, is meuk)? Is het echt zo meuk of worden mijn oren slechter? Voor echte luistersessie, je weet wel, relaxed in een stoel, iedereen weg, prefereer ik mijn flac"s en hi res, maar zo een beetje wat draaien: spotify, top!
Wat ik niet snap is waarom tidal dan niet pvd als een flac klinkt. Dat beloven ze, dus mag je dan toch verwachten.....?!  Anders zou ik om zijn en was de winnaar Tidal!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

gast2018

#95
  O0 met meukmuziek bedoel ik al die hedendaagse hippe populaire deuntjes die je de hele dag op de radio hoort. En piepkuiken hoort er ook bij. :D

Maar je wilt het wel in huis hebben voor die puberende  jeugd.

DofN

Quote from: ergé on January 12, 2015, 12:38:30
Ik heb ze naast elkaar gehad, had Qobuz opgezegd maar abbo was nog niet voorbij ivm opzegtermijn. Zoals eerder geschreven mist Tidal iets, levendigheid, detailliering. Qobuz heeft dat beter voor elkaar vind ik, en klinkt absoluut beter.

Tidal heeft wel een beter aanbod (groter en ook meer actueel) dan Qobuz.

Ik had je berichtje hierover gemist.
Quote from: Maro on January 12, 2015, 12:42:23
Naar wat ik begrepen heb gaat Qobuz deze zomer nog over in Tidal.

Hopelijk blijft de goede kwaliteit van Q wel gehandhaafd. Ik mis vooral schimmige electro op Qobuz - alhoewel er toch heel veel ook wel is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

bodiug

http://test.tidalhifi.com/intro

Leuke test om te doen, had zelf 3/5... Zo zie je maar weer.  ::)

Charlemagne

#98
Heb de test gedaan. Niet helemaal mijn muziek en eigenlijk vond ik het aldoor slecht (Tidal quality?) klinken. 3 van de vijf 'goed'.

'Hotel California', een van de tracks, klinkt op Qobuz, als flac echt veel beter.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Zodiac

Quote from: Charlemagne on January 13, 2015, 14:33:38
Heb de test gedaan. Niet helemaal mijn muziek en eigenlijk vond ik het aldoor slecht (Tidal quality?) klinken. 3 van de vijf 'goed'.

'Hotel California', een van de tracks, klinkt op Qobuz, als flac echt veel beter.

Op IPad werkte het niet, Hotel C en de laatst pakte ie niet.
But!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *