TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: TabCam on October 13, 2020, 14:23:43
Qua gebruikersvriendelijkheid prima. Even uitzoeken hoe het werkt maar geen fouten. Vind €439,- voor een streamer niet duur, zeker niet als je meeneemt dat alle streaming services inclusief Amazon Music Unlimited ondersteund worden.

Tevens heeft de BSN 2i een vrij unieke analoge input wat integratie in een HT set erg vereenvoudigt. Nadeel is nog kleine kraakjes bij wisselen van analoge input met digitaal maar dat is voorlopig alles. Moet nog veel ontdekken maar werkt minstens zo gebruikersvriendelijk als de Raspberry Pi/PiCorePlayer combo.
De kraakjes komen van de dac (Topping E30) dus dat is op te lossen. Verder is de BSN 2i geen vervelende transport om mee te leven! Vergelijking met RPi volgt nog...
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

WDitters

#351
Even een tip .. De jongens van hifi punt nl hebben een Powerbuy weten te regelen bij Tidal .. 2 jaar voor 200 euro ipv 480 ... Ook voor mensen die al lid zijn van Tidal .. .Ik heb mijn abonnement in ieder geval maar meteen met 2 jaar verlengd .. wat een goeie deal dat zeg ...

Ik weet niet of ik mag linken (@mods wellicht dat jullie hier iets van moeten vinden) maar bij deze de link: https://hifi.nl/artikel/29547/HIFI-Powerbuy-voor-Tidal-geslaagd-bestel-nu-24-maanden-voor-200-euro.html

Ik vind deze aanbieding voor elke muziekliefhebber iig helemaal te gek ...
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Richi

Mooie deal hoor. Maar er is een tijdje sprake van geweest dat TIDAL financieel niet gezond was. Stel je doet mee aan deze deal en TIDAL gaat kopje onder, dan ben je wel je geld kwijt. Maar ik weet niet hoe ze er op dit moment voor staan, dus kan zijn dat dit risico heel beperkt is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sschot

Quote from: Richi on December  2, 2020, 23:41:30
Mooie deal hoor. Maar er is een tijdje sprake van geweest dat TIDAL financieel niet gezond was. Stel je doet mee aan deze deal en TIDAL gaat kopje onder, dan ben je wel je geld kwijt. Maar ik weet niet hoe ze er op dit moment voor staan, dus kan zijn dat dit risico heel beperkt is.

Via een VPN een nieuw abo afsluiten in Turkije of Argentinië is beduidend goedkoper als deze deal......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

WDitters

Quote from: sschot on December  2, 2020, 23:45:04
Via een VPN een nieuw abo afsluiten in Turkije of Argentinië is beduidend goedkoper als deze deal......

Met het verschil dat de Hifi deal legaal is en de VPN-via-Turkije optie op z'n zachtst gezegd twijfelachtig is en volgens mij tenminste tegen de gebruiksvoorwaarden van Tidal ..

Maar goed, dat gezegd hebbende, de meeste streaming providers doen aan het afstemmen van content op de lokale markt / contractuele overeenkomsten met labels. Ik heb voor mijzelf gezien dat veel content die in het ene land wel beschikbaar is in het andere land niet. Dat geldt voor alle providers. Je kunt er donder op zeggen dat Tidal in Turkije veel meer focus heeft op midden-oosterse content dan Tidal Nederland ;-)
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

jahtari

#355
Quote from: WDitters on December  3, 2020, 12:59:49
Je kunt er donder op zeggen dat Tidal in Turkije veel meer focus heeft op midden-oosterse content dan Tidal Nederland ;-)
Nee dus.

Tidal doet wel erg aan het promoten van zwarte muziek. En je vindt in veel lijsten meerdere nummers terug van beyonce en jay-z, dat voelt wel erg raar moet ik zeggen.

Het aanbod zou veel meer gericht moeten zijn op de eigen vastgelegde nummers. Mooi om af en toe iets anders aangereikt te krijgen, maar als het alleen maar persé zwart moet zijn, voelt dat gewoon raar.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

WDitters

Quote from: jahtari on December  3, 2020, 13:02:27
Nee dus.

Tidal doet wel erg aan het promoten van zwarte muziek. En je vindt in veel lijsten meerdere nummers terug van beyonce en jay-z, dat voelt wel erg raar moet ik zeggen.

Het aanbod zou veel meer gericht moeten zijn op de eigen vastgelegde nummers. Mooi om af en toe iets anders aangereikt te krijgen, maar als het alleen maar persé zwart moet zijn, voelt dat gewoon raar.

Grappig .. Ik heb (deels) andere ervaringen met Tidal. Ik ben het met je eens dat ze veel (teveel?) focus hebben op rap en hiphop e.d. .. Maar ik zit bijvoorbeeld ook heel diep in de Europese Indie/Rock en daarnaast Wereldmuziek te grutten .. En ik kom toch echt regelmatig zaken tegen die ze in de EU wel hebben en de US niet, en omgekeerd .. Of bijvoorbeeld iets kleinere verschillen zoals albums die in de ene regio wel in MQA te krijgen zijn en in de andere alleen in 16/44.1 ... Of albums die in de US in Latijns-Amerikaanse samenstelling op Tidal staan terwijl ze in Europa de Europese samenstelling hebben .. .Ik verbaas me dan ook allang niet meer over die verschillen .. Die worden namelijk vaak door de labels afgedwongen ..   
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Tabcam

#357
Quote from: jahtari on December  3, 2020, 13:02:27
Nee dus.

Tidal doet wel erg aan het promoten van zwarte muziek. En je vindt in veel lijsten meerdere nummers terug van beyonce en jay-z, dat voelt wel erg raar moet ik zeggen.

Het aanbod zou veel meer gericht moeten zijn op de eigen vastgelegde nummers. Mooi om af en toe iets anders aangereikt te krijgen, maar als het alleen maar persé zwart moet zijn, voelt dat gewoon raar.
Mijn ervaring is juist dat je veel suggesties krijgt afhankelijk van wat je daarvoor draait. Alleen op de homepagina zie je die rap/hiphop voorkeur wel. Maar ls ik blues speel krijg ik ook onbekende bluesnummers op hun "Tidal radio" dus best wat leuke nieuwe ontdekkingen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kempenaartjes

Quote from: WDitters on December  2, 2020, 23:16:12
Even een tip .. De jongens van hifi punt nl hebben een Powerbuy weten te regelen bij Tidal .. 2 jaar voor 200 euro ipv 480 ... Ook voor mensen die al lid zijn van Tidal .. .Ik heb mijn abonnement in ieder geval maar meteen met 2 jaar verlengd .. wat een goeie deal dat zeg ...

Ik weet niet of ik mag linken (@mods wellicht dat jullie hier iets van moeten vinden) maar bij deze de link: https://hifi.nl/artikel/29547/HIFI-Powerbuy-voor-Tidal-geslaagd-bestel-nu-24-maanden-voor-200-euro.html

Ik vind deze aanbieding voor elke muziekliefhebber iig helemaal te gek ...

Bedankt voor deze tip. Hebben hier meteen gebruik van gemaakt.

Audio addict

Tidal klinkt toch echt wel top hoor. Ik gebruik voornamelijk Apple Music vanwege de interface en gebruiksvriendelijkheid maar sinds een paar dagen zit ik weer op Tidal Hifi.

Alles klinkt gewoon net wat voller , warmer  :)
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Richi

Quote from: Audio addict on December  9, 2020, 02:21:06
Tidal klinkt toch echt wel top hoor. Ik gebruik voornamelijk Apple Music vanwege de interface en gebruiksvriendelijkheid maar sinds een paar dagen zit ik weer op Tidal Hifi.

Alles klinkt gewoon net wat voller , warmer  :)
Hier ben ik ook heel tevreden met TIDAL. Ik vind Qobuz net een tikje strakker en opener klinken (nuance verschillen), maar nu ik al zoveel TIDAL albums in Roon heb staan, vind ik het lastig om Qobuz er naast te hebben. Zeker als je op pad bent en je moet eerst nadenken waar een album ook al weer staat, in de TIDAL app of in Qobuz.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DB628

Het is jammer dat de deal niet voor HiFi Family gemaakt is.

Kempenaartjes

Quote from: Kempenaartjes on December  3, 2020, 18:15:19
Bedankt voor deze tip. Hebben hier meteen gebruik van gemaakt.

Het heeft even geduurd, maar als Tidal luisteraar toch even €280 bespaard. Vandaag de voucher code ontvangen en geactiveerd. Nu verder genieten 😉. Een mooie actie van hifi.nl

5061

@Kempenaartjes Idem 👍👍
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Kwabbernoot

#364
Quote from: 5061 on December 26, 2020, 11:54:03
@Kempenaartjes Idem 👍👍
Eerst maar eens een maandje gratis luisteren en daarna de code activeren. Bevalt nu al prima moet ik zeggen.
Erg prettig dat het direct in BluOS kan worden bediend ipv steeds te moeten wisselen van app. Spotify, lezen jullie mee?

Groeten...

skyfox

Hier ook de code binnen. Een heerlijke besparing, mooi kado van TIDAL dit jaar!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bama

Krijg je de code los gemaild na de bestelling?

Kwabbernoot

#367
Die stond bij mij in de laatste, nogal lange, mail.

Groeten...

Bama

Ik heb een lange mail gehad met uitleg waar de code te plakken en een factuur maar zie geen vouchercode?

Kwabbernoot

#369
Bij mij staat de code in de mail van 24 december.
Bijna onderaan vet gedrukt.

5061

Vlg mij moet je betaling al binnen zijn bij hifi.nl. Na ontvangst krijg je de code toegestuurd.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

brt

Na een test op Alpha Audio tussen o.a. Tidal en Qobuz heb ik weer een proefabonnement genomen op Qobuz, om te horen of de geluidskwaliteit van Qobuz écht beter is dan Tidal, zoals geconculdeerd werd door Alpha Audio.

Ik heb het uitgebreid vergeleken met diverse tracks die ik goed ken en hoor soms wel wat verschillen, de ene keer in het voordeel van de ene, dan weer andersom, maar meestal kon ik eigenlijk nauwelijks verschil waarnemen. Ik speelde in beide gevallen cd kwaliteit af (geen hd dus).

Ben wel benieuwd wie van jullie die Tidal heeft het heeft vergeleken met Qobuz, wat de ervaringen waren?

Overigens viel me op dat bij het exporteren van mijn Tidal bieb naar Qobuz er zo'n 200 albums van de 900 ontbraken. Dus Qobuz heeft nog wat werk te verrichten...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Mitch--

Quote from: brt on December 30, 2020, 15:48:59
Na een test op Alpha Audio tussen o.a. Tidal en Qobuz heb ik weer een proefabonnement genomen op Qobuz, om te horen of de geluidskwaliteit van Qobuz écht beter is dan Tidal, zoals geconculdeerd werd door Alpha Audio.

Ik heb het uitgebreid vergeleken met diverse tracks die ik goed ken en hoor soms wel wat verschillen, de ene keer in het voordeel van de ene, dan weer andersom, maar meestal kon ik eigenlijk nauwelijks verschil waarnemen. Ik speelde in beide gevallen cd kwaliteit af (geen hd dus).

Ben wel benieuwd wie van jullie die Tidal heeft het heeft vergeleken met Qobuz, wat de ervaringen waren?

Overigens viel me op dat bij het exporteren van mijn Tidal bieb naar Qobuz er zo'n 200 albums van de 900 ontbraken. Dus Qobuz heeft nog wat werk te verrichten...

Door de aanbieding ben ik ook over van Qobuz naar Tidal, besparing is toch wel aanzienlijk....

Ik heb mn best gedaan, maar om echt duidelijk te horen welke er beter is van de twee is mijn maar moeilijk, sommige idd hangend naar Tidal de andere track naar Qobuz, ik kan niet goed ontdekken welke ik nou beter vind... maar met deze besparing meegenomen ben ik helemaal happy   :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

brt

Het lastige aan reviews vind ik vaak dat de verschillen zo aangezet lijken te worden.
Vaak vind ik het een nuance ipv een wereld van verschil. Ook vaak niet beter, maar gewoon anders.

Ook het harder zijn van Tidal dan Qobuz hoor ik hier niet, en ook niet het aangezette laag van Tidal. Ik vind het een perfecte streamingdienst en qua sound zeker niet minder dan Qobuz. En qua collectie dus een flink stuk uitgebreider ook nog eens!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Mitch--

Quote from: brt on December 30, 2020, 16:26:05
Het lastige aan reviews vind ik vaak dat de verschillen zo aangezet lijken te worden.
Vaak vind ik het een nuance ipv een wereld van verschil. Ook vaak niet beter, maar gewoon anders.

Ook het harder zijn van Tidal dan Qobuz hoor ik hier niet, en ook niet het aangezette laag van Tidal. Ik vind het een perfecte streamingdienst en qua sound zeker niet minder dan Qobuz. En qua collectie dus een flink stuk uitgebreider ook nog eens!

win win  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'