TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: Jumping Jack on July  1, 2016, 08:38:48
Blijkbaar zit Apple te loeren om Tidal over te nemen...

Je kan misschien beter zeggen de eerdere overname van Tidal ging over zich opzetten zodat Apple ze zou overnemen dit was volgens mij altijd hun plan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Richi

Hmmm, als een overname door Apple maar geen gevolgen krijgt voor het business model van Tidal.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

advr

Quote from: Richi on July  1, 2016, 14:33:58
Hmmm, als een overname door Apple maar geen gevolgen krijgt voor het business model van Tidal.

Geloof jij in wonderen :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Richi

Ach, hoop doet leven.  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

drees62

Quote from: Audioloog on April 16, 2016, 13:08:04
Gisteren ook tidal "ontdekt". Super dat het naast dat het losless is ook werkt met upsampling ertussen in de logitech media server.  :headbanging: Dat laatste is me bij spotify namelijk nooit gelukt.

Draai ook al een tijdje naar volle tevredenheid met Tidal op de Squeezebox Touch. Waar en hoe heb je dat upsampling ingesteld (in LMS?)

Bama

Ik las dat Tidal momenteel zijn rekeningen niet kan betalen. Ik wou net een nieuw abonnement nemen maar ik wacht maar even.

Richi

Ok, dat is niet zo mooi. Gelukkig is het een maandelijks betaalmodel, dus je bent maximaal één maand abonnementsgeld kwijt. Je kan ook per maand opzeggen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Quote from: Bama on September 14, 2016, 12:52:11
Ik las dat Tidal momenteel zijn rekeningen niet kan betalen. Ik wou net een nieuw abonnement nemen maar ik wacht maar even.

Heb ik ook ergens gelezen maar ging volgens mij over hotel en restaurant rekeningen en niet over iets structureels als royalties en serverkosten
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Leeuwarden


Siddartha

Ik denk dat de markt voor 'audiofiele' streaming gewoon te klein is. De meeste mensen nemen genoegen met 320 kb/s Ogg vorbis van Spotify en eerlijk gezegd vind ik dat ook prima klinken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

drees62

Quote from: fietser on September 14, 2016, 19:44:16
Heb ik ook ergens gelezen maar ging volgens mij over hotel en restaurant rekeningen en niet over iets structureels als royalties en serverkosten

Ik hoop dat hun restaurantrekeningen minder hoog zijn dat de royalties . . .

Klout10

#261
*
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Maximus_Aurelius

#262
Verkeerd gepost.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

take5

Kreeg een mailtje van TIDAL over zogenaamde TIDAL Master recordings. Via 'What's New' zou je dan een sectie 'Masters' moeten kunnen selecteren in the albums sectie. Ben ik de enige die dit niet kan vinden?

rovinggecko

Werkt alleen in de laatste versie van de desktop applicatie. Heb je daar gekeken?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

take5

Quote from: rovinggecko on January  6, 2017, 09:12:49
Werkt alleen in de laatste versie van de desktop applicatie. Heb je daar gekeken?
Ik heb gekeken in de TIDAL app op mijn iPad. Is dat wat anders?
De moeite waard trouwens, die Masters, of kan ik me sowieso beter de moeite besparen?

HJ

Tidal gaat hires leveren...

Raphie

alleen op de desktop voorlopig.
en een hoop is upsampled, dus je betaald meer, verbruikt meer data en krijgt dezelfde kwaliteit met meer lege bits  :D
ze pochen met 30.000 titels maar 99% van wat uitgebracht wordt is native nog steeds gewoon 44.1kHz.
JBL PRX Power!

RubenV.

Quote from: Raphie on January  6, 2017, 09:35:24
alleen op de desktop voorlopig.
en een hoop is upsampled, dus je betaald meer, verbruikt meer data en krijgt dezelfde kwaliteit met meer lege bits  :D
ze pochen met 30.000 titels maar 99% van wat uitgebracht wordt is native nog steeds gewoon 44.1kHz.

Volgens mij blijft de prijs gewoon gelijk hoor...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

WDitters

#269
Quote from: Raphie on January  6, 2017, 09:35:24
alleen op de desktop voorlopig.
en een hoop is upsampled, dus je betaald meer, verbruikt meer data en krijgt dezelfde kwaliteit met meer lege bits  :D
ze pochen met 30.000 titels maar 99% van wat uitgebracht wordt is native nog steeds gewoon 44.1kHz.

Dat is wat is aangekondigd inderdaad, maar het blijkt dat alle MQA capable streamers (zoals bijvoorbeeld alle BlueSound apparaten) nu al gebruik kunnen maken van het MQA format. Mijn NAD M12 en M50 geven allebei aan dat de beschikbare Tidal titels nu in high-res gestreamed worden. Een ABC test wijst zelfs uit dat sommige MQA streams beter zijn dan mijn HDTracks hi-res bestanden, laat staat het originele 16/44.1 materiaal op Tidal.

Daarnaast verbruikt MQA inderdaad meer data dan 16/44.1 maar daarentegen weer stukken minder dan "klassiek" hi-res. Daarnaast is MQA vreselijk slim want een niet MQA-capable DAC kan het bestand nog steeds afspelen. Eerste reviews wijzen er bovendien op dat zelfs de niet volledig op MQA niveau gedecodeerde MQA files op een niet MQA-capable DAC voor een fractie schoner en beter geluid zorgen.

Tot slot heeft Tidal geen prijswijziging doorgevoerd. Het Tidal Hifi abonnement is nog steeds even duur.

Leuk artikel: http://www.digitalaudioreview.net/2016/06/an-inconvenient-truth-mqa-sounds-better/
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

HJ

Quote from: Raphie on January  6, 2017, 09:35:24
alleen op de desktop voorlopig.
en een hoop is upsampled, dus je betaald meer, verbruikt meer data en krijgt dezelfde kwaliteit met meer lege bits  :D
ze pochen met 30.000 titels maar 99% van wat uitgebracht wordt is native nog steeds gewoon 44.1kHz.
Ik vind het wel vreemd dat ik diverse keren heb gelezen dat qobuz flac(een stuk) beter zou klinken dan tidal. Maar qobuz levert ook nog high res audio maar dat moet je eerst aanschaffen.
Het verschil is dan dat tidal het bij het high res als streaming optie gaat aanbieden?

take5

Ik snap er helemaal niets van. Ga er daarom maar vanuit dat de email van Tidal niet op mijn situatie van toepassing is.

Raphie

Quote from: WDitters on January  6, 2017, 09:52:03
Dat is wat is aangekondigd inderdaad, maar het blijkt dat alle MQA capable streamers (zoals bijvoorbeeld alle BlueSound apparaten) nu al gebruik kunnen maken van het MQA format. Mijn NAD M12 en M50 geven allebei aan dat de beschikbare Tidal titels nu in high-res gestreamed worden. Een ABC test wijst zelfs uit dat sommige MQA streams beter zijn dan mijn HDTracks hi-res bestanden, laat staat het originele 16/44.1 materiaal op Tidal.

Daarnaast verbruikt MQA inderdaad meer data dan 16/44.1 maar daarentegen weer stukken minder dan "klassiek" hi-res. Daarnaast is MQA vreselijk slim want een niet MQA-capable DAC kan het bestand nog steeds afspelen. Eerste reviews wijzen er bovendien op dat zelfs de niet volledig op MQA niveau gedecodeerde MQA files op een niet MQA-capable DAC voor een fractie schoner en beter geluid zorgen.

Tot slot heeft Tidal geen prijswijziging doorgevoerd. Het Tidal Hifi abonnement is nog steeds even duur.

Leuk artikel: http://www.digitalaudioreview.net/2016/06/an-inconvenient-truth-mqa-sounds-better/
upsampling klinkt niet beter, er komen echt niet meer bitjes bij :D
JBL PRX Power!

WDitters

#273
Quote from: Raphie on January  6, 2017, 10:33:28
upsampling klinkt niet beter, er komen echt niet meer bitjes bij :D

Mee eens. En dat is nu net het leuke van MQA. De A staat voor authorized. Tzt kun je aan de hand van de notificatie op de DAC, of de kleur van het logo (afhankelijk van hoe de fabrikant het wenst te implementeren) zien of een audiofile daadwerkelijk een 1-op-1 kopie is van de master, afkomstig van de enige echte maatschappij. Alleen dan gaat de A notificatie ook daadwerkelijk aan ... Ik weet niet welke Tidal titels geupsampled zijn en welke daadwerkelijk rechtstreeks afkomstig zijn van de orginele masters, ik heb ook niet van alles dat Tidal aanbiedt een HDtracks hi-res versie om te vergelijken. Maar het meeste dat ik gisterenavond heb zitten luisteren klonk toch wel verdomd fijn  ;D
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

thepioneer

Goed om te horen dat het fijn klinkt. Ik ben benieuwd wanneer ik de eerst MQA geluiden kan horen op mijn set.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra