TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

WillyP and 3 Guests are viewing this topic.

Zodiac

vanavond geprobeerd om met het Tidal account (linn 60 dgn trial voucher) van een vriend van me bij mij thuis af te spelen met de tidal web player. Dus inloggen vanuit mijn pc op zijn account en spelen via de web speler die je in de website van tidal kunt aanklikken (in menu). Pc op mn dac en spelen maar...zou je zeggen.
Dat lukt, mits je geen flac kwaliteit wilt afspelen. Tot 320 gaat wel goed (met af en toe een hapering).

Waar kan dat aan liggen?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bodiug

Quote from: Zodiac on January 15, 2015, 22:12:06
vanavond geprobeerd om met het Tidal account (linn 60 dgn trial voucher) van een vriend van me bij mij thuis af te spelen met de tidal web player. Dus inloggen vanuit mijn pc op zijn account en spelen via de web speler die je in de website van tidal kunt aanklikken (in menu). Pc op mn dac en spelen maar...zou je zeggen.
Dat lukt, mits je geen flac kwaliteit wilt afspelen. Tot 320 gaat wel goed (met af en toe een hapering).

Waar kan dat aan liggen?

Heb je dit met Chrome geprobeerd? Zelf ik heb 0 haperingen gehad, gebruik het nu een week ongeveer. Maar je leest wel dat veel mensen hier last van hebben helaas...

Zodiac

Quote from: guidob on January 16, 2015, 16:44:07
Heb je dit met Chrome geprobeerd? Zelf ik heb 0 haperingen gehad, gebruik het nu een week ongeveer. Maar je leest wel dat veel mensen hier last van hebben helaas...

Klopt, met chrome geprobeerd. Thx!  Dan lukt het op het hoogste level wel inderdaad. Het laden van een flac duurt lang. Als het speelt, soms kleine haperingen, lijkt afhankelijk van de populariteit van een track...lijkt. Het aanbod is a la spotify, erg goed.
Geluidskwaliteit is echt onomstotelijk minder dan eigen flac. Er lijkt inderdaad een compressie op te zitten. Maar, dat kan misschien liggen aan de web player van tidal (muzieksoftware kan vernaggelen/ laten exelleren). Ik kan niet wachten op de integratie op Sonos.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

.....toch enthousiast aan het worden.....[emoji106] aanbod ok. Geluid ook wel. Toch!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Broem

Ik ben inmiddels een weekje verder en heb een aardig vergelijk kunnen maken tussen de flac's op mijn NAS en Tidal. Mijn enthousiasme is toch wel wat getemperd. Als ik spotify premium er ook nog mee vergelijk dan is de belangrijkste conclusie dat ik Tidal nog niet zo snel in de plaats zie komen van mijn NAS streaming. Die kwaliteit ligt toch wel fiks wat hoger dan Tidal. In dat opzicht valt het dus tegen. Dan gebruik ik Tidal om snel iets te luisteren cq bij feestjes en gelegenheden lekker wat achtergrond muziek te hebben. Dan weegt die 10 euro extra weer niet op tegen Spotify. Die kwaliteit is meer dan voldoende. Dus Tidal gaat het voor 20 euro p.m. en het doeleinde waar ik het voor gebruik, niet worden. Ouderwets wellicht maar het niet meer fysiek in bezit hebben van een geluidsdrager (geldt ook voor een mooie flac op mijn NAS) geeft me toch een wat onrustig gevoel.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Doubleoz

#106
Ik heb van het weekend een Majik DSM als occasion gekocht. Nu blijkt dat de oude eigenaar al zijn voucher code voor Tidal had geactiveerd. Gister Tidal gemaild met het verzoek of ik een nieuwe voucher code kon krijgen om Tidal te testen maar helaas doen ze dat dus niet. De voucher code is gekoppeld aan het id van het apparaat. Erg jammer...Enige manier om nu te testen of het wat voor mij is, is om een account aan te maken maar dat kan volgens mij nog niet of wel?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

eric_audio

Quote from: Doubleoz on January 19, 2015, 20:57:16
Enige manier om nu te testen of het wat voor mij is, is om een account aan te maken maar dat kan volgens mij nog niet of wel?

Met een VPN link kan dat altijd.

Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik wilde Qobuz, en dat is nog niet beschikbaar in de UAE, waar ik woon. Ik heb een account geregeld via mijn VPN link. En quess what, voor het steamen zelf heb ik die VPN link niet eens nodig (wat ik eigenlijk wel verwachtte).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

Quote from: eric_audio on January 20, 2015, 09:58:55
Met een VPN link kan dat altijd.

Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik wilde Qobuz, en dat is nog niet beschikbaar in de UAE, waar ik woon. Ik heb een account geregeld via mijn VPN link. En quess what, voor het steamen zelf heb ik die VPN link niet eens nodig (wat ik eigenlijk wel verwachtte).

Leuk allemaal maar je moet de sig nog aanpassen, die is zo 1900  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eric_audio

#109
Quote from: advr on January 20, 2015, 19:48:57
Leuk allemaal maar je moet de sig nog aanpassen, die is zo 1900  ;D

Your wish is my command....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Toni71

Nu ook in Nederland.

Cylon

Quote from: Toni71 on January 22, 2015, 11:52:16
Nu ook in Nederland.
\

Yep gelijk maar even geprobeerd. Zit echt een significant verschil tussen Spotify & Tidal. Echter met wat blinde testen zaten mijn huisgenoten er geregeld flink naast. Blijft dus een beetje een lastig verhaal. Ik ben alleen bang dat ik t niet de meerprijs waar vind t.o.v. spotify. De iets kleinere collectie nog daargelaten, want ik moet zeggen dat die mij écht verbaasd. Van mijn hifi playlist met zat obscure nr's erin vind hij v/d 268 nr's er zo'n 245.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

J.S.

Heeft Tidal wel een remote, zodat ik de desktop versie met een Android/iOS apparaat kan besturen? Is voor mij het grootste nadeel van Qobuz, wat me verder prima bevalt qua geluid en collectie.

Toni71

Qobuz heeft trouwens een basic 320kb mp3 versie voor 5 euro per maand.
Dat is ook geen geld. Nog goedkoper dan Spotify.

Ik zag dit net pas.

Maar ik houd het wel bij Tidal.

chansig

Ga ik proberen te onthouden. Komende jaar kan ik nog gebruik maken van Deezer.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: Toni71 on January 23, 2015, 17:52:24
Qobuz heeft trouwens een basic 320kb mp3 versie voor 5 euro per maand.
Dat is ook geen geld. Nog goedkoper dan Spotify.

Ik zag dit net pas.

Maar ik houd het wel bij Tidal.
Ik ben een tevreden gebruiker.
Het spaart mij voorlopig nog geld uit, aangezien ik beter tot een keuze van wel/geen aanschaf kom.
Voor de rest is 320 prima te doen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Toni71

Voor 5 euro in de maand zoveel muziek bereikbaar, is ook wel een erg leuke aanbieding denk ik.


Robert T

Ook maar even Tidal aan het proberen, duidelijk verschil met Spotify, dat mag duidelijk zijn. Gordijn voor de speakers is weg getrokken i.e.g.

Twee uitdagingen die me tegenhouden:

- Afstandsbediening. Heb de software op m'n mac mini draaien maar geen zin in scherm op scherm gedoe. liever een app voor de bediening
- Top track lijstjes. Spotify heeft top track lijsten per land en ook per genre geloof ik, die zijn wel handig als achtergrond muziek. Dat heeft Tidal niet. Mis ook een beetje leven in de playlists. Spotify heeft er een heleboel en die zijn handig om weer nieuwe muziek te ontdekken.

Twijfel nog over een overstap van spotify naar Tidal, eventueel met Bluesound node / NAD app.

My $0.02.

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Doubleoz

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een proefabonnement op Tidal. Geluidskwaliteit is absoluut beter dan Spotify en ontdek weer nieuwe muziek door de afspeellijsten die worden aangeboden.

Integratie met mijn Linn is goed maar nog niet optimaal. Ik heb bijvoorbeeld nog niet uitgevonden hoe ik vanuit de Kazoo app zelf afspeellijsten kan aanmaken en of ik mij kan abonneren op bestaande afspeellijsten. Dit beschouw ik wel als groot nadeel.

Of ik daarnaast die € 120,- extra ga betalen t.o.v. mijn Spotify abonnement weet ik nog niet. Als ik echt ga zitten om muziek te luisteren heb ik altijd nog mijn NAS.

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Doubleoz

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Zodiac

Quote from: Doubleoz on January 30, 2015, 11:38:01
Bedrijf Jay-Z koopt Tidal:

http://www.nu.nl/internet/3982796/jay-z-koopt-muziekdienst-tidal-50-miljoen-euro.html

O!
Laat m maar snel met zn stoere blik (duhhh) die kwalitiet opschroeven. Al die hick ups werken me op de zenuwen. En o ja, gapless zou leuk zijn en o ja, het laden van nummers. En o ja, de prijs is nu te hoog voor de prijs-kwaliteit.

Ome Z is lekker van zn eigen muziekjes aan t genieten . F..ck Tidal 4 da moment, om het in die stoere jongen zn jargon te zeggen....duhhhh
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Robert T

Krijg net een notification dat Tidal 20EUR heeft afgeschreven omdat m'n trial van 7 dagen verlopen is. Vond het al vreemd dat voor een gratis trial alsnog creditcard info gegeven moest worden maar ja, nu via paypal schrijven ze dus even 20EUR af. Lees in de voorwaarden nu wel dat ze automatisch verlengen maar dat dat dus ook met een trial gebeurd vind ik op z'n zachts gezegd belachelijk.

Gelijk geannuleerd.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Toni71

Zo werkt Spotify en Qobuz ook volgens mij.

Raphie

Ik blijf wel lekker digitale radio luisteren, €84 netflix per jaar is net leuk, maar €240 is een hoop geld, voor je het weet 240 + 85 + €700 voor tv internet, ben je zo €1k per jaar kwijt aan toegang en vluchtige content...
JBL PRX Power!