76th Academy Awards

Started by patrick_vdb, February 25, 2004, 08:47:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi,

Aanstaande zondag is het weer zover en worden de nodige films weer met een beeldje beloond.

De genomineerden vind je hier. Durven we nu al een juiste voorspelling te maken?

Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoeveel beeldjes Cidade de Deus weet weg te kapen voor de neus van grootheden als LOTR.

Mvrgr

Patrick

Spacebass

ROTK?

QuoteCidade de Deus
Nog niet gezien...

patrick_vdb

Hi SB,

Yep, LOTR ROTK ;D Deelt een aantal nominees met Cidade de Deus, echt een pareltje hoor, snel eens gaan kijken ;)

Mvrgr

Patrick

suyver

Ik heb hoop op 'Lost in Translation'. Erg sterke film!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Grindtegel

Bill Murray verdient hem het meest!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Gaeje

charlize theron is ook bijna zeker van een oscar, en idd cidade de deus is schit-te-rend, maar ik vind dat ROTK toch ook zijn sterke punten heeft...

Oracle

Dit jaar wordt een bijzonder saai jaar qua winnaars. Heel erg veilige keuzes, die geen commoties veroorzaken. Zo zie je bij de beste buitenlandse films weer eens de geijkte WO2 films; is Diane Keaton genomineerd en zal Peter Jackson gewoon de oscar voor beste regisseur in handen krijgen (want als ze dat niet doen, staat de halve filmwereld op zijn achterste poten, en neemt niemand de oscars meer serieus. Dit alles afgezien van het feit dat Jackson hem gewoon verdient).

Verder pakt LOTR nog een aantal technische oscars, en Bill Murray de Oscar voor beste hoofdrol. Sofia Coppola krijgt als troostprijs de oscar voor beste script (want tja, Peter Jackson, hé...). Finding Nemo wordt de beste animatiefilm.

Wellicht komt bovenstaand een beetje cynisch over, maar de oscars stellen eigenlijk niet zoveel meer voor. Mensen die een oscar al veel eerder verdienden krijgen er geen (bv. Morgan Freeman), en mensen met een flutrol krijgen er wel een (Halle Berry).

Vandaar dat het me ook niet zoveel doet welke oscars een film/acteur/regisseur krijgt of heeft gekregen...

Groet,
Mark

suyver

#7
Quote from: Mark Lemmens on February 29, 2004, 22:35:52[...] en Bill Murray de Oscar voor beste hoofdrol.

Helaas niet... :(

Wat mij betreft was dit een close-call tussen Murray en Johnny Depp, maar ze hebben het geen van beiden gehaald... :(

QuoteMensen die een oscar al veel eerder verdienden krijgen er geen (bv. Morgan Freeman), en mensen met een flutrol krijgen er wel een (Halle Berry).

Ook Halle Berry is buiten de prijzen gevallen. En inderdaad, Morgan Freeman is al twee keer genomineerd voor een oscar voor beste mannelijke hoofdrol (Driving Miss Daisy, 1989 en The Shawshank Redemption, 1994) en ook nog een keer voor beste mannelijke bijrol (Street Smart, 1987) en hij heeft nog nooit gewonnen. Ook in mijn ogen is dat zeer onterecht, hij had zeker voor The Shawshank Redemption moeten winnen. Zou het iets te maken hebben met het feit dat hij zwart is?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

suyver

Voor alle awards die acteurs, films, regisseurs etc. gewonnen hebben: zie awards.fennec.org

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

patrick_vdb

Hi,

Belachelijk dat Cidade de Deus (City of God) niet minimaal 1 beeldje voor de neus van LOTR heeft weten weg te kapen.

Mvrgr

Patrick

blue-eyes

Optelsom van de delen 1,2 en 3.

Behoorlijk voorspelbaar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hi blauw oogje,

Klopt maar dat maakt het niet minder belachelijk ;)

Mvrgr

Patrick

Robbo

Wat is het toch met Renee Zellweger ?   OK, ze is best goed, maar zo goed op de laatste 2 jaar zoveel prijzen binnen te halen,  naaah echt niet.   Kan wel betere bedenken.....

Grindtegel

Ik ga persoonlijk over mijn nek als ik dat enorme FAKE wijf zie, Gatver!!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Jullie hadden de show moeten zien...Billy Crystal Is echt te gek!!  O0

De filmpjes en de liedjes waren waanzinnig leuk...kwist niet dat hij kon zingen  ;D

En voor de rest...ach Ik vind het niet erg dat LOTR in het zonnetje gezet wordt... absurd eingelijk dat het zijn status moet delen met Titanic en Ben Hur....

patrick_vdb

Hi SB,

Ga Cidade de Deus als de weerga bekijken en je begrijpt mij volkomen ;)

Mvrgr

Patrick

Oracle

Quote from: suyver on March  1, 2004, 08:32:59
Helaas niet... :(

Wat mij betreft was dit een close-call tussen Murray en Johnny Depp, maar ze hebben het geen van beiden gehaald... :(Ook Halle Berry is buiten de prijzen gevallen. En inderdaad, Morgan Freeman is al twee keer genomineerd voor een oscar voor beste mannelijke hoofdrol (Driving Miss Daisy, 1989 en The Shawshank Redemption, 1994) en ook nog een keer voor beste mannelijke bijrol (Street Smart, 1987) en hij heeft nog nooit gewonnen. Ook in mijn ogen is dat zeer onterecht, hij had zeker voor The Shawshank Redemption moeten winnen. Zou het iets te maken hebben met het feit dat hij zwart is?

-Freek.

Halle Berry was ook meer een verwijzing naar het vorige jaar (of was het het jaar dáárvoor?). Zij kreeg toen de oscas voor monster's ball, en ik vind Halle Berry nou eenmaal niet een top-actrice...

Bill Murray had moeten winnen, al vind ik Sean Penn ook wel een hele goede acteur (weet niet of hij ooit eerder een oscar heeft gekregen..).

Morgan Freeman verdiende de oscar wat mij betreft meer en al veel eerder dan Denzel Washington vorig jaar. Of huidskleur hier een rol in speelt: tja, als je bedenkt dat naast Washington en Omar Sharrif (Lawrence of Arabia) er verder bijna geen enkele zwarte acteurs zijn die een oscar hebben gekregen...

Halle Berry was de eerste zwarte vrouw. Gezegd wordt dan ook dat Washington hem heeft gekregen, om het aantal beeldjes voor gekleurde acteurs op te krikken. Ik heb dan (veel) meer respect voor een man als Morgan Freeman, al heeft Washington ook hele goede films gemaakt. Gelukkig heeft Michael Clarke Duncan er (terecht!) eentje gekregen voor zijn rol in The Green Mile.

En tja, de rest: was te verwachten. Zoals gezegd kon de organisatie niet weer LotR afschepen met wat simpele technische oscars.. Dat zou de geloofwaardigheid van de jury helemaal ondermijnen.

Groet,
Mark

Spacebass

als de Titanic maar van die lijst komt mag zelfs sesamstraat winnen  ;D

suyver

Never underestimate the predictability of stupidity...

Spacebass


Moviefreak

Dat Charlize Theron de oscar gekregen heeft, vind ik zeer juist...

Het spel is zeer overtuigend, maar haar totale metamorfose
is gewoonweg ongelofelijk...   :o

Ik denk als iemand "Monster"eenmaal heeft gezien, dat ie 't wel snapt...

DrAce

QuoteJullie hadden de show moeten zien...Billy Crystal Is echt te gek!!

Helemaal mee eens Space! Het wordt tijd dat hij een beeldje krijgt voor zijn presentatiekunsten  ;)

Uitspraak van de avond: (BC kijkt naar een van de genomineerde actrices, een 13 jarig grietje)
"13 years ... Thirteen years ago, I presented this show for the first time. George Bush was president,
we came back from the war with Iraq ... things were different those days ..."


En die Liv Tyler ... wat een schatje !