iPod aansluiten op versterker/receiver

Started by francois, November 18, 2014, 12:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

francois

Even een vraagje (aan mede iPod gebruikers) t.b.t. het aansluiten van m'n iPod Photo, die het nog steeds voortreffelijk doet, op m'n receiver.

Zou er klankmatig een verschil kunnen zitten tussen deze 2 kabels ?

De bovenste kabel ziet er optisch gezien erg mooi en professioneel uit maar kost (2e hands) daarentegen 4x zo veel als de onderste kabel.
Of dat het prijsverschil waard is................





Pjotr

#1
De uitgang aan de onderkant van de iPod is een lijnuitgang. De aan de bovenkant een hoofdtelefoonuitgang. Mijn ervaring is dat de geluidsweergave beter is via de lijnuitgang aan de onderzijde. Ik weet niet wat het prijsverschil tussen de 2 kabels is.

Ik heb mijn iPod thuis via een Apple iPod dock aangesloten op mijn versterker:


En in de auto gaat ie via een iPod adapter (ook met een brede stekker via de onderzijde verbonden) op de CD-wisselaaraansluiting van m'n radio:
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

francois

#2
Quote from: Pjotr on November 19, 2014, 14:52:15
Ik weet niet wat het prijsverschil tussen de 2 kabels is.

De bovenste kabel moet €40 kosten, dit is dan 2e hands.
De onderste kabel kost nieuw €9,95.

Quote from: Pjotr on November 19, 2014, 14:52:15
Ik heb mijn iPod thuis via een Apple iPod dock aangesloten op mijn versterker

Doe je dit dan via de dock connector uitgang (zelfde kabel als op de onderste foto) of via de hoofdtelefoon uitgang ?
Oftewel een Dock<-->rca kabel of een minijack<--> rca kabel van je Apple iPod dock naar je versterker ?


Siddartha

Heb met beide soort kabels op mijn iPad geprobeerd en de onderste geeft een beter geluid (inderdaad lijn uitgang)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Pjotr

#4
Quote from: francois on November 19, 2014, 16:02:15
minijack<--> rca kabel van je Apple iPod dock naar je versterker ?
Op deze manier. De iPod zit met de lijnuitgang verbonden met de dock:

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

yorkie13

Heb afgelopen week de standaard kabel van de lijnuitgang van een Ipod classic getest tegen een Wadia i170
docking station  , welke via een digitale coax aangesloten is op de denon x4100.

de standaard kabel doet zeker niet onder voor de Wadia/coax aansluiting.

francois

#6
Bedankt voor de tips / adviezen.

Ik heb inmiddels het onderste kabeltje gekocht en al gebruikt en voldoet prima.

Mag een slotje op ;)

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

francois

Tot voor kort kon dat zelf inderdaad maar zie nu nergens meer waar je je eigen topic op slot kan gooien.

CineSmurf

Als je de koptelefoonuitgang gebruikt kan het helpen om het geluid op de iphone maximaal te zetten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.