Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrSinister

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn netwerk. De dialog stond eerst in de meterkast aangesloten op een ASUS RT-N66U. De phantoms draadloos op ca 8 meter afstand. Dat ging zonder problemen. Nu heb ik de dialog in de woonkamer ivm de optische aansluiting die ik gebruik. Tussen de router en dialog een utp kabel van ca 5 meter en een switch. De phantoms staan er draadloos vlak naast. Werkt perfect.
Ik lees het devialet forum ook en inderdaad veel geklaag. Ik herken het niet gelukkig. Enige nadeel tot nu toe is dat spark nog niet op niveau is en je gappless playback mist.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Euan

Zou het nog schelen om bijvoorbeeld een switch voor de dialog te leggen en dan ook de phantoms van een UTP-kabel te voorzien in plaats van een draadloze verbinding tussen de dialog en phantoms?

Xstream

Quote from: PeterBruin on November 13, 2015, 08:28:18
Ik zie dat hier een aantal eigenaren in het topic zijn. Hoe zijn jullie ervaringen met de stabiliteit van de verbinding?
Op het Devialetforum worden de Phantoms, plat gesteld, nogal afgebrand en zijn er mensen die beweren dat minimaal de Dialog, maar volgens sommigen ook de hele set, bedraad verbonden dient. Dit zou de enige manier zijn om tot een stabiele verbinding te komen. Er wordt geklaagd over dat de huidige kopers veredelde betatesters zijn. Nu snap ik dat een forum een uitgelezen plek is om te klagen en dat wifi verbinding beïnvloed wordt door afstand/gewapend betonnen muren/hoeveelheid wifi zenders in de omgeving, maar ben benieuwd naar hoe de ervaringen op het gebied van stabiliteit van het systeem hier zijn
Wij hadden tijdens de luistersessie incidenteel ook een kraakje of onderbreking. Maar ik ging er vanuit dat 't de geen optimale WiFi verbinding van de winkel was. Die gevoeligheid heb je nu eenmaal met draadloos netwerk. Dat is niet alleen bij deze Devialets. Maargoed, kan ook zo zijn dat de Devialets geen goede ontvangers hebben of dat de software niet optimaal is. Dat laat ik aan de vaste gebruikers over :-) Ik zou sowieso, als je de mogelijkheid hebt, ze bedraad aansluiten voor optimaal resultaat.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

bmateijsen

Devialet Phantom Gold.... Nieuw: http://beterbeeldengeluid.nl/devialet-gold-phantom/.
Binnenkort ook bij ons in stereo te beluisteren!

road rebel

Ik had een week geleden zoiets opgevangen idd! Dus als ik het goed begrijp hebben ze een andere tweeter? Is de mid-driver ook anders?
:clapping:

MrSinister

Ik ben benieuwd hoe ze klinken tov de silver.  Dat rose goud had nou niet gehoeven van mij. Beetje te. Vraag me dan wel af of ze volgend jaar met weer met een nieuwe komen. Dan blijf je bezig.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

diceman

Vind de rose gold er prachtig uitzien.

Vraag me alleen af waarom ze de devialet dialog niet gelijk hadden ingebouwd.
Lees ook steeds iets over surround.

Maar surround als in 5.0,  of 5 phantoms die onderling verbonden muziek afspelen.
Want hoewel schrikbarend duur, 5 van de phantoms als echte surroundset, ik teken ervoor.

bmateijsen

Dialog heb ik nog niets over gelezen... ik denk dat 5.0 met een optische ingang ook niet echt werkt ;). Maar ik hoop nog steeds op iets met HDMI en de Dialog.

Quote from: diceman on June 30, 2016, 20:01:01
Vind de rose gold er prachtig uitzien.

Vraag me alleen af waarom ze de devialet dialog niet gelijk hadden ingebouwd.
Lees ook steeds iets over surround.

Maar surround als in 5.0,  of 5 phantoms die onderling verbonden muziek afspelen.
Want hoewel schrikbarend duur, 5 van de phantoms als echte surroundset, ik teken ervoor.

road rebel

#233
De setup die Devialet geprobeerd heeft in Surround is met een pro optisch -> Ethernet interface. Naam ben ik even kwijt, maar bestond in 8 en 16 kanalen variant.

Edit: link naar de betreffende post: http://devialetchat.com/showthread.php?tid=3140

bmateijsen

Quote from: road rebel on June 30, 2016, 20:50:05
De setup die Devialet geprobeerd heeft in Surround is met een pro optisch -> Ethernet interface. Naam ben ik even kwijt, maar bestond in 8 en 16 kanalen variant.

Edit: link naar de betreffende post: http://devialetchat.com/showthread.php?tid=3140

Ik zie het met een xilica Uno... soort Pro-audio dsp matrix..?? Ik vind dit niet echt een consument oplossing..

road rebel

#235
Neen, het sexy-gehalte is wel erg laag en het laat denken dat ze surround totaal niet op de roadmap hadden bij de oorspronkelijke ontwikkeling. Waarschijnlijk kan het iets goedkoper met spullen van Eccler of Behringer, maar dan heb je alsnog geen HDMI interface!

Interessanter is het idee om vanaf een HTPC te spelen met een Dante virtuele geluidskaart (driver kost amper 30€).
Op voorwaarde dat Devialet Phantom met de huidige firmware kan werken met Dante.
Jammer genoeg heb ik er nog niets over gelezen.

bmateijsen

Quote from: road rebel on July  1, 2016, 16:05:39
Neen, het sexy-gehalte is wel erg laag en het laat denken dat ze surround totaal niet op de roadmap hadden bij de oorspronkelijke ontwikkeling. Waarschijnlijk kan het iets goedkoper met spullen van Eccler of Behringer, maar dan heb je alsnog geen HDMI interface!

Interessanter is het idee om vanaf een HTPC te spelen met een Dante virtuele geluidskaart (driver kost amper 30€).
Op voorwaarde dat Devialet Phantom met de huidige firmware kan werken met Dante.
Jammer genoeg heb ik er nog niets over gelezen.

Zal niet werken denk ik.... En ook dat is geen goede commerciële oplossing.

road rebel

#237
Ik weet ondertussen meer over deze opstelling: de xilica uno wordt vnl gebruikt om het LFE kanaal te redirecten.
Centraal staat een oppo met vanity mod; elke phantom wordt aangestuurd via het optisch ingang (zij het met optisch>cat extenders).
Ik vind het een beetje licht van Devialet dat ze met al hun ingenieurs met dergelijke oplossing afkomen en in maart/april 2016 homecinema demo's geven terwijl ik in mei 2015 het volgende schreef...

Quote from: 'road rebel' pid='15377' dateline='1430831964'
I guess one day or another there will be a dialog with HDMI.
For the moment one could try with -for exemple- an oppo103+vanity MOD+coaxial to optical spdif and use 4 phantoms as "dumb" digital active speakers.

sietse

Onder de motorkap blijven ze blijkbaar wel vernieuwingen aanbrengen. De devialet-store bied nu een "Phantom Silver & Gold Christmas Super package" aan met een Dialog die AirPlay ondersteund.

Ben serieus aan het twijfelen om mijn set B&W 804 en alles wat er bij hoort te verkopen en voor deze alles in een set te gaan. Keuzes, keuzes, keuzes....

Bron
http://www.devialet-store.nl/devialet-phantom-christmas-package
Stereo Devialet Silver Phantom

Laan

Een kennis van me deed dat ook. Hupsakee, hele boeltje eruit en twee van die dingen ervoor terug. Heel eerlijk gezegd is volgens mij alleen zijn vrouw nu blij. Hij doet nu uitspraken als "ach ik ben al best doof".

Voor je alle emotie uit je hobby en uit je geluid wegdoet, bezint eer ge begint...
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

erwinh

Ga nou eerst maar eens luisteren. Ze zullen je verbazen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

denoontje

Vanmiddag in de kadewe gehoord in berlijn....tron op devialet. Wat gaan die woofers te keer zeg.....en wat gingen ze diep.
Zouden ze dat lang kunnen volhouden?


https://vimeo.com/197798511


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Arcenon

#242
Quote from: denoontje on January  2, 2017, 18:53:09
Vanmiddag in de kadewe gehoord in berlijn....tron op devialet. Wat gaan die woofers te keer zeg.....en wat gingen ze diep.
Zouden ze dat lang kunnen volhouden?


https://vimeo.com/197798511


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is inderdaad een sterk staaltje techniek, het geluid wat ze uit deze relatief kleine behuizing kunnen halen maar het is eerder voor B&O/Bose mensen bedoeld dan de die hard HT'ers/Hifi. Als je dan toch 2000,- per speaker te besteden hebt dan heb je natuurlijk wel wat meer opties om uit te kiezen. 

Woofers die uitslaan blijven verslavend om naar te kijken, net even hetzelfde nr (niet tron maar het beyonce nummertje) gedraaid op standje fanatiek. Minimale movement op de klipsch, daar hoeft hij nog niet voor te wapperen haha

Oh, ik zie dat dit stukje niet in jouw filmpje zat. Ik ging even youtuben naar meer voorbeelden. Ik heb het over dit filmpje op 5:59
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

sietse

Afgelopen zondag de knoop doorgehakt en twee Phantom's gekocht. Ben erg onder de indruk van het geluid, wat gecontroleerd blijven ze bij hoog volume en wat een laag komt eruit voor het formaat. Daarnaast het gebruiksgemak, je hoeft niks aan te zetten, gewoon je telefoon pakken en spelen maar. Het was even pijnlijk om mijn B&W 804 waar ik jaren lang plezier van heb gehad weg te doen (doordat ik kleiner ben gaan wonen moest ik iets kleiners). Maar zoals jullie kunnen lezen ben ik helemaal om, top systeem!
Stereo Devialet Silver Phantom

erwinh

Gefeliciteerd!! Hier nog zo'n tevreden eigenaar  :headbanging:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Erik

Quote from: sietse on January 11, 2017, 21:54:50
Afgelopen zondag de knoop doorgehakt en twee Phantom's gekocht. Ben erg onder de indruk van het geluid, wat gecontroleerd blijven ze bij hoog volume en wat een laag komt eruit voor het formaat. Daarnaast het gebruiksgemak, je hoeft niks aan te zetten, gewoon je telefoon pakken en spelen maar. Het was even pijnlijk om mijn B&W 804 waar ik jaren lang plezier van heb gehad weg te doen (doordat ik kleiner ben gaan wonen moest ik iets kleiners). Maar zoals jullie kunnen lezen ben ik helemaal om, top systeem!
Ben ik toch benieuwd mis je dan helemaal niks van de 804's?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sietse

Quote from: erwinh on January 12, 2017, 06:06:10
Gefeliciteerd!! Hier nog zo'n tevreden eigenaar  :headbanging:

Dankjewel!

Quote from: Erik on January 12, 2017, 17:12:29
Ben ik toch benieuwd mis je dan helemaal niks van de 804's?

Ik merk wel dat het mid minder vol is, stemmen komen er minder mooi uit. Maar het laag van de Phantom is strakker en gaat dieper, dat had ik bij de B&W's opgelost met en sub maar die is nu niet meer nodig  :nowink:.

De Spark App had ik veel eerder willen hebben. Hij draait op de Dialog, dus als je via je telefoon of laptop een nummer aan zet kun je gewoon een youtube filmpje gaan kijken over je interne speakers en blijft de Phantom op de achtergrond lekker door spelen. Wat ik ook gaaf vind ik dat je een playlist van verschillende bronnen kunt maken. Verder is te zien dat over bijna alles goed is nagedacht. Dat verbaasde mij omdat op internet veel slechte reviews over de app te lezen zijn, maar het meeste is dus al opgelost. 
Stereo Devialet Silver Phantom

road rebel

Hoe bevallen de phantoms? Ik overweeg nog steeds om alles weg te doen in de woonkamer voor een paartje phantoms; hopelijk krijgen ze ook de airplay2 update!


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

road rebel

#248
Quote from: bmateijsen on July  1, 2016, 16:21:23
Quote from: road rebelNeen, het sexy-gehalte is wel erg laag en het laat denken dat ze surround totaal niet op de roadmap hadden bij de oorspronkelijke ontwikkeling. Waarschijnlijk kan het iets goedkoper met spullen van Eccler of Behringer, maar dan heb je alsnog geen HDMI interface!

Interessanter is het idee om vanaf een HTPC te spelen met een Dante virtuele geluidskaart (driver kost amper 30€).
Op voorwaarde dat Devialet Phantom met de huidige firmware kan werken met Dante.
Jammer genoeg heb ik er nog niets over gelezen.

Zal niet werken denk ik.... En ook dat is geen goede commerciële oplossing.

Zo gek was mijn idee nog niet lijkt het:



Dante voor Phantom op CEDIA2017:

https://www.cepro.com/article/devialet_wireless_audio_jay_z
Na het idee van de gemodde Oppo met DSP matrix te hebben opgepikt nu dit. Ze lijken wel de e-mails van hun fans te lezen ;-)

road rebel

Nu ook in White Gold:



DEVIALET X BETAK: 3590€