Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larsonator

Quote from: chansig on August 26, 2015, 16:40:04
Ws kreeg de recensent geen korting naar tevredenheid. :D

Gr Hans
Of durft als enigste te benoemen dat het een B&O look-alike-PR apparaat is. Meer design als techniek. Dat het lekker klinkt kan je ook ervaren met ander design-audio, maar voor een ''normalere'' prijs  ;)

chansig

Geen idee...ik ken het apparaat niet. De hype en het design maken me dan wel een beetje wantrouwig.

Wie weet ga ik het ooit een keer horen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Doubleoz

Ben ook benieuwd naar hoe het klinkt. Schijnt wel vrij veel last te hebben van staande golven, maar heb het zelf nog niet ervaren.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Quote from: Doubleoz on August 27, 2015, 19:45:55
Ben ook benieuwd naar hoe het klinkt. Schijnt wel vrij veel last te hebben van staande golven, maar heb het zelf nog niet ervaren.

Waar heb je dit gelezen? Het is een luidspreker met best veel energie, dus wanneer je een luidspreker met dezelfde hoeveelheid energie op dezelfde plek zal zetten, dan heeft die net zoveel last van staande golven. (dat is dus vanwege de kamer, de zitplaats en de luidsprekerplaats!)

Doubleoz

Zie dat m'n antwoord niet volledig was. Wat ik heb gehoord (van andere Devialet dealer) is dat wanneer de zitplaats dicht tegen de muur is er staande golven kunnen optreden. Op het moment dat de zitplaats verder van de muur staat dat klinkt het stukken beter.

Hopelijk heb ik het zo goed begrepen en samengevat...
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Quote from: Doubleoz on August 28, 2015, 11:07:41
Zie dat m'n antwoord niet volledig was. Wat ik heb gehoord (van andere Devialet dealer) is dat wanneer de zitplaats dicht tegen de muur is er staande golven kunnen optreden. Op het moment dat de zitplaats verder van de muur staat dat klinkt het stukken beter.

Hopelijk heb ik het zo goed begrepen en samengevat...

Maar dat is toch bij iedere luidsprekersysteem met dezelfde hoeveelheid energie?

Doubleoz

Dat zul je beter weten dan ik.:)  wellicht heb ik de uitleg niet helemaal goed begrepen...
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

eric_audio

Quote from: larsonator on August 26, 2015, 16:49:24
Meer design als techniek.

Dat lijkt me niet. Het is een design ding, dat is waar, en het kan je smaak zijn of niet. Maar hij zit bomvol hoogwaardige techniek.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

Op hifi.nl staat een review van de Phantom. Interessant is dat de witte met de zilveren Phantom wordt vergeleken. Er blijken enige klankmatige verschillen tussen de twee te zijn.

http://www.hifi.nl/artikel/23725/Recensie-Devialet-Phantom-en-Silver-Phantom.html
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Quote from: Charlemagne on September  1, 2015, 22:27:23
Op hifi.nl staat een review van de Phantom. Interessant is dat de witte met de zilveren Phantom wordt vergeleken. Er blijken enige klankmatige verschillen tussen de twee te zijn.

http://www.hifi.nl/artikel/23725/Recensie-Devialet-Phantom-en-Silver-Phantom.html

Indien beide kleuren als gelijk gespecificeerd worden verkocht duid dat op een falende continuïteit in de productiekwaliteit.

Als!!!! dat zo zou zijn is dat erg droevig voor zo'n duur product.

Hopelijk is daar een plausibele verklaring voor....

advr

Het is ook een beetje overdreven positieve review geworden :-)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Quote from: advr on September  2, 2015, 07:14:42
Het is ook een beetje overdreven positieve review geworden :-)

Hifi.nl is dermate zwaar gesponsord dat de site alleen nog maar bruikbaar is om de introductie van nieuwe artikelen/componenten op bij te houden.

Reviews zijn op geen enkele wijze representabel meer.  Geeft niets, dat geldt voor (bijna) alle media die over hifi componenten berichten :)


Zélf luisteren is het enige juiste advies dat (gelukkig) door heel veel forumleden ook wordt geroepen.

larsonator

Quote from: eric_audio on August 31, 2015, 22:57:22
Dat lijkt me niet. Het is een design ding, dat is waar, en het kan je smaak zijn of niet. Maar hij zit bomvol hoogwaardige techniek.
mijn ambilight ook  8)

advr

Quote from: twani on September  2, 2015, 07:36:18
Hifi.nl is dermate zwaar gesponsord dat de site alleen nog maar bruikbaar is om de introductie van nieuwe artikelen/componenten op bij te houden.

Reviews zijn op geen enkele wijze representabel meer.  Geeft niets, dat geldt voor (bijna) alle media die over hifi componenten berichten :)


Zélf luisteren is het enige juiste advies dat (gelukkig) door heel veel forumleden ook wordt geroepen.
Dat is al jaren bekend en is eigenlijk met heel veel dingen zo.
Maar schrijven dat de hele HiFi wereld op z'n grondvesten gaat schudden is wel erg overdreven. [emoji41] Het blijft ook maar een transistor ding wat geluid maakt.[emoji445]

Zelf luisteren en tegenwoordig ook nog zelf maken is altijd het devies. [emoji106]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Quote from: twani on September  2, 2015, 07:11:09
Indien beide kleuren als gelijk gespecificeerd worden verkocht duid dat op een falende continuïteit in de productiekwaliteit.

Als!!!! dat zo zou zijn is dat erg droevig voor zo'n duur product.

Hopelijk is daar een plausibele verklaring voor....

Er zijn twee types Phantom, de gewone en de Silver Phantom (met verschillende prijs en specs)  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Quote from: twani on September  2, 2015, 07:36:18
Hifi.nl is dermate zwaar gesponsord dat de site alleen nog maar bruikbaar is om de introductie van nieuwe artikelen/componenten op bij te houden.

Reviews zijn op geen enkele wijze representabel meer.  Geeft niets, dat geldt voor (bijna) alle media die over hifi componenten berichten :)


Zélf luisteren is het enige juiste advies dat (gelukkig) door heel veel forumleden ook wordt geroepen.
^^
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

road rebel

Blijkbaar geen E-INK meer in de afstandsbediening en geen gekarteld aluminium afwerking in de branch. Is het geld op bij Devialet?

Kerkhoffd

Er staat een Phantom op marktplaats. Benieuwd hoe enthousiast eigenaren nu eigenlijk zijn over de Phantom.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

s.t.

Quote from: Kerkhoffd on September 16, 2015, 09:32:20
Er staat een Phantom op marktplaats. Benieuwd hoe enthousiast eigenaren nu eigenlijk zijn over de Phantom.

Is het de winnaar van hifi.nl actie (waar je niets meer van hoort)

marcelvandekamp

Ik heb zelf een week of drie geleden uitgebreid geluisterd naar de phantom. Vanuit technisch oogpunt gezien is het ongelooflijk wat devialet gepresteerd heeft. Al die techniek, zo compact, knap hoor. Over de bediening, tja het is niet mijn ding om EN een laptop/pc draaiend te moeten hebben, die weer je NAS leest. Bediening met de app, nog niet geheel stabiel. Diverse malen tijdens de sessie meegemaakt, dat als de iPad weer uit z'n slaapmodus komt, dat de verkeerde kamer geselecteerd was. ook crashte de app een keer.

Over de klank. Het laag is fenomenaal. Het gaat daadwerkelijk erg diep. De phantoms stonden op een breed TV meubel (meter of 2 uit elkaar). Maar de behuizing resoneerde niet, dus het meubel ook niet. Zelfs niet op oorlogsterkte. Midden en hoog waren aardig , maar voor mijn gevoel net niet geheel in balans. Het was niet de klank die ik zocht, maar een ander kan het misschien wel aanspreken. Mijn luistermaatje viel het vooral op dat voor een goed stereobeeld je goed in het midden moest zitten. Ik heb dat niet  ervaren. En ze gaan tot aan een max geluidsvolume waarbij iedereen al de kamer uit zou rennen. En zelfs dan nog geen spoor van vervorming.

Als je vanaf een bescheiden niveau komt, en wilt alleen maar digitaal streamen, en geen kastjes e.d. dan zou zoiets een mooie oplossing kunnen zijn, wat ook nog eens mooi oogt in de kamer. (maar dat is persoonlijk).
Voor mij geldt gewoon, de Hyperions blijven lekker staan en gaan nog veel muziek maken. Ik heb wel het gemak van een streamingservice als tidal ondekt. Daar ga ik nog wel verder mee. 
met vriendelijke groet,

marcel

Raphie

Valt toch wel mee? Apple tV met hypex in een doosje is net zo klein en klinkt net zo goed.
Blijft toch gewoon D EV met dsp based pré.
JBL PRX Power!

road rebel

Lichte aanpassing van de frequentie-respons:

16Hz to 25kHz ± 2dB at 82dB SPL
28Hz to 25kHz ± 2dB at 92dB SPL
49Hz to 25kHz ± 2dB at 102dB SPL

Het is er niet minder indrukwekkend van geworden, maar wel iets realistischer dan de  eerstgeoemde 16Hz-25KHz @ 105dB.

marcelvandekamp

Quote from: Raphie on September 17, 2015, 12:45:00
Valt toch wel mee? Apple tV met hypex in een doosje is net zo klein en klinkt net zo goed.
Blijft toch gewoon D EV met dsp based pré.
Ik zou zeggen, ga zelf maar luisteren. Wie weet ben je verbaasd.
met vriendelijke groet,

marcel

s.t.

#198
90 days of intense and extraordinary emotion, how does that sound?

On September 18th at 12am, Devialet will share a touching news with you. Save the Date.

Volgens Devialet Facebook, maar nog niks nieuws gehoord?? Er staat dan wel niet bij welk jaar :) of welke tijdszone

s.t.

Quote from: s.t. on September 18, 2015, 14:29:19
90 days of intense and extraordinary emotion, how does that sound?

On September 18th at 12am, Devialet will share a touching news with you. Save the Date.

Volgens Devialet Facebook, maar nog niks nieuws gehoord?? Er staat dan wel niet bij welk jaar :) of welke tijdszone

Lol het is nu veranderd in:

45 days of intense and extraordinary emotion, how does that sound?
On September 18th, Devialet will share a touching news with you.
Save the Date.

Nu nog maar 45 dagen dus iets minder extraordinary???