Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: road rebel on June 19, 2015, 13:29:03
Op FB zag ik dat BB&G reeds geflirt heeft met de phantom. Wie weet komen er binnenkort een paar te beluisteren bij hen?

Ga eens luisteren bij de Devialet Store/Audiofile, zij spelen er al weken mee en hebben er al vele verkocht inmiddels.
Hebben er voldoende gewoon op voorraad staan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Frederikus

Dankjewel. In Gravenmoer is er een. Ga maar eens luisteren.  ;D
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

Charlemagne

#152
Quote from: Frederikus on June 19, 2015, 12:59:27
En toen werd het stil?  ;D Hoe zijn de ervaringen met deze Phantoms?

Ik heb de Phantoms gehoord in München. Daar werden ze gedemo'ed met muziek die niet de mijne is. De bas klinkt goed. Ik kreeg er geen enkele indruk over hoe stemmen erop klinken of klassieke muziek. De Phantoms zijn leuk als draadloze set, maar niet van highend niveau is mijn eerste indruk. De Spark app schijnt wel verbeterd te zijn maar is nog steeds niet optimaal stabiel.

De Dialog is voorlopig nog niet geschikt voor de Expert line amps. Dat gaat zeker tot het eind van dit jaar duren of mogelijk nog langer. Ik sprak een van de techneuten van Devialet. Ze worstelen met het geschikt krijgen van UPnP in de Dialog. Er moest nog veel getest worden zei hij.

De Phantoms zijn nu wel al bij diverse dealers aanwezig. Van Chattelin in Den Haag bijvoorbeeld kreeg ik een mail dat ie er is en dat er veel belangstelling voor is, en dat ze gaan demo'en.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Wij gaan binnenkort met Phantom demonstreren.... Helaas zijn ze bij ons nog niet binnen gekomen, maar zodra ze er zijn, is iedereen natuurlijk welkom!

Deleted Member 2

#154
Quote from: YamahaRXV on June 19, 2015, 20:58:42
Ga eens luisteren bij de Devialet Store/Audiofile, zij spelen er al weken mee en hebben er al vele verkocht inmiddels.
Hebben er voldoende gewoon op voorraad staan  ;)

Een van de grote voordelen van de Premium Devialet Store/Audiofile (samen met Chattelin audio Premium dealers) vind ik dat je daar van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat 7 dagen in de week kan luisteren. Je bepaalt zelf je tijd en welke samenstelling je het wilt. Ik snap niet dat Michel het voor elkaar krijgt, maar het lukt hem wel.


bmateijsen

Quote from: Onder013 on June 20, 2015, 11:40:50
Een van de grote voordelen van de Premium Devialet Store/Audiofile (samen met Chattelin audio Premium dealers) vind ik dat je daar van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat 7 dagen in de week kan luisteren. Je bepaalt zelf je tijd en welke samenstelling je het wilt. Ik snap niet dat Michel het voor elkaar krijgt, maar het lukt hem wel.

Michel woont in zijn eigen winkel.... dan is dat een stuk makkelijker ;)

Deleted Member 2

Quote from: bmateijsen on June 20, 2015, 12:41:51
Michel woont in zijn eigen winkel.... dan is dat een stuk makkelijker ;)

Maakt voor de klant niet uit waar Michel woont. Voor de klant telt toch slechts de kwaliteit van de service (prijs-prestatie)?

bmateijsen

Quote from: Onder013 on June 20, 2015, 12:48:04
Maakt voor de klant niet uit waar Michel woont. Voor de klant telt toch slechts de kwaliteit van de service (prijs-prestatie)?

Maakt ook niet uit... ik verklaar alleen hoe dat michel dat voor elkaar krijgt ;).

Deleted Member 2

Quote from: bmateijsen on June 20, 2015, 12:49:48
Maakt ook niet uit... ik verklaar alleen hoe dat michel dat voor elkaar krijgt ;).

:thumbs-up:

Charlemagne

Als je verstandig bent zoek je een dealer die verstand heeft van streaming zaken, dat lijkt me belangrijker. Want de Phantom en de Dialog zijn er in hoofdzaak op gericht om muziek te kunnen streamen. Ja er is natuurlijk nog een mogelijkheid voor een optische aansluiting, maar daar koop je die set niet voor, lijkt me.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted Member 2

Quote from: Charlemagne on June 20, 2015, 13:33:25
Als je verstandig bent zoek je een dealer die verstand heeft van streaming zaken, dat lijkt me belangrijker. Want de Phantom en de Dialog zijn er in hoofdzaak op gericht om muziek te kunnen streamen. Ja er is natuurlijk nog een mogelijkheid voor een optische aansluiting, maar daar koop je die set niet voor, lijkt me.

Juist daarom ben ik bij de Premium Devialet dealer terecht gekomen in 's Gravenmoer

twani

#161
Quote from: Onder013 on June 20, 2015, 14:24:08
Juist daarom ben ik bij de Premium Devialet dealer terecht gekomen in 's Gravenmoer

Was de urinegeur "óm BB&G heen" niet sterk genoeg meer Henk? Moest je weer even?

Waar hebben ze dat aan verdient man? :o


mikekiwi

#162
Even terug naar de eigenlijke inhoud van dit topic, want er is hier iemand redelijk enthousiast...:

https://www.wired.com/2015/06/review-devialet-phantom-2/

Frederikus

Idd, bedankt. Ik ga maar eens een keer dagje Hilversum doen, mijn geboorte "dorp". ik heb geen zin om een afspraak te maken nl. En eerst horen dan geloven.

Het leuke was wel dat tot mijn grote verbazing zo n phantom op de pasar malam (tong tong fair) in Den Haag zag staan, een actie van Chattelin.
Uiteraard kwam het daar niet tot zijn recht, maar ze gingen luistersessies houden, vandaar.

De speakers is wel voor het streamen bedoelt maar die dialoque heeft gewoon te weinig aansluitingen.
Vooral wanneer ze reclame maken voor surround.
vanuit mijn NAS kan ik streamen, Deezer is ingebouwd. Maar dan nog mijn tv ps3 en minix? Hopelijk komt er mettertijd een versie met meerdere aansluitingen?
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

Frederikus

Zie mijn vorig bericht. Hij heeft nu ook blue tooth. Dat scheelt weer.
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

road rebel

Ik heb de phantom even kort beluisterd in het "kamertje" van Harrods. Het scherpte die ik in Parijs had ervaren vond ik deze keer niet terug. Opnieuw mooi ruimtelijk geluid, maar om een of andere reden greep het me niet. Natuurlijk was dit geen echte luistersessie, is voor binnenkort!

garmtz

Quote from: road rebel on June 26, 2015, 22:41:15
Ik heb de phantom even kort beluisterd in het "kamertje" van Harrods. Het scherpte die ik in Parijs had ervaren vond ik deze keer niet terug. Opnieuw mooi ruimtelijk geluid, maar om een of andere reden greep het me niet. Natuurlijk was dit geen echte luistersessie, is voor binnenkort!

Heb je een mono of stereo versie beluisterd?

bmateijsen

Quote from: Frederikus on June 26, 2015, 09:40:52
Idd, bedankt. Ik ga maar eens een keer dagje Hilversum doen, mijn geboorte "dorp". ik heb geen zin om een afspraak te maken nl. En eerst horen dan geloven.

Voor Phantom's kan je gewoon bij ons binnenlopen op donderdag t/m zaterdag. Ze staan of opgesteld, of zijn snel opgesteld.
Je bent natuurlijk van harte welkom!

Quote

De speakers is wel voor het streamen bedoelt maar die dialoque heeft gewoon te weinig aansluitingen.
Vooral wanneer ze reclame maken voor surround.
vanuit mijn NAS kan ik streamen, Deezer is ingebouwd. Maar dan nog mijn tv ps3 en minix? Hopelijk komt er mettertijd een versie met meerdere aansluitingen?


De Phantom's kunnen natuurlijk in surround, maar de enige ingang daarvoor is optisch, dus maximaal Dolby Digital of DTS.
Streaming kan op dit moment niet rechtstreeks van een NAS, zonder dat je computer aanstaat. Als je muziek wilt streamen van de NAS, moet je de Spark applicatie op je computer openen.

Waarschijnlijk zal in de toekomst dit wel met UPnP kunnen, maar nu nog niet...

Groet,

Bjorn

Doubleoz

#168
Wat is jullie indruk Garmt of Bjorn?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

road rebel

#169
Quote from: garmtz on June 27, 2015, 07:42:49
Heb je een mono of stereo versie beluisterd?
Dat is een hele goed vraag en dat weet ik niet, het was bovendien in een glass-cubicle en ik had nogal haast. Desalniettemin gaf deze 2de ontmoeting met phantom mij nog meer zin om meer te horen van phantom en Devialet!

De bottlenecks op heden zijn 1) de unilaterale mening (winkels en mensen die enkel Devialet verkopen), 2) de slechte opstelling of 3) beide.
Ik kan alleen maar aanraden aan de nieuwsgierigen om bij BB&G eens binnen te stappen. Het is dat er 300km enkel in het verschiet ligt anders was ik er deze donderdag al [emoji16]

Harry HT

Hi,
Is er al iemand wezen luisteren ?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

MrSinister

Vandaag een half uurtje mogen luisteren naar de dure versie in stereo opstelling. Muziek via Tidal. Laag is erg indrukwekkend  :worship:. Eerste indruk is dat het niet klopt zo veel laag, dat hoor ik normaal niet. Maar dat went snel  :bigsmile:. Heel strak en een mooie controle. Soundstage is ook mooi breed en diep. Plaatsing van de instrumenten is goed. Het midden en hoog zijn lang niet zo spectaculair als het laag. Het hoog vond ik een wat scherp randje hebben, viel mij meteen op bij vrouwenstemmen, dus ik vrees hier toch luistermoeheid.
Design is naar mijn mening heel smaakgevoelig. Net een stofzuiger was de reactie van mijn vrouw, ik zie toch ook liever een "normale" speaker. Ik zou niet weten hoe dit in onze strakke moderne inrichting zou moeten inpassen. Maar goed, smaken verschillen.
Ook wel jammer dat er geen snelle bediening op het apparaat mogelijk is, even snel het geluid zachter zetten zonder de app gaat niet, een remote zou dan toch wel handig zijn.

Toch is het wel spectaculair wat er uit deze stofzuigers, eh speakers komt, zeker gezien het formaat en de prijs. Wellicht dat ik nog eens wat uitgebreider ga luisteren voor een goede beoordeling.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Charlemagne

#172
Quote from: MrSinister on August  8, 2015, 23:05:35
Design is naar mijn mening heel smaakgevoelig. Net een stofzuiger was de reactie van mijn vrouw, ik zie toch ook liever een "normale" speaker. Ik zou niet weten hoe dit in onze strakke moderne inrichting zou moeten inpassen. Maar goed, smaken verschillen.
Ook wel jammer dat er geen snelle bediening op het apparaat mogelijk is, even snel het geluid zachter zetten zonder de app gaat niet, een remote zou dan toch wel handig zijn.

Toch is het wel spectaculair wat er uit deze stofzuigers, eh speakers komt, zeker gezien het formaat en de prijs.

De vergelijking met een stofzuiger wordt wel vaker gemaakt:



Een remote voor de Phantom wordt in de toekomst leverbaar:



Hier nog een review in het Engelstalige blad Hifi-Choice (augustus-nummer):

http://fr.devialet.com/assets/PHANTOMCLIPS/HFC400-Devialet-phantom-reprint-LOW.pdf
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

JANJWJMC

Prachtige speaker om te zien en zeker op mijn hearing list, schrok wel van deze recensie hier wordt hij aardig afgebrand.
http://www.alphr.com/speakers/1001392/devialet-phantom-review/page/0/1
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

chansig

Ws kreeg de recensent geen korting naar tevredenheid. :D

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.