Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast2018

Beetje een referentie dingetje ex yello. Doet nu hetzelfde kunstje.  Niks mis mee maar weergave technisch niet al te moeilijk.

Quote from: Charlemagne on March  9, 2015, 17:26:04
Mooie eerste impressie! Spark is toch een beetje buggy, maar wel al bruikbaar begrijp ik, met implementatie van online streamingservices. Ben benieuwd naar je verdere verhalen. Hier nog een mooie tip om te beluisteren:

Malia / Convergence / 1e track: Celestial Echo. Qobuz streaming.

Heeft een lekkere diepe bas en is prachtig ruimtelijk opgenomen.



HuubF

#126
Gebeurt hier nog wat? Merkwaardig stil bij wat de belangrijkste ontwikkeling in 50 jaar zou moeten zijn...  :nopompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Invader

Druk, druk, druk. Ik beloof snel meer impressies. @Huub, zie PM.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

whoknows

#128
Hi,

Als ik eens kijk naar de ervaringen die
http://devialetchat.com/showthread.php?tid=842&page=10  lijkt het erop dat vooral de spark/dialog veel problemen heeft. Toch wel kwalijk dat er nog zoveel problemen zijn met de software en men het toch met veel bombarie op de markt zet  :mad:

Misschien een beetje te veel met de Franse slag gedaan ...??

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

road rebel

#129
foutje

HuubF

Quote from: whoknows on March 16, 2015, 13:28:37
Hi,

Als ik eens kijk naar de ervaringen die
http://devialetchat.com/showthread.php?tid=842&page=10  lijkt het erop dat vooral de spark/dialog veel problemen heeft. Toch wel kwalijk dat er nog zoveel problemen zijn met de software en men het toch met veel bombarie op de markt zet  :mad:

Misschien een beetje te veel met de Franse slag gedaan ...??

Problemen met software zijn niet bepaald typisch Frans. Uiteindelijk zal het prima werken en dan is het een mega-prestatie.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Charlemagne

Aan de software wordt hard gesleuteld. Vandaag kreeg ik van Devialet dit bericht:

Quote
Dear friends,

First and foremost, we would like to say that we are proud and happy to have you as the pioneers of the PHANTOM revolution.

Many of you have shared with us the powerful musical experience PHANTOM has created in your home. However, as is the case with many new endeavors, there have been some difficulties reported, specifically pertaining to the SPARK application. We want you to know that we are aware of this and are taking the necessary steps to improve your experience. SPARK is an application that is continuously evolving and will soon be as perfect as your PHANTOM. We have 8 dedicated engineers working 24/7 on the application and our goal is for it to exceed your expectations.

In a few days, on March 31st, you will receive the Spark 1.1 preview release. It includes:

Bug fixes
- Synchronize Deezer and Qobuz playlists
- Stall upon setup
- Network Stability
- Faster PHANTOM startup
- Spark crashes
- Better meta-data support
- Seek and play on some formats

New features
- Optical Input on DIALOG
- Improved PHANTOM stereo mix

Thank you for your continued trust and patience, and please accept our apologies if your experience was at times not up to par. We continue to strive for excellence.
As a token of our appreciation, we invite you to join our PHANTOM PIONEER PROGRAM, which includes priority access to our support team as well as software beta-releases. Simply reply to this email if you wish to take part.


Quentin Sannié
  Devialet CEO

Hopelijk zijn de ergste bugs voor de Phantom gebruikers er binnenkort uit. De optische ingang is nu geactiveerd in de nieuwe release. Als 'Expert Line' gebruiker heb ik er helaas nog niet veel aan. De Dialog kan nog steeds niet praten met de amp, omdat de USB-verbinding nog niet is geactiveerd in de firmware; laat staan de Air-verbinding. Kennelijk zijn ze nu bezig een beta testprogramma op te zetten; dat lijkt me heel verstandig.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

whoknows

#132
Ik vind de phantom een erg interessant produkt, en een goede ontwikkeling in met name speakerontwerp (nieuwe benadering).

Wat ik wel echt slecht vind is dat je niet uitontwikkelde produkten op de markt zet en vervolgens de kopers als beta testers gebruikt. Het gaat hier wel een produkt waar men een een "premium" prijs voorwil hebben. Je hebt daarnaast geen garantie dat de problemen daadwerkelijk opgelost kunnen worden. Stel dat er volgend jaar een nieuw type device op de markt gezet word, vervolgens zal men de research capaciteit daar op richten en kan men de kopers van het eerste uur in de kou laten staan.

Het is wel goed dat Devialet in ieder geval laat blijken de intentie te hebben haar produkten te verbeteren.

Ben wel benieuwd naar meer impressies van de geluidkwaliteit, met name over het mid en hoog lees ik veel verschillende ervaringen. Schijnt dat het in iedergeval met de bas wel goed zit...
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

whoknows

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

s.t.

Na het lezen van bovenstaande test vind ik het lastig om nu de conclusie te begrijpen. Volgens mij doen de phantoms het redelijk goed voor wat ze kosten maar is de combi van audio physic met devialet 120 beter en ook veel duurder.


HuubF

#135
Quote from: s.t. on March 24, 2015, 07:15:49
Na het lezen van bovenstaande test vind ik het lastig om nu de conclusie te begrijpen. Volgens mij doen de phantoms het redelijk goed voor wat ze kosten maar is de combi van audio physic met devialet 120 beter en ook veel duurder.

Ik lees er eerder uit dat het anders is, maar beide systemen klinken fantastisch. De Audio Physic iets warmer, de Phantom iets klinischer. De Audio Physic lijkt me een zeer goede speaker maar nog lang geen high end.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

manco401

In deze thread (http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=170532&page=20) heeft iemand een set phantom's thuis staan en is met verstomming geslagen hoe goed ze klinken tegenover zijn huidige set, die niet niks is.. B&W 800D2 met D200..
Interessant leesvoer allesinds.
Dit soort tests zegt ook meer dan iemand die ze even op een show voor een half uurtje gehoord heeft en er dan zijn mening over heeft.
Ben echt heel benieuwd om ze zelf eens te horen.

Charlemagne

Over de Spark app wordt nog wel veel gemopperd her en der; daar moet nog hard aan gewerkt worden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Teejoo

Ik heb ze in Londen uitgebreidt bij Harrods kunnen beluisteren en bekijken. Klinkt best indrukwekkend en ziet er cool uit. Top voor in de woonkamer. Daar staat ook dat opengewerkte model.

road rebel

De eerste dialogs worden terug geroepen, en er zijn geruchten van een dialog met analoge inputs. Als ik het goed begrijp moet de dialog de centrale hub of receiver worden... waar blijft de HDMI-dialog?  ;D

road rebel

Support voor surround en UPnP is gepland om deze zomer uit te komen. In Frankrijk worden sommige dealers zeer binnenkort geleverd; is er al iets bekend bij de Devialet verkopers in de Benelux?

whoknows

Ik denk dat bij surround toepasisngen  je daar toch echt tegen een groot probleem aan gaat lopen m.b.t. latency met name tussen beeld en geluid. Er vind een hoop processing plaatst m.b.v. Sam, het active speaker gedeelte , Wifi, buffering etc in de oplossing van Devialet. Stel je bied een hdmi signaal aan vanuit een bleuray speler richting een eventuele nieuw type dialog(een met HDMI), dus zowel beeld als geluid.  Hier worden allerlei processing op uitgevoerd en dit zorgt ervoor dat je tv sneller je beeld te voor schijnt tovert dan de Phantoms het uit kunnen sturen. In het verleden was het zo dat de processing in een tv altijd achterliep op de tv, zodat je enige form van audiodelay nodig is op je audioreciever/versterker om het synchroon te laten verlopen. Wanneer je beeld sneller is dna je geluid heb je een mogelijk nodig om je beeld te vertragen, dit is typisch niet geimp-lementeerd in de huidige tv's)

Misschien verkijk ik me erop en kan de processing zo snel plaats vinden dat er een hele kleine delay ontstaat maar dan nog zou je dit met audio delay moeten recht trekken. In ieder geval zit er op de dialog geen HDMI op dit moment volgens mij en ik vraag me dan ook af hoe je dit precies gaat werken als je alle sourround kanalen van een blueray laat afhandelen door een stuk of 4 a 5 phantoms (los van de prijs die dat gaat kosten)
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

whoknows

Ah zie nu dat er al een thread over loopt in het devialet forum: http://devialetchat.com/showthread.php?tid=1169
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

road rebel

#143
Sinds hdmi 1.3 heb je een AV sync imbedded. Uiteraard impliceert dat er geen synchronisatie na de DSP gebeurt, hetgeen wel het geval is bij netwerkluidsprekers. Ik weet dus ook niet hoe ze het technisch willen bereiken, laat staan via toslink.

Als je de phantoms rechtstreeks gaat aansturen (mono) dan heb je dat probleem niet (zo complex is het Toepassen van een algoritme toch niet?), alleen heb je tot heden geen interface hiervoor en het is ook niet zo bedacht. Tot slot verlies je dan de meeste voordelen van een volledige netwerkluidpsreker (ingebouwde streaming, decentrale multiroom)

Veel meer dan een sonos met turbo met een slechte app is zo een phantom nog niet, maar toch ben ik benieuwd om die eens in goede omstandigheden te beluisteren!

Charlemagne

Quote from: road rebel on May  6, 2015, 10:23:51
De eerste dialogs worden terug geroepen, en er zijn geruchten van een dialog met analoge inputs. Als ik het goed begrijp moet de dialog de centrale hub of receiver worden... waar blijft de HDMI-dialog?  ;D

Mijn Dialog is inderdaad ook teruggeroepen. Dat wil zeggen dat Devialet spontaan een nieuwe heeft opgestuurd met het verzoek de oude op hun kosten terug te sturen. Die nieuwe heb ik zonder Phantom ook niets aan. Ik merk eigenlijk geen enkel verschil met de vorige. Dat wil zeggen: hij blijft zoeken naar een Phantom die er niet is en hij wordt warm en verder niks. Volgende week ga ik naar de Hi-End in München; dan wil ik van Devialet toch echt even horen wat de plannen zijn met de Dialog.

Er verschijnen overigens met regelmaat updates van de Spark app. Zoals deze week nog. Maar praten met de klassieke Dev kan die Dialog nog steeds niet. Hij blijft met stomheid geslagen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

road rebel

Laatste geruchten zijn dat de phantom vanaf nu (binnenkort) met Bluetooth zal geproduceerd worden.
Voor de bestaande phantom-eigenaren zou er een Bluetooth adaptertje geleverd worden na aanvraag bij devialet.

road rebel

Gelezen op whathifi: "however, film fans shouldn't get too excited just yet as Devialet is still working on the module that decodes movie sound"
Read more at http://www.whathifi.com/news/munich-high-end-devialet-explains-technology-behind-its-phantom-wireless-speaker#i3r18Szx0m5VQYOE.99

Dus een aparte module?!

Frederikus

En toen werd het stil?  ;D Hoe zijn de ervaringen met deze Phantoms?
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

Kerkhoffd

Ook wel benieuwd naar. Ik overweeg nog steeds een Devialet 200.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

road rebel

Op FB zag ik dat BB&G reeds geflirt heeft met de phantom. Wie weet komen er binnenkort een paar te beluisteren bij hen?