Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Quote from: chansig on March  6, 2015, 08:26:27
Marketing technisch zijn deze mannen erg maar dan ook erg goed bezig.

Gr Hans

Jawel maar ze moeten daardoor wel met iets speciaals komen. Als het ook maar een beetje tegenvalt vallen ze extra hard.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

smacdab

Quote from: HuubF on March  6, 2015, 10:03:43
Jawel maar ze moeten daardoor wel met iets speciaals komen. Als het ook maar een beetje tegenvalt vallen ze extra hard.

....wacht nog even: straks zit het als optie bij een te duur polshorloge  :headbanging:

Invader

Vanmiddag worden de Silver Phantoms en Dialog bij mij bezorgd! Ben benieuwd...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

HuubF

Quote from: Invader on March  9, 2015, 10:50:58
Vanmiddag worden de Silver Phantoms en Dialog bij mij bezorgd! Ben benieuwd...

Gaaf! Zal ons hifi-leven na vandaag nog hetzelfde zijn?  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Invader

Oei, oei, oei  :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

En de inhoud:

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

chansig

Cool een Matruska doos... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Op de persfoto's zagen ze er toch wat gestroomlijnder uit  :nopompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

road rebel

oeeeeeeeeeee  ^^

Hophop sneller met al dat karton! :pompom:

road rebel

En dan natuurlijk de hamvraag: wat gebeurt er wanneer je bijvoorbeeld een dvd speler via optisch verbindt en DTS doorstuurt?

HuubF

Quote from: road rebel on March  9, 2015, 12:13:51
En dan natuurlijk de hamvraag: wat gebeurt er wanneer je bijvoorbeeld een dvd speler via optisch verbindt en DTS doorstuurt?

Voor mij is de hamvraag: is dit de all-in-one does-it-all trick-in-a-box waarmee we eindelijk thuis zijn?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Charlemagne

Krijg zojuist het bericht binnen van Devialet dat mijn Dialog met UPS onderweg is, compleet met track-and-trace-code. Hij zal er nu wel heel gauw zijn. Die Dialog gaat bij mij meteen de kast in, vrees ik, omdat ik er met mijn Devialet 250 nog niets mee kan zolang de USB uitgang op de Dialog nog niet geactiveerd is in de firmware. Ik heb immers geen Phantom(s) erbij besteld.

Ben intussen wel razend benieuwd naar de Nederlandse primeur met de Phantom/Dialog combi van Invader. Op het Devialet Chat forum lees ik tegenstrijdige berichten. Sommigen hebben grote moeite om de setup aan de praat te krijgen, anderen weer niet. De Spark app wordt her en der nogal buggy genoemd en die zou nog teveel in de beta-fase verkeren. Als het eenmaal klinkt, dan klinkt het ook heel goed, begrijp ik uit de eerste verslagen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

#112
Hier snel enkele impressies puntsgewijs bij gebrek aan tijd (later uitgebreider).

De software:
* de software is inderdaad buggy, hoewel ik minder problemen heb dan de anderen.
* Qobuz en Deezer werken bij mij na login direct. Het is nog wel beperkt en je bent voor playlists afhankelijk van wat je via de originele apps hebt ingericht. Alles blijft tijdens gebruik gewoon netjes doorspelen, geen hiccups, geen white noise, e.d.
* De app crashed af en toe zomaar, vooral bij veel acties achter elkaar.
* Streamen vanaf mijn zelfbouw NAS met Windows en de Spark app werkt. Althans, vanmorgen nog; zojuist kreeg ik het niet meer aan de praat. Later even uitzoeken.
* Bij streamen via Qobuz en Deezer kan ik spoelen in een nummer, via NAS werkt dat bij mij niet. Heel irritant, Spark gaat dan doodleuk naar het volgende nummer.
* Volumeregeling is prima voor elkaar in de app, maar absoluut geen vervanging voor een echte A/B. Zeker die van Deviante zijn natuurlijk erg fijn. We moeten nog even wachten op de bijbehorende A/B, waarvan we de plaatjes hebben gezien.
* Geen gapless playback, getest met OST van Interstellar.

De geluidskwaliteit:
* Geluidskwaliteit is overall zeer goed, zoals anderen ook al aangegeven hebben. Met name de bas is fenomenaal!
* Ze kunnen hard, ontzettend hard. Hierbij treedt, voor zover ik hebben kunnen horen tot nu, geen vervorming op.
* Ruimtelijkheid is dik in orde. Je merkt duidelijk dat het coaxiale ontwerp hier grote voordelen biedt.
* Midden en hoog zijn prima, maar vooralsnog niet zo goed als mijn Avantera's. Ik moet hier nog langer naar luisteren om het goed te kunnen vergelijken.

Overig:
* de basunits aan de zijkant zijn gevoelig. Ik constateerde vanmorgen een deukje aan van de kanten van mijn mooie nieuwe Silvers. Ik ben vrij zeker dat ik er niet aangezeten heb, maar kan gebeurd zijn bij uitpakken of misschien was het al zo. Hoe dan ook niet blij mee...
* Ze zien er erg mooi uit!
* Ik heb ze nu op 2 Dynaudio Stand 4 stands staan, wat voldoende stevigheid biedt. Daarvoor nog even bovenop mijn Avantera's, maar dan hoor je deze speakers ook iets mee doen.

De volgende tracks heb ik zoal geprobeerd:
Moderat - A New Error: bas is echt top hierin, kwam ik laatst ergens tegen als tip om bas mee te testen. Nou, met vlag en wimpel via de Phantoms!
Patricia Barber - You Stepped Out Of A Dream: mooi voor zang, details. Klinkt absoluut goed, maar hier vind ik de Avantera's beter, met name midden en hoog.

Ga nog verder experimenteren, updates volgen...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Mooie eerste impressie! Spark is toch een beetje buggy, maar wel al bruikbaar begrijp ik, met implementatie van online streamingservices. Ben benieuwd naar je verdere verhalen. Hier nog een mooie tip om te beluisteren:

Malia / Convergence / 1e track: Celestial Echo. Qobuz streaming.

Heeft een lekkere diepe bas en is prachtig ruimtelijk opgenomen.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

HuubF

Invader ademloos aan het luisteren en wij ademloos aan het wachten.  ;D
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

road rebel

#115
Dank je voor jouw eerste ervaring! Mooie basslijn en ruimtelijkheid, dat herken ik zeker! Dat van midden en hoog... Tjah even wennen misschien? Naar het schijnt zouden de huidige phantoms aangepast zijn tov de prototypes in Rue Reaumur wat betreft middentoner en tweeter.

Charlemagne

#116
Vanmorgen is mijn Dialog gearriveerd, eindelijk na 10 weken. Ik ga wat testen doen, maar die zullen vergeefs zijn. Ik heb geen Phantom(s) en de Dialog praat nog niet met de 'Expert Line' van Devialet. Dus die Dialog (die niet wil praten) gaat voorlopig de kast in om af te wachten tot Devialet zijn huiswerk heeft gedaan.

Hier nog een plaatje met de aansluitingen er op. Van L naar R: voeding, USB, ethernet en optical s/pdif.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

road rebel

Je zou die ook uit elkaar kunnen halen om te kijken wat er achter het witte plastiek schuilt [emoji16]

Charlemagne

Ja, dat zou ik kunnen doen om de tijd te doden. Alleen ben ik dan mijn twee jaren garantie kwijt. En dat heb ik liever niet. Elders heb ik al verhalen gelezen dat de Dialog erg warm werd en zelfs begon te stinken, dus die garantie komt misschien nog goed te pas. Als ik hem open maak heb ik trouwens geen idee waar ik naar kijk. Heb geen flauw benul van electrotechniek en dat soort zaken.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

HuubF

Quote from: Charlemagne on March 10, 2015, 15:10:43
Ja, dat zou ik kunnen doen om de tijd te doden. Alleen ben ik dan mijn twee jaren garantie kwijt. En dat heb ik liever niet. Elders heb ik al verhalen gelezen dat de Dialog erg warm werd en zelfs begon te stinken, dus die garantie komt misschien nog goed te pas. Als ik hem open maak heb ik trouwens geen idee waar ik naar kijk. Heb geen flauw benul van electrotechniek en dat soort zaken.

Gaat de garantie pas in als de software op orde is?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Charlemagne

Quote from: HuubF on March 10, 2015, 16:54:51
Gaat de garantie pas in als de software op orde is?

Redelijkerwijs zou je dat mogen verwachten. Voorlopig staat ie nutteloos en ongebruikt in de kast. Enige coulance zou wel op zijn plaats zijn. De geruchten gaan dat Devialet er naar zou streven rond de highend show van München half mei het orde zou hebben dat de Dialog ook met de Expert Line amps via de USB kan praten. Zelf zeggen ze 'halverwege dit jaar'.

Ik las net in de nieuwsbrief van Chattelin dat de Phantom komende zaterdag gedemo'ed gaat worden. Dus als je toevallig in Den Haag woont?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

HuubF

Quote from: Charlemagne on March 10, 2015, 17:46:25
Redelijkerwijs zou je dat mogen verwachten. Voorlopig staat ie nutteloos en ongebruikt in de kast. Enige coulance zou wel op zijn plaats zijn. De geruchten gaan dat Devialet er naar zou streven rond de highend show van München half mei het orde zou hebben dat de Dialog ook met de Expert Line amps via de USB kan praten. Zelf zeggen ze 'halverwege dit jaar'.

Ik las net in de nieuwsbrief van Chattelin dat de Phantom komende zaterdag gedemo'ed gaat worden. Dus als je toevallig in Den Haag woont?

Nee in Leiden dus wel om de hoek.  :pompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

smacdab

Eindelijk wordt het afgespeeld zoals de artiest het bedoeld heeft :exclamation:

s.t.

Quote from: Charlemagne on March 10, 2015, 17:46:25
Redelijkerwijs zou je dat mogen verwachten. Voorlopig staat ie nutteloos en ongebruikt in de kast. Enige coulance zou wel op zijn plaats zijn. De geruchten gaan dat Devialet er naar zou streven rond de highend show van München half mei het orde zou hebben dat de Dialog ook met de Expert Line amps via de USB kan praten. Zelf zeggen ze 'halverwege dit jaar'.

Ik las net in de nieuwsbrief van Chattelin dat de Phantom komende zaterdag gedemo'ed gaat worden. Dus als je toevallig in Den Haag woont?

Weet je dit zeker, als ik de brief lees denk ik dat het is aangekondigd voor 2015:

" En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Oké, nog eentje dan...
Een heuse introductie van Devialet's nieuwste en geheimzinnige Phantom?
Dit en nog veel meer kunt u in 2015 bij Chattelin Audio Systems verwachten."


eric_audio

Quote from: s.t. on March 11, 2015, 08:50:17
Weet je dit zeker, als ik de brief lees denk ik dat het is aangekondigd voor 2015:

" En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Oké, nog eentje dan…
Een heuse introductie van Devialet’s nieuwste en geheimzinnige Phantom?
Dit en nog veel meer kunt u in 2015 bij Chattelin Audio Systems verwachten."



Ik lees ook niet in die brief dat het komend weekend is. Volgens mij gaat komend weekend de Wilson Audio Sasha 2 gedemonstreerd worden.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini