Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Invader

De info onder dat pijltje laat bij mij al enige tijd zien 'levering vanaf 30 maart'. Maar ik begreep van forumleden op devialetchat dat dit voor vroege bestellers niet klopt; verschillende mensen hebben dit nagevraagd bij Devialet. De eerste bestellingen moeten rond 16 februari geleverd worden.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

bmateijsen

Dus Dialog werkt alleen nog met Phantom? Jammer...

Quote from: Charlemagne on February 15, 2015, 16:44:35
De Spark app is vanaf vandaag beschikbaar in de app store van Apple. Zonder Phantom en/of Dialog kun je er niets mee op het ogenblik. Morgen wordt de Phantom gelanceerd in het warenhuis van Harrods in Londen. Dat is de reden dat de Spark app is vrijgegeven. Er zou ook een Android versie beschikbaar komen; dat heb ik niet gecontroleerd.

Mijn Dialog zou ik in de loop van deze week moeten krijgen. De Dialog ondersteunt nog niet de Expert Line van Devialet, de amps uit de D-serie dus. Dat gaat pas halverwege dit jaar gebeuren. Bij de lancering werd er gemeld dat de Dialog via de USB-uitgang met de D-series verbonden kon worden. Kennelijk hebben ze dat nog niet op de rails en staat er nu op de Devialet website te lezen dat we nog een poos geduld moeten hebben als Expert Line bezitters. Elders lees ik nu dat dat er heel wat bestellingen van de Dialog door mensen worden gecanceld, omdat ze zich nogal door Devialet misleid voelen. Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt.

De review van mijn kant zal nog even op zich moeten laten wachten tot ik de Dialog binnen heb en er ook geluid uit krijg via mijn Devialet D-250.

https://itunes.apple.com/nl/app/devialet-spark/id964281562?mt=8

eric_audio

Ben nu wel extra blij dat ik niet op de Dialog gewacht heb voor mijn set....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

HuubF

Na 25 jaar geklooid te hebben met 100.000 hifi-apparaten, eindigend in een setup die een beetje lijkt op de alles integrerende Phantom, begin ik nu toch wel héél erg benieuwd te worden naar die dingen.

Ik stel me zo voor dat het erg lastig zal worden binnen 1 jaar een setje te bemachtigen als ze echt zo goed zijn (wat ik eigenlijk niet betwijfel). Vervolgens is het wachten op de 2e versie die beter én goedkoper zal zijn...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

smacdab

Quote from: HuubF on February 16, 2015, 07:36:44
Na 25 jaar geklooid te hebben met 100.000 hifi-apparaten, eindigend in een setup die een beetje lijkt op de alles integrerende Phantom, begin ik nu toch wel héél erg benieuwd te worden naar die dingen.

Ik stel me zo voor dat het erg lastig zal worden binnen 1 jaar een setje te bemachtigen als ze echt zo goed zijn (wat ik eigenlijk niet betwijfel). Vervolgens is het wachten op de 2e versie die beter én goedkoper zal zijn...

Wat heb je nu? Nas, Nuc/dragonfly,  tisbury, KH.....

Nas staat naast vv of muziek op hd nuc?

HuubF

Quote from: smacdab on February 16, 2015, 07:52:51
Wat heb je nu? Nas, Nuc/dragonfly,  tisbury, KH.....

Nas staat naast vv of muziek op hd nuc?

Nee geen Nas (wel gehad). Ik heb al mijn oude cd's op de HD van de NUC staan maar doe eigenlijk voornamelijk Spotify en Qobuz/Tidal.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Charlemagne

De manual van de Phantom / Dialog en de Spark app staat online (Engelstalig):

http://www.devialet.com/assets/pdf/Phantom-user-manual.PDF

Op de website van Devialet staan nu ook allerlei allerlei instructiefilmpjes over hoe de Phantom en/of Dialog aan te sluiten en hoe de Spark app te gebruiken. Alleen Franstalig helaas en de filmpjes doen het niet op je iPad, wel op een laptop etc. Een soort van Franse Alexander Klöpping legt uit hoe het allemaal moet.

www.devialet.com
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Zojuist een email van Devialet ontvangen dat ze elk moment de Dialog gaan versturen via UPS. Die kan ik dan alleen maar in de kast stoppen zodra ik hem binnen heb. Ik kan nog niets laten horen op mijn D-250.

Bij de Phantom presentatie in Harrods in Londen wordt verteld dat men de Dialog firmware klaar wil hebben voor inzetbaarheid op de Devialet D-serie rond de Highend show in München. We zullen nog even geduld moeten hebben.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

manco401

#84
Zal het toch allemaal eerst met mijn eigen oren moeten beleven voor ik overtuigd ben.
De marketing is mij voorlopig net iets te strak en uitgedoktert, "3000W amplification" ruikt ook een beetje te veel naar bullsh*t.
Langs de andere kant, als het maar half zo goed is als de marketing suggereert dan hebben ze nog steeds een sterk product.
Ze hebben in ieder geval goed naar Apple gekeken wat de marketing betreft. Nuja het is wel heel slim om bewust het lifestyle design publiek mee te lokken in hun verhaal. Merken als Bose enz.. mogen zich vanaf nu serieus zorgen maken.
Uiteindelijk moet je toch €3380 + nog eens die dialog om een stereo set te hebben. Goedkoop is het nu ook weer niet. Als surround systeem is zelfs erg duur want dan lig je al aan €8450 voor 5 Phantoms..

eric_audio

Quote from: manco401 on February 19, 2015, 08:39:51
Nuja het is wel heel slim om bewust het lifestyle design publiek mee te lokken in hun verhaal.

Die markt is in ieder geval vele malen groter dan de traditionele audiofielen markt.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Raphie

Ff in a nutshell, Devialet is toch gewoon een AIO dus streamer/dac/pre/klasse D EV en een GUI in één doosje?
JBL PRX Power!

HuubF

Quote from: Raphie on February 19, 2015, 08:51:56
Ff in a nutshell, Devialet is toch gewoon een AIO dus streamer/dac/pre/klasse D EV en een GUI in één doosje?

In 2 doosjes. De streamer is een apart dingetje van 299 euro. Deze pikt alle mogelijke digitale bronnen op en stuurt het (digitaal) naar 1 tot 24 speakers.

Ik heb op 2 e-mail adressen een invitatiecode aangevraagd en tot mijn verbazing kreeg ik die binnen een week. Even geprobeerd; je kunt wat bestellen maar moet dan wel afrekenen. Zo'n 3700 euro voor 2 phantoms en 1 streamer. Met de belofte dat 'de robots ergens in Frankrijk voor jou aan het werk gaan'.

Oeps, ik wacht wel even tot iemand ooit zo'n ding binnen heeft gehad.  :o
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Quote from: HuubF on February 19, 2015, 09:15:46
In 2 doosjes. De streamer is een apart dingetje van 299 euro. Deze pikt alle mogelijke digitale bronnen op en stuurt het (digitaal) naar 1 tot 24 speakers.

Ik heb op 2 e-mail adressen een invitatiecode aangevraagd en tot mijn verbazing kreeg ik die binnen een week. Even geprobeerd; je kunt wat bestellen maar moet dan wel afrekenen. Zo'n 3700 euro voor 2 phantoms en 1 streamer. Met de belofte dat 'de robots ergens in Frankrijk voor jou aan het werk gaan'.

Oeps, ik wacht wel even tot iemand ooit zo'n ding binnen heeft gehad.  :o
franse robots? :) hmmmm
JBL PRX Power!

Charlemagne

Quote from: Raphie on February 19, 2015, 09:16:52
franse robots? :) hmmmm

Die Franse robots hebben ook mijn Devialet D-250 gebouwd en daar is niets mis mee...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

HuubF

#90
Quote from: Charlemagne on February 19, 2015, 14:40:00
Die Franse robots hebben ook mijn Devialet D-250 gebouwd en daar is niets mis mee...

Ik las ergens dat er 3500 Devialet versterkers zijn verkocht. Daar heb je toch geen robot voor nodig? De Phantom is andere koek, die gaan volgens mij hard lopen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

s.t.

Maar waar en wanneer zal de eerste demo units in Nederland zijn? Het liefst in een goede luister omgeving (dus niet in een warenhuis) :)

Charlemagne

Voor zover ik weet worden de premium resellers pas vanaf mei van Phantoms voorzien. Tot die tijd moet je naar Parijs of Londen om ze beluisteren. Ik neem aan dat de highend beurs in München ook de Phantom zal tonen en laten horen. Die is ergens half mei. Voorlopig zijn ze alleen online te bestellen, via een zogenaamde 'invitationcode' die je eerst moet aanvragen.

In dat warenhuis hebben ze wel verteld dat er wereldwijd al 7000 Devialet amps uit de 'Expert Range' zijn verkocht. Die robots hebben het dus toch iets drukker.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

s.t.

Hoe kan dit syteem de fase bewaken? Als het draadloos is kan er (minime) timing verschil ontstaan tussen de speakers wat meteen groot invloed op plaatsing en beeld kan hebben.


Charlemagne

Quote from: s.t. on March  1, 2015, 12:41:36
Hoe kan dit syteem de fase bewaken? Als het draadloos is kan er (minime) timing verschil ontstaan tussen de speakers wat meteen groot invloed op plaatsing en beeld kan hebben.

Door buffering lijkt me. Devialet doet dat ook met de Air-streamer in de Expert Line.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

s.t.

#95
Quote from: Charlemagne on March  2, 2015, 00:32:07
Door buffering lijkt me. Devialet doet dat ook met de Air-streamer in de Expert Line.

Daar dacht ik ook eerst aan. Maar hoe weet speaker a dan wat de klok is van speaker b? Als beide speakers een buffer hebben dan weet je nog niet wanneer je moet beginnen met spelen. Er zou dan ook een sync signaal moeten zijn.

Interessant artikel om de achtergrond te begrijpen. http://www.design-reuse.com/articles/33326/wireless-stream-synchronisation-ip.html. Dit is wel reclame maar is goede uitleg waarom sync een issue is.

Zonder juiste sync kan dit niet een high end systeem zijn.

road rebel

Daarom is die Dialog juist nodig.
In de store wisten ze mij in december uit te leggen dat voor synchroon te spelen je naast 2 Phantoms ook een dialog nodig hebt: vermoedelijk wordt dan de klok gebruikt van de dialog.

HuubF

#97
Heeft iemand nou al zo'n %$#@&-ding? Hij moet al 2 weken uit zijn en je leest er helemaal nergens wat over. En 'invitatiecodes' hoeven al een week niet meer. Bestel, maak zo'n 9000 ouwe harde guldens (slik) over en de robots starten vloekend met de nieuwe opdracht. Maar waar zijn ze?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Charlemagne

Op het Devialetchat forum verschijnen dezer dagen de eerste verslagen van de Dialog en de Phantoms. Ze zijn nog maar mondjesmaat uitgeleverd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

chansig

Marketing technisch zijn deze mannen erg maar dan ook erg goed bezig.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.