Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

Je moet er voor Parijs, vrees ik. Hier is wel een impressie van iemand die ze heeft gehoord:

QuoteCollected my C60's yesterday, Thursday, from the Paris showroom and what an interesting 10 minutes we had. The place was full of suits listening to the new Phantom and very impressive it sounded too. What I heard was a pair playing in stereo and the overall sound was very impressive, the bottom end was outstanding especially when you see the size of each unit coupled with excellent detail, John Lewis customers will love it!

Een quote uit een topic van het Devialetchat forum. Ze worden pas in januari/februari geleverd. De echte reviews zullen nog even op zich laten wachten.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Ronan

Ik lees van alles over het vermogen en de diepte etc.. van de Phantom en Dialog.
Maar hoe werkt het nu precies ? Ik bedoel niet de techniek. Maar welke apparaten
heb je nu nodig om het aan de praat te krijgen ?
Naim SuperUniti -- Sonus Faber Domus Concerto — Velodyne DD10+
-- AudioQuest speakerkabel Castle Rock

Charlemagne

In principe volstaat de Dialog om je muziek van je netwerk (of het internet met een muziek steaming service) draadloos naar je Phantom te sturen. Wil je stereo dan heb je twee Phantoms nodig.

Bedienen doe je met een iDevice of Android alternatief en de nieuw ontwikkelde Spark app.

De Phantom beschikt dan ook nog over een optische ingang, bijvoorbeeld voor het tv-geluid. Verder zit alles in die Phantom, dus versterker, DAC en natuurlijk de weergevers. De Dialog is een streamingbridge die contact met je netwerk en je muziekbibliotheek en het internet.

Hier is een link naar The White Paper waarin het allemaal wordt uitgelegd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Ronan

Mooi, dank je.
Maar leid ik hieruit af dat een versterker overbodig wordt ?
Op wat moet dan bijv. een bluray-speler worden aangesloten ?
Is de optische ingang ook daar voor bedoeld ?
Naim SuperUniti -- Sonus Faber Domus Concerto — Velodyne DD10+
-- AudioQuest speakerkabel Castle Rock

Charlemagne

Ja, dat lijkt me momenteel de enige mogelijkheid, op grond van de info die ons tot nu toe ter beschikking staat. Als je twee Phantoms hebt heb je ook twee optische ingangen lijkt mij. Via de Spark app kun je waarschijnlijk dan de ingang kiezen. Het hele concept lijkt me nogal gericht op de moderne manier van muziekweergeven met streaming van digitale bronnen, bedoel ik daarmee. En niet op aansluiting van allerlei analoge bronnen; dus is zo van vroeger....

De versterker zit dus ingebouwd inderdaad. Tot 3000Wpiek, bij de Silver Phantom. Let wel, per Phantom. Bij twee Phantoms dus twee keer die 3000 W = 6KW piek. Ruim voldoende voor ruzie met de buren.....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

Zojuist als eerste de Phantom Silver (twee stuks) en een Dialog kunnen bestellen via een invitation code. Rond 20 januari worden deze bij mij afgeleverd en ga ik meemaken of dit echt mijn huidige systeem kan evenaren of zelfs verslaan. Ik ben erg benieuwd en kan niet wachten tot ze geleverd worden. Verder lees ik in het net geplaatste artikel op hifi.nl dat dealers waarschijnlijk pas in mei de Phantom kunnen gaan leveren.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

#31
Zo! Je slaat spijkers met koppen. Ik reken wel op een uitgebreide review. Voorlopig probeer ik alleen de Dialog te bestellen. Ik vrees dat er een run gaat ontstaan op die apparaten. Het kost al moeite een 'invitationcode' te bemachtigen, laat staan dat het lukt er een te bestellen.

De review over de kennismaking met de Phantom en de Dialog op hifi.nl ziet er veelbelovend uit: http://www.hifi.nl/artikel/22834/Devialet-Phantom-radicale-techniek.html

De website van Devialet is nu ook bijgewerkt en biedt meer info over de Phantom en de bijpassende stands, 'Branch' geheten: http://en.devialet.com/accessories/
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jurrien1962

Quote from: Charlemagne on December 25, 2014, 02:01:17
Zo! Je slaat spijkers met koppen. Ik reken wel op een uitgebreide review. Voorlopig probeer ik alleen de Dialog te bestellen. Ik vrees dat er een run gaat ontstaan op die apparaten. Het kost al moeite een 'invitationcode' te bemachtigen, laat staan dat het lukt er een te bestellen.

De review over de kennismaking met de Phantom en de Dialog op hifi.nl ziet er veelbelovend uit: http://www.hifi.nl/artikel/22834/Devialet-Phantom-radicale-techniek.html

De website van Devialet is nu ook bijgewerkt en biedt meer info over de Phantom en de bijpassende stands, 'Branch' geheten: http://en.devialet.com/accessories/

Devialet heeft echt jouw audio-hart veroverd nietwaar? Ga je ook overwegen om die mooi speakers die je nu hebt te vervangen door de Devialets?
Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Dialog.

road rebel

Is er al iets concreter bekend over de aansluitingen (en de dialog)? Gisteren las ik een artikel die beweerde dat de communicatie met de phantom enkel via powerline liep, klopt dat?

Charlemagne

Dit is wat de White Paper van Devialet zelf erover zegt:

Quote
Compatible with PHANTOM and the existing range of Devialet amplifiers comes a brand new intelligent audio router called DIALOG.
DIALOG creates a full wireless audio system in high resolution throughout your home, and can control and synchronize up to 24 PHANTOMs. It is connected to your own internet router, DIALOG can also directly access music from the cloud.
Based on an extremely low-latency proprietary protocol realising 1,000,000 calls per second, DIALOG allows multiple users to seamlessly control the music being played and edit a shared playlist in real time. Every user contributes by making their music (stored on their mobile devices, or available from the cloud through the music services they have suscribed to) available to other users hooked up to the same DIALOG network.
Thanks to the SPARK application, your PHANTOMs can be used alone as an independent music system, or grouped in pairs as a classical stereo installation, or in a scalable mulichannel system with 3, 4, 5 PHANTOMs or more ...
The SPARK application also allows you to do live grouping, allowing to play different music in each room, or fill the house with the same music for a big party.
DIALOG creates the most robust network on the market today, by combining 3 dual-band Wi-Fi connexions, a 1Gbps Ethernet, and Power Line Communication of the latest generation.
Each PHANTOM has an optical Toslink input and is able to share this input signal with any other PHANTOM on the network. Wired connectivity to the DIALOG network through a 1Gbps Ethernet RJ-45 port is also available.
Based on the EVO® platform, DIALOG will integrate more and more music streaming services natively, multichannel audio decoding, UPnP compatibility to access music from NAS devices, and much more ...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#35
Quote from: jurrien1962 on December 25, 2014, 08:16:13
Devialet heeft echt jouw audio-hart veroverd nietwaar? Ga je ook overwegen om die mooi speakers die je nu hebt te vervangen door de Devialets?
Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Dialog.

@Jurrien: ik ga eerst maar eens rustig afwachten, reviews lezen en natuurlijk zelf ook luisteren. Ik weet op het moment nog niet goed waar ik de Phantoms moet plaatsen op de muzikale ladder. De eerste indrukken zien er veelbelovend uit, maar die kunnen heel goed het gevolg zijn van de slimme marketing hype die Devialet heeft weten te creëren. De Phantoms zullen van zeer goede huize moeten zijn willen ze mijn huidige setup weten te verdringen.

Ik moet ook nog een beetje wennen aan de vormgeving; maar met hun nieuwe stands, 'Branch' genaamd, kan ik ze geloof ik wel pruimen.

Ik heb begrepen dat je met de Dialog en de Phantoms en eventueel met integratie van de klassieke Devialet's uit de D-serie, een multichannel weergave kan opzetten van hoog niveau. Dat lijkt me wel een interessant gegeven. Misschien komen de Phantoms dan als achterspeakers in aanmerking.

Devialet heeft inderdaad wel een beetje mijn hart gestolen. Niet in laatste plaats omdat ze heel innovatief zijn en out-of-the-box denken. Hun versterkerlijn wordt wereldwijd bejubeld. En nu denken ze zelfs 'out-of-the-pizzabox'. :)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

road rebel

#36
Heel veel zit er niet in beschreven natuurlijk, maar het is mij nog een mysterie hoe je multichannel zal moeten aansturen.
@invader: Hou je toevallig geen M&G bij Joux thuis eind januari? [emoji16]

Ronan

Als ik het goed begrijp kun je de ethernetkabel ook rechtstreeks
op de Phantom aansluiten. Mocht je wat huiverig zijn voor het
draadloze gebeuren.
Maar is het nu ook mogelijk om andere bronnen bedraad op de
Phantom aan te sluiten ? Zoals mijn Humax, bluray-speler,  Ipad, etc...
Zo niet, dan is het geen vervanger van je huidige versterker.
Of mis ik weer iets ?
Naim SuperUniti -- Sonus Faber Domus Concerto — Velodyne DD10+
-- AudioQuest speakerkabel Castle Rock

road rebel

Van wat ik begrepen heb zal je jouw bronnen op de dialog kunnen aansluiten die dat dan zal vertalen tot aan de phantom.
Voor stereo is dat wel geen probleem zou via ethernet kunnen maar dat zal via WiFi of powerline evengoed gebeuren, maar vanzodra je richting DTS HD-ma gaat lijkt mij dat je het signaal reeds gedecodeerd zal moeten aanleveren, maar dan moet je een processor hebben die (bijvoorbeeld) 5x ethernet out nodig heeft

road rebel

#39
De phantom zou reeds in Parijs te beluisteren zijn en binnenkort te koop bij Colette (de fashion store in Parijs die zowel tandenborstels als Aston cignet verkocht) dus ik zal binnenkort eens die kant opgaan :-)

Invader

#40
@Charlemagne: spijkers met koppen inderdaad.
Ik heb zo'n vermoeden dat er een run op deze speakers komt en op de een of andere manier moet ik ze als eerste hebben ;) Wat helpt is dat ik een aantal vrienden die nu Sonos overwegen al lekker heb gemaakt dat dit hoogstwaarschijnlijk (ok, tegen hogere kosten) de betere keuze gaat worden. Mocht ik er dus weer vanaf willen, dan komt dat wel goed. Voor nu zie ik het voor mijzelf als een tweede systeem. Daarbij, wij gaan binnenkort verhuizen naar een veel groter huis en dan zijn er meerdere ruimtes te voorzien van audiogeweld, inclusief een dedicated thuis bioscoop, waarin deze Phantoms mogelijk een rol kunnen gaan spelen. Een review volgt zodra ik ze heb...

Inmiddels ook de accessoires uitgebreid bekeken en ik moet zeggen dat de combi met de Branch stand er echt fantastisch uit ziet! Overigens is de Branch en de Remote nog niet te bestellen. Alleen de Phantom, Silver Phantom en Dialog zijn nu te bestellen.

@Road rebel: M&G lijkt me best een keer leuk om te organiseren, maar dan wel pas zodra we verhuisd zijn. Dat wordt dan vermoedelijk na april 2015.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

road rebel

#41
Top, de dag dat je er een M&G houdt kom ik met taart af [emoji106]

Mijn persoonlijk wens is om alles te vereenvoudigen (zodat mijn vrouw en mijn toekomstig kindje) niet meer met 10 verschillende "dozen" en interfaces moet worstelen, en hoewel er een hoop oplossingen bestaan is de phantom mogelijks de enige technisch interessante en toch betaalbare oplossing die ik tegen ben gekomen.

Bij mij kriebelt het dan ook erg om een paar phantoms te bestellen, maar ik zou ze graag eens willen beluisteren ervoor want op papier was de b&w pv1 ook zo fantastisch en in het echt was die nu ook weer niet zo indrukwekkend ondanks zijn geclaimde output. Ik ga waarschijnlijk in de komende weken naar Parijs en zal even binnenspringen Rue Reaumur!

Charlemagne

Zojuist heb ik een 'Invitationcode' ontvangen en de Dialog besteld. Het was ook mogelijk Phantoms te bestellen (wat ik niet heb gedaan). De 'Branch' stand and de Phantom Remote konden op het ogenblik nog niet worden besteld. Evenmin was er info over wat die zouden moeten kosten.

Ik heb vooruit betaald en toezending is mij toegezegd na 21 jan. Zo te zien aan het bestelnummer was ik nr. 31 op de orderlijst. Het loopt dus nog niet echt storm.

@Invader: Zo'n M&G om de Phantom te komen beluisteren, daar heb ik ook wel oren naar. Ik neem aan dat je ook een Dialog hebt besteld? Anders kan ik die van mij meenemen. We hebben al eens kennis gemaakt bij een Devialetshow.

Nu maar afwachten en theedrinken....

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

Quote from: Charlemagne on December 29, 2014, 20:01:06
Zojuist heb ik een 'Invitationcode' ontvangen en de Dialog besteld. Het was ook mogelijk Phantoms te bestellen (wat ik niet heb gedaan). De 'Branch' stand and de Phantom Remote konden op het ogenblik nog niet worden besteld. Evenmin was er info over wat die zouden moeten kosten.

Ik heb vooruit betaald en toezending is mij toegezegd na 21 jan. Zo te zien aan het bestelnummer was ik nr. 31 op de orderlijst. Het loopt dus nog niet echt storm.

@Invader: Zo'n M&G om de Phantom te komen beluisteren, daar heb ik ook wel oren naar. Ik neem aan dat je ook een Dialog hebt besteld? Anders kan ik die van mij meenemen. We hebben al eens kennis gemaakt bij een Devialetshow.

Nu maar afwachten en theedrinken....


Niet dat ik er iets aan heb hier in de UAE (levering voorlopig alleen binnen Europa), maar om te vergelijken met andere apparaten (bijvoorbeeld Auralic Aries), wat kost die Dialog?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

Quote from: eric_audio on December 30, 2014, 08:43:33
Niet dat ik er iets aan heb hier in de UAE (levering voorlopig alleen binnen Europa), maar om te vergelijken met andere apparaten (bijvoorbeeld Auralic Aries), wat kost die Dialog?

@eric_audio: de Dialog kost € 299,-, inclusief verzendkosten. Dat is heel wat goedkoper dan de Auralic Aries. Zodra ik hem binnen heb zal ik hier een review plaatsen. Je moet wel een USB-DAC hebben wil je kunnen gebruiken. Bij mijn set zit die ingebouwd in de Devialet Amp.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio


Quote from: Charlemagne on December 30, 2014, 11:14:49
@eric_audio: de Dialog kost € 299,-, inclusief verzendkosten. Dat is heel wat goedkoper dan de Auralic Aries. Zodra ik hem binnen heb zal ik hier een review plaatsen. Je moet wel een USB-DAC hebben wil je kunnen gebruiken. Bij mijn set zit die ingebouwd in de Devialet Amp.

Ik ga zelf een Devialet kopen, dus dat is geen probleem.

Scheelt wel veel geld ja, maar ja, ik heb NU iets nodig....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

Quote from: eric_audio on December 30, 2014, 12:50:54
Ik ga zelf een Devialet kopen, dus dat is geen probleem.

Scheelt wel veel geld ja, maar ja, ik heb NU iets nodig....
[emoji2]
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

road rebel

#47
Gisteren heb ik even de Devialet Phantom kunnen zien (en horen) in de Devialet winkel, rue Réaumur.
Ze hebben er een paar Phantoms aangesloten op een MacBook in de kleinere ruimte (met grote glaspartij), verder zijn er nog wat phantoms en een phantom silver opgesteld. De andere kant van de winkel is het gedeelte voor de Devialet versterkers (die ruimte is een stuk minder druk, de raampartijen kleiner en de akoestiek veel beter), waarbij een paar Atohm GT1 aan het spelen waren.

In het geval dat er interesse is deel ik mijn ervaring over mijn eerste kennismaking met de Phantom:

Het is een aparte verschijning, dat wel, maar in het echt lijkt de bol "liever" dan op foto.
De details en de globale afwerking zijn van een hoog niveau, de drivers hebben dezelfde kleur als de kast, de naden zijn klein, de kabels zitten mooi weggewerkt achter een klepje en het geheel is compact en lijkt visueel goed te willen integreren in de gemiddelde kamer.
De witte "finish" heeft onder bepaalde hoeken -voor mij- een hoge plastiekgehalte, bij de silver is dat minder geval, waarschijnlijk door het mat grijs.

Toen ik binnenkwam werd er een pop-lied afgespeeld (ik denk drunken love van Beyonce), later werd er opera en een piano concerto opgezet op verzoek van een koppel, daarna op mijn verzoek Diana Krall en George Benson.
Het eerste wat opvalt is natuurlijk het bereik van een paar phantoms. Ze hebben de grootte van een mooie boekenplankluidspreker maar gaan echt wel laag. Lager dat wat ik al heb kunnen horen van gelijkaardige grootte. De druk die hierbij uitgeoefend wordt mag wel minder zijn dan bij een goede sub (zoals een velodyne DD) maar de octaven zijn er, ik miste persoonlijk geen sub. Gezien de marketing rond Phantom was ik daarvan wel al op de hoogte en was ik een stuk kritischer voor midden en hoog.
Wel, ook midden en hoog zijn genoeg aanwezig. In eerste instantie (op het popnummer) leek het nogal rommelig en totaal niet luchtig, maar eens er andere liedjes opgezet werden viel dat goed mee. De phantom klinkt niet agressief en het lijkt mooi vlak te spelen, al moet ik toegeven dat ik er weinig gevoel bij kreeg. Ik miste op piano en gitaar wat verfijning en detail; op Diana Krall had ik meer "gloed" verwacht zoals ik die thuis gewoonlijk hoor.
Dat is natuurlijk zodanig subjectief en afhankelijk van talrijke factoren dat ik het evengoed niet had kunnen vermelden.

Het komt nu in mij op dat ik een liedje had moeten vragen met wat meer kickbass; mijn herinnering nu is dat die minder tot zijn recht kwam, maar er is niet echt een nummer afgespeeld die het goed tot uiting zou laten komen.

De ruimtelijkheid is zeker aanwezig, alleen leken bepaalde frequenties dan juist erg plaatsbaar in de ruimte en met weinig diepgang. Vermoedelijk heeft de plaatsing daar het een en ander mee te maken;
de phantoms zijn hoog opgesteld en naar achteren gekanteld, rechtstaan was noodzakelijk want bij het zitten viel een deel van de ruimtelijkheid weg. Het is dan ook duidelijk: de demo is zodanig afgesteld met 1 doel: snel indruk maken op de vele bezoekers, een echte luistersessie voor audiofielen was het niet.

Ik heb de HiFi-wijsheid niet in pacht en ik ben alles behalve een lopende encyclopedie, dus ik kan niet vergelijken met heel erg veel.
Voor een multiroom oplossing speelt phantom op een ander niveau dan een Beoplay, Sonos, Bose soundtouch etc. die ik al heb kunnen beluisteren. Een paar phantom klinkt absoluut ook beter dan een lifestyle-systeem met surround versterker (Kef3005, B&W mt50). Met DAC-versterker-luidspreker-in-één kan je het beduidend slechter treffen; ik ben overtuigd dat een groot deel van de weg tot HiFi met de Phantom afgelegd is.
Maar de echte HiFi prestaties die kan ik niet beoordelen:
Het volume was behoorlijk hoog ingesteld en de plaatsing ongelukkig, de muziekkeuze te variabel.

Persoonlijk zou ik graag de Phantom eens willen horen in een luisterstudio of in een woonkamer, de basis lijkt aanwezig te zijn voor een mooi systeem maar ik kon niet beoordelen of de fantoom het in zich heeft om dat "vleselijke" weer te geven die intrinsiek is aan een goede HiFi set.

Wat betreft de techniek: de app is kort gedemonstreerd ahv een video, maar is er nog niet. Phantoms werken in een mesh zoals sonos, de aansturing verloopt via WiFi, CPL of ethernet en elke phantom heeft een optisch in waar je 1 bron aan kunt verbinden. Die bron wordt dan gedeeld met het hele phantom netwerk (vergelijkbaar met sonos dus). De dialog is een externe coördinator als je meerdere phantoms in 1 ruimte wilt laten spelen.
Voorlopig is multikanaal wel aan de orde (maar nog niet concreet heb ik begrepen) en beperkt tot optisch.
De phantoms kunnen nu wel besteld worden en uitlevering duurt ±2maand. De standaarden zullen pas tegen maart/april klaar zijn en ook voor de afstandsbediening is het wachten.

Als iemand toevalling in Parijs moet zijn de komende dagen zou ik aanraden om eens binnen te springen, maar voor een echte luistersessie zal het wachten zijn op levering bij de premium dealers denk ik.

road rebel

#48
Ikzelf zou wachten tot er meer gekend is over de plannen Devialet en tot ook de accessoires beschikbaar komen.

Ik denk dat je theoretisch wel een HD-multikanaal setup kan maken met phantoms, maar dan moet je er 5 als mono aansturen (zonder dialog), misschien komen ze zelf met een oplossing maar zover lijken ze nog niet.

Invader

Interessante observaties Road Rebel. Kun je het qua niveau vergelijken met iets anders? Je zegt dat het beter is dan een lifestyle systeem, maar hoe verhoudt de Phantom zich bijvoorbeeld t.o.v. de Atohm opstelling?
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack