Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

Devialet lanceert vandaag een tweetal aktieve speakers de Devialet Phantom en Silver Phantom.



Hier is wat interessant leesvoer (=reeks artikelen) over de nieuwe actieve speakers op de website van Soundstageglobal

Hier nog een korter artikel op http://www.telegraph.co.uk/luxury/technology/55570/devialet-hits-a-high-note.html

Devialet is er in geslaagd hun revolutionaire ADH versterkertechniek op een chipset te krijgen. Die nieuwe techniek wordt gebruikt om de aktieve boxen aan te drijven. De  Phantom levert 750 Watt per box (peak Watts en 99 dB SPL) en de Silver Phantom 3000 Watt per box (peak Watts en 105 dB SPL).

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#1
Terwijl ik bovenstaande type krijg ik deze mail van Devialet binnen:


QuoteDear Friends,

Today, we are proud and delighted to exclusively reveal to you DIALOG and PHANTOM, the new Devialet revolutions. At this very moment, the international Press is gathered in our premises in Paris to discover them.

DIALOG is an intelligent audio router which, in association with the new Devialet application, makes your life easier :
- unique interface combining all your digital contents (stored or online) in an intuitive and smooth way, whatever the file formats (from MP3 to HD audio)
- communication and synchronisation between your Devialet products throughout your home, via a dedicated and powerful network which is open to all your guests
Accessible from your smartphone, tablet or computer, DIALOG is compatible with all Devialet products*.

PHANTOM is a wireless "Implosive Sound Center", enjoyed either stand-alone or together in your preferred music, home theatre or multi-zone set-up, which simply defies the laws of acoustics and product categories. An incredible listening experience, with no distortion. The result of over three years of R&D, PHANTOM combines all the Devialet exclusive technologies (including ADH® and SAM®), miniaturized into a small enclosure, as well as a major, brand new, acoustical technology, HBI® (Heart Bass Implosion). It produces an ultra-dense sound which you don't just hear, you feel it!

Along with the D-Premier, the Devialet 120, 200, 250, 400 et 800, DIALOG and PHANTOM make up the new Devialet audio eco-system. Of course, all Devialet products will continue to evolve through future software upgrades, as we have proven to you over the past years.

You will be able to discover more tonight on our website. You'll be surprised.

This new phase in the Devialet adventure would not have been possible without you. Your trust and support gave us the strength and the will to continue imagining the future of audio.

Thank you

* equipped with a USB input, to begin with.

Uit het verhaal begrijp ik dat de Dialog een soort streaming device is die geschikt is om te streamen vanaf een NAS of vanaf het internet met muziek steamingservices (Qobuz en Spotify). Dit apparaat zou dus ook geschikt zijn voor de Devialet amps (120 t/m 800).
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

road rebel

Mooie scoop! ik was een week of twee geleden gevallen op hun website (phantomrising) en vroeg mij af wat voor beest eruit zou komen...

Charlemagne

Voor een korte video met de Phantom in aktie:

https://vine.co/v/OghpqAHuHiA

De uitslagen van de woofers zijn serieus te noemen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

advr

Quote from: Charlemagne on December 16, 2014, 21:07:50
Voor een korte video met de Phantom in aktie:

https://vine.co/v/OghpqAHuHiA

De uitslagen van de woofers zijn serieus te noemen.

hoe krijg je anders 16 Hz... al heb je daar wel een huiskamer van 20m lengte nodig om de golf Überhaupt mooi te laten klinken ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

Quote from: advr on December 16, 2014, 21:41:07
... al heb je daar wel een huiskamer van 20m lengte nodig om de golf Überhaupt mooi te laten klinken ;D
you're kiddin' right?  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on December 16, 2014, 22:23:00
you're kiddin' right?  ???
Dan klinkt het pas bij de buren optimaal. :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: Staaled on December 16, 2014, 22:30:21
Dan klinkt het pas bij de buren optimaal. :devil:
da's een goed excuus om wat vaker bij de buurvrouw te zitten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Charlemagne

#8
Voor de Franstaligen een interview met een van de medewerkers van Devialet over de nieuwe ontwikkelingen en bedrijfsstrategie:



Doordat Devialet er in geslaagd is hun hybride versterkertechniek te miniaturiseren is het mogelijk betaalbaardere producten op de markt te brengen van hoge kwaliteit. Ze gaan zich met de introductie van de Phantom mede richten op de massamarkt, zo vertelt de medewerker.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jvanhambelgium

Ach, een gewone goede class-D module van zou dit héél mooi kunnen aansturen voor wat het moet dienen.
Het klinkt marketing-technisch allemaal wel cool over dat miniaturiseren van hun hybride-techniek etc, maar lijkt me bijzaak. Alsof jan-met-de-pet het verschil gaat horen tov een beter D-class...

Deze speaker is goed voor hipsters die vb iets moois aan hun TV willen hebben dat nog mooi geluid ook maakt.

Qua design & materialen ziet dat er mij deftig uit, ik zie ze zo'n beetje als de Franse "Apple" van audioland.
Ik weet niet wat hun definitie is van "massa market" met een TV/buro/terras speaker van 2000 euries maar ben benieuwd of ze als zoete broodjes over de toonbank gaan.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jaco


Charlemagne

Quote from: jaco on December 17, 2014, 07:58:21
3KW om 105 dB te halen ?

De 3 KW is wel piekvermogen; geen nominaal vermogen. Maar goed, 105 dB is wel serieus hard. Een normaal mens wordt daar doof van....

Quote from: jvanhambelgium on December 17, 2014, 07:46:02
Ach, een gewone goede class-D module van zou dit héél mooi kunnen aansturen voor wat het moet dienen.
Het klinkt marketing-technisch allemaal wel cool over dat miniaturiseren van hun hybride-techniek etc, maar lijkt me bijzaak. Alsof jan-met-de-pet het verschil gaat horen tov een beter D-class...

Het is niet alleen dat ze de versterkertechniek hebben verkleind, maar ook hun SAM-techniek toepassen in de Phantoms. SAM staat voor speaker active matching. Daarmee wordt bereikt dat de speakerunits het geluid fase rein doorgeven en het laag dieper doorloopt. De techniek wordt al door Devialet aangeboden voor de bestaande amp gebruikers. Zowat een honderdtal verschillende type boxen zijn al geSAM'd (dat wil zeggen voorzien van een specifiek voor de LS ontwikkeld DSP-profiel). De Devialet eigenaren zijn daar vrijwel zonder uitzondering zeer positief over.

Het grappige is dat de SAM techniek juist is ontwikkeld voor de Phantoms. Het bleek zo succesvol dat het nu breed wordt aangeboden aan de andere Devialet bezitters.

Ze zijn daar bij Devialet inderdaad op een Apple achtige wijze innovatief. Ook hun marketingstrategie lijkt op die van Apple, met rumors en teasers en een hoop gedoe op de social media. Van mij mogen ze.

Ik verwacht dat ze ons nog vaker gaan verrassen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

Goed bezig, die jongens van Devialet....

Jammer dat ik net speakers besteld heb  ::)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

bmateijsen

Quote from: eric_audio on December 17, 2014, 09:31:29
Goed bezig, die jongens van Devialet....

Jammer dat ik net speakers besteld heb  ::)

Wat is het uiteindelijk geworden Eric??

Charlemagne

Hier nog een YouTube filmpje van een opengewerkt model van de Phantom in beweging:



Op Computeraudiophile staat een eerste impressie van de Phantom en ook de door Devialet ontwikkelde bedieningssoftware 'Spark'.


QuoteThe sound of Phantom was absolutely terrific. It's hard to believe these units go down to 16 Hz. After hearing a couple demo tracks I streamed a little Leonard Cohen via Qobuz though a pair of Phantoms. Leonard's deep baritone vocal sounded as if it was emanating from a large ported loudspeaker and the soft background violin contrasted beautifully. It was hard to believe Phantom's a sealed enclosure could produce what I was hearing. Along with Phantom, Devialet has created a new iOS and Android application called Spark to control playback of local music and streaming services like Qobuz, Deezer, and in the not-to-distant future Tidal HiFi. Equally as impressive as Phantom was the demonstration of Spark. The application works exactly how users think about music playback rather than forcing the user to play music based on an antiquated GUI. Spark's playback queue is so fast and impressive I can't do it justice via a limited number roof words. Dragging and dropping tracks and albums and playlists via iPad and watching them same queue on an optional computer instantly mirror the iPad was extremely impressive. I know what it takes to develop applications and I can guarantee the Devialet team is seriously talented.

There is so much more to say about Phantom because it's an entirely new product with 77 patented inventions inside. The multitude of uses is endless. For now I will include a couple PDFs with more information for readers and hope to follow up with a full review of Phantom in due time.




■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Hier is de link naar de White Paper waarin de innovatieve technieken worden uitgelegd. Ook de Dialog en de Spark software wordt er toegelicht.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Ik ben heel benieuwd naar DIALOG en de SPARK user interface. Hopelijk komen daar snel beelden van. Ik vind de ontwikkelingen in en van de Phantoms geweldig, alleen het design, dat pas gewoon niet bij mij.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Ik zie dat er al heel wat speakers ge-"sam"-d zijn, waaronder die van mij. Wat zijn de gebruikerservaringen met die techniek?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Jumping Jack on December 17, 2014, 10:52:13
Ik zie dat er al heel wat speakers ge-"sam"-d zijn, waaronder die van mij. Wat zijn de gebruikerservaringen met die techniek?

- Dieper en strakker laag
- Betere timing
- Betere afbeelding/plaatsing
- Meer rust

Per speaker zal dit effect groter of kleiner zijn, maar het is nooit een DRAMATISCH groot verschil. Van dat soort verschillen word ik zelf ook altijd achterdochtig. Maar de verschillen die SAM geeft, zijn altijd positief, geen drawbacks...

eric_audio

Quote from: bmateijsen on December 17, 2014, 09:41:18
Wat is het uiteindelijk geworden Eric??

Hier in de Verenigde Arabische Emiraten is slechts een (1) goede audio winkel, dus dat is nog niet eenvoudig. Die leveren trouwens wel Devialet, maar niet de speakers die ik wil.

Het is Magico S1 geworden. Tweedehands gekocht in de USA. Via mijn werk kan ik die goedkoper shippen. Alleen gaat het super traag, omdat de freight forwarder om de haverklap contact opneemt omdat er weer een document ontbreekt. Dat gaat nu al twee weken zo. Maar ik ga ervan uit dat ze uiteindelijk wel een keer deze kant opkomen (en dan maar weer afwachten welke documenten er aan de UAE zijde ontbreken).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: Eddye on December 17, 2014, 10:23:32
alleen het design, dat pas gewoon niet bij mij.

Ik vind het juist erg mooi.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

advr

Quote from: eric_audio on December 17, 2014, 14:22:43
Hier in de Verenigde Arabische Emiraten is slechts een (1) goede audio winkel, dus dat is nog niet eenvoudig. Die leveren trouwens wel Devialet, maar niet de speakers die ik wil.

Het is Magico S1 geworden. Tweedehands gekocht in de USA. Via mijn werk kan ik die goedkoper shippen. Alleen gaat het super traag, omdat de freight forwarder om de haverklap contact opneemt omdat er weer een document ontbreekt. Dat gaat nu al twee weken zo. Maar ik ga ervan uit dat ze uiteindelijk wel een keer deze kant opkomen (en dan maar weer afwachten welke documenten er aan de UAE zijde ontbreken).


NICE... jij bent overigens wel ver weg... ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

jaco

Wel knap dat ze er 16 Hz uithalen, als 20Hz dan ook nog op 105 dB eruit komt zou het helemaal mooi zijn. Heb je gelijk geen sub meer nodig.

eric_audio

Heeft iemand de Phantom al kunnen beluisteren? Dealers misschien?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini