Devialet Phantom en Dialog

Started by Charlemagne, December 16, 2014, 16:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

Devialet biedt de mogelijkheid aan dat je de Phantom 45 dagen op proef thuis krijgt.

Quote
Order now and live the powerful emotion of having PHANTOM at home. 45 day free trial.

With PHANTOM, we invented a new category of wireless speakers,
reaching a never heard before sound quality. Nothing compares to it.

The only way to understand and feel the power of PHANTOM is to listen to it at home
and live the emotional upheaval of the absolutely perfect sound.

We are so sure of PHANTOM's impact that we would like to give you
45 days to listen to your music and live this experience.

If however you are not convinced, send it back to us
and we will be happy to refund your order and the return cost.

Try now

Bron: http://eepurl.com/bzK2HP
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

FrankB

Ik heb ze sinds vrijdag staan  O0

Erg cool, stereo opstelling met Dialog. Nu nog wachten op de Branch!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

s.t.

Quote from: FrankB on September 20, 2015, 10:01:06
Ik heb ze sinds vrijdag staan  O0

Erg cool, stereo opstelling met Dialog. Nu nog wachten op de Branch!

Wat was je vorige apparatuur en wat is het verschil in geluid?

FrankB

Quote from: s.t. on September 20, 2015, 11:18:00
Wat was je vorige apparatuur en wat is het verschil in geluid?

Resolution Audio Opus 21 en S30 via de Nordost Frey naar de Living Voice Auditorium II. Ongelooflijk wat een geluidsbeeld, dynamiek en muzikaliteit de Phantoms hebben. Uiteraard is ook het laag fenomenaal! De Phantoms missen wat verfijning in het midlaag en de heerlijke kleuring die mijn vorige set aan kleine klassieke ensembles gaf is wat minder. Maar ik vind het kleine nadelen en gecombineerd met de enorme gebruiksvriendelijkheid was het na even luisteren voor mij een no-brainer!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Doubleoz

#204
Wel interessant om een Phantom voor 45 dagen thuis te mogen testen. Geluidstechnisch heb ik er geen twijfels over dat het (zeker in stereo opstelling) beter zal klinken dan ik ooit thuis heb mogen horen. Maar wel benieuwd of ik aansluitmogelijkheden ga missen zoals ik nu op mijn Majik DSM heb zitten.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

FrankB

Tja, je hebt 1 optical input. Dat is wel minimaal maar voor mij voldoende (alleen een WD player die aangesloten moet worden). Die afweging moet je zelf maken :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrankB on September 21, 2015, 19:15:53
Tja, je hebt 1 optical input. Dat is wel minimaal maar voor mij voldoende (alleen een WD player die aangesloten moet worden). Die afweging moet je zelf maken :)

Als je een stereo set hebt, dan heb je er in principe 3. Iedere phantom heeft er 1 en een dialog ook.

Groet,

Bjorn

FrankB

Quote from: bmateijsen on September 21, 2015, 19:21:21
Als je een stereo set hebt, dan heb je er in principe 3. Iedere phantom heeft er 1 en een dialog ook.

Groet,

Bjorn

Wat Bjorn zegt  :clapping:
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Doubleoz

Met die aansluitingen zou ik uit moeten komen. Ander nadeel vind ik dat volume alleen met app is te regelen. Voor muziek geen probleem maar voor tv kijken wat onhandig. Zou dan de Phantom remote hiervoor kunnen kopen maar is weer extra apparaat en dan heb ik twee apparaten nodig om geluid en zenders te bedienen...
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Quote from: Doubleoz on September 21, 2015, 20:48:45
Met die aansluitingen zou ik uit moeten komen. Ander nadeel vind ik dat volume alleen met app is te regelen. Voor muziek geen probleem maar voor tv kijken wat onhandig. Zou dan de Phantom remote hiervoor kunnen kopen maar is weer extra apparaat en dan heb ik twee apparaten nodig om geluid en zenders te bedienen...

Er is een AB verkrijgbaar ;)

Doubleoz

Volgens mij zeg ik dat ook in mijn tekst dat je dan een Phantom remote kunt kopen. Maar daarmee kan ik volgens mij alleen het geluid bedienen en niet de kanalen van de TV decoder. Ik ben geen voorstander dat ik voor het bedienen van de volume een andere remote nodig heb dan voor het bedienen van de kanalen. 
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Quote from: Doubleoz on September 22, 2015, 12:17:33
Volgens mij zeg ik dat ook in mijn tekst dat je dan een Phantom remote kunt kopen. Maar daarmee kan ik volgens mij alleen het geluid bedienen en niet de kanalen van de TV decoder. Ik ben geen voorstander dat ik voor het bedienen van de volume een andere remote nodig heb dan voor het bedienen van de kanalen. 

Te snel gelezen ;). Maar ook met de Linn remote kan je op dit moment niet je TV Decoder bedienen ;)

Doubleoz

Nee maar wel met mijn Logitech Harmony en die blijkt weer niet met een Phantom te kunnen communiceren. Wat een dilemma's :sigh:
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

kingfriko

#213
Is dit systeem ook aan te raden in een wat kleinere ruimte (ongeveer 4x4 meter) of is de bas dan echt te overheersend ?
en hoe speelt het op mindere volumes net zo mooi ? en weet iemand hoe hij met wat stevigere rock en metal omgaat ?
Weet iemand trouwens of er binnenkort een ander model uit zal komen ? een met meer aansluitmogelijkheden , verschillende kleuren , goedkoper , betere software enz enz.
Ik was aan het rondkijken naar een nieuw systeem maar dit lijkt me een mooie alles in 1 oplossing .
Snoerloos en streamen hoeft voor mij verder niet zo , fijn wel om vanaf een pc muziek te kunnen afspelen .
Binnenkort eerst maar eens gaan luisteren ergens .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Charlemagne

Deze afbeelding duikt de laatste tijd op op het internet:



Verder is er vandaag een update verschenen van de firmware voor de Phantom. Nu ook met Bluetooth aan te sturen. En er is een update van de Spark app. Ik ontving zojuist dit mailtje van Devialet:

QuoteDear friends,

PHANTOM keeps getting better. A system update is available today. It will bring you even more serenity and new features you have been waiting for. With this new release, you can now add your favorite tracks to TIDAL, Deezer, Qobuz straight from SPARK.

We are also continuously improving your SPARK experience. The list of improvements is long, we are sharing it with you below.

To do the upgrade :
1/  Download SPARK 1.3
2/ SPARK will display the PHANTOM internal upgrade screen and guide you through two easy steps.
Download now
Release note Devialet OS 1.4:

New features Dialog only:
-  Added support for Favorites on Tidal, Deezer and Qobuz
- Bluetooth Phantom only: Information about the playing track over bluetooth is now displayed on Spark

Fixes
- Fixed an issue leading to vanished play queue
- Fixed an issue leading to optical input not playing
- Fixed an issue leading to setup failing
- Fixed an issue leading to multiple entries for the same optical or bluetooth source in the playqueue
- Fixed an issue leading to lost volume control capability from the remote control
- Fixed access to album information for Qobuz track in the play queue
- Fixed an issue preventing playback Qobuz track when Hi-Res option was selected
- Fixed an issue leading to the loss of Tidal, Deezer or Qobuz sessions and a few other bug fixes and improvements
Release note Spark 1.3:

New features
Mobile only ( iOS / Android )
- Added onboarding screens
- Added feedback gathering in Spark
- Added autoscroll when dragging items in the play queue
- Added autoscroll when dragging group in other bouquet

Improvement
Mobile only ( iOS / Android )
- Added current rooms indication on all panes Windows and Mac
Desktop only
- Removed splash screen to improve startup time
Windows Desktop only
- Disable sleep when local content is streamed Fixes
iOS only
- Fixed crash when streaming some track from iOS devices
- Fixed an issue disabling the ability to switch between online music services account
- Desktop/Laptop only ( Mac / Windows )
- Fixed an issue preventing playback of local tracks
- Fixed an issue leading to floating album artwork and a few other bug fixes and improvements

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

erwinh

Gisteren even een uurtje samen met Bjorn van BB&G met de Phantoms gespeeld. Compleet van mijn stoel geblazen. Echt ongelooflijk om na de internet 'hype' het spul in het echt te bewonderen en te beluisteren. Klinken echt als een klok, mega laag, prachtig stereobeeld. Ben erg onder de indruk.
Ondanks de voorbereidingen voor de hifi show van het weekend, de showroom stond vol met dozen, ben je bij Bjorn en Garmt enorm welkom, en nemen ze alle tijd voor je. Dank jongens, kom zeker terug!!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

MrSinister

Heeft iemand de white en silver wel eens vergeleken? Lees hier en daar dat de white wat relaxter en gebalanceerder klinkt dan de silver die het vooral van de impact van de bas moet hebben maar wat schel kan klinken (was ook mij opgvallen bij de silver).
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

road rebel

Behalve in de hifi.nl recensie ben ik het nog nergens tegen gekomen, maar zoals vaak gaan individuele uitspraken via het internet van de ene forum naar de andere en waar het ooit begon als gekleurde review wordt en halve waarheid :-)

Cantodea

Quote from: FrankB on September 20, 2015, 10:01:06
Ik heb ze sinds vrijdag staan  O0

Erg cool, stereo opstelling met Dialog. Nu nog wachten op de Branch!

Is er ook een mogelijkheid om met Dirac Live te werken. Hoe werkt Spark precies. Is dit software die op je PC loopt en waar jezelf kan kiezen via welke geluidskaart de muziek wordt gestuurd naar de Phantoms? Is er een mogelijkheid om een draaitafel aan te sluiten?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

MrSinister

Alles zit in de phantom geïntegreerd, geen keuze voor geluidskaart dus. Via spark selecteer je de muziek die je wilt streamen en regel je het volume, als je een playlist maakt kun je daarna spark afsluiten, de phantom streamt. Bediening dus via iPad of telefoon. De dialog zorgt er voor dat je met meerdere phantoms kunt spelen,  dus stereo of multiroom. Er schijnt ook mogelijkheid voor 5.1 te komen. Er is (nog?) geen room correction. Er wordt al wel over gesproken dat het misschien komt. Verder kun je op de phantom en dialog alleen via toslink aansluiten. Bij een stereo opstelling dus 3 aansluitingen. Momenteel is er nog een probleem met lipsync bij tv of film, geluid komt vertraagd uit de phantom. Je hebt dus correctie nodig. Kodi kan dit, de meeste tv niet volgens mij. De software is dus nog niet uitontwikkeld.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Xstream

#220
Ik heb ze gisteren beluisterd (silver). Ik was er erg benieuwd naar, maar na een luistersessie is 't enthousiasme wel wat getemperd.

Qua design zijn ze vrij specifiek en zullen lang niet altijd passen in elk interieur, maar dat is op zich geen verrassing, het design was bekend. Ik vond ze in t echt wel wat groter en vond de afwerking wat plastic overkomen. Het is niet zo dat je deze speakers even subtiel wegwerkt in je huiskamer design. Zeker niet als je ze op stands zet. En hoe t aan de muur bevestigd wordt of zou presteren is me ook nog helemaal duidelijk zonder nog steeds op te vallen.

Anyway, het geluid.
Toen we net begonnen met wat nummers klonk t nog wat dof en gesloten. Even later werden ze duidelijk wat openener. Dus even opwarmen een paar nrs spelen is (elke keer weer dan denk?) een vereiste voor betere perfomance.

Het viel op hoeveel power deze kleine kastjes leveren. Dat deel is zeker indrukwekkend.
Ook werd steeds meer duidelijk dat er zeker in t midden/hoog veel detail zit. Je hoort duidelijk dingetjes die op de meeste speakers niet waarneemt. Met name stemmen waren mooi en helder.
Ze zijn ook niet vergevingsgezind met mindere opnames, dat hoor je meteen.
Wat me wat tegenviel was t laag. Die heeft toch niet de rijke en warme/diepe beleving van een fatsoenlijke vloerstaander. Dat irriteerde me ook wel een beetje. Het bleef toch een beetje plopperig.
Qua plaatsing vond ik ze ook niet geweldig. Echt een duidelijke midden of  soundstage ervaarde ik niet. Qua controle zijn ze vrij goed, al merk je hier en daar wat punten waar ze de controle verliezen. Met veel hoog en/of gitaarwerk en bij bepaald laag werd t soms wat minder.
Op lagere volumes bleef t midden wel mooi, zoals stemmen, maar viel de rest teveel weg.
Ik vond t in z'n geheel wel een wat zielloze ervaring.
Ik vind t geluid vooral heel geschikt voor film en surround. Veel power, direct en met detail. Ik miste een beetje een subtiel, meer muzikaal, karakter. En dan bieden ze vooralsnog alleen een 2.0 optie.

We gingen eigenlijk voor een maat van me die er interesse in had, maar die had dezelfde ervaring en was eigenlijk nog minder enthousiast.

Ook vonden we de bedieningsoftware met oa Tidal niet fijn.

Dus onze conclusie was toch wel dat t vooral een meer high end optie is tov een sonos. Het is compact, alles zit erbij (helaas nog geen surround oplossing), heeft genoeg power en je kunt in no time je muziek op behoorlijke kwaliteit streamen. Op dat vlak, top! Een knap staaltje techniek. Al vond ik t design en uitstraling van t ding wel goedkoper ogen dan op de fotos.
Een audiofiele set vervanger vind ik t niet. Maar daar is t ook niet echt voor bedoelt natuurlijk.
Ik zou m'n centen nog in een traditionele setup steken met aparte streamer met meer mogelijkheden en bredere software ondersteuning.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

MrSinister

Kan me voor het grootste gedeelte wel in vinden in de bevindingen van Xstream. Ze staan in onze woonkamer en ik moet zeggen dat het geluid hier wel veel beter klinkt dan in de winkel en bij shows. Ik heb het geluk een zolder te hebben om los te kunnen gaan met een traditionele set. Voor de woonkamer is het meer dan prima, geen gevaar door de vingertjes van mijn dochter of het volume dat "opeens" op max staat  :omg: en ook geen kabelzooi. Wel heb ik er een bluesound node 2 op aangsloten, puur om het bediengemak (afstandbediening), het gapless afspelen en de internetradio. Daarin lopen de phantoms toch wel achter op de rest. Zeker in vergelijking met de Muso die we hiervoor hadden.
Het design is inderdaad nogal smaak gevoelig. En mij viel ook op dat de afwerking niet op het allerhoogste niveau zit, sommige naden wijken ietsjes, en dat gele snoer is een misser. Niets ernstigs maar goed je wilt natuurlijk dat het helemaal perfect is.
Ik raad wel aan om te proberen een goed ingespeeld setje thuis te testen voordat je ze aanschaft, vooral op de shows vielen ze me tegen en ik heb het idee dat ze nogal gevoelig zijn voor de akoestiek van de kamer.
Ik ben er in ieder geval happy mee.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Euan

Vandaag de Silver in stereo gehoord bij Chattelin. Het geheel viel me zeker niet tegen, ben heel erg tevreden over de kwaliteit en het bereik wat dit systeempje eruit weet te persen... Bij kennissen en vrienden van me ben ik B&W sets gewend en die vind ik vaak toch wat te direct klinken naar mijn smaak. Ik ben op zoek naar een wat easier going geluid, hoewel ik met de Phantoms het idee kreeg dat er een deken over het geluid heen gelegd was, met name over het middengedeelte. Dat is het enige wat me echt een beetje teleur stelde. Voor de rest ben ik zeker niet zo negatief. De sound stage ervaring heb ik wel gehad, zielloos vind ik ze zeker niet. Ik kan me voorstellen dat je het met name zou gebruiken als 4.0-surround systeem voor je thuisbioscoop of zoiets dergelijks, maar ik zou er zeker naar alle tevredenheid mijn muziek op kunnen beluisteren als het thuis net zo klinkt als in de huiskameropstelling bij Chattelin. Alleen ga ik nog zeker een tijdje door met het beluisteren van andere sets voor ik een uiteindelijke knoop doorhak.

Het design, ach ja. Ik hoop dat een inbreker ze laat staan als ie toch toevallig langs komt... Maar het design zal me worst wezen. Als het maar goed klinkt. Ze hebben nu overigens de gele kabels wel vervangbaar gemaakt voor kabels die je ook op de hoek van de straat kunt kopen. Scheelt wellicht iets, met name ook voor de lengte. Ik begreep dat die gele kabel slechts 1,5 meter lang is...

PeterBruin

Ik zie dat hier een aantal eigenaren in het topic zijn. Hoe zijn jullie ervaringen met de stabiliteit van de verbinding?
Op het Devialetforum worden de Phantoms, plat gesteld, nogal afgebrand en zijn er mensen die beweren dat minimaal de Dialog, maar volgens sommigen ook de hele set, bedraad verbonden dient. Dit zou de enige manier zijn om tot een stabiele verbinding te komen. Er wordt geklaagd over dat de huidige kopers veredelde betatesters zijn. Nu snap ik dat een forum een uitgelezen plek is om te klagen en dat wifi verbinding beïnvloed wordt door afstand/gewapend betonnen muren/hoeveelheid wifi zenders in de omgeving, maar ben benieuwd naar hoe de ervaringen op het gebied van stabiliteit van het systeem hier zijn

erwinh

Reacties op het Devialetforum zijn ook maar van een beperkt aantal posters. Er staan ook zeer enthousiaste reacties op van zeer tevreden eigenaren. Lees zelf ook dat forum. Phantoms lijken minder 'plug and play' als gedacht. Instabiel wifi netwerk of 'vervuiling' in het systeem lijken vaak problemen te geven. Is niet altijd een probleem van de Phantoms zelf.
Lijkt een beetje, you love them or you hate them. Ook veel meningen van lui die niet verder dan het plaatje op de website hebben gekeken. Maar er dan wel van alles van vinden.
Ga luisteren en vorm je eigen oordeel. En schakel vooroordelen uit. Er zijn zeer goede high end dealers die de Phantoms voeren, en die koppelen niet voor niets hun goede naam aan dit concept.
Goede dealer met dito service lijkt me overigens zowieso belangrijk, maar dat geld voor alle systemen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004