Softbox

Started by Starred, December 15, 2014, 23:23:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Ik wil een beetje experimenteren met een softbox.
Iemand een tip voor een niet simpele softbox ( met standaard) waarin ik mijn flitser (Nissin i40) kan doen?

J.A.F._Doorhof

Lastolite.
En als je slim bent pak je de Switch box daar kun je veel kanten mee op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Is hij niet wat groot? En wordt volgens mij ook zonder standaar geleverd?

Ik zoek eigenlijk een all-in-one setje, om lekker te experimenteren en makkelijk voor beginners.

J.A.F._Doorhof

Koop een standaard en hij word met geleverd :D
Er zijn geen softboxen waar standaard een statief bij zit.
Je zal ook nog een ring en mount voor je flitser moeten kopen.

De grootte is persoonlijk, als ik zie softbox dan denk ik hieraan.
Anders moet je eens kijken naar de flashbenders van Expo imaging die zijn absoluut waanzinnig en heb je geen extra dingen voor nodig, je zet ze zo op je flitser en ze zijn klein.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Die flashbenders zijn inderdaad gaaf!

Zou je de normale of de grote versie van die flashbender adviseren voor een Nissin i40, wat geen grote flash is:


J.A.F._Doorhof

Ik zou adviseren om te kijken wat je zelf denkt nodig te hebben.
Ik vind zelf de Portret kit erg mooi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 19, 2014, 10:50:47

Anders moet je eens kijken naar de flashbenders van Expo imaging die zijn absoluut waanzinnig en heb je geen extra dingen voor nodig, je zet ze zo op je flitser en ze zijn klein.

het is misschien al te laat voor de topicstarter, maar ik vind die flashbenders verschrikkelijk. ik heb er ook eens mee gespeeld... spill langs alle kanten, je kan je lichtrichting helemaal niet mooi controleren en het oppervlak is snel te klein...
bij ons zeggen we vaak: 'goed idee, ... andere keer'

Starred

Inderdaad, al te laat want in,ideële van de Kerstman gekregen. Zelf nog geen oordeel, want nog geen tijd gehad om te proberen.

Toch wel apart dat je het niets vindt, want je vind talloze enthousiaste reviews op het web.

Gaeje

ah het web... werelds beste adviseur natuurlijk...

nee serieus, kan best zijn dat jij er heel tevreden van bent... ik vind gewoon dat het licht van je flits overal terecht komt waar het niet moet (alsook op de bounce natuurlijk)

maar succes en veel plezier ermee alvast!

J.A.F._Doorhof

#11
Misschien even verder oefenen Gaeje :D
Ik ben betrokken bij de ontwikkeling van de flashbenders en kan je zeggen dat ik het licht exact kan laten doen wat ik wil.
Je moet er alleen wel even werken aan je techniek en snappen hoe je flitser werkt, de zoom functie bv in combinatie met een flashbender kan je letterlijk toveren met licht.

Dit is allemaal flashbender materiaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#12
Bij de lensflare foto's staat het model letterlijk tegen de muur, en zoals je ziet stuur ik het licht alleen op het model en niets geen spil op de muur :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik al een aantal jaar met de flashbenders werk en ze elke keer beter worden, de eerste versies die ik had waren echter ook al goed te sturen maar de nieuwste versies zijn echt waanzinnig, en er komt nog iets aan.... maar dat word April.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

blij dat je nog steeds graag zelf pluimen op je hoed steekt Frank, maar toveren met licht noem ik niet 'kijk eens hoeveel licht ik kan zetten'. of hoeveel aandacht mijn licht op zich kan trekken. Toveren met licht noem ik kijken naar een gezicht of een scène en niet zien dat er lampen op staan...

misschien eens proberen in 2015?

J.A.F._Doorhof

#15
Tuurlijk.....
O0

Kijk even op www.frankdoorhof.smugmug.com voor een overzicht van wat ik doe, misschien ziet het er wel tussen.....
Het gaat mij erom dat je een product onterecht in een hoek drukt omdat jij er niet mee om kan gaan en vandaar dat ik wat voorbeelden laat zien, ik zit echt niet te wachten op een pluim in mijn hoedje hoor.....

Daarnaast heeft iedereen een andere smaak.
Ik kan makkelijk een opzet maken zoals jij voorstelt, en ik doe dat ook regelmatig voor klanten maar ik hou gewoon meer van drama in het licht, kijk bv eens naar Caravaggio en je ziet wat ik bedoel. Het is een persoonlijke voorkeur. Feit is dat je als fotograaf met licht om moet kunnen gaan natuurlijk, wat je ermee doet is persoonlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Geef jij nog cursussen flitsgebruik Frank?

J.A.F._Doorhof

Elke week 2x
Zie www.fotografie-workshops.nl

Op de 3e zelfs small flash.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote
Het gaat mij erom dat je een product onterecht in een hoek drukt omdat jij er niet mee om kan gaan en vandaar dat ik wat voorbeelden laat zien, ik zit echt niet te wachten op een pluim in mijn hoedje hoor.....
ik heb het niet in een hoekje geduwd, ik zei gewoon waarom ik ze maar niks vond. Als jij of jullie er tevreden mee zijn, des te beter voor iedereen toch.

Quote
en ik doe dat ook regelmatig voor klanten maar ik hou gewoon meer van drama in het licht, kijk bv eens naar Caravaggio en je ziet wat ik bedoel. Het is een persoonlijke voorkeur.
wel bescheiden, jezelf vergelijken met Caravaggio. Maar misschien moet je dan ook eens wat beter kijken, drama en contrast is wat anders dan veel bronnen uit alle mogelijke richtingen. Maar zoals je zegt, dat is 'smaak' natuurlijk, en jij ziet graag wat jij maakt, en je hebt ook fans genoeg, dus het is niet aan mij om daar iets van te zeggen. Alleen vind ik het jammer dat die stijl zo vaak nagedaan wordt, en dan vaak nog eens slechter ook (ik herinner me gtdesign een paar jaar geleden bvb... dat was gewoon schrijnend)

Quote
Feit is dat je als fotograaf met licht om moet kunnen gaan natuurlijk, wat je ermee doet is persoonlijk.
dat laatste klopt. maar met licht omgaan, dat kan al gewoon zijn: weten waar je moet gaan staan. Je hoeft het voor mij zelf niet per se te manipuleren...

J.A.F._Doorhof

Waar haal je vandaan dat ik me vergelijk met caravaggio?
Je bent Echt een meester in het verdraaien van de kern lol

80% van mijn werk is met 1 flitser gedaan of zelfs natuurlijk licht, als je zo een expert bent zou je dat toch moeten zien.

Maar goed nogmaals het is een persoonlijke voorkeur. Ik zit niet op complimentjes te wachten en ik ben ook zeker niet mezelf aan het vergelijken. Ik probeer een bepaalde beweging, drama in mijn werk te brengen wat het hopelijk meer maakt dan alleen maar een model voor een achtergrond. Zie je dat niet dan is er ook niets aan de hand natuurlijk. Zou saai worden als iedereen alle stijlen mooi zou vinden ;)

Het gaat mij alleen om je uitspraak over de flashbender en mijn opmerking is en blijft simpel. Als je problemen had met spil dan gebruikte je ze niet op de juiste manier ben ik bang want ik kan alles met die dingen doen die jij maar zou willen ;)

Grootste handigheid is dat je de bovenkant en zijkanten goed moet buiten als je spil tegen wilt gaan, in combinatie met de zoom optie van je kop kan ik me niet indenken dat het je niet lukt. Die dingen zijn echt geniaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 28, 2014, 17:11:59
Waar haal je vandaan dat ik me vergelijk met caravaggio?
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 28, 2014, 13:03:49
Ik kan makkelijk een opzet maken zoals jij voorstelt, en ik doe dat ook regelmatig voor klanten maar ik hou gewoon meer van drama in het licht, kijk bv eens naar Caravaggio en je ziet wat ik bedoel.

Het ligt misschien aan mij, maar zo had ik het toch begrepen... je moet toch een verband willen maken hebben of begin je gewoon willekeurig over Caravaggio?

Quote
Je bent Echt een meester in het verdraaien van de kern lol

80% van mijn werk is met 1 flitser gedaan of zelfs natuurlijk licht, als je zo een expert bent zou je dat toch moeten zien.

Maar goed nogmaals het is een persoonlijke voorkeur. Ik zit niet op complimentjes te wachten en ik ben ook zeker niet mezelf aan het vergelijken. Ik probeer een bepaalde beweging, drama in mijn werk te brengen wat het hopelijk meer maakt dan alleen maar een model voor een achtergrond. Zie je dat niet dan is er ook niets aan de hand natuurlijk. Zou saai worden als iedereen alle stijlen mooi zou vinden ;)
dit wordt gewoon een ja/nee spelletje dus ik ga er niet verder op ingaan

Quote
Het gaat mij alleen om je uitspraak over de flashbender en mijn opmerking is en blijft simpel. Als je problemen had met spil dan gebruikte je ze niet op de juiste manier ben ik bang want ik kan alles met die dingen doen die jij maar zou willen ;)
ja voor mij zijn ze vrij nutteloos. Als je ze wil gebruiken om je lichtbron groter te maken vliegt de helft van het licht ernaast omdat ze gewoon rechtop langs je flitser staan. Als je ze helemaal dichtvouwt rond de kop heb je weer een klein bronnetje. Daarenboven is het allemaal veel te fragiel en veel te veel prutswerk.

NAAR MIJN SMAAK. DIT WIL NIET ZEGGEN DAT ANDERE MENSEN ER NIET NAAR TEVREDENHEID MEE KUNNEN WERKEN

wat is het nut van een forum als je niet eens je mening kan delen zonder continu denigrerend commentaar te krijgen dat je te loemp bent om ergens mee te werken

Quote
Grootste handigheid is dat je de bovenkant en zijkanten goed moet buiten als je spil tegen wilt gaan, in combinatie met de zoom optie van je kop kan ik me niet indenken dat het je niet lukt. Die dingen zijn echt geniaal.
ongetwijfeld als jij ze mee helpen ontwikkelen hebt...

J.A.F._Doorhof

Ik ben betrokken bij de ontwikkeling. Met andere woorden ik geef ze aan wat ik mis en ze proberen dat te veranderen. Vooral de grid zitten wat dingen in die ik aangedragen heb. En de Xl qua klittenband.

Ik heb ze niet ontworpen laat dat duidelijk zijn. Was het maar waar. Ik werk samen met meer bedrijven niet alleen expoimaging.

Caravaggio haalde ik aan omdat ik steeds vergeleken word met zijn werk en toen ik het zag had ik echt zoiets van WOW. Dat betekend niet dat je jezelf als "gelijke" ziet ;) maar er zijn gewoon overeenkomsten.

Natuurlijk is een gezonde discussie mooi maar lees even je reactie terug. Je komt behoorlijk fel uit de hoek naar mij toe en dan kun je dat ook terug verwachten ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 28, 2014, 17:41:44

Caravaggio haalde ik aan omdat ik steeds vergeleken word met zijn werk en toen ik het zag had ik echt zoiets van WOW. Dat betekend niet dat je jezelf als "gelijke" ziet ;) maar er zijn gewoon overeenkomsten.
ik heb ook niet gezegd dat jij jezelf als zijn gelijke ziet. vergelijken met is niet jezelf op gelijke hoogte stellen. Ik vind het heel raar om je werk te vergelijken met Caravaggio. (niet om je ding naar beneden te halen, ik vind het gewoon niet )

Quote
Natuurlijk is een gezonde discussie mooi maar lees even je reactie terug. Je komt behoorlijk fel uit de hoek naar mij toe en dan kun je dat ook terug verwachten ;)
dat geldt even goed voor jezelf he 'even blijven verder oefenen' en 'omdat jij er niet mee om kan gaan'...

het is niet omdat ik geen studio heb, en geen fotografie beoefen om den brode dat ik niet veel (kan) weten van licht

voor de rest wens ik jou of andere forummers niks dan het beste hoor :) zeker deze tijd van het jaar

J.A.F._Doorhof

Dan houden we het maar op mis interpretatie van het geschreven woord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VTEC_genieter

Frank, ben alvast benieuwd wat voor moois Rogue in april op de markt gaat brengen[emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers