2x MB Quart PWE 354 15" voor HT diy sub ??

Started by flakkees, December 14, 2014, 13:42:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

zou dit wat kunnen zijn voor een dual opposed HT woofer met een europower 4000 versterker ?

hier staan wat parameters
http://www.maxxsonics.net/manuals/mbquart/pdfs/pwe352_manual.pdf
alleen kan ik nergens geen x-max vinden

iedere input is welkom

groetjes flakkees
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Walter_PPK

Ik heb met 2 van deze subs een IB subwoofer gebouwd. Zeer teleurstellend en onbruikbaar. Ik zou er ver vandaan blijven.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

flakkees

ik was er al bang voor  :nopompom:
ik vroeg om verzenden en dat kon , de 2 drivers komen samen op 15 kg  :wacko:
dat lijkt mij voor 2 15'' drivers belachelijk weinig

bedankt voor de input
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

martin778

Als het neodymium magneten zijn dat zou het zomaar kunnen dat ze 7.5kg per stuk wegen ;)

Ferriet minstens 9-10kg @ stuk.

Contour

Flut dingen, alleen geschikt voor in je auto voor de 'nep watts' van de gemiddelde auto versterker.

WilcoL

Mwah: ik heb ooit een 15" RWE in een 42,5 liter gesloten kistje (jaja: een 15" in zo'n klein kistje) met ruim 1100wrms er op gehad en dat ging erg laag, maar speelde tegelijkertijd heel snel en muzikaal. Absoluut een verfijnde bruut!

De woofers ogen identiek en de beperkte T&S parameters die ik kan vinden ontlopen elkaar niet, dus waar het verschil dan in zit?

En dual opposed of isobarik is natuurlijk wel iets anders als simpel gesloten, maar niet elke woofer leent zich voor elke toepassing hè. Die Reference moest je bijvoorbeeld ook niet willen poorten, dan leek het helemaal nergens op.

Succes...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

XtrmB

Car audio drivers blijven mij nog altijd interesseren. Ik kwam dit filmpje tegen over drivers van MB quartz. 



Volgens mij kan je CA drivers niet zomaar in een hoekje drukken vanwege het gewicht. Een paar Thunders van MTX of de punch serie van rockford in de 15" serie zitten ook rond 7-9kg en dat zijn meer dan prima luidsprekers.

Als je drivers voor een leuke prijs kan krijgen zou ik het zeker proberen.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."