Vifa 21WP250 repareren?

Started by Kreukel, December 2, 2014, 12:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kreukel

Heren,

Ik heb gisteren mijn oude Vifa Filigrans eens uit de kelder gehaald om te zien of er nog geluid uit kwam.

De kasten zien er niet meer uit, maar niets wat een beetje schuren/plamuren/spuiten niet kan verhelpen.
Alleen heb ik een probleem met één van de woofers: de kids hebben jaren terug het midden ingedrukt en nu blijkt er eentje gescheurd?!
Geluid komt er nog uit, maar dit kan toch niet goed zijn op de lange duur.

Weet iemand een manier om dit te repareren?

RalphH

Ik zou even een belletje/mailtje doen naar audiolab (http://www.speakerreparatie.nl). Die kunnen je vast helpen, wellicht ben je er al met een nieuwe stofkapje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

BuSpu

Je kan ook een doorgesneden pingpong balletje overwegen. Gaat alleen om stofafdichting.

Cor01

Ik heb nog 2 gebruikte, maar goede 21wp250 liggen.
Groeten, Cor

Kreukel

@RalphH: heb ze gemaild en uiterst nette mail retour. Enige waar ik tegenaan hik is opsturen, aangezien zij in Friesland in ik in noord Limburg bivakkeer. Probleem met verzenden is de verpakking, want de originele is al lang naar de stort.....

@BuSpu: zou nog best eens kunnen werken, al krijg ik een McGyver-gevoel... Als laatste redmiddel, zeker een idee.

Maar liefst  zou ik ik iemand vinden in een redelijke nabijheid. Geen forumlid in de buurt, die zoiets als eens eerder heeft gedaan en me wil laten zien hoe het moet?

RalphH

Heb zelf 1 van mijn tannoy units naar ze opgestuurd en die was weer perfect. Als je ze verzend zoals ze aangeven is het geen probleem.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

BuSpu

Quote from: Kreukel on December 10, 2014, 21:20:28
@RalphH: heb ze gemaild en uiterst nette mail retour. Enige waar ik tegenaan hik is opsturen, aangezien zij in Friesland in ik in noord Limburg bivakkeer. Probleem met verzenden is de verpakking, want de originele is al lang naar de stort.....

@BuSpu: zou nog best eens kunnen werken, al krijg ik een McGyver-gevoel... Als laatste redmiddel, zeker een idee.

Maar liefst  zou ik ik iemand vinden in een redelijke nabijheid. Geen forumlid in de buurt, die zoiets als eens eerder heeft gedaan en me wil laten zien hoe het moet?
Heb het vaak genoeg gedaan dat kan je zelfs met twee linkerhanden.. Gewoon een pak pingpong balletjes kopen en een paar doorsnijden op de goede diameter. Klein drupje lijm en klaar is kees eh Kreukel  ;)