Pioneer. s-81 K moeite waard ?

Started by AcornAtom, December 12, 2014, 16:28:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AcornAtom

Ik kan voor een redelijke prijs een set pioneer s 81 k kopen. Nu vind ik de sound van de TAD lijn van Pioneer erg fijn en dit zou er een afgeleide van moeten zijn. Ik wil ze wel beluisteren maar ze staan  een eind weg, als ze niet in de buurt komen van de TAD lijn vind ik het ook niet de moeite waard. Heeft iemand hier ervaring met deze luidsprekers en evt in vergelijking met de TAD lijn ?
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

hpapen


AcornAtom

Thnx, die had ik nog niet gezien. Lijkt inderdaad niet de moeite waard als ik dat zo lees..........
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

clockwork

Ik weet niet wat de schrijver van dit stukje de dag ervoor gegeten had, maar ik herken hier helemaal niets in. Er zijn niet zoveel reviews beschikbaar van deze serie maar de rest is overwegend erg positief.

Ik heb een aantal jaren tot volle tevredenheid met een volledige 5.0 set S-81's gedraaid. Er is helemaal niets mis met deze serie. Qua sound inderdaad vergelijkbaar met de EX serie.

Mooie ruimtelijke, neutrale speakers wat mij betreft. Ik zou ze zeker gaan beluisteren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Paul H.

Ik heb mij nog niet voorgesteld op het forum (ben een lezer  ::) ). Maar ik haak in deze wel even in. Ik sluit me aan bij Clockwork. Mede omdat ik een week geleden de fronts en center van deze serie van hem overgenomen heb  :headbanging: De surr had ik al.

Prachtige set (alle waarde naar zijn geld) en die review gaat nergens over. Ja, ze hebben een aardige aansturing nodig en afstelling. Ze zijn redelijk neutraal maar je kan ze ongelofelijk laten klinken! En ik was redelijk al wat gewend. Ik heb de (S1) EX TAD bij Clockwork mogen luisteren in stereo en bios, baas boven baas natuurlijk, maar wel familie van elkaar.

Succes!
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

clockwork

Quote from: Paul H. on December 16, 2014, 21:39:56
Ik heb mij nog niet voorgesteld op het forum (ben een lezer  ::) ). Maar ik haak in deze wel even in. Ik sluit me aan bij Clockwork. Mede omdat ik een week geleden de fronts en center van deze serie van hem overgenomen heb  :headbanging: De surr had ik al.

Prachtige set (alle waarde naar zijn geld) en die review gaat nergens over. Ja, ze hebben een aardige aansturing nodig en afstelling. Ze zijn redelijk neutraal maar je kan ze ongelofelijk laten klinken! En ik was redelijk al wat gewend. Ik heb de (S1) EX TAD bij Clockwork mogen luisteren in stereo en bios, baas boven baas natuurlijk, maar wel familie van elkaar.

Succes!

Hee Paul! Welkom op het forum. Leuk je hier weer te treffen.

Goed te horen dat je zo te tevreden bent. Ik ben het ook helemaal met je eens.

Dus TS je hoort het: zeker gaan luisteren!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AcornAtom

Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech