Ghosting met PS3 als blu-ray speler

Started by broodro0ster, December 10, 2014, 08:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

broodro0ster

Blu-rays afspelen gaat perfect met m'n PS3, maar wanneer ik m'n blu-ray van Sammy's adventures insteek, heb ik onzettend veel crosstalk. Ook als ik een game in 3D modus zet, heb ik enorm veel last van crosstalk. Andere 3D blu-rays heb ik helaas niet om te testen.

Met 3D films op m'n Mede8er 600x3D, heb ik daar helemaal geen last van.

Heeft iemand al hetzelfde ervaren en heeft die daar evt. een oplossing voor?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Dru

Quote from: broodro0ster on December 10, 2014, 08:04:04
Blu-rays afspelen gaat perfect met m'n PS3, maar wanneer ik m'n blu-ray van Sammy's adventures insteek, heb ik onzettend veel crosstalk. Ook als ik een game in 3D modus zet, heb ik enorm veel last van crosstalk. Andere 3D blu-rays heb ik helaas niet om te testen.

Met 3D films op m'n Mede8er 600x3D, heb ik daar helemaal geen last van.

Heeft iemand al hetzelfde ervaren en heeft die daar evt. een oplossing voor?

Pak je dezelfde bron 3D film als je op de PS3 afspeelt?
Je kunt ook het een en ander uitsluiten door dezelfde kabel en aansluiting/port te gebruiken als mede8er.


hdnoob

Heb je de grootte van je scherm goed ingegeven bij je PS3?

De PS3 is een goede 3D speler.

VTEC_genieter

Er is in de beeldinstellingen van de PS3 een instelling omtrent 3D beelden.
Alleen ik ben het vergeten waar dat precies is.

Misschien helpt het als je even in de beeldinstellingen van je Playstation kijkt? [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

broodro0ster

Kabels heb ik geprobeerd, maar geen verschil.
M'n schermgrote staat in de PS3 op 104", wat klopt met het formaat van m'n geprojecteerd beeld.

Misschien moet ik eens met die grotes gaan spelen in de hoop dat ik het daarmee beter krijg.

Ik heb helaas geen 3D blurays die ik ook op de Mede8er heb. Ik heb enkel Sammy's op bluray. Maar die heeft ontzettend veel crosstalk en alle PS3 games ook.
Alle 3D content ziet er goed uit met heel af en toe een keer crosstalk, maar je moet er echt al op gaan letten. Vanaf de PS3 is het ontzettend erg.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

hdnoob


broodro0ster

Quote from: hdnoob on December 11, 2014, 12:58:19
Je probeerde Sammy ook op je Mede8er?

Nee, die heb ik helaas niet. Ik kan hem ook nergens vinden in BR kwaliteit.
Maar ik hem wel eens gezien op een meet en greet en daar was de crosstalk veel minder. Af en toe zag je wel een keer iets, maar bij mij zie je een constant dat er wel 5-10cm uitsteek.
Verzet ik de 3D depth op m'n HW55es zodat de voorgrond goed is, dan treedt de ghosting op in de achtergrond.

Ik heb verschillende 3D's getest op de Mede8er en die zijn allemaal perfect met hier en daar wat minder opvallende crosstalk. Op de PS3 is het echt barslecht te noemen.
Ik zal eens schijfje zoeken dat wel op de Mede8er staat zodat ik een 1:1 vergelijk kan maken.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

hdnoob

Ja je kunt misschien het beste een andere film kiezen voor vergelijking (om beide af te spelen op je mediaplayer en PS3).

Je kiest juist een film uit met heel veel 3D effect :) Ik zie ook altijd crosstalk met Sammy. Precies zoals je zegt, als je iets aanpast dan is het ergens anders weer slechter.

Misschien dat als je nu een Oppo 103 zou kopen en met Sammy gaat proberen je ook van de 'slechte' 3D weergave van de Oppo zou schrikken.

Bijvoorbeeld de film Coraline heeft dat bij mij ook. Wat ik ook doe ik heb soms enorm veel crosstalk op alle 3D spelers die ik heb.

broodro0ster

Coraline heb ik op de Mede8er. Ik zal die eens opzetten en kijken als dat even slecht is als Sammy.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

hdnoob

Quote from: broodro0ster on December 11, 2014, 20:22:14
Coraline heb ik op de Mede8er. Ik zal die eens opzetten en kijken als dat even slecht is als Sammy.

Ik zeg niet dat die even slecht is als Sammy. Op een andere manier maar wel last van crosstalk.

paaj

Sammy lijkt het op een of andere manier beter te doen op passieve 3D TV's (in mijn oppervlakkige winkel ervaring). Misschien voor links en rechts simultaan gerendert ipv om en om?

3D settings van de PS3 zouden voor 3D films niet uit moeten maken toch? Dat is meer voor 2D naar 3D conversie (bij TV althans). Zet die anders wat lager, misschien verergert hij het wel omdat hij een heel groot 3D beeld wil maken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

broodro0ster

Bedankt voor de tips. Ik ga ze allemaal eens testen.
Helaas heb ik gisteren de projector terug in de doos moeten steken omdat het kamertje waar ik tijdelijk projecteerde omgebouwd wordt tot dedicated HT  :pompom:

Ik hou jullie op de hoogte als ik terug kan projecteren!
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

VTEC_genieter

Ja Paaj.
Volgens mij is er in de beeldinstellingen in de PS3 een specifieke instelling tegen crosstalk.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

roteldebotel

Hoi, wil de thread niet overnemen maar heb een verwante vraag. Als je de beelddiagonaal in geeft op de ps3 (of in mijn geval ps4) moet je dat ook dan nog doen op je projector? Mijn tw9200 heeft namelijk ook zo een setting en beide staan nu op 110 inch maar ik vraag me af of dat juist problemen geeft. Alvast dank:)

hdnoob

Quote from: roteldebotel on January 15, 2015, 18:05:39
Hoi, wil de thread niet overnemen maar heb een verwante vraag. Als je de beelddiagonaal in geeft op de ps3 (of in mijn geval ps4) moet je dat ook dan nog doen op je projector? Mijn tw9200 heeft namelijk ook zo een setting en beide staan nu op 110 inch maar ik vraag me af of dat juist problemen geeft. Alvast dank:)

Ja dat doe ik ook! Ik had aangenomen dat dat ook zo hoort eigenlijk.... Nu heb je me aan het twijfelen gebracht ;) Totdat iemand kan uitleggen waarom dat niet zo hoort laat ik het zo.

roteldebotel

Heb er ook nog geen antwoord op maar ben er verder over gaan nadenken. Als we de ps3 op een tv zouden aansluiten zouden we deze vraag niet hebben. Ik kan me voorstellen dat je het toch op een projector moet ingeven omdat je beeld flexibele afmetingen kan hebben. Dat is bij een tv niet zo en dus lijkt het me dat je daar zo een setting niet tegen komt maar de afmeting  al "ingebakken" zit in de beeldverwerkingstechniek.
Maar goed; dit puur beredeneerd vanuit mijn lekenbrein;) laat graag mensen aan het woord die er écht verstand van hebben:)

hdnoob

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt!