hoe verder met een 3e subwoofer?

Started by larsonator, December 9, 2014, 09:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larsonator

Hallo mede-HT'ers :)

Ik heb een Antimode 8033, en deze heeft mijn set echt naar een hoger (en figuurlijk lager...) niveau getild qua laagweergave.
Ik heb eerst met 1 sub (Dali suite sub 1.2) gedraaid, en later is daar een 2e (zelfde type natuurlijk) bijgekomen. Ik heb toen de subs opnieuw ingemeten en deze aangesloten zoals beschreven op de antimode site. D.W.Z 1 sub op phase-0 en 1 sub op phase-180. Dit werkt perfect, alles klinkt als een zonnetje :)

nu komt het....
Ik heb de kans om een 3e, zelfde sub aan te schaffen. Mijn versterker heeft 2 LFE uitgangen, maar ik heb maar 1 antimode.
Is er een (goede) manier om de 3 subs via 1 antimode aan te sturen? Is het bijvoorbeeld een optie om 2 subs d.m.v een y-kabel (1 -> 2) op de o-phase en 1 sub  op de 180-phase te plaatsen? Of moet ik echt de 2e LFE uitgang gebruiken met een 2e antimode?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips  ;)  ;D

botsen

Eerst 1 zonder Antimode aansluiten,
en dan de andere twee met antimode inmeten?

R0N

Hoi,

Kijk even op de website. Eén Anti-Mode 8033 kan vier subwoofers aansturen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

morca

Als je 2 sub,s op dezelfde plek plaatst zou het kunnen.
Maar de antimode heeft 2 geregelde uitgangen dus er 4 aanhangen lijkt me fouten met inmeten.
Word op de site niks over gezegd,paar 4 plaatsingen 2 inregelingen zal niet goedkomen denk ik.
Zoals het op de site staat heb je wel 4 sub,s maar gestackt tot 2 plaatsingen.

larsonator

Quote from: morca on December  9, 2014, 17:40:33
Als je 2 sub,s op dezelfde plek plaatst zou het kunnen.
Maar de antimode heeft 2 geregelde uitgangen dus er 4 aanhangen lijkt me fouten met inmeten.
Word op de site niks over gezegd,paar 4 plaatsingen 2 inregelingen zal niet goedkomen denk ik.
Zoals het op de site staat heb je wel 4 sub,s maar gestackt tot 2 plaatsingen.
en als ik de subs alle 3 op dezelfde afstand zet als het meetpunt? dus de buitenste iets meer naar voren als de middelste.
of is dan het stapelen van de subs dé oplossing? of moet ik de 2e LFE output gebruiken, en dus een 2e antimode...

thanx btw voor het meedenken  :headbanging:

R0N

Quote from: morca on December  9, 2014, 17:40:33
Als je 2 sub,s op dezelfde plek plaatst zou het kunnen.
Maar de antimode heeft 2 geregelde uitgangen dus er 4 aanhangen lijkt me fouten met inmeten.
Word op de site niks over gezegd,paar 4 plaatsingen 2 inregelingen zal niet goedkomen denk ik.
Zoals het op de site staat heb je wel 4 sub,s maar gestackt tot 2 plaatsingen.

De Anti-Mode 8033 heeft één gecorrigeerd signaal.
Of je nu een, twee, drie of vier subwoofers gebruikt, ze worden altijd samen ingeregeld.
Zo wordt dus ook het effect van invulling van de een op de ander meegewogen.
Overigens wordt alleen de amplitude gecorrigeerd, niet de tijd/afstand. In die zin maakt het dus niet uit op welke afstand de subwoofer(s) staat(n) t.o.v van de meetplek.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

larsonator

#6
3e sub is geplaatst en ingemeten met de antimode. Daarna is de Audyssey MultEQ xt32 er nog mee bezig geweest. Misschien nog even spelen met de plaatsing, maar ik moet zeggen dat het boven verwachting klinkt. Nog meer definitie, en wat een geluidsdruk  :headbanging:

thanx for the tips :popcorn: