Lage snelheid via accespoint op 2.4GHz

Started by Exxar, December 6, 2014, 18:47:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Om het bereik van mijn Belgacom BBOX3 wat te verbeteren, heb ik via een netwerkkabel een Netgear R6250 router aangesloten op een netwerkpoort van de BBOX3 naar de WAN-poort op de Netgear.
Staat zo in de handleiding om een AP te creëren. 
En op zich werkt dat perfect, de printer wordt meteen gevonden, op 5GHz heb ik een download van 8mb/sec, , maar op de 2.4GHz band krijg ik maar een dl van 2,4mb/sec, waar dit op mijn BBOX toch gauw zo'n 6,5mb is.

Ik heb al geprobeerd het wifi van de BBOX gewoon uit te zetten, maar dat heeft geen effect. Andere kanalen kiezen ook niet (op de bbox en/of  netgear)

Ik weet even niet meer wat het probleem eigenlijk kan zijn, buiten de BBOX die om de een of andere reden een trage doorvoersnelheid heeft via utp, maar dan snap ik niet waarom het op de 5GHz band wel vlot gaat.


Iemand een idee?

quattronl

Mogelijk heeft iemand anders in de omgeving ook een wireless router op hetzelfde kanaal als die jij gebruikt.
Probeer dus eens een ander kanaal.
Je hebt wifi analyzer apps die je laten zien hoeveel bereik elk kanaal heeft.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

WilcoL

Quote from: quattronl on December  6, 2014, 19:32:52
Mogelijk heeft iemand anders in de omgeving ook een wireless router op hetzelfde kanaal als die jij gebruikt.
Probeer dus eens een ander kanaal.
Je hebt wifi analyzer apps die je laten zien hoeveel bereik elk kanaal heeft.

^^

www.inssider.com
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

donron


Quote from: quattronl on December  6, 2014, 19:32:52
Mogelijk heeft iemand anders in de omgeving ook een wireless router op hetzelfde kanaal als die jij gebruikt.
Probeer dus eens een ander kanaal.
Je hebt wifi analyzer apps die je laten zien hoeveel bereik elk kanaal heeft.

Of ze staan allebei op hetzelfde kanaal...

Sjoerd303

ik had een zelfde probleem, bij mij bleek na heel veel gedoe dat de interne antennes kaduuk zijn van mijn router....Wissel gedaan en defecte antennes uitgezet. AP is nu de nieuwe router, router met kapotte antennens staat in de meterkast.
Ik kreeg via Router>UTP>AP Router lage snelheden met mijn mediaspeler en mijn ps4 bij mijn AP bedraad. Echter als ik de laptop bedraad aansluit op de AP in de woonkamer zit ik op een internet test van 120mbit wat mijn max verbinding is.
Dus waar mogelijk, meet met een laptop>UTP>AP je snelheid eens. Mocht die wel max zijn dan zit bij jou het probleem waarschijnlijk ook ergens bij je wifi settings of zoals bij mij dat de ontvanger niet hoger gaat.
Moet er wel bij vertellen dat zowel de MS en de PS4 het wel iets beter deden na de toevoeging van de AP, wat bij jou niet het geval is...
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Etiennevh

Je hebt niet toevallig 802.11 A/B/G snelheid op 2.4 Ghz gezet en N snelheid op 5 Ghz? Dat komt nog wel eens voor..

Verder inderdaad kanaal van de buren of je device waar je mee test is alleen 2.4 Ghz compatible of staat zo ingesteld? Check ff de instellingen van je netwerkkaart, bij sommige windows installaties staat de netwerk kaart direct op 2.4 terwijl er wel een 5 Ghz kaart aanwezig is.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Exxar

Ik kan hier in mijn huis (vrijstaand, dikke, geisoleerde muren) ongeveer elk kanaal gebruiken zonder interferentie van welk netwerk dan ook. Vandaar dat ik niet begrijp wat het probleem kan zijn.
2.4GHz staat op 300Mbps, 5GHz op 1300Mbps.
2.4 is b/g/n, 5 is a/n/ac.

Het enige wat ik niet meteen weet is wat de "fragmentatielengte (256-2346)" en "CTS/RTS-drempel (1-2347)" moeten voorstellen. Beide staan standaard op de maximum waarde ingesteld.


Via UTP op de netgear krijg ik 65mbps....


theo_reet


Exxar

Ah, het doet eigenlijk al niet meer terzake. De tweede R6250 is vandaag terug gegaan naar de winkel. Zelfs de Netgear support wist niet waar het kon aan liggen buiten een defecte router. De 5GHz band viel ook gewoon spontaan uit na een aantal uren.
De eerste werd maandag al terug gebracht, want die deed opeens helemaal niets meer buiten een oranje powerledje dat brandde.


Nu heb ik gewoon een oude D-link router (2.4GHz, 150mbps) achter mijn BBox3 geplaatst. En ik heb meteen een 44mbps download met deftig bereik. Daar kan ik mee leven van een toestelletje dat 4jaar geleden 50euro gekost heeft.