soundtracks/filmmuziek

Started by W.Otter, December 1, 2014, 22:20:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Soms heb je van die films waar waanzinnige muziek onder zit, dan heb ik het niet over de volledige soundtracks van bijv. Hans Zimmer, maar de begin/eindtracks onder films. Vroeger heette dat een soundtrack maar daar is tegenwoordig alleen de film(achtergrond)muziek van te vinden.

Ik heb het over de 5.1 tracks die tijdens eind-credits worden gespeeld. Zijn die te rippen/downloaden? zo ja, waar kan ik dat vinden?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Pjotr27

Tja, ik denk niet dat je hier antwoord op krijgt.... Wat dacht je van de film kopen zelf en dan de.muziek rippen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

W.Otter

hoezo niet?

er zijn toch genoeg van dat soort nummers te rippen? net als video demo discs lijkt het mij wel wat om van dat soort 5.1 dts-hd soundstracks te hebben.

ik vroeg mij af of dit bestaat en te downloaden is o.i.d.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik heb genoeg films liggen maar heb geen kaas gegeten van rippen, en zeker niet op bluray. Ik heb tevens ook geen bluray optische drive in mijn pc, vandaar de vraag.

nu moet ik telkens van schijfje wisselen voor een of twee nummers.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MaxxMark

Naar mijn bescheiden mening en hoe ik het altijd begrepen heb is het als volgt:
- De Soundtrack zijn de tracks die actief gebruikt worden in films.
- De (movie) Score zijn de tracks die gebruikt worden als achtergrond/sfeermuziek in films.

Een goed voorbeeld is de Transformers film. Daar had je een soundtrack van waarop onder andere het nummer van Linkin Park stond en andere bekende nummers. Deze nummers werden ook in de film gebruikt werden in een bepaalde context
Naast de soundtrack had je de Movie Score. Dit waren de nummers gecomponeerd door Steve Jablonsky en had onderandere de bekende Theme Song.

Wat jij beschrijft is eigenlijk beiden niet. Het hangt denk ik het dichtst tegen de movie score aan, maar dan uiteraard in native format.

Van Lord of the Rings zijn indertijd wel 5.1 soundtracks gereleased. Deze waren in hi quality flac's in het minder legale circuit te vinden. Ook naar mijn mening worden dergelijke discs veel te weinig gemaakt. Een goede stereotrack kan ook erg goed zijn, maar een HD-audio track die net ff de sides gebruikt om de soundstage iets breder te trekken lijkt mij best interessant.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

W.Otter

Quote from: MaxxMark on December  2, 2014, 01:45:43
Naar mijn bescheiden mening en hoe ik het altijd begrepen heb is het als volgt:
- De Soundtrack zijn de tracks die actief gebruikt worden in films.
- De (movie) Score zijn de tracks die gebruikt worden als achtergrond/sfeermuziek in films.

Een goed voorbeeld is de Transformers film. Daar had je een soundtrack van waarop onder andere het nummer van Linkin Park stond en andere bekende nummers. Deze nummers werden ook in de film gebruikt werden in een bepaalde context
Naast de soundtrack had je de Movie Score. Dit waren de nummers gecomponeerd door Steve Jablonsky en had onderandere de bekende Theme Song.

Wat jij beschrijft is eigenlijk beiden niet. Het hangt denk ik het dichtst tegen de movie score aan, maar dan uiteraard in native format.

Van Lord of the Rings zijn indertijd wel 5.1 soundtracks gereleased. Deze waren in hi quality flac's in het minder legale circuit te vinden. Ook naar mijn mening worden dergelijke discs veel te weinig gemaakt. Een goede stereotrack kan ook erg goed zijn, maar een HD-audio track die net ff de sides gebruikt om de soundstage iets breder te trekken lijkt mij best interessant.

bedankt voor de uitleg! ik kan mij inderdaad herinneren dat er vaak een grote artiest gekoppeld werd aan de aftiteling of begin van een film. Deze plaat werd dan vervolgens op radio et c. platgespeeld. Of dit daadwerkelijk op dusdanige HD kwaliteit te downloaden is (legaal of illegaal) weet ik niet.

diverse demodiscs van bijvoorbeeld Dolby hebben een kopje muziek waar live optredens worden verheerlijkt met 5.1 al dan niet 7.1.

dit is ook puur waar ik zulke muziek voor wil gebruiken demo's, in ieder geval allemaal onder een mapje waar ik snel kan switchen of een playlist kan maken zonder telkens een nieuw schijfje in de blu ray te stoppen en te scrollen naar het punt waar de single te horen is.

even een voorbeeldje:

het begin van guardians of the galaxy
de aftiteling van the amazing spiderman 2

erg goed te doen met 5.1!

het lijstje mag wat mijn part worden bijgevuld door forumleden. wie weet dat ik mij dan eens verdiep in het rippen van dergelijke bestanden. 
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF