Brom in subwoofer

Started by Nielsje, November 30, 2014, 18:47:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Quote from: Nielsje on December  2, 2014, 09:43:41
Bedankt voor alle suggesties tot nu toe  :clapping:

Gistermiddag met de Profilgold kabel getest en wanneer ik deze koppel aan de reciever ontstaat er een hele harde brom. De sub is dan aangesloten via het stroomnet en de Marantz.
Wanneer ik de kabel uit de pre out subwoofer1 uitgang haal is het net of het huis ontploft. De sub maakte een flinke herrie. Schrok er zelf van.
Dus de Profigold kabel is 1 van de problemen.

Ik heb verder geen subwoofer kabels liggen van de juiste lengte. dus heb ik gisteravond een Canare subwooferkabel besteld bij de sponsor.
Verder wel getest met een kortere kabel en daarmee is de brom heel zachtjes. Hetzelfde geluid krijg ik nu als de sub alleen gekoppeld is aan het stroomnet.

Teufel zegt in een reactie dat de subwoofer altijd iets van geluid maakt (brom zachtjes of niet) maar als je die verder dan een meter afstand niet hoort is er niets aan de hand.
Zelf ben ik van mening dat het niet hoort. Misschien ben ik te kritisch, maar mijn vorige subwoofer van Infinity maakte nooit van deze geluiden.

Alles is nu aangesloten via een Monster Greenpower stekkerblok, maar als ik alles aansluit op een ander blok is er geen verschil.

Vanmiddag komt er via de post een aardlus isolator. Misschien dat dat het is, anders weet ik het niet meer.
Ik heb vele vragen en problemen over dit onderwerp gelezen op internet en heb al heel veel geprobeerd.
Blijkbaar hoort dit bij de subwoofer van Teufel  :confused:

Na zo'n respons van Teufel had ik dat ding gelijk terug gestuurd.  Maar even voor de duidelijkheid want ik begrijp nog steeds iets niet blijkbaar TS ?

Je hebt de brom als de subwoofer met alleen het netsnoer aangesloten is en je zet de subwoofer aan ? Als het antwoord hier ja op is snap ik al helemaal niet dat je hem nog hebt  ;D

(btw een subwoofer kabel eruit trekken terwijl je receiver en subwoofer aanstaan is niet aan te raden.)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

road rebel

Is de brom toevallig minder als je de GAIN-knop omlaag draait?
Want een luid geluid als je een pre-out ontkoppelt is normaal (zoals hierboven vermeld is dat niet het beste wat je kan doen), maar als jouw huis lijkt te ontploffen dan denk ik dat die iets te ver opengedraaid is?

Welke meting gaf ADSY en welke gain gaf die aan de sub (+/-x dB)?

Heb je de sub al eens aangesloten op enkel het net aan een andere stroomgroep?