650 euro JVC Home Cinema set

Started by Marius, February 23, 2004, 15:52:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marius

Hallo,

Ik ga binnenkort mijn eigen HT maken en heb me al redelijk
georienteerd op het gebied van projectoren en had eigenlijk al
besloten dat ik voor het geluid een Home Cinema set van JVC wilde
kopen.
Ik weet niet meer precies wat het model nummer is, maar het is een
losse  DVD speler en een versteker(?), 2 delen in ieder geval.
En dan natuurlijk 5 boxen en een (actieve) subwoofer.

Nou kwam ik erachter dat er een heel topic aan geluid is besteed en
dacht ik dat misschien zelf wat moet samenstellen. Want zo een setje
zal niet de allerbeste kwaliteit zijn.
Ik vind 650 euro echter wel zo ongeveer de grens van wat ik aan het
geluid wil uitgeven.
Is het dan verstandig om die JVC te kopen of kan ik ook losse speakers
etc. kopen?

Alvast bedankt!

bmateijsen

Tja.. 650 euro is een klein budget.. Waarom ga je niet langzaam opbouwen en start je met een receiver + dvd-speler en een stereo paar luidsprekers. Allen 2dehands gekocht. Daarna langzaam uitbreiden..

Groet Bjorn

OscarTango

nou, ik heb de vorige versie van die JVC-set en ben daar eigenlijk erg tevreden over. Ook al zijn het kleine speakertjes, toch komt er mooi geluid uit, vind ik... een goede raad, stel ze af met een avia-dvd en een dB-meter, want dat maakt een wereld van verschil.

Ik had ze eerst ook gewoon op hetgehoor afgeregeld, maar wat een verschil toen ze goed werden afgesteld ( fase, db verloop kleine speakers - subwoofer )...

ik blijf nog wel even bij de JVC, hoor. Als je "maar" ( met alle respect ) 650 euro wil uitgeven zou ik me niet moeite gaan doen zelf iets uit te zoeken en dan erachter komen dat het toch makkelijker was geweest om gewoon die set te kopen.

Wat je ook doet, succes ermee ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Marius

bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik toch voor de JVC ga aangezien ik totaal geen verstand heb
van 'het geluid'.
Ik heb de JVC in de winkel beluisterd en ik vond hem wel goed klinken.

En wat je ook al zegt: 650 euro is niet veel voor een meer proffesionele
installatie. Wellicht over een paar jaar, als ik wat breder zit, stel ik
jullie de vraag nogmaals!

OscarTango

Veel plezier ermee... vergeet ze niet af te stellen. Als je zelf geen dB-meter hebt, effe posten hier. Er is vast wel iemand in de buurt die dat voor je wil komen doen...

Waar woon je ergens ? Als't niet te ver is, doe ik het wel voor je...
OT
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Marius

Dat vind ik erg aardig van je! Ik was al van plan deze spullen zelf te kopen,
ik weet alleen totaal niet wat dat gaat kosten.

Maar ik woon in ieder geval in Leiden. Is dat een beetje in de buurt?

OscarTango

Leiden...eh...da's bij den Haag, toch ?...da's een beetje ver eigenlijk. Is 2 -2en half uur rijden. Ik zit in de buurt van Sittard...

Maar als je een oproep plaatst, zullen er wel mensen zijn die effe bij je langs willen komen. Of gelookf ik dan teveel in de goedheid vande mens...

Of je koopt de spullen idd zelf. Ik heb de Home theatre tune-up kit van ITC gekocht. DVD en DB-meter voor 65 Euro...

Succes in ieder geval !
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Marius

Haha, das behoorlijk ver ja!
ik denk dat ik het zelf wel aanschaf, ik ga nu toch Frank mailen voor een afsrpaak
en die 65 euro overleef ik wel!

Harstikke bedankt in ieder geval!

SpleeffY

Ik weet niet welke set jij in gedachten hebt, maar ik heb ruim één jaar geleden de QP-111AL gekocht. Hier heb ik totaal geen spijt van!

Dit was de eerste audioset die ik zelf gekocht heb (was toen 15 jaar) en het is even afwachten hoe het bevalt. Door deze set is mijn interesse in HT enorm toegenomen en nu ga ik in juli een nieuwe versterker (twijfel tussen HK en Marantz) en speakers (Mordaunt-Short) aanschaffen...

Dus om je te oriënteren, is zo'n set helemaal geen verkeerd idee ;D!

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Marius

Hoi OT,

Toevallig ben ik dit weekend bij de BCC geweest om te gaan kijken voor de JVC.
De medewerker raadde mij echter iets anders aan: de Yamaha AVPACK440T.
Deze zou meer Watt hebben en daarom een mooier geluid. iK geloofde hem en heb daarom
dit ding aangeschaft.
Als ik me niet vergis bestaat het uit deze receiver: RX-V440RDS en deze DVDplayer: DVD-S540.
Het wordt zaterdag bij me afgeleverd, dus daarna kan ik er meer over vertellen.

Ik ga zaterdag BTW ook mijn Sanyo PLV Z1 ophalen bij prijzenslag.com in Haarlem.... ;D

Oracle

Quote from: Marius on March 16, 2004, 13:36:25
Toevallig ben ik dit weekend bij de BCC geweest om te gaan kijken voor de JVC.
De medewerker raadde mij echter iets anders aan: de Yamaha AVPACK440T.
Deze zou meer Watt hebben en daarom een mooier geluid.

Ik zeg er vantevoren bij: mijn reactie is niet om iets af te doen aan je aankoop!! Ik hoop dat je er erg blij mee bent, en dat je ervan geniet (want daar draait het om!)

MAAR: wat is het toch weer jammer dat een verkoper verkondigd dat "meer watt" = "mooier geluid"  :'( Een vriend van me heeft een Naim set, met 2 * 60 watt. Ik heb zelf een Marantz met 6 * 90 watt. Nou geloof me maar dat die Naim set, mijn set volledig wegspeelt... nu is dat ook een andere prijsklasse, dus...  8)  Er zit wellicht een kern van waarheid in (nl. dat een setje van de Aldi (met 6 * 10 watt))lang niet zo goed klinkt als die Yammie set. Alleen om nu per definitie te verklaren dat meer=beter... tja... dat vind ik wel jammer...  :-\

Anyway, zoals gezegd: heel veel plezier van je nieuwe aanschaf!  :D

Groet,
Mark

OscarTango

owowow...ik hoop wel dat je tenminste even naar de twee setjes hebt kunnen luisteren ? Ik had namelijk ook eerst een Pioneer set op't oog, maar vroeg toen ook om de JVC ( die er langs stond ) te horen. JVC had minder watt vermogen ( weet niet meer hoeveel ), maar vond ik beter klinken, dus heb ik die gekocht...

Maar smaken verschillen, als je gekocht hebt wat jij mooi vind...proficiat, veel luistergenot. En met de Beamer erbij kan dat niet misgaan, he  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Marius

Ik heb ze inderdaad geluisterd, maar ik vind het verschil ertussen moeilijk te horen.
Daarom ben ik afgegaan op wat die verkoper mij vertelde.
Het geluid was oke, ze hadden de boxen goed opgesteld en ik kon echt in het midden gaan staan zeg maar.
En, joh, dit is mij eerste HT, dus in de toekomst wordt het alleen nog maar beter. En voor
nu ben ik harstikke tevreden!!
Volgende week laat ik wel weten hoe hoe het is!
Gr,
Marius