Scheidingstrafo ?

Started by Staaled, November 25, 2014, 09:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Ik ben onlangs op de producten van Torus Power gestuit. www.toruspower.com
Het ziet er imposant uit en ik zou het overwegen , ware het niet dat je voor een beetje set al snel 5k plus kwijt bent.

Als ik op scheidingstrafo industrieel zoek kom ik bijvoorbeeld deze http://nl.rs-online.com/web/p/din-rail-panel-mount-transformers/7387975/
tegen.

In hoeverre zijn dergelijke trafo's geschikt om in te passen in een thuissituatie en wat valt er te verwachten aan verbetering ?
Maw zijn er ervaringen op dit forum in deze ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mao

Voor mij beetje bullshit verhaal een scheidingstrafo te gebruiken. Tenzij je om welke reden dan ook iets galvanisch moet of wil scheiden. Natuurlijk houd een trafo een hoop rotzooi uit het lichtnet tegen trafo is een traag en log ding. Spanningvariaties vangt hij NIET op ik had destijds een klein vermogen (ruim 15.000 gulden) uitgegeven om spanningvariaties op te vangen voor een audio opname studio. Dit was wel nodig want door die spanningsvariaties daar konden die keybords (oa. toonhoogte verschil)   niet zo goed tegen hoewel die destijds behoorlijk prijzen hadden tot ver over de 10.000 gulden maar op de voeding ....zwaar bezuinigd. Die scheidingstrafo werd servo gestuurd om de spanning securdair op peil te houden, was wel nodig want de spanning zakte weg tot onder de 190 Volt. (op een toen nog 220V net)

Als je een dure stereo installie koopt en niet zo eentje bij de  media markt dan mag je toch wel verwachten dat er een fatsoenlijke voeding in zit.
Voor mij is dat zeker iets om over de aanschaf van High end apparatuur na te denken, anders is dat naar mijn idee slechte prijs kwaliteit.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Kingpin

Quote from: Staaled on November 25, 2014, 09:42:13
Ik ben onlangs op de producten van Torus Power gestuit. www.toruspower.com
Het ziet er imposant uit en ik zou het overwegen , ware het niet dat je voor een beetje set al snel 5k plus kwijt bent.

Als ik op scheidingstrafo industrieel zoek kom ik bijvoorbeeld deze http://nl.rs-online.com/web/p/din-rail-panel-mount-transformers/7387975/
tegen.

In hoeverre zijn dergelijke trafo's geschikt om in te passen in een thuissituatie en wat valt er te verwachten aan verbetering ?
Maw zijn er ervaringen op dit forum in deze ?
Way overprized. Het is volgens mij niet alleen een trafo maar daarachter ook een netwerk die de boel stabiel houd, maar dan nog is de prijs totaal uit verhouding.
Mijn mening, maar als je het ervoor over hebt ....
Je kan de 5k beter besteden in 'betere' apparatuur, speakers of akoestiek.

Zelf bouwen is ook een optie als je handig bent en ervaring hebt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Quote from: Kingpin on November 28, 2014, 14:30:35
Way overprized. Het is volgens mij niet alleen een trafo maar daarachter ook een netwerk die de boel stabiel houd, maar dan nog is de prijs totaal uit verhouding.
Mijn mening, maar als je het ervoor over hebt ....
Je kan de 5k beter besteden in 'betere' apparatuur, speakers of akoestiek.

Zelf bouwen is ook een optie als je handig bent en ervaring hebt.
Klopt, vandaar mijn interesse in alternatieven.

Wat je zo her en der leest komen de "verbeteringen" voort uit
één "ground" middels balanced power , impedantie en piekstroom (resp. lager en hoger dan het net).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Quote from: Staaled on November 28, 2014, 14:39:48


Wat je zo her en der leest komen de "verbeteringen" voort uit
één "ground" middels balanced power , impedantie en piekstroom (resp. lager en hoger dan het net).
Dat is ook de insteek van de Kemp BIS...
Ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden ervan.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN