Avi's openen in Premiere

Started by Roland, February 14, 2002, 09:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Roland

Hoi,

ik wil een avi-bestand openen in Adobe Premiere 6.0, maar ik krijg de volgende melding:


Unable to open that file.
File uses an unsupported compression format.

File path: E:\Downloads\Video\Within Temptation - Ice Queen.avi


Ik heb gekeken bij de eigenschappen van de Avi:

Geluidsindeling: Microsoft ADPCM, 22050 Hz, 4 bit, mono

Video-indeling: 320 x 240, 6254 frames, 23,970 frames per sec, 109 kB/sec, onbekende indeling.

Ik draai win98SE en dan heb je ook een tabblad voorbeeld waarbij je even kan kijken naar het filmpje in een klein venster (hoe het met andere OS'en zit weet ik niet precies en dat boeit op dit moment ook niet echt).
Er staat dan: Video niet beschikbaar - Kan decompressieprogramma vids:MPG4 niet vinden.

Wat is er met deze file aan de hand?  ???

Een andere avi-file (ook met onbekende indeling) kan ik wel gewoon 'previewen' en openen in Premiere. Deze is trouwens wel 25 fps en niet 23,970 fps.

Ik heb met project settings lopen experimenteren, maar ook met 24 fps, 29,97 fps en 30 fps is de avi niet openen.

Hmmmz... wat zou het probleem kunnen zijn?

J.A.F._Doorhof

#1
Dit is waarschijnlijk een MPEG4 bestand.
En wel met een "illegale" MPEG4 codec, erg populair op de file exchange en DIVX sites.

Ben er zelf ook eens mee aan het stoeien geweest.
Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar je moet een speciale MPEG 4 codes downloaden, ik dacht van de digital digest site. Deze installeren en de oude MS codec laten overschrijven, en dan zou het moeten werken.

MvrGr.
Frank
ITC TD

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

#2
Hey,

bedankt voor je antwoord. Ik ben even op digital digest kan snuffelen en kwam op http://www.divx-digest.com/software/index.html , maar daar stonden een beetje veel files  ;D.
Ik neem aan dat je een file bedoeld onder 'Codec on this site :', maar ik zou echt niet weten welke.

Ik heb momenteel de Alpha3.11 divx versie codec geïnstalleerd en de 4.11 codec met compatibileit met oudere codecs. Ik kan de avi wel gewoon afspelen dus :)

Roland

J.A.F._Doorhof

#3
Probleem dus opgelost ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

#4
QuoteProbleem dus opgelost ?

MvrGr.
Frank

Nee, die codecs (3.11 en 4.11) had ik al. Ik kan de avi-file gewoon afspelen, maar openen in Premiere lukt niet.
Ik ga morgen eens wat 'extra' codecs van die site proberen, misschien dat dat helpt  ???
Vaag probleem  :-/

J.A.F._Doorhof

#5
Adobe zou wel eens een eigen plug-in nodig kunnen hebben.
Aan het formaat te zien lijkt het op VCD.
Wat je kunt proberen is de file te demuxen, zodat in iedergeval de audio eruit is. Maar ik geef je weinig kans.

De MPEG4 codec van Adobe is volgens mij alleen voor de officiele manier.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

QuoteDe MPEG4 codec van Adobe is volgens mij alleen voor de officiele manier

Hmmm, dat ken ik niet  ;D ::)

Ik ga wel even wat experimenteren en als dat niet wil lukken, dan houdt het gewoon op.

Bedankt voor je hUlp  :)

J.A.F._Doorhof

#7
Geen enkel probleem, graag gedaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"