Zappiti 4K mediaplayer

Started by larsonator, November 22, 2014, 19:51:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet

Is een intel NUC dan niet een betere optie met openelec, heb je gelijk IR?
Maar moet zeggen dat de Chromebox er mooi uit ziet en zal vast ook goed werken met Openelec!

Quote from: skank1 on February 19, 2015, 10:29:59
Vergeet 3d maar.
Er is nog geen enkel android toestel die zowel hd audio als 3d probleemloos doet
Ik zou gewoon wegblijven van dergelijke toestellen

Een chromebox met openelec is voorlopig the way to go

(wel geen 3d) daarvoor heb je windows nodig

road rebel

#76
Chromebox is een nuc met chrome OS.
Maakt eigenlijk niet uit welke je koopt, als het maar de goedkoopste is  ;D

marz01

Iemand deze player al in bezit?
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Wifimedia

#78
Vanaf vandaag is de nieuwe Zappiti 4K player bij ons te bestellen.

De eerste levering van deze nieuwe 4K spelers zal exclusief via Wifimedia lopen! Midden deze week verwachten we de eerste bestellingen al te kunnen verzenden.

http://www.wifimedia.eu/zappiti-player-p-6640.html
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

larsonator

Zal mij benieuwen wat ze er deze x van bakken. De vorige zapiti was maar een  prul  :eh:

Kanariepiet

Op het Zappiti forum ziet het er niet veelbelovend uit;
- Hardware fouten zodat ze gerepareerd moeten worden
- Cloud omgeving die niet werkt
- Bestand locaties op NAS die slecht te benaderen zijn

Weer een gevalletje van op de markt brengen zonder de kinderziektes er uit te halen, jammer, want is een mooi en veelbelovend apparaat :'(

Striven

#81
Quote from: kanariepiet on March 17, 2015, 20:09:53
Op het Zappiti forum ziet het er niet veelbelovend uit;
- Hardware fouten zodat ze gerepareerd moeten worden
- Cloud omgeving die niet werkt
- Bestand locaties op NAS die slecht te benaderen zijn

Weer een gevalletje van op de markt brengen zonder de kinderziektes er uit te halen, jammer, want is een mooi en veelbelovend apparaat :'(

Wij zullen de speler in de winkel uiteraard opstellen en deze functionaliteiten testen en de bevindingen hier even laten weten.
Rotel RC-1570 | Rotel RB-1552 MkII | B&W CM6 S2 | B&W ASW CM10 S2 | OPPO BDP-103EU | Sonos ZP90 Magna Ultimo | PS4 | Intel NUC(KODI) | Panasonic TX-P65VT60 | AudioQuest | Asustor AS-5008T

papaleo

Quote from: larsonator on March 17, 2015, 17:40:51
Zal mij benieuwen wat ze er deze x van bakken. De vorige zapiti was maar een  prul  :eh:

Welke bedoel jij dan?
Want de Zappiti Base 3d,welke het zelfde is als de Dune uitvoering vind niet ech een prul.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skank1

Wegblijven van deze speler is de boodschap.. lees maar even rond op internet.

HET android toestel die tot op het moment beste scoort, is de himedia Q5 4K
En dit dan ook nog eens vele malen goedkoper dan de zappiti
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larsonator

Quote from: papaleo on March 17, 2015, 22:25:47
Welke bedoel jij dan?
Want de Zappiti Base 3d,welke het zelfde is als de Dune uitvoering vind niet ech een prul.
die ja. Ik zal t zo zeggen; ook Dune is ook prul geworden. Vanaf de zogenaamde 3D spelers is het bergafwaarts gegaan.

papaleo

Quote from: larsonator on March 18, 2015, 18:30:11
die ja. Ik zal t zo zeggen; ook Dune is ook prul geworden. Vanaf de zogenaamde 3D spelers is het bergafwaarts gegaan.

Ooh,oke...
Het is omdat je het goed onderbouwd,anders had ik je niet gelooft.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

Ikzelf heb niet het geluk een 4k weergever te hebben en heb geen Zappiti 4K box, maar wanneer ik hun eigen forum zie en de uitgebreide Bugfix dan geeft mij dat toch iets meer vertrouwen dan een 13 in een dozijn android box:

http://www.zappitiforum.com/viewtopic.php?f=27&t=2026&sid=bd8c2a73b807eb09d41d65809547eead

Robbo

Quote from: road rebel on March 19, 2015, 11:41:01
Ikzelf heb niet het geluk een 4k weergever te hebben en heb geen Zappiti 4K box, maar wanneer ik hun eigen forum zie en de uitgebreide Bugfix dan geeft mij dat toch iets meer vertrouwen dan een 13 in een dozijn android box:

http://www.zappitiforum.com/viewtopic.php?f=27&t=2026&sid=bd8c2a73b807eb09d41d65809547eead

Juist de actieve development, en reageren op bug reports, is waarom zo'n player slaagt of niet.   

road rebel

Er is nu ook een mini versie zonder ingebouwde HDD.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Wifimedia

Quote from: skank1 on April 17, 2015, 09:50:59
Iemand?

De speler staat hier nu een weekje op demonstratie bij ons in de winkel en onze eerste bevindingen zijn positief.

Het kastje zelf heeft een mooie stevige metalen behuizing.
De Zappiti software is in principe gewoon een App op het Android besturingssysteem en functioneert vrijwel gelijk aan vorige Zappiti spelers.
Daarnaast is de speler erg snel. Het opstarten van apps zoals XBMC, Netflix, YouTube verloopt snel en soepel.
Een minpuntje kan zijn dat het instellen van je Zappiti of XBMC bibliotheek wat lastig is voor een leek en de handleiding is nog niet Nederlandstalig en erg beperkt is. Heb je echter ervaringen met een vergelijkbare speler of XBMC dan zal het geen probleem mogen zijn.
De videobestanden die wij hier hebben spelen allemaal af. Ook 30GB grote blu-ray bestanden speelt deze zonder haperingen af.

Je bent natuurlijk van harte welkom in de winkel om zelf de speler uit te proberen.
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

dvd-fan

hoe is het met dts-master en dolby true? Al getest?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

larsonator

Quote from: Wifimedia on April 17, 2015, 10:43:22
De videobestanden die wij hier hebben spelen allemaal af. Ook 30GB grote blu-ray bestanden speelt deze zonder haperingen...
dat doen tegenwoordig alle mediaspelers. Maar hoe doet ie t met 4K? Daar draait het immers om bij deze player.

skank1

Quote from: Wifimedia on April 17, 2015, 10:43:22
De speler staat hier nu een weekje op demonstratie bij ons in de winkel en onze eerste bevindingen zijn positief.

Het kastje zelf heeft een mooie stevige metalen behuizing.
De Zappiti software is in principe gewoon een App op het Android besturingssysteem en functioneert vrijwel gelijk aan vorige Zappiti spelers.
Daarnaast is de speler erg snel. Het opstarten van apps zoals XBMC, Netflix, YouTube verloopt snel en soepel.
Een minpuntje kan zijn dat het instellen van je Zappiti of XBMC bibliotheek wat lastig is voor een leek en de handleiding is nog niet Nederlandstalig en erg beperkt is. Heb je echter ervaringen met een vergelijkbare speler of XBMC dan zal het geen probleem mogen zijn.
De videobestanden die wij hier hebben spelen allemaal af. Ook 30GB grote blu-ray bestanden speelt deze zonder haperingen af.

Je bent natuurlijk van harte welkom in de winkel om zelf de speler uit te proberen.

Helaas de winkel is te ver voor mij (kust belgie)

Ik had graag geweten of de volgende dingen zonder haperingen spelen IN kodi:
3d iso bluray (mvc)
Bdmv formaat full bluray (mag zonder menu)
Passthrough hd audio..

Ik hoor het graag :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: larsonator on April 17, 2015, 11:21:52
dat doen tegenwoordig alle mediaspelers. Maar hoe doet ie t met 4K? Daar draait het immers om bij deze player.

Daar ga je wel heel snel over met je conclusie
Lang niet alle spelers doen dit, ze beloven het wel toto het puntje bij paaltje komt.
Android doet geen hdaudio vandaar.
De vraag blijft :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larsonator

#95
Quote from: skank1 on April 17, 2015, 11:39:20
Android doet geen hdaudio vandaar.

Ik heb het dan ook over échte mediaspelers zoals Dune, Mede8et, HTPC enz..
Deze speler hoort  4k hevc incl. HD audio af te spelen over HDMI 2.0 (of hoger ;) ) zonder enig hick-up. Zo niet, is het voor mij géén 4K mediaspeler. Daarbij vraag ik me af welke content men hier mee af gaat spelen. Er is buiten een hoop demo-shizzle (streetviews, ballonnen en andere onzin) niets om er op af te spelen. Tegen de tijd dat er échte content is, is deze speler al achterhaald.

road rebel

@Skank1: Misschien moet je eens vragen aan home@themovies, die zouden de zappiti ook leveren en dat is een stuk dichter  ;)

Voor zover ik weet is er nog geen enkele media speler die volledig uhd-4k afspeelt, maar dat geeft niet want het bronmateriaal is er nog niet  ;D

skank1

Het gaat mij niet om het 4k gedeelte
Maar om een speler die kodi ondersteund en. 3d iso zonder zelf externe spelers te moeten gebruiken en die is er nog niet.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

pietnoeck

al behoorlijk wat 4k materiaal op Netflix hoor !

bodiug

Is spotify een beetje makkelijk te gebruiken? Kan daar nog niet veel over vinden...