Power over Ethernet Acceps point

Started by jeepee, November 22, 2014, 16:43:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Ik wil in huis 1 of 2 wifi acces points plaatsen.
Nu las ik over Power over Ethernet.
Kun je zo'n accespoint gewoon aan lan kabel hangen en is er dan voldoonde power?
Of moet er ergens in het netwerk nog een aparte voeding worden geplaatst?

Raphie

Je hebt een POE SWITCH nodig of een POE injektor
JBL PRX Power!

jeepee

Dank vppr de reactie. En zo'n Poe injector, kun je die aan je netwerk hangen en dan meerdere poe accespoints voeden?

Kjelt

Quote from: jeepee on November 22, 2014, 17:22:51
Dank vppr de reactie. En zo'n Poe injector, kun je die aan je netwerk hangen en dan meerdere poe accespoints voeden?

Je netwerkkabel gaat in een PoE injector LAN ingang, deze heeft daarnaast een netspanning aansluiting en één netwerk PoE uitgang (LAN+DC) (eentje dus maar anders spreek je over een PoE switch).
Aan die PoE uitgang kun je dus maar één PoE accesspoint aansluiten. Maar dan kun je dus net zo goed een normale netspannings gevoede accespoint aansluiten.
Als je meerdere PoE accesspoints wilt aansluiten zul je dus een PoE switch met meerdere PoE uitgangen moeten gebruiken en deze switch ergens in het midden van de accesspoints plaatsen.

theo_reet


Etiennevh

Let op dat je twee soorten PoE hebt. PoE 802.3af (max. 15.4 watt) en PoE+ 802.3at (max. 25.5 watt). Voor sommige accesspoints maakt het uit welke PoE je gebruikt, immers is het vermogen van de radio's vaak afgestemd op één van de twee. Als je een accesspoint met grotere oren gebruikt, (zo noem ik het meestal, en nee ik heb het niet over accesspoints die het wettelijk gereguleerde milliwattage overschrijden) wordt er vaak PoE+ gevraagd voor de betere dekking op vooral 5Ghz.

Een goede PoE+ switch die ik regelmatig bij klanten weg zet is dacht ik een HP 1910 8G-poorts PoE+ switch. Lekker laagdrempelige layer 2 switch maar wel voldoende PoE en 8 gigabit poorten.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto