Koppeling pc met Antelope Zodiac usb dac GELUKT

Started by Zodiac, November 21, 2014, 16:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Quote from: Raphie on December 29, 2014, 21:10:49
wat voor omzetter?

kijk je DAC kan op 2 manieren werken, als USB soundcard (dus met een driver en een directe USB verbinding tussen de PC en de DAC) OF als een traditionele dac, gevoed door een (RCA) spdif signaal
dan heb je helemaal geen driver meer nodig, maar werkt je DAC ook niet als USB soundcard EN doet je "omzetterje" dienst als soundcard.
Helder. Ik snap wat je zegt.
Ik gebruik een usb-spdif converter van gold note. De fiorino. Ik moest daarvoor ook een driver installeren. Het ding is mij verkocht als een asynchrone toepassing, waarmee ik veronderstelde dat de zodiac als usb dac bleef fungeren.

In jriver kies je je device. Ik kan in jriver kiezen voor de driver van de Gold Note (asio), maar ook voor de driver van de zodiac (ook asio). In windows moet ik dan wel de juiste kiezen als 'afspeel apparaat'.

Ze werken beiden. Echter, na een minuut of 10, soms 15, soms 7 (kan geen patroon herkennen) verdwijnt de lock met de zodiac, alleen dus als ik direct via usb speel, dus de meest zuivere manier van spelen heb gekozen (wat ik het liefst wil uiteraard).
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Edit:
- driver heb ik gedeinstalleerd. Dacht dat dat wel s zou kunnen helpen.
- wilde de driver herinstalleren
- setup software zegt: koppel je zodiacje aan
- zodiac aangekoppeld, geen contact, ander kabeltje, idem. Niets.
- ergo: driver kan nu niet worden geïnstalleerd....F...ck!

Toch usb aansluiting hardware dan?

WTF!!!!!! :devil: :devil: :devil:

Wat ik nou dus gewoon echt NIET snap. Waarom werkt zoiets op een gegeven moment wel, dan een beetje en dan INEENS niet. Het lijkt wel een wijf zo'n ding. Weg ermee zeg ik.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

Ik zou eens beginnen met een schone herinstallatie van windows
En dan gewoon alles lekker door windows zelf laten detecteren
Vooral moederboard drivers, of "updated" usb drivers van "tweakers" sites kunnen je windows onherstelbaar vernaggelen.
Zit je op een USB 3 of USB 2 poort?
JBL PRX Power!

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Zodiac

Tja, het begint een beetje pathetisch te worden. Voor jullie zal ik de amusementswaarde nog wat opschroeven:

- wat blijkt: als je de zodiac bruut uit t stopcontact rukt en dan weer aanplugt: dan herkent de pc de zodiac weer en vv.
- das mooi: want dan kun je tenminste weer een driver installeren
- zo gezegd, zo gedaan
- en: ook de zogenaamde Zodiac desktop controller, waarmee de verlichting sterkte e.d. kan worden geregeld.
- tot mijn grote verbazing kun je, door deze laatstgenoemde actie,  in jriver nu zodiac wasapi instellen. Zonder laatstgenoemde actie was dit alleen ASIO. ????? Weird!
- ik luister nu met de billen bij elkaar via usb naar muziek op m'n pc. Ha!
- hij is al 1x gestopt, na 3,5 nummers (15 minuten ca). In jriver speelt de muziek vrolijk verder
- ik moet dan even op stop en play drukken en dan loopt ie weer een periode.....
- de zodiac is gered van een enkeltje kliko, tijdelijk!

Dank voor alle tips heren. Alles helpt!

(Zou een superuniti of Majik dsm zonder gedoe spelen...?)

-
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher


Quote from: mijkie on December 30, 2014, 12:16:00
heb je hem al eens bij iemand anders getest of op een mac ?
Inderdaad, ook ff proberen op een iMac of MacBook.

Zodiac

Happy!

Met dank van mijn 'nieuwe vriend' bij Antelope heb ik de Zodiac na veel gevloek en verwensingen aan de praat.
Het is toch een update van de firmware die noodzakelijk was en waardoor de zodiac nu via ASIO ipv wasapi speelt. Daarnaast is met deze update een interne fout hersteld. Het lag dus toch aan het apparaat en niet aan Windows.
Heel gedoe:
Knoppie indrukken, stekker eruit, knoppie in blijven drukken tot er iets op het schermpje verschijnt, dan software updaten, kabel eruit raggen en dan...........magic! Dat moest je echt even weten...
Bij Antelope hadden ze er sinds midden november voor nodig om me dat te adviseren, dus voel me niet helemaal een no-know :D
Afijn. EINDE topic. Met dank aan allen voor de tips en trics. Heb er veel van geleerd.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

daanvanduif

Mooi dat het uiteindelijk wel opgelost is na deze speurtocht. Nu kan je met een gerust hart mmuziek luisterend 2015 in.
Corazón

PuNkEnStEiN

Quote from: Zodiac on December 31, 2014, 10:10:29Happy!

Met dank van mijn 'nieuwe vriend' bij Antelope heb ik de Zodiac na veel gevloek en verwensingen aan de praat.
gefeliciteerd! Geniet ervan!  :pompom:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

mijkie

goed bezig !! jij gaat muzikaal het nieuwe jaar in  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Raphie

Mooi, maar die firmware update stond toch gewoon tussen de drivers op de webpagina? waarom niet eerder geinstalleerd dan?
JBL PRX Power!

Zodiac

Quote from: Raphie on December 31, 2014, 13:16:28
Mooi, maar die firmware update stond toch gewoon tussen de drivers op de webpagina? waarom niet eerder geinstalleerd dan?

Hier is een digibeet aan het woord Raphie: Ik heb de beschikbare software die op de site onder 'support' staat geïnstalleerd. Kon verder niets anders downloaden dan dat. Na veelvuldig contact met Antelope de afgelopen tijd, kreeg ik eindelijk een bepaalde riedel waarbij de zodiac zelf ook een update kreeg. Niet alleen de driver dus. Alles ging knipperen en er gebeurden dingen die eerder niet gebeurden. Als antelope me dat nou had verteld in november al, had ik niet zo lang zelf hoeven aanmodderen. Geloof me, als ik dit eerder geweten had, had ik het gedaan uiteraard.
Maar goed, ik geef gaarne toe dat ik zelf de zwakste schakel in dit avontuur ben.
Dank voor het meedenken dus!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

br@m

Onzin om de schuld zo bij jezelf te leggen.

Die Antelope is een onbehoorlijk prijzig apparaat, dan mag je ook wel wat service verwachten.

Het eerste wat Antelope jou had moeten vragen in november is of je de nieuwste firmware al geïnstalleerd had en zo nee hadden ze je moeten zeggen dat te doen, plus uitleg.

Ik vind dat je heel coulant bent naar Antelope, persoonlijk vind ik het een wanprestatie dat ze er anderhalve maand over doen om jou uit te leggen dat een firmware update dit probleem kan verhelpen.

Maar goed, hij doet het, dus je kunt verder.

Veel plezier er mee!
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Zodiac

Quote from: br@m on December 31, 2014, 14:32:30
Onzin om de schuld zo bij jezelf te leggen.

Die Antelope is een onbehoorlijk prijzig apparaat, dan mag je ook wel wat service verwachten.

Het eerste wat Antelope jou had moeten vragen in november is of je de nieuwste firmware al geïnstalleerd had en zo nee hadden ze je moeten zeggen dat te doen, plus uitleg.

Ik vind dat je heel coulant bent naar Antelope, persoonlijk vind ik het een wanprestatie dat ze er anderhalve maand over doen om jou uit te leggen dat een firmware update dit probleem kan verhelpen.

Maar goed, hij doet het, dus je kunt verder.

Veel plezier er mee!

Je hebt gelijk hoor! Wetende wat ik nu weet, zou dat ook altijd mijn eerste vraag zijn en zou ik, desnoods ongevraagd, aangeven hoe je zoiets doet. Overigens is de vraag me vaak gesteld, maar Ikzelf heb blijkbaar niet voldoende besef gehad van het fenomeen firmware, want zat steeds in de software hoek van de aansturing te zoeken. De driver. En in de windows hoek.
Overigens zou de dealer, bij wie ik dat ding als demo heb gekocht, mij ook hebben kunnen aanbieden me even te helpen. Hij had 'm blind naar Antelope opgestuurd om 'm te laten 'repareren'. Dt wilde ie doen. Een beetje meedenken, zoals jullie hebben gedaan, zou hem niet hebben misstaan. Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Het is dat ik een volhardend mannetje ben dat niet snel opgeeft, maar t was een close call. Hij lag echt bijna buiten op straat....

Maar goed, Inderdaad. Hij doet het nu, het klinkt fenomenaal (echt veel beter dan via spdif) en ik ga vergeten dat dit alles wat moeizaam is verlopen.

Fijne jaarwisseling allen!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

Je hebt wel gelijk hoor, als dit geen gesneden koek is dan komt dit niet als eerste bij je op, fijn dat het toch nog op de valreep van 2014 is opgelost, ga je met een lekker gevoel het nieuwe jaar in, niets voelt zo lullig als denken iets goeds te kopen maar het werkt gewoon niet. Have fun!
JBL PRX Power!

Voegetje

Wellicht een wat laat bericht, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik lijk dezelfde problemen met mijn Zodiac Gold te ervaren. De support van Antelope kan weinig voor me doen. Volgens hen is er geen firmware update beschikbaar en het probleem is ze onbekend (en het product is end of life..)

Mogelijk kan iemand me vertellen of er toch nog een mogelijkheid is om de firmware te updaten of om met de juiste persoon in contact te komen om te kijken of het te verhelpen is.

Alvast bedankt!