Koppeling pc met Antelope Zodiac usb dac GELUKT

Started by Zodiac, November 21, 2014, 16:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

geen idee waar je woont, maar ik heb hier nog een Meridian Director liggen die ik momenteel niet gebruik...die kan je wel ff lenen wat mij betreft  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Quote from: Dynky on November 28, 2014, 14:28:18
geen idee waar je woont, maar ik heb hier nog een Meridian Director liggen die ik momenteel niet gebruik...die kan je wel ff lenen wat mij betreft  ;)
Dat is erg aardig! Ik ben nu eerst in direct contact met Antelope getreden om een loaner unit te regelen. Maar die verwijzen uiteraard naar de dealer, die geen unit ter beschikking heeft. Leuk hè? Misschien dat ik het toch voor elkaar krijg bij Antelope.
Anders is een leen dac/voorversterker (want die functie vervult de zodiac in mijn set ook) zeer welkom.
Dank voor het aanbod!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Update voor whoever cares...er is helemaal niets mis met die usb aansluiting. Het zat m toch in te brakke data overdracht van nas naar laptop (zowel bedraad als via wifi) 1 bitje niet ok is lock weg. Onverbiddelijk. Heb m'n HDD met muziek nu direct aan muzieklaptop gehangen, drivertjes opnieuw geïnstalleerd en we kunnen los.....! Ome Z is blij! 7500 albums (of hoever we komen) luisteren in deze vrije weken. En o jongens...wat klinkt t goed!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

drevox

Tja was te verwachten. De pc hardware en software  (windows) tegenwoordig is om te huilen.
externe HDD klinkt waarschijnlijk ook nog beter.

Veel plezier gewenst.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Zodiac

Toch een beetje te vroeg in de hosanna mood.
Speelt 15 - 20 minuutjes zonder haperingen, schakelt lekker tussen resoluties, en dan ineens: weg!
Moet ik weer eventjes de boel opstarten, etc. Duidelijk iets met software. Maar wat??

Het gekke, als ik dus een usb naar spdif converter tussen pc en dac zet. Dus de rca ingang gebruik op de zodiac ipv de usb ingang: geen enkel probleem, gelocked voor t leven ;D voor de rest exact dezelfde omstandigheden.... :devil:

Draai nu op W7. Staat niets anders op laptop dan JRiver. Slaapstand uitgezet, high performance, alle windows tweaks uitgevoerd die me werden aangeraden.....

Zou t m toch in de zodiac driver zitten?

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

br@m

Om zeker te zijn dat het niet aan je computer ligt zou je alle USB poorten op je computer moeten proberen. Als je op alle poorten het probleem kunt reproduceren, ligt het 95% zeker aan je DAC.

Of dat dan in de driver zit of in de hardware, dat weet ik niet.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

drevox

Mmmm,
Je moet echt alles proberen.
Driver reinstall, andere driver, ander programma zoals foobar, instellingen in programma aanpassen, andere kabel, andere poorten, misschien win8 proberen, andere pc.

Jammer aangezien je al veel had geprobeerd. De lock lijkt wel iets stabieler te zijn. Misschien alleen EPs luisteren :P
Misschien de dac omdraaien....hehe.
Windows instellingen zouden volgens mij buiten kwaliteit niks moeten uitmaken.

Je had toch een andere (hiface) usb converter?  Klinkt ie niet beter? Misschien een stello u3 of een audiophilleo halen,  heb je meteen een leuke DDC.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

PuNkEnStEiN

Blijft het geluid op je pc wel doorspelen via de hoofdtelefoonuitgang?
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Zodiac

Quote from: PuNkEnStEiN on December 24, 2014, 15:23:18
Blijft het geluid op je pc wel doorspelen via de hoofdtelefoonuitgang?
Nee, de koppeling is echt weg. Dus de data transmissie/ stopt.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

drevox

Ik denk dat hij de koptelefoon uitgang van de pc bedoelt. Dus of de software blijft doorspelen.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Zodiac

Quote from: drevox on December 24, 2014, 14:04:44
Mmmm,
Je moet echt alles proberen.
Driver reinstall, andere driver, ander programma zoals foobar, instellingen in programma aanpassen, andere kabel, andere poorten, misschien win8 proberen, andere pc.

Jammer aangezien je al veel had geprobeerd. De lock lijkt wel iets stabieler te zijn. Misschien alleen EPs luisteren :P
Misschien de dac omdraaien....hehe.
Windows instellingen zouden volgens mij buiten kwaliteit niks moeten uitmaken.

Je had toch een andere (hiface) usb converter?  Klinkt ie niet beter? Misschien een stello u3 of een audiophilleo halen,  heb je meteen een leuke DDC.

Mmmmm, volgens mij heb ik alle variabelen wel zo'n beetje gehad. Het 'probleem' is ook te overzien gelukkig. Want met de usb->spdif speelt alles vrolijk (dus...'wat zeur je dan?' Hoor ik jullie zeggen), maar het is een soort knagend 'ongenoegen' en in mijn hoofd speelt de boel middels usb mooier dan met spdif. En..het werkt nu dus ook, maar waarom niet stabiel pvd?

Feit is dat na her-installatie van de driver en een stabiele data -toevoer usb wel werkte (tot mijn grote blijdschap). Maar toen ik net relaxed kon luisteren, klik, weg lock.....

Anyways: de hiface heeft inmiddels alweer een ander baasje. Heb nu de Gold Note Fiorino. Klinkt duidelijk beter dan de hiface, maar heeft een 'karakter', wat ie in mijn puristen brein niet zou mogen hebben. En het is weer een kastje, dat overbodig zou moeten zijn.

Dat usb gedoe moet gewoon gaan werken....the story continues.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: drevox on December 24, 2014, 15:43:41
Ik denk dat hij de koptelefoon uitgang van de pc bedoelt. Dus of de software blijft doorspelen.

Aha, ok!
Geen data, geen lock inderdaad. Goeie optie....straks s proberen.
Thx!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

PuNkEnStEiN

Quote from: drevox on December 24, 2014, 15:43:41Ik denk dat hij de koptelefoon uitgang van de pc bedoelt. Dus of de software blijft doorspelen.
Dat bedoelde ik inderdaad.  ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

drevox

Als de Zodiac een hele goede usb oplossing heeft is dat natuurlijk zonde van de potentie.
Voordeel is natuurlijk dat er geen spdiff protocol tussen zit en neem ik aan meteen naar i2s word omgezet.
En In principe heb je gewoon gelijk. De usb input moet gewoon werken.
Externe oplossing is mede doordat je soms 2 kabels nodig hebt weer duurder zodat je mogelijk moet besparen op usb ddc.

Kom je op google dit probleem vaker tegen? Zoja dan kan het een hardware/software probleem zijn maar meestal krijg je dan een windows melding. Zo nee dan lijkt het sterk op een defect model.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Raphie

nogmaals: Latencymon en dpclatency draaien..... dan weet je zo welke drivers of processen roet in het eten gooien
JBL PRX Power!

PuNkEnStEiN

Quote from: Zodiac on December 24, 2014, 15:52:58
Aha, ok!
Geen data, geen lock inderdaad. Goeie optie....straks s proberen.
Thx!
En? Al geprobeerd of het geluid via de koptelefoonuitgang van je PC wèl blijft doorspelen?  :blink:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Raphie

Quote from: PuNkEnStEiN on December 29, 2014, 19:09:04
En? Al geprobeerd of het geluid via de koptelefoonuitgang van je PC wèl blijft doorspelen?  :blink:
WDM onboard zal prima spelen
het is een USB ASIO issue / latency issue
JBL PRX Power!

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

PuNkEnStEiN

Quote from: Raphie on December 29, 2014, 19:11:51
WDM onboard zal prima spelen
het is een USB ASIO issue / latency issue
Zou heel goed kunnen, maar ik hoor het graag van Zodiac zelf. Die zou het immers uitproberen?  :smile:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Raphie

JBL PRX Power!

Zodiac

Quote from: Raphie on December 29, 2014, 19:43:29
waar zouden we zijn zonder google... vooruit maar weer:

http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

http://www.resplendence.com/latencymon

Dank je! Jij bent hier duidelijk verder in dan ik.....
Ik geloof dat ik het ongeveer snap... :dozingoff:
Maar nu dit: usb kabeltje van pc direct in zodiac: drop outs. Omzetterje naar rca daartussen: geen drop outs. Verder geen veranderingen. Omzettertje (converter) doet blojkbaar iets probleem oplossends...wat?

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

Quote from: Zodiac on December 29, 2014, 20:07:18
Dank je! Jij bent hier duidelijk verder in dan ik.....
Ik geloof dat ik het ongeveer snap... :dozingoff:
Maar nu dit: usb kabeltje van pc direct in zodiac: drop outs. Omzetterje naar rca daartussen: geen drop outs. Verder geen veranderingen. Omzettertje (converter) doet blojkbaar iets probleem oplossends...wat?
wat voor omzetter?

kijk je DAC kan op 2 manieren werken, als USB soundcard (dus met een driver en een directe USB verbinding tussen de PC en de DAC) OF als een traditionele dac, gevoed door een (RCA) spdif signaal
dan heb je helemaal geen driver meer nodig, maar werkt je DAC ook niet als USB soundcard EN doet je "omzetterje" dienst als soundcard.
JBL PRX Power!

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840