Koppeling pc met Antelope Zodiac usb dac GELUKT

Started by Zodiac, November 21, 2014, 16:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drevox

Ik moet zeggen dat het zeker niet prettig is om pauzes in de muziek te horen maar als het goed is moet je het verschil toch vrij snel horen. Zo niet dan ook niet kopen. 100 euro is ook niet rete duur, goed voor een kabeltje. Nadat alles weer is ingespeeld was het de beste prijs/kwaliteit upgrade die ik gekocht heb.
Maar nogmaals als je geen verschil hoort moet je ook niet kopen.
Lastig van jriver vind ik wel dat je elke keer weer mag gaan paypalle  voor de laatste versie. Bij jplay is 1x kopen en klaar. Dan kun je daarna usb kaarten/kabels en SATAn kabels van Jcat kopen.... :p

Edit:
Ik had gelezen dat vlc inderdaad ook niet werkte. Het kan toch een bug met de usb/audio driver zijn icm zodiac. Daarom zeg ik ook alles uitschakelen zoals netwerk kaart. Het kan gewoon een simpele interrupt zijn veroorzaakt door andere hardware of progs
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Zodiac

Quote from: drevox on November 23, 2014, 11:17:30
Ik moet zeggen dat het zeker niet prettig is om pauzes in de muziek te horen maar als het goed is moet je het verschil toch vrij snel horen. Zo niet dan ook niet kopen. 100 euro is ook niet rete duur, goed voor een kabeltje. Nadat alles weer is ingespeeld was het de beste prijs/kwaliteit upgrade die ik gekocht heb.
Maar nogmaals als je geen verschil hoort moet je ook niet kopen.
Lastig van jriver vind ik wel dat je elke keer weer mag gaan paypalle  voor de laatste versie. Bij jplay is 1x kopen en klaar. Dan kun je daarna usb kaarten/kabels en SATAn kabels van Jcat kopen.... :p

Edit:
Ik had gelezen dat vlc inderdaad ook niet werkte. Het kan toch een bug met de usb/audio driver zijn icm zodiac. Daarom zeg ik ook alles uitschakelen zoals netwerk kaart. Het kan gewoon een simpele interrupt zijn veroorzaakt door andere hardware of progs

@Nahpets: ik heb inderdaad ook de usb impedantie van de zodiac geprobeerd. Zelfde probleem.
Het is gek. De koppeling is prima, hij speelt muziek, maar na een minuut of 3 a 5 is de lock verbroken, terwijl jriver of vlc, of de audiospelef van synology, vrolijk verder spelen. Het is dus niet de software, niet de data, niet de usb kabel, niet de slaapstand van de pc, wifi, noch LAN.
Wat oeverblijft: mijn zodiac is niet ok, of de pc (zowel prive, als zakelijk) doet iets (whtever the F...) dat het signaal naar de zodiac onderbreekt!
GVD, heb potdorie 6000 flacs to be heard!

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

Heb je een andere Pc in huis, probeer die dan eens, weet je of het aan de dac / driver ligt edit had je al gedaan zie ik, ik zeg stuur maar retour
JBL PRX Power!

Nahpets

Quote from: Zodiac on November 23, 2014, 11:57:11
GVD, heb potdorie 6000 flacs to be heard!
ah, een groentje..... :D

Ik heb hier een (Linux) PC met MC 19 en 20, iFi iUSBPower, iFi iLink, iFi iPurifier, dCS DAC.
Als je zin hebt/het nut denkt hebben, dan ben je welkom (ook vanmiddag eventueel). In Kudelstaart (tussen Uithoorn en Aalsmeer). Volgens mij zit jij in Utrecht, zou iets van een ruim half uurtje met de auto moeten zijn. Ik zelf kan momenteel geen auto rijden, dsu andersom gaat hem niet worden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

drevox

Ik neem aan dat je het ook allemaal hebt geprobeerd. Ook minimqle drivers dus alles wat je niet nodig hebt uninstallen.
Als je alles op pc/laptop hebt geprobeerd dan zal het wel aan de DAC/USB input liggen.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Zodiac

Quote from: Nahpets on November 23, 2014, 12:06:57
ah, een groentje..... :D

Ik heb hier een (Linux) PC met MC 19 en 20, iFi iUSBPower, iFi iLink, iFi iPurifier, dCS DAC.
Als je zin hebt/het nut denkt hebben, dan ben je welkom (ook vanmiddag eventueel). In Kudelstaart (tussen Uithoorn en Aalsmeer). Volgens mij zit jij in Utrecht, zou iets van een ruim half uurtje met de auto moeten zijn. Ik zelf kan momenteel geen auto rijden, dsu andersom gaat hem niet worden.

Edit: 6000 albums :blush:
En ja....zo groen als gras, schaam me kapot joh :D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

twani

Quote from: Zodiac on November 23, 2014, 09:39:59


De cynische reactie van onze 'allemansvriend', de heer T :tounge: even in de wind slaande..

Was niet cynisch bedoeld hoor....vind echt wel dat hij veel weet ;) 

Wel grappig dat je 'm hebt onthouden trouwens :tounge2:

Nahpets

Quote from: Zodiac on November 23, 2014, 12:09:10
Edit: 6000 albums :blush:

Kijk, dat begint ergens op te lijken.

En ik verwacht ook idd dat de USB poort op de Zodiac voor gaas is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: Nahpets on November 23, 2014, 12:06:57
ah, een groentje..... :D

Ik heb hier een (Linux) PC met MC 19 en 20, iFi iUSBPower, iFi iLink, iFi iPurifier, dCS DAC.
Als je zin hebt/het nut denkt hebben, dan ben je welkom (ook vanmiddag eventueel). In Kudelstaart (tussen Uithoorn en Aalsmeer). Volgens mij zit jij in Utrecht, zou iets van een ruim half uurtje met de auto moeten zijn. Ik zelf kan momenteel geen auto rijden, dsu andersom gaat hem niet worden.

Dank voor de uitnodiging! Helaas een raincheck graag. Wil ik graag een keer doen!
Ben vandaag jarig en heb wat bezoek.

Dus conclusie: de zodiac is boosdoener??
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Nahpets

Quote from: Zodiac on November 23, 2014, 13:13:19
Dus conclusie: de zodiac is boosdoener??

Meest waarschijnlijk. Ik kan eigenlijk geen andere opties meer bedenken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Quote from: Nahpets on November 23, 2014, 13:15:57
Meest waarschijnlijk. Ik kan eigenlijk geen andere opties meer bedenken.

Is een usb naar spdif converter een optie om de usb ingang van de dac te omzeilen?
Of manipuleert zo'n ding de kwaliteit?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Nahpets

Yep. Alhoewel coax wat minder ondersteund als USB heb je daar bij deze Zodiac geen last van.

Met een goede converter zal je er niets van horen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Suggestie voor merk en type? Niet te ingewikkeld svp.
Hans Beekhuyzen is geloof ik wel enthousiast over de M2 Tech hiface.

We hebben het nu over een usb->spdif (RCA) converter....

Trouwens, er zit nog een klein jaar garantie op die Zodiac. Dus misschien dat ik daar wel wat mee ga doen, al krijg je dan natuurlijk precies dezelfde discussies en overwegingen die in dit topic de revue zijn gepasseerd, voordat iemand de garantie en herstelplicht op zich gaat nemen, denk ik (vrees ik..)

Kan mezelf ook een nieuwe dac met voorversterkerfunctie cadeau doen natuurlijk....Mytek, Hugo, .......) ;D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

drevox

Ik denk dat beide merken/dacs wel lekker zijn. Ik weet niet hoe goed de usb inpu op jou zodiac is maar als je een minder goede usb converter haalt zul je dat zeker horen.
volgens mij is het best een goed dac dus een goede losse usb converter zou tevens een upgrade zijn. Emperical audio offramp, hiface EVO + psu + clock. Doe wat research zou ik zeggen op engelstalige fora.

Edit:
Ik zou ook èerder voor hoger niveau dac gaan dan eentje in ongeveer dezelfde prijsklasse. Anders blijf je op het zelfde niveau alleen ander geluid.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Nahpets

Ik zou idd kijken naar een M2Tech hiFace, M2 Tech Evo, iFi iLink, Schitt ??, MF VLink (nooit zelf gehoord overigens), Stello, Hegel.

Mijn iFi mag je best een weekje lenen als je eerst eea wilt proberen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

drevox

Berkeley Audio Design Alpha USB misschien. Blijkt ook goed te zijn.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Nahpets

Hele andere prijsklasse dacht ik. Dan kost de USB->SPDIF bijna net zo veel als de DAC.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

drevox

Usb converter is wel best belangrijk volgens mij. Gaat zoveel mis in het digitale gedeelte als je mij vraagt. Mijn mening/aanname he.

1000 euro voor een usb ddc lijkt mij zelf wel redelijk icm met dac van 1000 - 3000 euro.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Zodiac

Quote from: Nahpets on November 23, 2014, 14:58:20
Ik zou idd kijken naar een M2Tech hiFace, M2 Tech Evo, iFi iLink, Schitt ??, MF VLink (nooit zelf gehoord overigens), Stello, Hegel.

Mijn iFi mag je best een weekje lenen als je eerst eea wilt proberen.
Dat is een geweldige geste Nahpets....! Waar heb ik dat aan te danken? Daar maak ik graag gebruik van!

@ Drevox: en nieuwe dac gaat 'm niet worden hoor. Ik zou wel willen, maar ben eigenlijk best tevreden met de zodiac. Ik loop nu tegen die usb kwestie aan vanwege mijn vliegende start met computerudio. Als ik zou kunnen ruilen tegen een Mytek Digital Stereo 192 DSD-DAC Preamp zou ik dat wel overwegen denk ik. Een hogere klasse ambieer ik geloof ik niet zo....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Nahpets

Quote from: Zodiac on November 23, 2014, 15:17:59
Daar maak ik graag gebruik van!

Prima. Stuur maar even een PM als je zo ver bent.

Het zou kunnen zijn dat ik donderdag om 9:00 uur in Utrecht ben, vlak naast Stadion Galgewaard.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

Quote from: Nahpets on November 23, 2014, 17:08:08
Prima. Stuur maar even een PM als je zo ver bent.

Het zou kunnen zijn dat ik donderdag om 9:00 uur in Utrecht ben, vlak naast Stadion Galgewaard.

Ga je die jongens van FC Utrecht een trainingkje geven Stephan? :tounge2:  kan geen kwaad zag ik vanavond weer....

Nahpets

Bij mijn werkgever bekijk je de thuiswedstrijden van Utrecht vanuit het bedrijfsrestaurant op de 21e verdieping. Soms gedwongen helaas.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Quote from: twani on November 23, 2014, 21:33:40
Ga je die jongens van FC Utrecht een trainingkje geven Stephan? :tounge2:  kan geen kwaad zag ik vanavond weer....

Het is inderdaad niet best........................ :embarassed:
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: drevox on November 23, 2014, 15:03:16
Usb converter is wel best belangrijk volgens mij. Gaat zoveel mis in het digitale gedeelte als je mij vraagt. Mijn mening/aanname he.

Ik heb zojuist een M2Tech Hiface two aangeschaft (usb naar spdif converter) en het werkt in ieder geval met mijn Synology audiospeler software. Ik ben dus hoopvol dat het ook met JRiver gaat werken en dat het probleem dus inderdaad de usb poort van mijn Zodiac dac is.

Opluchting!!! Dat biedt perspectieven dus.

Mag ik jullie allen, maar vooral Nahpets even zeer hartelijk danken voor alle steun en toeverlaat in dezen! Ook je aanbod jouw eigen converter af te staan voor een test vond ik werkelijk geweldig!
En nogmaals sterkte gewenst met de spannende tijd die je door moet.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *