Antimode 8033 - in combinatie met Teradak PSU. OPGELOST

Started by Lars_Portman, November 20, 2014, 16:38:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lars_Portman

Ik heb ooit een antimode 8033 gekocht toen net op de markt kwamen.
Nou draai al jaren geen film opstelling meer maar een bekende van mij draait nog altijd met veel plezier met die antimode.

Nou hebben Teradak  PSU aangehangen om de verbetering te kunnen vinden tegenover gewone geschakelde adapter.

Maar zodra je de Receiver inschakelt geeft die hele hoge pieptoon via de subwoofer weer.
Die geeft die alleen met de de losse PSU van Teradak als Arcam AVR300 is ingeschakeld.

We hebben 2 voedingen geprobeerd met zelfde resultaat , namelijk met onaanhoorbare piep.

Misschien heeft iemand deze klacht ooit eerder gehoord ?

Heeft iemand toevallig ervaringen met externe PSU?






Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Dirk

ik vind het vooral verbazingwekkend dat je sub sowieso een pieptoon kan weergeven  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13

Geen probleem met de standaard adapter van de antimode dus ?

dan heb je je antwoord lijkt me.

Lars_Portman

Quote from: Dynky on November 20, 2014, 19:09:40
ik vind het vooral verbazingwekkend dat je sub sowieso een pieptoon kan weergeven  ???

Dat geeft die dan weer via de subwoofer.   

Als Receiver AVR300 gewoon aanzet zonder wat af te spelen wordt piep al feller.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Lars_Portman

Quote from: RA SUBS on November 20, 2014, 19:17:20
Geen probleem met de standaard adapter van de antimode dus ?

dan heb je je antwoord lijkt me.

Dat lijkt me niet...
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

R0N

Quote from: Lars_Portman on November 20, 2014, 16:38:09
Ik heb ooit een antimode 8033 gekocht toen net op de markt kwamen.
Nou draai al jaren geen film opstelling meer maar een bekende van mij draait nog altijd met veel plezier met die antimode.

Nou hebben Teradak  PSU aangehangen om de verbetering te kunnen vinden tegenover gewone geschakelde adapter.

Maar zodra je de Receiver inschakelt geeft die hele hoge pieptoon via de subwoofer weer.
Die geeft die alleen met de de losse PSU van Teradak als Arcam AVR300 is ingeschakeld.

We hebben 2 voedingen geprobeerd met zelfde resultaat , namelijk met onaanhoorbare piep.

Misschien heeft iemand deze klacht ooit eerder gehoord ?

Heeft iemand toevallig ervaringen met externe PSU?

Hoi,
Een aantal zaken zijn vreemd in je bevindingen.
1- hoge piep uit subwoofer
2- hoge piep via AM8033
3- alleen piep als de Arcam aanstaat

Ad1: een sub zal zelden hoge tonen weergeven, maar ja, hoe hoog is die piep eigenlijk?
Ad2: de AM803 geeft geen hogere frequenties weer. Na 300 Hz is het afgelopen.
Ad3: het lijkt er op dat de PSU met de Arcam conflicteert. Iets terugstuurt het net op?

Om het probleem te lijf te gaan zul je een oscilloskoop nodig hebben om het signaal te meten en te zien wat voor een soort signaal het is. Zo doe ik dat ook. Meten is weten.
Ik zou die PSU eens goed aan de tand voelen!

ron

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Lars_Portman

#6
1. PSU  = is niets mis mee , functioneert hier goed op andere stuk aperatuur.
2.Arcam maakt alleen erger..Maar hoge piep achtergrond als die zo goed als uit staat.
3. als subwoofer uitzet is de piep helemaal weg.  (zonder sub aan is GEEN hoge piep toon)
4. zit tussen antimode en PSU.

Daarom is mijn vraag is wel mogelijk om linear psu te gebruiken bij de Antimode 8033.


Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Lars_Portman

Quote from: R0N on November 20, 2014, 21:55:28
Hoi,
Een aantal zaken zijn vreemd in je bevindingen.
1- hoge piep uit subwoofer
2- hoge piep via AM8033
3- alleen piep als de Arcam aanstaat

Ad1: een sub zal zelden hoge tonen weergeven, maar ja, hoe hoog is die piep eigenlijk?
Doet zeer aan je oren
Quote
Ad2: de AM803 geeft geen hogere frequenties weer. Na 300 Hz is het afgelopen.
Dat kan wezen maar hij stuurt een hele harde piep toon naar de Subwoofer.  DIE ALLEEN HOORT ALS SUB AAN STAAT)
Quote
Ad3: het lijkt er op dat de PSU met de Arcam conflicteert. Iets terugstuurt het net op?
Ik dacht eerst ook dat alleen met Arcam aan was. Maar blijft lichte piep aanwezig met Arcam uit.  met de Arcam aan is die niet dragelijk voor gehoor.
Quote
Om het probleem te lijf te gaan zul je een oscilloskoop nodig hebben om het signaal te meten en te zien wat voor een soort signaal het is. Zo doe ik dat ook. Meten is weten.
Die heb helaas niet....

Nog maals met de adapter er tussen komt er nergens een piep uit.

En hebben met ook ander PSU geprobeert en zelfde probleem dus PSU is als oorzaak uitgesloten.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

R0N

Quote from: Lars_Portman on November 20, 2014, 22:09:26
.......
Daarom is mijn vraag is wel mogelijk om linear psu te gebruiken bij de Antimode 8033.

Ja dat is zeker mogelijk.
Voorheen werden altijd lineaire voedingen gebruikt, maar door de EU-regels is men overgegaan naar de huidige power supplies i.v.m. de eisen t.a.v. het lage vermogen bij uit stand apparaat (<1 W).

Verder zo op afstand kan ik er geen chocola van maken helaas.
Het enige advies dat ik kan geven (behoudens goed meten), is de originele AM power supply te blijven gebruiken.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Lars_Portman

Dan blijven we maar gewoon de oude gebruiken voor de antimode.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Raphie

Waarom überhaupt de aanname dat een andere PSU beter is?!?
JBL PRX Power!

Lars_Portman

Quote from: Raphie on November 21, 2014, 00:31:53
Waarom überhaupt de aanname dat een andere PSU beter is?!?


Waarom niet? Zou heel goed kunnen gezien ook transporten en dac's daar ook mee profiteren.



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Lars_Portman

#12
Is mij duidelijk geworden wat probleem is.

De Antimode is gevoelig voor wisselspanning.  Die kan eigenlijk alleen met gelijkspanning overweg.

lineaire voeding als TeddyPSU die wil wel omdat die ook gelijkspanning uit geeft.

De originele adapter met gelijke spanning werkt die ook geruisloos op.


De antimode 8033 heeft gewoon echt een gelijkspanning nodig. 
De Teradak geeft als enige in dit verhaal wisselspanning daar Reageert antimode dus niet goed op.




Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

R0N

Quote from: Lars_Portman on November 21, 2014, 13:36:02
Is mij duidelijk geworden wat probleem is.

De Antimode is gevoelig voor wisselspanning.  Die kan eigenlijk alleen met gelijkspanning overweg.

lineaire voeding als TeddyPSU die wil wel omdat die ook gelijkspanning uit geeft.

De originele adapter met gelijke spanning werkt die ook geruisloos op.

De antimode 8033 heeft gewoon echt een gelijkspanning nodig. 
De Teradak geeft als enige in dit verhaal wisselspanning daar Reageert antimode dus niet goed op.

Ook dit is niet juist. Je zei dat je een ouder model 8033 hebt en die kunnen ook overweg met 9VAC (=wisselspanning).
Kijk eens in de tabel.

Het is wel van belang dat je de juiste spanning aanbiedt aan de AM8033: òf 9 VAC òf 12 VDC.
Als de Terradak een storing geeft op de AM8033, dan zou ik eens nakijken of die wel de juiste spanning aanbiedt voor de AM8033.
En belangrijk, hoe maakt de Teradak die spanning? Op welke frequentie?
Enfin, alleen een oscilloscoop kan hier uitsluitsel geven. Meten = weten.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Lars_Portman

Quote from: R0N on November 21, 2014, 14:00:05
Ook dit is niet juist. Je zei dat je een ouder model 8033 hebt en die kunnen ook overweg met 9VAC (=wisselspanning).
Kijk eens in de tabel.

Het is wel van belang dat je de juiste spanning aanbiedt aan de AM8033: òf 9 VAC òf 12 VDC.
Als de Terradak een storing geeft op de AM8033, dan zou ik eens nakijken of die wel de juiste spanning aanbiedt voor de AM8033.
En belangrijk, hoe maakt de Teradak die spanning? Op welke frequentie?
Enfin, alleen een oscilloscoop kan hier uitsluitsel geven. Meten = weten.

ron

Natuurlijk bied die juiste spanning! Das toch eerste waarna je kijkt.

En heb nieuws voor je: test is beste optie die wijst uit dat mijn oplossing wel degelijk klopt.

En heb geen C model en ook geen S MODEL. (Dit model zat nog voor C Model)

Dus als echt goed verhaal wil maken dan is al de juiste gegevens bij pakken.




Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Lars_Portman

Quote from: R0N on November 21, 2014, 14:00:05
Ook dit is niet juist. Je zei dat je een ouder model 8033 hebt en die kunnen ook overweg met 9VAC (=wisselspanning).
Kijk eens in de tabel.

Het is wel van belang dat je de juiste spanning aanbiedt aan de AM8033: òf 9 VAC òf 12 VDC.
Als de Terradak een storing geeft op de AM8033, dan zou ik eens nakijken of die wel de juiste spanning aanbiedt voor de AM8033.
En belangrijk, hoe maakt de Teradak die spanning? Op welke frequentie?
Enfin, alleen een oscilloscoop kan hier uitsluitsel geven. Meten = weten.

ron

oscilloscoop kan vast meer vertellen maar niet iedereen heeft ding thuis staan zoals eerder gezegd heb.

Maar kan al aangeven dat werkspanning klopt met 100% zekerheid. En voldoende Amperé aanwezig was.



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.