Ik zie jullie allemaal stoeien met DAC-bordjes maar, ik heb een DAC met USB-ingang, is dat niet simpeler of is deze uitgang niet best van de 4B?
DAC bordjes zijn handig en leuk als je alles in 1 wilt doen.
Als je al een losse DAC hebt met USB ingang, dan kan dat ook. En is mogelijk zelfs te prefereren indien je DAC overweg kan met asynchrone USB input en een beter kristal heeft tbv timing dan de meeste DAC bordjes. Dan kan de DAC zowel de timing als de D/A conversie voor zijn rekening nemen wat meestal een beter resultaat oplevert.
Wel is de USB uitgang van een Pi niet de beste uitgang. Wat helpt is om een paar basis settings van de Pi te wijzigen (optimaliseren voor audio streaming). Bv. een vaste kloksnelheid ipv variabel. Hoeft helemaal niet op de max te staan (tenzij je de Pi ook allerlei andere dingen laat doen, maar dat is meestal niet een goed idee). Zijn goede adviezen te vinden online. Overigens als je bv Volumio gebruikt, die doet het voor je.
Ook een goede hulp is om er een Audioquest Jitterbug er tussen te zetten (en een beetje degelijk geïsoleerde usb kabel).
Zelf draai ik een Pi 3A+ met wat settings (oa fixed op 600mhz, hdmi en bluetooth uitgeschakeld, etc) gevoed door een dikke battery. Via een jitterbug aangesloten op een DSP/DAC/versterker die mijn auto audio aanstuurt

Klinkt top! (Natuurlijk is ook de auto akoestisch aangepakt, want auto’s zijn meestal dramatische luisterplaatsen zoals ze uit de fabriek rollen).