Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: gizmo2 on December  3, 2020, 15:12:47
2x usb output klaar en meteen overal krimpkous voor de kabels gebruikt.
voor zover nu klaar :clapping:.......tot dat me weer iets anders door het hooft schiet wat verbeteringen kan aanbrengen.
edit:beestje moest ook nog een naam hebben  :P
Raspie?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

Quote from: holco on December 11, 2020, 17:25:00
Binnenkort ook een project starten met de volgende (voornamelijk Ian Canada) bestelde onderdelen.

FIFOPI Q3 (met de Accusilicon 45/49MHz klokken)
ESS SABRE 90X8 controller with display
ESSC Controller Extension Kit
TRANSPORTPI
STATIONPI
LIFEPO4 MKIII
UCADAPTER
UCHYBRID Ultra Capacitor Conditioner Board 3,3V
UCMATECONDITIONER Ultra Capacitor Conditioner Board 5V
MAXWELL Supercapacitors 2,7V 325F
A123 26650 batterijen
mooi project, ga zelf de FIFOPI Q3 aanschaffen komt in de plaats van de kali reclocker.

je gaat de transportpi gebruiken zie ik, welke dac ga je uiteindelijk gebruiken?
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Om eerlijk te zijn is dit allemaal nieuw voor mij en ben door mijn broer gekieteld om dit project aan te gaan, dus erg benieuwd naar de uitkomst en of deze setup mijn huidige streamer kan overtreffen.

De DAC waar ik mee draai is de Audio-GD R8 met Accusilicon klokken en silver bekabeling upgrade.

Quote from: gizmo2 on December 11, 2020, 19:42:22
mooi project, ga zelf de FIFOPI Q3 aanschaffen komt in de plaats van de kali reclocker.

je gaat de transportpi gebruiken zie ik, welke dac ga je uiteindelijk gebruiken?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

Quote from: holco on December 11, 2020, 20:26:42
Om eerlijk te zijn is dit allemaal nieuw voor mij en ben door mijn broer gekieteld om dit project aan te gaan, dus erg benieuwd naar de uitkomst en of deze setup mijn huidige streamer kan overtreffen.

De DAC waar ik mee draai is de Audio-GD R8 met Accusilicon klokken en silver bekabeling upgrade.
Audio gd mooi spul, heb zelf een audio gd nfb1 2015 dac gehad en heb toen het i2s signaal van de kali recklocker direct in de i2s ingang aangesloten van de nfb1 en klonk toen heel mooi.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen......

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Zeker mooi en betaalbaar spul dat Audio-GD  :clapping:

Net als nu gaat de Raspian (naam voor dit project  ;)) ook over i2s draaien.

Quote from: gizmo2 on December 11, 2020, 21:44:31
Audio gd mooi spul, heb zelf een audio gd nfb1 2015 dac gehad en heb toen het i2s signaal van de kali recklocker direct in de i2s ingang aangesloten van de nfb1 en klonk toen heel mooi.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen......

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

s.t.

Quote from: holco on December 11, 2020, 21:49:54
Zeker mooi en betaalbaar spul dat Audio-GD  :clapping:

Net als nu gaat de Raspian (naam voor dit project  ;)) ook over i2s draaien.

Deel je foto's van de build? Ik ben wel nieuwsgierig wat het eind resultaat is.
Waar ga je de ess sabra voor gebruiken?

holco

In mijn topic kan je meer lezen/zien, zie mijn onderschrift.

De ESS is aangeschaft om wat info te zien, maar dat is wel heel beperkt zonder een DAC on-board.

Quote from: s.t. on December 22, 2020, 17:36:08
Deel je foto's van de build? Ik ben wel nieuwsgierig wat het eind resultaat is.
Waar ga je de ess sabra voor gebruiken?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

#1258
nieuw voedingsboard erin gezet (Power Module A-19 2x3-20V LT1083) een kant van de studer900 heeft het begeven en ging langzaam naar zijn grootje.....denk dat die 2 ampere net te weinig was om een raspberry lang van stroom te kunnen voorzien of hij maakt niet helemaal waar wat de specificaties aangeven.
heb hem maar doormidden gezaagd om in Ieder geval nog de andere kant nog te kunnen gebruiken voor de isolator.

https://www.audiophonics.fr/en/linear-regulated-psu/power-module-a-19-2x3-20v-lt1083-p-4381.html?search_query=Power%20Module%20A-19%202x3-20V%20LT1083&fast_search=fs
   
   
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1259
volgens allo zou de audio kwaliteit toenemen als je de primaire kant van de allo isolator v1 voedt d.m.v een accu.

maar schets mijn verbazing de audio kwaliteit gaat er op achteruit, de dynamiek valt een beetje weg en de magie van de allo boss 1.2 is dan ver te zoeken via een accu.
geef ik power (5 volt lineair) aan de ingang van allo boss 1.2 en die op zijn beurt naar beneden isolator (jumper on) klinkt het voortreffelijk, de dynamiek is terug en de boss 1.2 klinkt mooier en stiller dan zonder isolator.
geef ik 7,5 volt power (lineaire voeding) aan primaire kant van de isolator en 5 volt lineair voor de boss 1.2 (jumper off) is er iets meer dynamiek maar klinkt het geheel niet zo mooi als allo boss 1.2 met jumper on en geen voeding aan de primaire kant van de isolator.
het klinkt ook goed als ik 7,5 volt (lineaire voeding) geef aan de primaire kant isolator en jumper on en geen 5 volt geef aan de allo boss 1.2 maar uitaard dan van de isolator krijgt.

hoe is dit te verklaren of waar zit hem dit in dat met accu het niet zo mooi klinkt?

Compatibility: RPI and Sparky, Boss DAC and other DACs (please check manual), Kali
PSU: Isolator needs 6.2-12V minimum. We recommend using our battery holder. In return, Isolator will feed power to above stages (like DACs) using the best LDOs in the market LT3042
If no power is fed to isolator, then you can feed your isolator from stage above (max 5.5V) either powered DAC or Kali

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Mijn Raspian speelt werkelijk de sterren van de hemel :inlove:
Maar het rare is dat ik echt verwacht had dat i2s de betere uitgang zou zijn, maar in dit geval speelt het over spdif vele malen beter :wacko:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

#1261
Dit fenomeen had ik toen ook met de kali recklocker i2s naar audio gd en spdif hifiberry digi+ pro naar audio gd, de hifiberry gaf toen iets meer schwung aan de muziek.

Maar ja die producten van Ian Canada is wel van een andere orde, en zeker die opstelling van jouw [emoji13]

Feit blijft wel dat een accu bij mij de sound degradeert [emoji37]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Het verschil is echt groot hier tussen te twee, het is alsof je van een leuke set naar een top high end set overschakeld, ik vermoed dan ook dat er een soort mismatch is via i2s, maar wat? Geen idee!!
Feit is wel dat ik erg blij ben met deze streamer  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

advr

#1263
Quote from: holco on January  3, 2021, 00:04:46
Het verschil is echt groot hier tussen te twee, het is alsof je van een leuke set naar een top high end set overschakeld, ik vermoed dan ook dat er een soort mismatch is via i2s, maar wat? Geen idee!!
Feit is wel dat ik erg blij ben met deze streamer  :clapping:
Da's apart maar goed dat je het zo benoemd. Ik gebruik wel het i2s signaal direct in een tda1541a s2 maar kan niet de hdmi proberen maar ik geloof het als het zo duidelijk is.
Ben wel benieuwd hoe dat kan eigenlijk want ook de hdmi begint met een i2s signaal dacht ik .

Zo zie je maar. Zelf blijven luisteren[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

#1265
Die zitten toch overal in als galvanische scheiding ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

#1266
Hier zie je degene (Pulse) die standaard op de iancanada TransportPi geleverd wordt, er wordt gezegd dat daar nogal wat winst gescoord kan worden,  vandaar ook dat deze op voetje gemonteerd zit.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

s.t.


gizmo2

#1268
mijn aangepaste Logitech duet klinkt toch wel heel lekker en verdiend daarom een kek! kastje :)
ik gebruik de Raspberry pi als server die in mijn andere streamer zit en die ik op zijn beurt daar ook kan aflezen en regelen via het touchscreen.
alleen nog een schakelaartje aan de onderzijde maken zodat ik hem kan resetten zonder de kap eraf te moeten halen.











alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

cfgr@home

Ik haal "wifi-geluid" uit het HDMI-signaal van de RPi via een HDMI-audio-extractor: https://media.startech.com/cms/products/main/hd202a.main.jpg maar deze lijkt me ook een waardig  alternatief: https://www.osaelectronics.com/learn/tutorials/dacberry-one-quick-start-guide/
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

gizmo2

Quote from: cfgr@home on January 12, 2021, 11:11:38
Ik haal "wifi-geluid" uit het HDMI-signaal van de RPi via een HDMI-audio-extractor: https://media.startech.com/cms/products/main/hd202a.main.jpg maar deze lijkt me ook een waardig  alternatief: https://www.osaelectronics.com/learn/tutorials/dacberry-one-quick-start-guide/
Mijn inziens is een zogenaamde HAT (Hardware Attached on Top) zoals in je tweede link een betere optie en geef het hele gebeuren een goede voeding dan helemaal.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Netjes hoor  :thumbs-up:

Maar ik zou wel die wip schakelaar vervangen voor een nette verlichte druk schakelaar.

Quote from: gizmo2 on January 11, 2021, 22:02:12
mijn aangepaste Logitech duet klinkt toch wel heel lekker en verdiend daarom een kek! kastje :)
ik gebruik de Raspberry pi als server die in mijn andere streamer zit en die ik op zijn beurt daar ook kan aflezen en regelen via het touchscreen.
alleen nog een schakelaartje aan de onderzijde maken zodat ik hem kan resetten zonder de kap eraf te moeten halen.








<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

Quote from: holco on January 12, 2021, 17:20:12
Netjes hoor  :thumbs-up:

Maar ik zou wel die wip schakelaar vervangen voor een nette verlichte druk schakelaar.
dank :)

deze wip schakelaar had ik nog liggen en als je goed kijkt linksboven heb ik ook nog een groene led ingebouwd.
maar misschien ga ik hem nog vervangen voor een drukknop met verlichting.

maar wel blij dat ik de duet nu mooi kastje heb gegeven, staat ook mooier in het geheel dan het normale kastje.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Ik wil mijn Raspian (had ik al gemeld dat hij heel fraai speelt  :D ), ook van een mooie behuizing voorzien, maar dat gaat wel erg groot uitpakken!! Dus het plan is nu om de voeding te scheiden van de rest, moet wel eerst nog achterhalen of ik straffeloos die 3 verschillende spanningen + gnd en schakel draden via een multi kabel over kan brengen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

StereoMike

Quote from: holco on January 12, 2021, 19:38:14
Ik wil mijn Raspian (had ik al gemeld dat hij heel fraai speelt  :D ), ook van een mooie behuizing voorzien, maar dat gaat wel erg groot uitpakken!! Dus het plan is nu om de voeding te scheiden van de rest, moet wel eerst nog achterhalen of ik straffeloos die 3 verschillende spanningen + gnd en schakel draden via een multi kabel over kan brengen.
Geen probleem. Zelf gebruik ik meestal amphenol-industrial voor multipin aansluitingen. Naar wens uit te voeren met Neotech UP-OCC multikabel.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake