Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

#975
dan kan ik ook niet achterblijven met mijn streamer.
ik gebruik de rasp 3b om een tda1541a S2 chip te voeden met een i2s signaal en een buizenuitgang.

verder heb ik zo'n beetje alle voeding apart :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on January 10, 2019, 11:56:56
dan kan ik ook niet achterblijven met mijn streamer.
ik gebruik de rasp 3b om een tda1541a S2 chip te voeden met een i2s signaal en een buizenuitgang.

verder heb ik zo'n beetje alle voeding apart :-)

Cool!  O0 Enne, dat blauwe blokje komt mij bekend voor  ;D
En hoe klinkt dit??  :police:

advr

Quote from: hifiman on January 10, 2019, 13:17:35
Cool!  O0 Enne, dat blauwe blokje komt mij bekend voor  ;D
En hoe klinkt dit??  :police:
Mooi blokje. [emoji4]

Het klinkt nu al boven verwachting en heb ik het eigenlijk alleen nog maar in elkaar gezet. Vandaag ook speciaal gemaakte dikke AE trafo voor buizentrap binnen gekregen.
Het gaat verder dan mijn Linn Majik. Mooie dac chip die Philips.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on January 10, 2019, 13:26:37
Mooi blokje. [emoji4]

Het klinkt nu al boven verwachting en heb ik het eigenlijk alleen nog maar in elkaar gezet. Vandaag ook speciaal gemaakte dikke AE trafo voor buizentrap binnen gekregen.
Het gaat verder dan mijn Linn Majik. Mooie dac chip die Philips.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Verder dan de Linn Majik, dat klinkt veelbelovend  :pompom:
En ja, aparte goede voedingen voor alle "delen" van de streamer maakt veel verschil in mijn beleving/ervaring.

Misschien leuk een keer een shootout te doen van de zelfbouw op pi gebaseerde streamers, ik zou er wel voor in zijn  :music:

hifiman

By the way, hebben jullie ook last van een keiharde digitale tik op sommige momenten (bijv als ik omschakel van local streaming naar spotify), de oorzaak is op zich wel duidelijk, er is geen hardwarematig dac mute signaal beschikbaar.

advr

Harde klikken eigenlik geen last van. Ik gebruikl runeaudio, isolator, digi pro en stream tidal of via mijn nas, verder ook ingang spdif coax toslink.
Er zit een beetje hardheid met tidal wat weg is bij streamen via nas. Ook nu nog via wifi, later via kabel. Alles heeft aperte voeding.
Voor mij is vooral het prutsen het leukste...
Ik moet nog een mooie kast vinden


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Op shoot outs zit ik eerlijk gezegd niet zo op te wachten maar ga gerust jullie gang. [emoji4]


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on January 10, 2019, 13:46:38
Op shoot outs zit ik eerlijk gezegd niet zo op te wachten maar ga gerust jullie gang. [emoji4]
Ok helder. Overigens bedoelde ik eigenlijk meer een DHZ streamer meet en greet, niet zozeer dat er een winnaar uit moet komen.

hifiman

Quote from: advr on January 10, 2019, 13:41:37
Harde klikken eigenlik geen last van. Ik gebruikl runeaudio, isolator, digi pro en stream tidal of via mijn nas, verder ook ingang spdif coax toslink.
Er zit een beetje hardheid met tidal wat weg is bij streamen via nas. Ook nu nog via wifi, later via kabel. Alles heeft aperte voeding.
Voor mij is vooral het prutsen het leukste...
Ik moet nog een mooie kast vinden
Ik heb al een paar keer gedacht dat mijn tweeter eruit zou vliegen, het gebeurd overigens nooit met spelen, alleen met schakelen. Ik ga het toch nog eens onderzoeken. Zou ook kunnen jij het niet hebt omdat je AC coupled (gezien de buizen) werkt ,bij mij is de boel tot aan de uitgang DC coupled.

gizmo2

Quote from: hifiman on January 10, 2019, 13:36:06
By the way, hebben jullie ook last van een keiharde digitale tik op sommige momenten (bijv als ik omschakel van local streaming naar spotify), de oorzaak is op zich wel duidelijk, er is geen hardwarematig dac mute signaal beschikbaar.
yup! ik heb ook last van tik/plop overschakelen local/spotify of met het verder spoelen (niet altijd)  naar een ander nummer.

het probleem met plop vooruit spoelen is er trouwens niet  als ik de kali reclocker ertussen uit laat en bijvoorbeeld de coax/spdif hifiberry digi+ pro gebruik of i2s van de hifi Berry.


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Quote from: gizmo2 on January 10, 2019, 14:00:47
yup! ik heb ook last van tik/plop overschakelen local/spotify of met het verder spoelen (niet altijd)  naar een ander nummer.

het probleem met plop vooruit spoelen is er trouwens niet  als ik de kali reclocker ertussen uit laat en bijvoorbeeld de coax/spdif hifiberry digi+ pro gebruik of i2s van de hifi Berry.
Ja klopt, dan ook soms!

A ok, ik heb nog nooit zonder de reclocker gespeeld, ik had gehoopt op een dac mute signaal uit de reclocker maar dat zit er niet op.

advr

Dat heb ik niet. Ik hoor wel iets, maar erg zacht.
Misschien idd het een ontlading maar lijkt me niet prettig.



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on January 10, 2019, 14:03:48
Dat heb ik niet. Ik hoor wel iets, maar erg zacht.
Misschien idd het een ontlading maar lijkt me niet prettig.
Nee het is een digitale klik, die zich analoog vertaald in een DC spike. Maar kan zijn dat jij het of niet hebt vanwege andere software/hardware of inderdaad zachter vanwege de DC ontkoppeling.

advr

Oh nee, geen digitale klik. Maar ik pak het i2s signaal dus niet rca uitgangen daar plus erachter zitten lundahl I/v ttago en buizen trap. Dus nogal anders.

Cap er tussen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

naish123

Sinds van de week een RPI met een Allo Digione signature als streamer in gebruik genomen. Klinkt echt heel goed!
Ingericht met Ropieee als Roon endpoint.
Behuizing is er nog niet naar mijn zin maar beter dan deze acryl case van Allo is er nog niet te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Gemineye

Quote from: advr on January 10, 2019, 11:56:56
dan kan ik ook niet achterblijven met mijn streamer.
ik gebruik de rasp 3b om een tda1541a S2 chip te voeden met een i2s signaal en een buizenuitgang.

verder heb ik zo'n beetje alle voeding apart :-)

Ha mooi! Als ik mijn eigen versterker open zou halen en ik tref dit aan dan zou ik wel schrikken, maar als diy project ziet het er interessant uit!
:)

advr

Quote from: Gemineye on January 12, 2019, 09:32:42
Ha mooi! Als ik mijn eigen versterker open zou halen en ik tref dit aan dan zou ik wel schrikken, maar als diy project ziet het er interessant uit!
Het is vooral een werkend prototype.. [emoji4]



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

#992
touchscreen is ingebouwd.....alleen nog mooi afwerken.
dat het scherm er niet zo mooi uitziet komt door dat de fabriek folie er nog op zit.







alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

oud_account_1

Ik heb een Pi 3A+ en Zero-W besteld.
Beiden gebruiken minder vermogen dan de 3B+.
Dat zou ook betekenen dat ze minder warm worden.
In de huiskamer gebruik ik Wifi, dus de 3A+ zou daar zeker de 3B+ moeten kunnen vervangen.
Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe de Zero-W het gaat doen, misschien start 'ie iets langzamer en hoe gaat het met grote playlists?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Erik1977

Quote from: gizmo2 on January 10, 2019, 14:00:47
yup! ik heb ook last van tik/plop overschakelen local/spotify of met het verder spoelen (niet altijd)  naar een ander nummer.

het probleem met plop vooruit spoelen is er trouwens niet  als ik de kali reclocker ertussen uit laat en bijvoorbeeld de coax/spdif hifiberry digi+ pro gebruik of i2s van de hifi Berry.

Hebben jullie hier wat aan?

https://www.jackenhack.com/hifiberry-dac-click-changing-song/

advr

Inmiddels de trafo van AE binnen en ook maar meteen een buizen gelijkrichterichter (6x4wa tung sol) geïnstalleerd daar heb ik nu ook de juiste windingen voor.
Zo langzamerhand krijgt het de definitieve vorm kwa indeling.



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

ziet er ingewikkeld uit, maar het belangrijkste is hoe klinkt het geheel?

ik houdt het graag simpel, heb gisteren nog een aparte voeding voor het touchscreen ingebouwd.

nu alleen nog het raspberry pi gebeuren afschermen en een coax ingang maken om ook de hifiberry digi+ pro te kunnen gebruiken.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

Het zijn vooral veel voedingen die je ziet. Het is simpeler dan op het eerste oog lijkt.
De tda1541a heeft zo al 3 aparte voedingen.
Het klinkt veel belovend. De Linn Majik gebruik ik eigenlijk niet meer. Dat zegt genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack