Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pacific

Ik heb zojuist de Isolator besteld inclusief batt houder en de nodige lifepo batterijen en lader. Ik heb v d 3400m versie gekozen hoe lang speel je daar gemiddeld mee voordat je moet opladen?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


gizmo2

Quote from: pacific on September 12, 2018, 17:37:13
Ik heb zojuist de Isolator besteld inclusief batt houder en de nodige lifepo batterijen en lader. Ik heb v d 3400m versie gekozen hoe lang speel je daar gemiddeld mee voordat je moet opladen?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk

hier hebben ze over 30 uur voor je moet laden.

https://volumio.org/forum/first-impression-with-allo-isolator-t7102-30.html
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Ben benieuwd verwacht dat het m 1 week binnen is en meld me hier wat mijn ervaring is.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


pacific

Ik heb voor de Isolator de bijbehorende batterij houder gekocht. Als de Rpi uit staat gebruikt deze dan nog stroom?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


StereoMike

Zijn hier al Pi gebruikers overgestapt op de CM3 wegens de betere stabiliteit en verminderde jitter? Een mooie toevoeging is namelijk het breakout bordje van het japanse RATOC Audio Lab. Het mooie is dat de DC 3.3 V en DC 1.8 V van buiten kan worden gevoed en daarmee de regelaar op het bord buiten spel wordt gezet. Ik heb een exemplaar gehoord met LT3045-1 regelaars en ik was behoorlijk onder de indruk. Inmiddels heb ik een bestelling geplaatst om het bordje zelf eens aan de tand te voelen.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

oud_account_1

Interessant, maar (voor PI begrippen) wel wat prijzig.
Met de CM erbij ben je ruim 300 euro kwijt?
Ik geef dat liever uit aan een Analog Devices DSP testboard ( https://www.digikey.com/product-detail/en/analog-devices-inc/EVAL-ADAU1466Z/EVAL-ADAU1466Z-ND/7915254).
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

StereoMike

Quote from: squadra on September 15, 2018, 03:26:20
Interessant, maar (voor PI begrippen) wel wat prijzig.
In verhouding is het inderdaad prijzig maar dat heeft meer te maken met de basisprijs van de 'standaard' Pi dan met de RATOC.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

pacific

Na veel gehannes aan de praat gekregen.

Bij mij moest juist wel de Hifiberry geselecteerd worden om te werken in Rpi.

Helaas heb ik nog dropouts dus moet ff verder zoeken.

Maar als het speelt klinkt het wel mooi.



Sent from my COL-L29 using Tapatalk


gizmo2

Klopt toch ook dat jij Hifiberry moet selecteren en de isolator in master mode.

Die dropouts had ik toen niet in dezelfde opstelling als jij hebt.... misschien moet je een kortere rj45 kabel gebruiken.

Maar mooi dat hij werkt

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Rare is dat dezelfde kabel wel werkt zonder de Allo ertussen. Kan niet snel achterhalen wat het probleem is.
Quote from: gizmo2 on September 19, 2018, 16:37:42
Klopt toch ook dat jij Hifiberry moet selecteren en de isolator in master mode.

Die dropouts had ik toen niet in dezelfde opstelling als jij hebt.... misschien moet je een kortere rj45 kabel gebruiken.

Maar mooi dat hij werkt

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


gizmo2

#935
Quote from: pacific on September 19, 2018, 16:51:55
Rare is dat dezelfde kabel wel werkt zonder de Allo ertussen. Kan niet snel achterhalen wat het probleem is. 

Sent from my COL-L29 using Tapatalk
heb je wel de dip schakelaar op de isolator op master staan.
en de rj45 kabel die ik gebruik is ongeveer 25 cm lang, ga ik langer gebruiken gebeuren er ook rare dingen.
misschien even een andere software gebruiken bijvoorbeeld volumio


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#936
ik op mijn beurt moet een klein plugje inpluggen op mijn audio gd dac zodra ik i2s input gebruik......misschien heb jij ook die optie.





alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Quote from: gizmo2 on September 19, 2018, 17:51:49
ik op mijn beurt moet een klein plugje inpluggen op mijn audio gd dac zodra ik i2s input gebruik......misschien heb jij ook die optie.




Nee die heb ik niet. Rare is alles werkt top zonder de Allo Isolator. Als het speelt klinkt het wel goed. Onder andere meer ruimte om instrumenten en meer rust.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


gizmo2

Het enigste verschil is dat ik 12 volt op isolator gebruikte en jij een accu...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Ik vermoed dat het interferentie was. Heb de streamer nu naar voren geplaatst en loopt als een zonnetje.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


gizmo2

Quote from: pacific on September 19, 2018, 20:14:40
Ik vermoed dat het interferentie was. Heb de streamer nu naar voren geplaatst en loopt als een zonnetje.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk
zou makkelijk kunnen dat de boel verstoord word.

ik heb mijn streamer inclusief kabels afgeschermd om invloeden van buitenaf te verminderen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Mm blijf tocj issues houden. Zelfs afgesloten en wel. Tevens met voeding gewerkt ipv batterijen. Daarnaast Runeaudio geprobeerd en ook dan issues. De audio stopt gewoon stotterd en gaat dan weer verder. Morgen maar is alles terugbouwen en kijken of de issues dan weg zijn. Ook getest op wifi zelfde issues.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


BMW850

#942
Heb je ook wat aangesloten op de usb ingang van de raspberry?

the Pi hut USB Hub 7 poorts met 2A Voeding.
Deze nieuwe en verbeterde 7 Port Hub van The Pi Hut is speciaal gemaakt voor de Raspberry Pi. De meerderheid van de USB hubs sturen power terug naar de Raspberry Pi, terwijl onze nieuwe hubs geprogrammeerd zijn om dit te voorkomen
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

gizmo2

#943
Quote from: pacific on September 22, 2018, 19:18:48
Mm blijf tocj issues houden. Zelfs afgesloten en wel. Tevens met voeding gewerkt ipv batterijen. Daarnaast Runeaudio geprobeerd en ook dan issues. De audio stopt gewoon stotterd en gaat dan weer verder. Morgen maar is alles terugbouwen en kijken of de issues dan weg zijn. Ook getest op wifi zelfde issues.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk
hoe lang is de rj45 kabel dan.....als ik een langere rj45 kabel gebruik dan 30 cm krijg ik dezelfde problemen.

en als een geprobeerd om de buffer te vergroten en lengte in de software en een andere bit diepte.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Quote from: BMW850 on September 23, 2018, 11:34:15
Heb je ook wat aangesloten op de usb ingang van de raspberry?

the Pi hut USB Hub 7 poorts met 2A Voeding.
Deze nieuwe en verbeterde 7 Port Hub van The Pi Hut is speciaal gemaakt voor de Raspberry Pi. De meerderheid van de USB hubs sturen power terug naar de Raspberry Pi, terwijl onze nieuwe hubs geprogrammeerd zijn om dit te voorkomen
Nee niets aangesloten. Alles staat uit WiFi. BT. Rare is zonder Allo werkt het prima. Gelukkig heb ik nog een Rpi voor domoticz in gebruik en deze nu even gebruiken.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


pacific

1 van mijn draadjes v d I2S connector is net losgesloten [emoji22].

Das nie fijn als niet kan solderen.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


gizmo2

Das niet bevorderlijk voor het geluid....ik zou het eerst maar eens goed vast solderen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

pacific

Quote from: gizmo2 on September 23, 2018, 12:36:41
Das niet bevorderlijk voor het geluid....ik zou het eerst maar eens goed vast solderen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
Ja die schoot los omdat ik a d kabel zat. Helaas onhold want ik kan niet solderen [emoji20].

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


BMW850

Voor testen ik gebruik deze kabels en als alles werkt kan het altijd nog gesoldeerd worden...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

gizmo2

#949
Quote from: BMW850 on September 23, 2018, 13:35:39
Voor testen ik gebruik deze kabels en als alles werkt kan het altijd nog gesoldeerd worden...
die vlieger gaat bij hem niet op hij gebruikt de i2s uitgang op de digi+ pro en kun je alleen maar solderen, hetzelfde geld voor de ingang (rj45) alhoewel sommige een stekkertje hebben.
ik heb ooit wel eens een terminal blokje gebruikt op de hifiberry digi+ pro, dat is eenmalig op de i2s uitgang solderen en kun je vastschroeven en weer los.
https://www.sossolutions.nl/2139-2-54mm0-1-pitch-terminal-block-5-pin



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: