Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oud_account_1

Quote from: CyrusOne link=topic=146913.msg3135381#msg3135381Ik vraag mij af of bij deze nieuwe versie de processing van USB en LAN nu eindelijk is losgekoppeld.
In het bericht staat Gigabit lan over USB2, dus niet losgekoppeld.
Ik heb mijn Tinkerboard nooit op 1000Mbit zien werken, dat was een beetje jammer (daar kocht ik 'm voor.)
Hopelijk doet de Pi 3B+ dat wel.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

Interessante posting over de 3B+ met Volumio.
https://volumio.org/raspberry-pi-3-b-plus-audio-review/
Ik heb er 2 besteld, 1 voor Volumio en 1 voor de desktop.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

gizmo2

ik had het ook al gezien bij volumio.

by the way picoreplayer heeft ook een update gekregen naar versie 3.5.0.... nu ook ondersteuning raspberry pi 3B+

https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

StereoMike

Voor audiotoepassingen zou ik de LAN niet gebruiken. Zelfs de I2S lijn geeft de digitale ruis door.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

oud_account_1

Quote from: squadra on March 15, 2018, 14:40:09
In het bericht staat Gigabit lan over USB2, dus niet losgekoppeld.
Ik heb mijn Tinkerboard nooit op 1000Mbit zien werken, dat was een beetje jammer (daar kocht ik 'm voor.)
Hopelijk doet de Pi 3B+ dat wel.
De upgrade van volumio werkte perfect;
Upgraden op de 'oude' 3B hardware, uSD kaartje oversteken in de 3B+.
Een kind kan de was doen.
En, de 3B+ heeft idd 1000Mbit als verbindingssnelheid.
Ik heb het idee dat de interface wat vlotter werkt, helemaal top.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

gizmo2

#880
Quote from: hifiman on February 12, 2018, 08:20:34
Wel als je het reclocker board gebruikt, die levert namelijk een schone zelf gegenereerde (de pi heeft er geen) master clock. Als je hulp nodig hebt bij het werkend krijgen dan hoor ik het wel.
ik krijg vandaag of morgen de allo kali reclocker binnen en ga er in het weekend mee aan de slag en ik hoop dan ook dat het gaat werken in combinatie met een audio gd NFB-1 (2015) model en dan met name het master clock signaal, ik gebruik Rj-45 ingang zie ook link ingang audio gd.

http://www.audio-gd.com/Pro/dac/I2SdefinitionEN.htm



@hifiman mocht ik problemen tegen komen mag ik dan gebruik maken van jou expertise?

ps, als ik het goed begrijp heb jij de raspberry pi gevoed met 5 volt en de allo kali reclocker ook met 5 volt met daar tussenin de allo isolator?
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Quote from: gizmo2 on May 24, 2018, 11:52:37
ik krijg vandaag of morgen de allo kali reclocker binnen en ga er in het weekend mee aan de slag en ik hoop dan ook dat het gaat werken in combinatie met een audio gd NFB-1 (2015) model en dan met name het master clock signaal, ik gebruik Rj-45 ingang zie ook link ingang audio gd.

http://www.audio-gd.com/Pro/dac/I2SdefinitionEN.htm



@hifiman mocht ik problemen tegen komen mag ik dan gebruik maken van jou expertise?

ps, als ik het goed begrijp heb jij de raspberry pi gevoed met 5 volt en de allo kali reclocker ook met 5 volt met daar tussenin de allo isolator?
Ja hoor. En dat klopt wat de voeding betreft!

gizmo2

#882
Quote from: hifiman on May 24, 2018, 13:14:19
Ja hoor. En dat klopt wat de voeding betreft!
ik ben er mee begonnen en tot nu toe geen enkel geluid uit de kali reclocker te krijgen :(.


ik draai op het moment volumio met als uitvoerapparaat (generic i2s dac) hetzelfde resultaat in picoreplayer (ook geen geluid)

ik geef apart 5 volt voeding aan de raspberry pi en 5volt apart naar de allo kali reclocker en tussen die twee zit een allo isolator, die wordt op zijn beurt gevoed door de 5volt van de kali reclocker.


heb alles dubbel gechecked, ook heb ik het masterklok (MCLK) signaal verwijderd (zie link post nummer 16 john) ook zonder resultaat.

https://volumio.org/forum/allo-kali-hifiberry-dac-pro-i2s-out-t4978.html

met dezelfde inputs en kabel werkt het allemaal prima met een hifiberry digi+ pro en allo isolator.

de rj45 kabel heb ik ingekort naar 30 cm daar waar ik normaal met de digi+ pro een 60 cm kabel gebruik en zonder probleem.

waar gaat het fout of heb ik iets over het hooft gezien.

zie hieronder de pin nummers uitgang kali reclocker naar rj45 ingang audio gd dac NFB-1 2015.

link audio gd NFB-1 2015         http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB12015/NFB12015EN.htm


alvast bedankt.


kali reclocker                   audio gd dac NFB-1 2015

pin 12 BCLK                           op      Pin 5 : SCLK
pin 35 LRCLK                         op      Pin 3 : LRCK
pin 29 MCLK                           op      Pin 7 : MCLK
pin 40 DATA                           op      Pin 1 : SDATA
pin 39 GND                            op      Pin 8  : GND









alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

#883
Tsja dat wordt denk ik toch met een scope checken hoe de signaaltjes eruit zien ...

Je mag wat mij betreft een keer langskomen om hem aan de scope te hangen.

gizmo2

#884
Quote from: hifiman on May 29, 2018, 15:01:22
Tsja dat wordt denk ik toch met een scope checken hoe de signaaltjes eruit zien ...

Je mag wat mij betreft een keer langskomen om hem aan de scope te hangen.
ik heb hem draaien :colgate:

ik heb de jumpers/schakelaars van de allo isolator (master/slave) naar slave gezet en begint het ding warempel in een keer te spelen.

ik moet nog even verder checken of alles nu goed werkt, maar tot nu toe klinkt het mooier dan de hifiberry digi+ pro, alles heeft een veel mooier stereo beeld en veel detail.

eerst maar eens een poosje zo laten draaien voor dat ik de boel weer netjes ga inbouwen.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman


gizmo2

Heb alles nu weer netjes ingebouwd en ik moet bekennen dat ik aardig onder de indruk ben van de allo kali reclocker....dat ding swingt de pan uit, ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze opstelling gekozen heb.

Enigste wat ik niet Voormekaar krijg in volumio is Spotify plugin ik krijg daar een en al ruis door de muziek heen, al het andere werkt prima.

In picoreplayer werkt alles subliem en daar ga ik maar eens een poosje naar luisteren.

Al met al kan ik de kali reclocker ten zeerste aanbevelen.

Op naar de volgende upgrade!

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Heel herkenbaar, de Kali Reclocker is echt een hele grote upgrade t.o.v. de standaard i2s van de pi. En in combinatie met de i2s isolator is het helemaal een no brainer :-)


BMW850

#888
Hoi,

Ik wil de Kali Reclocker ook eens proberen.
Maar is er ook een connector met bekabeling voor i2s beschikbaar op de Kali Reclocker, zodat deze op de dddac gesoldeerd kan worden.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein


BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

hifiman

Quote from: BMW850 on June  1, 2018, 10:11:11
Hoi,

Ik wil de Kali Reclocker ook eens proberen.
Maar is er ook een connector met bekabeling voor i2s beschikbaar op de Kali Reclocker, zodat deze op de dddac gesoldeerd kan worden.

Rudy
Ik soldeer gewoon direkt op de pinnen van de reclocker.

DJ le Roi

Vraag aan Gizmo en Hifiman: Hebben jullie de MCLK van de Kali ook aangesloten op de Audio GD Dac?

gizmo2

#893
Quote from: DJ le Roi on June  1, 2018, 17:41:23
Vraag aan Gizmo en Hifiman: Hebben jullie de MCLK van de Kali ook aangesloten op de Audio GD Dac?
ja ik heb het MCLK signaal van de kali reclocker aangesloten op de i2s ingang van audio gd NFB-1 2015 dac....houd er wel rekening mee dat ik er een allo isolator tussen heb zitten en die heb ik op slave gezet, in master werkt hij niet, hoe het zich verhoudt zonder allo isolator weet ik niet.

en na mijn weten heeft @Hifiman geen audio gd dac.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Mijn zelfbouwstreamer is nu "af", de laatste tijd nog wat finetuning in het voedingsgedeelte gedaan (meer is niet altijd beter als het om de afvlak condensatoren gaat!) en ben nu heel tevreden over het eind resultaat van deze squeezebox killer  :headbanging: :D :music:

Kingpin

#895
 :worship: mooi doan ... zouden wij zeggen uit het oosten ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gizmo2

Quote from: hifiman on June  3, 2018, 10:34:26
Mijn zelfbouwstreamer is nu "af", de laatste tijd nog wat finetuning in het voedingsgedeelte gedaan (meer is niet altijd beter als het om de afvlak condensatoren gaat!) en ben nu heel tevreden over het eind resultaat van deze squeezebox killer  :headbanging: :D :music:
ziet er mooi uit  :worship: 
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#897
gisteren begonnen er een mooi kastje (traanplaat) er om heen te bouwen met een 7 inch schermpje (apart gevoed) en een usb ingang aan de voorzijde.

heb er ook nog een kijk gaatje van plexiglas in gezet....altijd handig om te zien of hij een lock/sample rate heeft.















alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman


gizmo2

#899
Quote from: gizmo2 on May 29, 2018, 22:27:49
Heb alles nu weer netjes ingebouwd en ik moet bekennen dat ik aardig onder de indruk ben van de allo kali reclocker....dat ding swingt de pan uit, ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze opstelling gekozen heb.

Enigste wat ik niet Voormekaar krijg in volumio is Spotify plugin ik krijg daar een en al ruis door de muziek heen, al het andere werkt prima.

In picoreplayer werkt alles subliem en daar ga ik maar eens een poosje naar luisteren.

Al met al kan ik de kali reclocker ten zeerste aanbevelen.

Op naar de volgende upgrade!

inmiddels het probleem met de ruis in volumio (spotify) opgelost....ik had R-PI DAC moeten selecteren i.p.v generic i2s dac.

nog steeds heel blij met kali reclocker  :headbanging:
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: