Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Je hebt gelijk op de hifiberry digi plus pro had ik ook een printkroonsteen gebruikt...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Gitaarwerk__

Wat een toffe projecten er weer bij :-) Nice
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

holco

Ik draai hier met een Mano Ultra muziek streamer die ook als brain een Raspberry Pi heeft en via de LMS werkt, nu ervaar ik wat vertraging als ik via de Spotify app muziek af speel, zijn er settings in LMS die hier invloed op hebben?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

advr

Quote from: BMW850 on September 23, 2018, 17:25:25
Je hebt gelijk op de hifiberry digi plus pro had ik ook een printkroonsteen gebruikt...

die zoek ik eigenlijk ook maar kan de juiste steek niet vinden. waar heb jij e vandaan als ik vragen mag?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

#954
Quote from: advr on October 14, 2018, 20:31:49
die zoek ik eigenlijk ook maar kan de juiste steek niet vinden. waar heb jij e vandaan als ik vragen mag?

Ad.
ik heb deze.

https://www.sossolutions.nl/2139-2-54mm0-1-pitch-terminal-block-5-pin
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

Dank. Deze kunnen ook. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

pacific

Mijn dac bleek stuk te zijn nadat mijn buurman zijn soldeerskills niet goed waren op de hifiberrry dac. Voordeel nu is mijn Audiogd SA2 uitgevoerd met singularity bord omdat het oude bord kortsluiting had en Amanero usb.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


marcelvandekamp

Vraagje,

ik gebruik nu een Rpi die met USB naar mijn DAC gaat. Een hifiberry DAC board was geen succes ivm plopjes ed. Stel dat ik een hifiberry digi+ pro boardje erop zet zodat ik via SPDIF naar mijn DAC kan gaan. Zal dit geluidsmatig een verbetering zijn?
met vriendelijke groet,

marcel

gizmo2

#958
Quote from: marcelvandekamp on October 29, 2018, 21:16:29
Vraagje,

ik gebruik nu een Rpi die met USB naar mijn DAC gaat. Een hifiberry DAC board was geen succes ivm plopjes ed. Stel dat ik een hifiberry digi+ pro boardje erop zet zodat ik via SPDIF naar mijn DAC kan gaan. Zal dit geluidsmatig een verbetering zijn?
ik heb ook een poosje de usb gehad en als spoedig ingeruild voor een hifiberry digi+ pro en dat gaf een redelijke verbetering (vond ik) wat nog meer uithaalde was dat ik de 5 volt (lineaire voeding) direct op de hifiberry aangesloten heb.
en maandje er na heb ik een allo isolator ertussen gedaan en dat gaf nog iets meer rust in het geluid, later heb ik ook het i2s signaal direct van de digi+ pro naar i2s ingang van de audio gd aangesloten.

op het moment heb ik een allo isolator met daar bovenop een kali reclocker en die weer i2s direct naar een audio gd dac...en deze combo is wel van een andere orde als ik het vergelijk met de digi+ pro.

wat misschien voor jou ook een optie zou zijn is een kali reclocker en daar bovenop een allo piano 2.1......deze combo heb ik voor mijn vriend in elkaar gefutseld en ik moet zeggen dat dit helemaal niet verkeerd klinkt, in ieder geval een stuk beter dan de hifiberry digi+ pro, maar dit is ook weer wat je zelf mooi vind.

conclusie ik vind de hifiberry dig+ pro een beetje ingetogen en kali reclocker plus allo piano 2.1 komt het geluid veel meer los van de speakers met veel meer detail en mooier stereo beeld.

https://www.allo.com/sparky/kali-reclocker.html

https://www.allo.com/sparky/piano-dac-2-1.html


edit misschien is een DigiOne ook nog optie, deze is ook geïsoleerd.

https://www.allo.com/sparky/digione.html
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcelvandekamp

thx voor de info. Ga mij er verder in verdiepen. DAC die ik nu heb is ook voorversterker. En omdat via een rpi combo te doen, vindt ik tricky.
met vriendelijke groet,

marcel

Vhond

Iemand al ervaring met de Allo DigiOne Signature SPDIF?

Gemineye

Ik heb er al heel lang over mee gelezen en ik snap er nog steeds de ballen van, dus ik heb vorige week maar eens een Raspberry PI met een Hifiberry digi+ besteld. Die zal binnenkort wel eens ergens binnen komen, dan ga ik er dan eens mee experimenteren.

Ik heb er nu een bijpassende voeding bij besteld, dan kan ik tenminste vlot aan de slag, maar ik lees overal dat een separate voeding nog een verbetering geeft, dus daar duik ik nog even in.

Nou wordt de standaard raspberry gevoed middels micro USB. Nou kan ik de DIY'er uit gaan hangen en een rechstreekse voeding op het bordje gaan solderen (ik ben geen soldeer koning!!) maar ik kan natuurlijk ook gewoon een deftige USB voeding regelen met een ringkerntransformator e.d.. Any thoughts? Ik lees dat de meest recente digi+ variant al 3.3V en 5V nodig heeft, dus daar wordt zo'n constructie al wat ingewikkelder van.

Ik vind het ergens nog wel een keer een uitdaging om ooit een streamer obv raspberry te bouwen met een dedicated voeding in een deftige aluminium behuizing, maar laten we eens eenvoudig beginnen  :angel:
:)

gizmo2

#962
Quote from: Gemineye on December 22, 2018, 16:34:00
Ik heb er al heel lang over mee gelezen en ik snap er nog steeds de ballen van, dus ik heb vorige week maar eens een Raspberry PI met een Hifiberry digi+ besteld. Die zal binnenkort wel eens ergens binnen komen, dan ga ik er dan eens mee experimenteren.

Ik heb er nu een bijpassende voeding bij besteld, dan kan ik tenminste vlot aan de slag, maar ik lees overal dat een separate voeding nog een verbetering geeft, dus daar duik ik nog even in.

Nou wordt de standaard raspberry gevoed middels micro USB. Nou kan ik de DIY'er uit gaan hangen en een rechstreekse voeding op het bordje gaan solderen (ik ben geen soldeer koning!!) maar ik kan natuurlijk ook gewoon een deftige USB voeding regelen met een ringkerntransformator e.d.. Any thoughts? Ik lees dat de meest recente digi+ variant al 3.3V en 5V nodig heeft, dus daar wordt zo'n constructie al wat ingewikkelder van.

Ik vind het ergens nog wel een keer een uitdaging om ooit een streamer obv raspberry te bouwen met een dedicated voeding in een deftige aluminium behuizing, maar laten we eens eenvoudig beginnen  :angel:
mooi dat je de stap maakt naar een raspberry pi  :clapping:
ik ben er nog heel blij mee en speelt nog prima, ondertussen heb ik al meer van die streamers inelkaar geknutseld voor familie en vrienden.

je kunt ook alleen de 5volt rechtstreeks op het hifiberry board aansluiten, wil je eventueel ook de 3.3volt gebruiken moet er eerst de weerstand r3 verwijderd worden.

maar een goede lineaire voeding aansluiten op de standaard micro usb geeft ook al verbetering.
er zijn er ook veel die een sbooster {BOTW} gebruiken.


https://support.hifiberry.com/hc/en-us/community/posts/211820549-3-3v-power-to-Digi-Pro
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Gemineye

Ja dat topic bij hifiberry had ik al gevonden. Sterker nog, zo'n streamer als daarin vermeld staat, dat lijkt me ook wel wat! Maar ja ik en een soldeerbout is geen ervaren combinatie en ik vind veel berichten die veel ingewikkelder zijn dan wat ik me er bij voorstel.



Ik heb nu eerst maar eens wat spul besteld, dan vanuit daar maar eens gaan prutsen.
:)

gizmo2

#964
Quote from: Gemineye on December 22, 2018, 18:23:04
Ja dat topic bij hifiberry had ik al gevonden. Sterker nog, zo'n streamer als daarin vermeld staat, dat lijkt me ook wel wat! Maar ja ik en een soldeerbout is geen ervaren combinatie en ik vind veel berichten die veel ingewikkelder zijn dan wat ik me er bij voorstel.



Ik heb nu eerst maar eens wat spul besteld, dan vanuit daar maar eens gaan prutsen.
wat het solderen betreft gewoon oefenen op allerlei materialen, koper etc dan krijg je het vanzelf onder knie....zolang de soldeerbout maar goed op temperatuur is en geschikt is voor kleine verbindingen.
dit is trouwens mijn eigen streamer die nu zo goed als af is.....let wel ik ben ook geen electronica wonder en ook met vallen en opstaan en met hulp van hier zover gekomen tot aan nu :smile:

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Gemineye

Dat ziet er ook leuk uit. Denk dat ik zelf geen display zou hoeven, maar dat vind ik dan ook wel de charme van dit soort gepruts; iedereen doet het op zijn eigen manier!

Ik ga eerst deze zending eens afwachten en het eens werkend krijgen met de standaard voeding. Er komt vast nog een stap daarna!

:)

Vhond

#966
Sinds kort via een Synology Nas aan het streamen naar mijn Raspberry met Digi+ Pro ipv vanaf mijn laptop naar de Raspberry.

Het klinkt nu minder goed (enige verschil is dat de bestanden niet vanaf de laptop naar de Raspberry gestreamd worden, maar vanaf de NAS)...

frank2

Andere voeding dan bij laptop of pc. Kan veel schelen. Heb hier hetzelfde, muziek van aparte hdd klinkt stuk beter mooier dan muziek rechtstreeks van laptop. Laatste is kaler klinkend.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Vhond

#968
Maar eerst stond software (Audirvana) en muziek op zelfde apparaat (laptop), nu staat de muziek op een NAS en wordt het eea met dezelfde software vanaf een laptop gestreamd naar de Raspberry... en dat klonk dus slechter.

gizmo2

#969
vorige week een mooi kastje gevonden en leek me ideaal om een raspberry pi in te bouwen ;D



inmiddels ingebouwd.

220 v ingang-zekeringen, schakelaar en led kon mooi op zijn plek blijven zitten.

gebruikt een raspberry pi 3b/allo isolator/kali reclocker, i2s rj45 uitgang, 2x oltronix 5 volt dc voeding.

voorzijde komt misschien nog een mooi matrix of lcd display om het gaatje te verbergen  ;D



wat me opvalt is dat het geluid met deze schakelende voedingen niet eens zo slecht is ten opzichte van mijn andere raspberry pi waar ik gebruik maak van een lineaire voeding.


achterzijde.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chelseapigui

#970
Hier ook lekker bezig.
Moet zeggen dat het erg veelbelovend klinkt



[/URL]

[/URL]

SMPS is van TDK Lambda drb30-12-1 (12V 2,5A)
Kast die we op het oog hebben om alles t.z.t. In te bouwen is gelijk aan de Audio-gd NOS11 maar dan wat kleiner😎

https://www.audiophonics.fr/en/aluminium-boxes-cases/100-aluminium-diy-box-case-angled-corners-272x212x60mm-black-p-11313.html

[/URL]

[/URL]
Raspberry DigiOne - Audio gd NOS-11 - Crown XLS 2500 - Thiel cs 1.5

gizmo2

#971
Quote from: chelseapigui on January  9, 2019, 21:39:39
Hier ook lekker bezig.
Moet zeggen dat het erg veelbelovend klinkt


SMPS is van TDK Lambda drb30-12-1 (12V 2,5A)
Kast die we op het oog hebben om alles t.z.t. In te bouwen is gelijk aan de Audio-gd NOS11 maar dan wat kleiner😎

ik zie dat je een digi one hebt....mooi ding en is volgens mij ook geïsoleerd.

en wauw wat een mooie pre-amp is dat  O0 ik heb zelf een audio gd nfb-1 2015.
misschien moet je eens de i2s ingang proberen van de audio gd bij mij klinkt dat heel mooi vanaf een kali reclocker.....echt een aanrader.



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chelseapigui

Thanks Gizmo2,

Als Broer Holco een upgrade doet kunnen wij de NOS 11 overnemen, heel erg blij mee😁
En ja we weten hoe I2S klinkt echt bizar goed, dat zal de opvolgende stap worden...
Eerst maar de DigiOne in een mooie kast plaatsen.

Ps,
Heb nog een nfb3.1 staan die graag zijn muzikaliteit wil delen met een ander😏

Gr,

Rob
Raspberry DigiOne - Audio gd NOS-11 - Crown XLS 2500 - Thiel cs 1.5

holco

Mooi kassie voor de pi  :clapping:

Quote from: chelseapigui on January  9, 2019, 21:39:39
Hier ook lekker bezig.
Moet zeggen dat het erg veelbelovend klinkt



[/URL]

[/URL]

SMPS is van TDK Lambda drb30-12-1 (12V 2,5A)
Kast die we op het oog hebben om alles t.z.t. In te bouwen is gelijk aan de Audio-gd NOS11 maar dan wat kleiner😎

https://www.audiophonics.fr/en/aluminium-boxes-cases/100-aluminium-diy-box-case-angled-corners-272x212x60mm-black-p-11313.html

[/URL]

[/URL]
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chelseapigui

Raspberry DigiOne - Audio gd NOS-11 - Crown XLS 2500 - Thiel cs 1.5