Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

Quote from: Marco66 on December  4, 2017, 12:43:14
Ik start de spotify app op en dan selecteer ik op mijn ipad Volumio als weergever dus niet in Volumio zelf.
moet je volspot maar eens voor de gein proberen dat werkt veel soepeler ik ben overgestapt van iphone naar android en had deze functie dan nodig voor android, ook via de pc werkt het prima.

https://www.youtube.com/watch?v=UWW8VIjVfdw&t=2s



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Marco66

Quote from: gizmo2 on December  4, 2017, 13:03:36
moet je volspot maar eens voor de gein proberen dat werkt veel soepeler ik ben overgestapt van iphone naar android en had deze functie dan nodig voor android, ook via de pc werkt het prima.

https://www.youtube.com/watch?v=UWW8VIjVfdw&t=2s



Kun je hiermee in Volumio spotify openen of opend hij dan de spotify app?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gizmo2

Quote from: Marco66 on December  4, 2017, 13:22:16
Kun je hiermee in Volumio spotify openen of opend hij dan de spotify app?
in de spotify app en tevens op de pc.







alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Marco66

Heb nu de gewone spotify plugin al in Volumio en werkt het zelfde dus.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gizmo2

Quote from: Marco66 on December  4, 2017, 13:35:26
Heb nu de gewone spotify plugin al in Volumio en werkt het zelfde dus.

Marco
dat dacht ik dus ook maar er zit wel verschil in, het gebruikt Librespot en volumio gedraagt zich dan als een spotify connect appraat.
alles gaat net even iets sneller en klinkt anders jij gebruikt nu waarschijnlijk airplay.

https://volumio.org/forum/quality-airplay-spotify-t4711.html

https://volumio.org/forum/volumio-plugins-collection-t6251.html#p30706
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Marco66

Quote from: gizmo2 on December  4, 2017, 13:54:55
dat dacht ik dus ook maar er zit wel verschil in, het gebruikt Librespot en volumio gedraagt zich dan als een spotify connect appraat.
alles gaat net even iets sneller en klinkt anders jij gebruikt nu waarschijnlijk airplay.

https://volumio.org/forum/quality-airplay-spotify-t4711.html

https://volumio.org/forum/volumio-plugins-collection-t6251.html#p30706

Ok, proberen kan geen kwaad.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Geinstalleerd en lijkt id wat sneller te werken, geluid lijkt ook wat beter maar moet ik nog even wat langer testen.
Wel raar is dat je de standaard spotify plugin niet kan deinstalleren, geeft steeds foutmelding en als ik hen uitzet gaat ie vanzelf weer aan.

Nou ja, ik kan in Spotify nu wel spotify connect kiezen id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gizmo2

#757
Quote from: Marco66 on December  4, 2017, 14:48:35
Geinstalleerd en lijkt id wat sneller te werken, geluid lijkt ook wat beter maar moet ik nog even wat langer testen.
Wel raar is dat je de standaard spotify plugin niet kan deinstalleren, geeft steeds foutmelding en als ik hen uitzet gaat ie vanzelf weer aan.

Nou ja, ik kan in Spotify nu wel spotify connect kiezen id.
dat probleem had ik ook, de oplossing is eerst de pagina vernieuwen dan spotify plug-in uitzetten en even wachten en dan kun je hem unistallen (verwijderen) of even de raspberry pi rebooten.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Marco66

Quote from: gizmo2 on December  4, 2017, 15:13:00
dat probleem had ik ook, de oplossing is eerst de pagina vernieuwen dan spotify plug-in uitzetten en even wachten en dan kun je hem unistallen (verwijderen) of even de raspberry pi rebooten.

Allemaal geprobeerd, lukt niet.
Laat hem maar staan, werkt zo ook.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bva

De Magna Hifi Mano Music Streamer is gebaseerd op de raspberry Pi met een I2S en spdif uitgangs board. Weet iemand of men het I2S met spdif board ook los kan kopen?

StereoMike

Quote from: bva on December  5, 2017, 23:54:28
De Magna Hifi Mano Music Streamer is gebaseerd op de raspberry Pi met een I2S en spdif uitgangs board. Weet iemand of men het I2S met spdif board ook los kan kopen?
De Mano heeft geen apart board voor I2S en de spdif is gewoon algemeen verkrijgbaar.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

gizmo2

#761
ik wil de 3,3 volt op de hifiberry digi+ pro gebruiken en ben op zoek naar een spanningsregelaar hiervoor.

nu heb ik er een gezien op conrad, is deze goed om te gebruiken?

alvast bedankt.

https://www.conrad.nl/nl/conrad-components-w78-adj-spanningsregelaar-dcdc-schakelregelaar-modul-positief-instelbaar-1-a-167833.html


ps, er staat wel een opmerking bij hifiberry dat bij een nieuwer type digi board het niet aanbevolen is en dat niet alleen de weerstand r3 maar ook de LDO u2 verwijderd moet worden.


https://www.hifiberry.com/build/documentation/digi-pro-external-power-supply/
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Kjelt

Quote from: gizmo2 on December  6, 2017, 12:36:09
ik wil de 3,3 volt op de hifiberry digi+ pro gebruiken en ben op zoek naar een spanningsregelaar hiervoor.
nu heb ik er een gezien op conrad, is deze goed om te gebruiken?
Dat is ook een goedkope SMPS dus heb je net zoveel storing als bij een losse voeding. Beter een 5V lineaire voeding gebruiken en de LDO naar 3,3V laten droppen tenzij storing geen issue is.

Quoteps, er staat wel een opmerking bij hifiberry dat bij een nieuwer type digi board het niet aanbevolen is.
Ik zou even goed lezen, er staat dat als je dit doet (3,3V aansluiten) je de LDO U2 moet verwijderen. Dus je zult dat ic dan moeten lossolderen/knippen.

gizmo2

#763
Quote from: Kjelt on December  6, 2017, 13:16:48
Dat is ook een goedkope SMPS dus heb je net zoveel storing als bij een losse voeding. Beter een 5V lineaire voeding gebruiken en de LDO naar 3,3V laten droppen tenzij storing geen issue is.
Ik zou even goed lezen, er staat dat als je dit doet (3,3V aansluiten) je de LDO U2 moet verwijderen. Dus je zult dat ic dan moeten lossolderen/knippen.
bedankt ik had het inmiddels al gelezen, als ik goed begrijp uit je woorden kun je het beste een aparte lineaire voeding gebruiken voor die 3,3volt?

ik denk dat ik het maar oversla en ik kan ook op internet niet goed achterhalen of dit veel toevoegt qua geluid.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

WickedGame

Ik ben mij al een tijdje hierin aan het verdiepen, en wil de knoop doorhakken om er eens mee te experimenteren.

Qua raspberry zal het een B+ worden.

Maar qua DAC ben ik er niet helemaal uit wat nu wijsheid is. En kom ook niet helemaal achter of er DAC's zijn die DSD ondersteunen voor de Pi. Iemand die dit weet?

Zijn er overigens nog artikelen die aan te raden zijn hiervoor?

gizmo2

Quote from: WickedGame on December  6, 2017, 14:06:23
Ik ben mij al een tijdje hierin aan het verdiepen, en wil de knoop doorhakken om er eens mee te experimenteren.

Qua raspberry zal het een B+ worden.

Maar qua DAC ben ik er niet helemaal uit wat nu wijsheid is. En kom ook niet helemaal achter of er DAC's zijn die DSD ondersteunen voor de Pi. Iemand die dit weet?

Zijn er overigens nog artikelen die aan te raden zijn hiervoor?
Ik hou me niet zo bezig met DSD maar ga eens kijken op het forum van volumio daar staan compatibele lijsten voor allerlei dac's.
Misschien kun je er iets mee.

https://volumio.org/forum/
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

WickedGame

Quote from: gizmo2 on December  6, 2017, 15:04:02
Ik hou me niet zo bezig met DSD maar ga eens kijken op het forum van volumio daar staan compatibele lijsten voor allerlei dac's.
Misschien kun je er iets mee.

https://volumio.org/forum/

Thanks ik ga even kijken.

Zag dat ik B+ noemde maar doelde op Pi 3 Model B ;) Maar goed dat maakt even niet zoveel uit voor het DAC verhaal.

Kjelt

Quote from: gizmo2 on December  6, 2017, 13:22:33
bedankt ik had het inmiddels al gelezen, als ik goed begrijp uit je woorden kun je het beste een aparte lineaire voeding gebruiken voor die 3,3volt?

ik denk dat ik het maar oversla en ik kan ook op internet niet goed achterhalen of dit veel toevoegt qua geluid.
Wat heb je nu voor 5V voeding?
De standaard voeding die bij de Pi's worden verkocht zijn niet echt je van het.
Dus je kunt of een betere lineaire 5V voeding kopen of een betere smps voeding.


gizmo2

Quote from: Kjelt on December  6, 2017, 15:05:44
Wat heb je nu voor 5V voeding?
De standaard voeding die bij de Pi's worden verkocht zijn niet echt je van het.
Dus je kunt of een betere lineaire 5V voeding kopen of een betere smps voeding.
Ik heb al een poosje een lineaire 5volt voeding direct op de 5volt ingang van de digi+ pro maar ik las ergens dat die 3.3 volt een kleine vooruitgang is maar anderen hebben er problemen mee of het geluid gaat er op achteruit en dan krijg ik toch wel twijfels of het wel verstandig is om het uit te proberen want als die weerstand en LDO weg zijn kan ik niet meer terug.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Kjelt

Quote from: gizmo2 on December  6, 2017, 15:14:13
Ik heb al een poosje een lineaire 5volt voeding direct op de 5volt ingang van de digi+ pro maar ik las ergens dat die 3.3 volt een kleine vooruitgang is maar anderen hebben er problemen mee of het geluid gaat er op achteruit en dan krijg ik toch wel twijfels of het wel verstandig is om het uit te proberen want als die weerstand en LDO weg zijn kan ik niet meer terug.
Als je al een lineaire 5V supply hebt dan zou ik het niet doen.
Een van de betere tweaks is vaak meerdere spanningsregelaars achter elkaar te zetten , steeds een paar volt lager en ieder met zijn eigen filter, dan wordt het simpel gezegd steeds stabieler.

gizmo2

#770
Quote from: Kjelt on December  6, 2017, 15:37:18
Als je al een lineaire 5V supply hebt dan zou ik het niet doen.
Een van de betere tweaks is vaak meerdere spanningsregelaars achter elkaar te zetten , steeds een paar volt lager en ieder met zijn eigen filter, dan wordt het simpel gezegd steeds stabieler.
Bedankt voor de duidelijke uitleg zo leer je toch elke weer wat erbij.
Dan sla ik die 3.3volt mod over en ga me verdiepen in een allo reclocker of isolator.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

BMW850

#771
Ik heb een isolator gebruikt daar een 5v teddy pardo op aangesloten zodat de HiFiBerry een goede lineaire voeding heeft.
Bekijk de foto dit is een test opstelling ;)

Rudy

https://audio-creative.nl/achtergrond/de-dddac1794-nos-dac-met-berrystreamer/

https://audio-creative.nl/achtergrond/dddac-1794-berrystreamer-met-allo-isolator/
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

gizmo2

Quote from: BMW850 on December  6, 2017, 20:57:13
Ik heb een isolator gebruikt daar een 5v teddy pardo op aangesloten zodat de HiFiBerry een goede lineaire voeding heeft.
Bekijk de foto dit is een test opstelling ;)

Rudy

https://audio-creative.nl/achtergrond/de-dddac1794-nos-dac-met-berrystreamer/

https://audio-creative.nl/achtergrond/dddac-1794-berrystreamer-met-allo-isolator/
ziet er mooi uit man :clapping:

ik zie dat je hem ook direct op het i2s signaal aangesloten hebt, i2s direct heb ik sinds een poosje ook maar dan naar een audio gd dac en dat kan nog net met de afstand kabel.
i2s direct klinkt bij mij met iets meer detail maar via coax een iets rustiger geluidsbeeld.
wat ik zo snel even opgezocht heb is dat de allo isolator zowel in master als slave mode werkt en de allo kali reclocker alleen in master.
zou ik de allo reclocker gebruiken dan is de hifiberry digi+ pro weer niet te gebruiken omdat het signaal toch opnieuw gereclocked wordt, tenminste als ik het juist heb.

mijn voorkeur is dan toch de allo isolater, waar ik benieuwd naar ben heeft bij jou nog veel gebracht aan geluid of is marginaal?
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

BMW850

#773
Geen idee, heb alles besteld en direct aangesloten.
Lees de 2 links die ik heb gepost met duidelijke uitleg en kwaliteiten van deze combinatie.
Alleen gebruik ik de oude 24 dddac

Wel een pre regulator 12volt daarna de teddy pardo ingesteld op 6 volt die aangesloten op de isolator.
Ook een 12volt  pre regulator voor de raspberry daarna ook een 5volt  teddy pardo deze ingesteld op 5 volt.

Rudy
Edit: gebruik voldoende aluminium koelplaten voor de raspberry alleen ivm aansluiting usb ssd
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

gizmo2

#774
Quote from: BMW850 on December  6, 2017, 21:51:31
Geen idee, heb alles besteld en direct aangesloten.
Lees de 2 links die ik heb gepost met duidelijke uitleg en kwaliteiten van deze combinatie.
Alleen gebruik ik de oude 24 dddac

Wel een pre regulator 12volt daarna de teddy pardo ingesteld op 6 volt die aangesloten op de isolator.
Ook een 12volt  pre regulator voor de raspberry daarna ook een 5volt  teddy pardo deze ingesteld op 5 volt.

Rudy
Edit: gebruik voldoende aluminium koelplaten voor de raspberry alleen ivm aansluiting usb ssd
heb het even doorgelezen (mooi en duidelijk geschreven) en daar komt men tot de conclusie dat de allo isolator beter werkt in die combo dan de kali reclocker of dat ook geld voor mijn audio gd dac ik heb geen idee.
dan ga ik toch voor de allo isolator, ik moet alleen nog uitvogelen of mijn audio gd dac in master mode kan werken anders schiet het niet echt veel op.

in ieder geval bedankt voor de linken, ik kan weer verder om mijn audio te verbeteren.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: